Wat kun je in Australie niet krijgen?

[quote author=Annemiek link=topic=8096.msg109350#msg109350 date=1201524500]
Volgens mij heeft Sabien ooit eens verteld een pak stroopwafels in de tas te stoppen, omdat de rij van mensen die iets aan te geven hebben korter is dan de rij met mensen die niets aan te geven hebben en dat je zo sneller door customs kunt komen.
[/quote]


Helaas, je staat nu in dezelfde rij. Maakt niets meer uit of je wel of niet iets aan te geven hebt, althans in tijd. Drop hebben wij no-problem mee kunnen nemen.

Ciao
 
Sterker nog, tot nu toe is mijn tas nog nooit gecontroleerd. Elke keer sta ik braaf in de "aan te geven" rij. Nu dus in de algemene rij. Ik zeg netjes wat ik allemaal bij mij heb, glimlach vriendelijk en mag gelijk doorlopen :). Appeltje, eitje (die je dan weer niet in mag voeren  :lol:)!
 
[quote author=Annemiek link=topic=8096.msg109445#msg109445 date=1201615931]
Hebben de bedden in Oz andere maten dan?
Ik weet wel dat de maten van het beddengoed van IKEA afwijkt met het beddengoed wat je in NL koopt bij de HEMA, V&D enz.
[/quote]

Looo. In de link die ik een paar posts geleden plaatste, kan je alle maten vinden. Ik gebruik overigens de dekbedovertrekken die ik heb meegenomen, zonder problemen op een Queens-size bed. Kussenslopen zijn te groot, maar als iemand ze toch persé wilt meenemen,  ach, 1 keer door de naaimachine en dat is gefixed.

Als je de ruimte hebt in je slaapkamer, neem dan een King size bed. Heerlijk, vooral tijdens warme nachten. Althans, dat vind ikke dan :)
 
[quote author=Eerainuh link=topic=8096.msg109483#msg109483 date=1201656345]

Als je de ruimte hebt in je slaapkamer, neem dan een King size bed. Heerlijk, vooral tijdens warme nachten. Althans, dat vind ikke dan :)

[/quote]

ja, daar hebben wij ons dus in vergist omdat bij de meeste beddenzaken alleen maar Queen sizen staan! In Nl hadden we een "normaal" bed van 1.80 x 2.00 en nu dus die Queen..het scheelt niet veel maar is een stuk krapper.
 
Ik weet nog iets!!!

ik heb altijd zo'n kalender waar een maand opstaat en veel schrijfruimte. Laatste twee jaar zelfs een familiekalender met 5 kolommen- voor ieder mens een.
NIET te vinden!!!!! alleen mooie plaatjes kalenders!! Wie had dat nou gedacht???

wel; Brinta!! gevonden in Fountaingate mall- de delicatessen winkel (bij Berwick- oost Melbourne.) Eet het zelf niet maar als iemand ongelukkig is, wil ik best wat halen en opsturen.
Hier in Emerald hebben ze trouwens van alles Nederlands in de delicatessen.
 
[quote author=Luuk link=topic=8096.msg109450#msg109450 date=1201618418]
Zijn er eigenlijk winkels vergelijkbaar met Lidl / Aldi in Oz? Ik geloof dat ik ooit ergens een Aldi heb gezien daar..
[/quote]

Aldi is alleen in Vic, ACT, NSW en QLD en dan alleen in de dichter bevolkte gebieden. Wij hebben er hier lekker eentje in de buurt. :smile: Lidl hebben ze hier nog niet gevonden.

Groetjes,
Rixta
 
Ik kan geen vliegenmepper vinden. Misschien dat de hitte mijn brein heeft aangetast maar ofwel zie ik er altijd over ofwel ga ik in de verkeerde winkel zoeken. Tips? (buiten "Gebruik een krant of een slof." :wink:)
 
[quote author=Eerainuh link=topic=8096.msg109483#msg109483 date=1201656345]
Looo. In de link die ik een paar posts geleden plaatste, kan je alle maten vinden. Ik gebruik overigens de dekbedovertrekken die ik heb meegenomen, zonder problemen op een Queens-size bed. Kussenslopen zijn te groot, maar als iemand ze toch persé wilt meenemen,  ach, 1 keer door de naaimachine en dat is gefixed.

