Wat kun je in Australie niet krijgen?

Electrische vliegenmeppers?

Dat zijn vliegenmeppers die op penlight batterijen gaan. Ze hebben ijzeren spiralen, zodra je het knopje
indrukt komt er stroom op te staan en wordt je vlieg of mug geroosterd. Kan wel lekker stinken, maar je hoeft bijna niet te slaan. Je legt de vliegenmepper op de vlieg of je slaat hem gewoon uit de lucht.
Hij blijft er vanzelf aan vast plakken. En.....nooit meer last van bloedvlekken op je behang!(en dat voor een paar euro)

Wij doen al een paar jaar met onze vliegenmepper, wij gebruiken hem erg veel 's zomers
we wonen nl tussen de koeien met veel kleine slootjes waar die muggen zitten.

Overal in Nederland te koop. Bouwmarkten of huishoudzaak.
 
JAK! Sorry hoor, maar dit klinkt voor mij onsmakelijker dan af en toe een vlieg op je gezicht of handen en de muggen... tja, daar zijn lekker citroenachtig geurende middeltjes tegen die ik toch liever ruik dan geroosterde vlieg. Maar goed, ieder zijn ding.

Groet, Fae
 
Ik heb eens ergens gelezen dat citronella niet eens zo goed werkt tegen muggen. Na een tijdje raken ze gewend aan die geur en komen ze alsnog op je af. Wij hadden ook zo'n elektrisch ding en dat ging met muggen heel goed, maar met vliegen iets minder. Duurde veel langer en ik vond dat maar niets.
 
Vergeet niet dat je zo'n elektrische vliegenmepper in Australie niet mag binnenbrengen.
Zullen ze gegarandeerd afpakken.
 
Other prohibited imports seized by Customs last year and which require a permit before they can legally be allowed into Australia included [...] electric fly-swatters [...]
 
Waarom mag dat niet in Oz? :)

Ik weet nog wel iets wat in heel Oz verkrijgbaar is.. behalve in W.A.  :grin:
 
Heb je dat dan nodig??......
Ik ga liever vissen als ik toch iets wil kijken geef me dan maar een goede footbal game North Queensland vs Queensland

Jack :evil:
 
Nee, dat niet, het viel me op toen ik er was.. vond het grappig dat het in die ene staat verboden is.. :D
 
Mij viel the wildlife op ,de cockatoos, de lizards, de mooie golven bij Byron bay,etc, etc.

Jack :evil:
 
[quote author=Hansie link=topic=8096.msg109887#msg109887 date=1201952632]
Other prohibited imports seized by Customs last year and which require a permit before they can legally be allowed into Australia included [...] electric fly-swatters [...]
[/quote]

waar haal je dat vandaan? Niet dat ik zon ding mee ga nemen ofzo hoor :) Maar misschien wel ff handig om die lijst te bekijken...
 
Nog effe opgezuukt, maar Mariekske schreef eind 2006 ook al over de electrische vliegenmepper die "absoluut het land niet in mocht".
 
hmmm ik heb in november 5 van die meppers in mijn baggage mee naar australie genomen, maar vergeten op de lijst te kijken.. :oops:
 
Wat wel of niet mee mag aan boord: http://www.daff.gov.au/aqis/travel/entering-australia/cant-take

Wat wel op niet mee mag in je container: http://www.daff.gov.au/aqis/travel/entering-australia/moving-emigrating
 
Ja die links zijn zeker handig. Gelukkig hadden wij ze vooraf gelezen en hebben wij onze spullen zonder problemen door de douane gekregen. We zijn wel stevig gecontrolleerd, veel opengemaakt.

Een andere handige link van die zelfde site is: http://www.daff.gov.au/aqis/mail/cant-mail
Deze is vooral heel bruikbaar voor als mensen in NL iets wat hier niet verkrijgbaar is per post willen sturen. Wij hebben al een paar pakketjes gehad die open gemaakt waren om de inhoud te contolleren. Gelukkig was er niets uit gehaald.
Wij hebben wel gemerkt dat er in NL absoluut geen besef is van de quarantaine regels hier. Dus om problemen te voor komen kun je maar beter het thuisfront voorlichten.

Gelukkig mag Sportlife kauwgom wel  :up:
 
Dat pakjes openen hebben wij ook al een paar keer gehad, moet je inderdaad mee uitkijken, anders kan het je nogal wat kosten. Mijn moeder is vooral heel koppig in het willen sturen van chocola (want dat hebben ze hier in Australie niet  :p ). Dan moet ik haar eerst uitleggen dat het voor die Milka-reep ook niet leuk is om bij de douane tegengehouden te worden.
 
Back
Top