Als je de ruimte hebt in je slaapkamer, neem dan een King size bed. Heerlijk, vooral tijdens warme nachten. Althans, dat vind ikke dan :)
[/quote]

Dat wordt dan waarschijnlijk een king size bed ;) (183x203) ;) In NL hadden we een 180x220 bed en in het zomerhuisje waar we nu zitten hebben we 160x200 volgens mij en dat was wel even wennen. Je ligt toch dichter bij elkaar ook al is het maar 20 cm :)

Mijn ouders hebben australische kalenders thuis liggen vanaf 1997 en daar zitten heeele mooie foto's op maar ook alleen maar van die kleine vakjes waar je bijna niets in schrijven kunt.
 
Gevonden; Remia mayo!!! en; haring!!!  (resp. deli in Emerald, en supermarkt.) Dus die mogen van de lijst af. Terwijl ik het zelf niet eens lekker vind.

Ik heb een vliegenmepper gezien in een leer winkel ergens in Australie. Ehm... Hahndorf??? heb je zeker niet veel aan, An??
 
Ja, grappig hoe een paar centimeter zo'n groot verschil in matrasmaat kunnen maken hè?

Dus mensen; King, en koop hier maar een nieuwe doonas en overtrekken ;-) (Alle Nederlanders zijn toch lang, nie? ;-) )
 
Mark is 1.95 m en voor hem is een 220 bed gewoon veel fijner dan een 200. Hij had gekozen voor 180x220 en toen ik er bij kwam in dat bed was dat wel grappig. In de breedte kan ik er zelfs in liggen en in de lengte verzuip ik erin met mijn 1.71 m :grin:

Maar goed. Nu is dat hele fijne bed verkocht aan de nieuwe eigenaar van ons huis, dus we moeten een nieuw bed kopen in Oz...
 
[quote author=mammavark link=topic=8096.msg109486#msg109486 date=1201662247]
Ik weet nog iets!!!

ik heb altijd zo'n kalender waar een maand opstaat en veel schrijfruimte. Laatste twee jaar zelfs een familiekalender met 5 kolommen- voor ieder mens een.
NIET te vinden!!!!! alleen mooie plaatjes kalenders!! Wie had dat nou gedacht???

[/quote]
Ook niet bij officeworks of is dat alleen een SA bedrijf?? Anyway misschien ligt het aan mij maar ik vind dat je hier in Oz toch al snel naar een speciaal zaakje moet als je goed spul wilt hebben.

Ik heb er al een heleboel gezien. Zaken die alleen BBQ verkopen, lagers, uitlaten, velgen, officeworks, stoelen, stofzuigers, zwembaden, matrassen, etc etc het lijstje gaat nog wel even door. En het duurt ook erug lang voordat je weet, waar wat je kunt halen... dan bedoel ik kwaliteit spul en niet geinporteerde asian zooi bij de 2 dollar shop :up:
 
Hoe zit het met electrische vliegenmeppers? Zijn die wel te krijgen in OZ of moeten we gelijk maar een doosje in de container stoppen?
 
Elektrische vliegenmeppers? Wowww..... wat zijn dat? Kun je die op je zonnenbril monteren, of liever nog op pet of hoed?  :grin: Dan wil ik graag weten waar ze verkrijgbaar zijn...

Groet, Fae
 
[quote author=Fae link=topic=8096.msg109670#msg109670 date=1201797529]
Elektrische vliegenmeppers? Wowww..... wat zijn dat? Kun je die op je zonnenbril monteren, of liever nog op pet of hoed?  :grin: Groet, Fae[/quote]

Die moet je om je hoofd krullen en dan aanzetten.
Nooit meer geen last van vliegjes totdat je gaat stinken. :grin: :up: :wink:

Jack :evil:
 
1370.jpg
  An, als je nog een thong over hebt dan is dit misschien een idee......Electronisch, is ie dan weer net niet!

Fly swatter heet zo'n ding hier voor het geval je om een fly mapper vraagt  :smile:

Succes met je speurtocht (hier liggen ze o.a. bij de Crazy Clarks)

Syl :smile:
 
[quote author=Syl link=topic=8096.msg109744#msg109744 date=1201851163]
1370.jpg
  An, als je nog een thong over hebt dan is dit misschien een idee......Electronisch, is ie dan weer net niet!

Fly swatter heet zo'n ding hier voor het geval je om een fly mapper vraagt  :smile:

Succes met je speurtocht (hier liggen ze o.a. bij de Crazy Clarks)

Syl :smile:
[/quote]
:grin: :grin: :up: Super!
Alleen zijn we hier nog niet lang genoeg, we lopen nog op ons eerste paar.  :smile:

An :cool:
 
Als deze versleten zijn en de gaten erin vallen, heb je er niets meer aan  :p
 
Back
Top