Wat kun je in Australie niet krijgen?

Mijn moeder stuurt ook altijd fantastische pakketten! Er is pindakaas - vloeibare croma - chocolade - kruiden, noem het maar op. Alle pakketjes worden altijd open gemaakt, maar keer op keer met een flyertje dat er niets is uitgehaald.
 
[quote author=Cora link=topic=8096.msg110334#msg110334 date=1202343895]
Dat pakjes openen hebben wij ook al een paar keer gehad, moet je inderdaad mee uitkijken, anders kan het je nogal wat kosten. Mijn moeder is vooral heel koppig in het willen sturen van chocola (want dat hebben ze hier in Australie niet  :p ). Dan moet ik haar eerst uitleggen dat het voor die Milka-reep ook niet leuk is om bij de douane tegengehouden te worden.
[/quote]

Ik heb gisteren toch echt een heerlijke reep chocola gekocht bij Coles  :?
 
Australische chocolade is niet lekker! zeker de cadburys zooi. Ik heb me wel eens laten vertellen dat de samenstelling anders is om het smelten tegen te gaan. Of dat waar is weet ik niet.
Gelukkig verkopen de winkels ook wel Droste, Lindt en andere europsche merken.

Wat me ook opvalt is dat (room) ijs hier niet echt lekker is; ik heb al verschillende merken van verschillende supers geprobeerd, maar het is gewoon een beetje korrelig, te zoet en zetmeliger. Iemand suggesties voor een goed merk?

Nog 1 ding dat niet heb kunnen vinden, en dat zijn goedkope foto-vergrotingen zoals Kruidvat en Hema die leveren (50x70 voor 8 euro). Ik weet dat die in Duitsland geprint worden dus misschien is Australie niet groot genoeg voor een eigen vergrotingen-print-centrale?
 
Haha, nee Sander was een geintje.. Mijn moeder is niet zo goed op de hoogt wat je hier wel en niet kunt krijgen en is nogal geneigd om derde wereld-pakketjes te sturen.
Cadbury wordt volgens mij naar engels recept gemaakt en dat is niet altijd een succes, maar  wat chocola betreft..I'm easy to please  :wink:.
 
[quote author=Cora link=topic=8096.msg110343#msg110343 date=1202345120]
Cadbury wordt volgens mij naar engels recept gemaakt en dat is niet altijd een succes
[/quote]

Most of the milk used to make Cadbury's products is sourced from the North-West region of Tasmania and processed at Cadbury's Burnie milk depot.

Cadbury's Claremont (TAS) is the largest chocolate factory in Australia, and the Southern Hemisphere.

The reason Cadbury's Dairy Milk Chocolate in Australia has a distinctly different taste to Cadbury's of the United Kingdom is due primarily to the difference in cows milk. In the UK where the climate promises fresh, nutritious grass, the cows are able to produce a creamier, richer milk. In Australia, grass is drier and less nutritious, meaning milk produced is noticeably less frothy and rich; as a result, Cadbury's Australia Dairy Milk Chocolate is less creamy than the same product in the UK.
 
Ik hoor dat vaker dat mensen de engelse choco lekker vinden dan de australische (van Britten :p ), maar vreemd genoeg vind ik de ozzie-choco lekkerder.

Wat ik hier trouwens ook wel mis zijn die kant en klaar pakketten van bijv. Conimex of Knorr wereldgerechten.
 
[quote author=Hansie link=topic=8096.msg110341#msg110341 date=1202344715]
Gelukkig verkopen de winkels ook wel Droste, Lindt en andere europsche merken.
[/quote]

Jummie, Lindt 85% cacao . Een vriend van mij in de US heeft in een Lindt winkel zelfs 99% cacao chocolade gevonden, moet ik ook maar eens gaan proberen.
 
[quote author=tinusv link=topic=8096.msg110347#msg110347 date=1202348865]99% cacao chocolade[/quote]

Een collega van mij had een paar maanden geleden een 99% cacao chocolade blok meegenomen (volgens mij was het Lindt maar ik weet het niet zeker). Niet te pruimen! Ik vind pure chocolade erg lekker maar een klein stukje van de 99% was voldoende om mijn mond een half uur lang gort droog te houden.
 
[quote author=Cora link=topic=8096.msg110345#msg110345 date=1202348047]
Wat ik hier trouwens ook wel mis zijn die kant en klaar pakketten van bijv. Conimex of Knorr wereldgerechten.
[/quote]

Ja precies! Die mis ik nu ook! de Ovenheerlijke schotels enzo!

En wat ze hier ook niet hebben, mis het ook niet echt hoor, maar dat zijn drogerdoekjes.
 
@ Cora, Gelukkig ik was al bang dat er nog ergens een uithoek was waar men geen chocola verkocht. Stel je voor dat je op vakantie bent en in een gat komt waar ze geen chocola hebben......

@ Lin ??? drogerdoekjes ?? zijn dat van die geurlapjes die je in de wasdroger kunt doen? Kan ik die ook aan de lijn tussen de was hangen?
 
[quote author=tinusv link=topic=8096.msg110347#msg110347 date=1202348865]
Jummie, Lindt 85% cacao . Een vriend van mij in de US heeft in een Lindt winkel zelfs 99% cacao chocolade gevonden, moet ik ook maar eens gaan proberen.
[/quote]

The Lindt 99% Excellence Bar is available exclusively through Lindt Chocolate stores. 

  • Martin Place (Cnr Phillip Street)
  • 105 Cockle Bay Wharf, Cockle Bay
 
Hee Tinus, dan moet je 's cacaobonen proberen (sommige health food shops hebben ze). Heeeel interessant, heel anders, want daar zit natuurlijk geen suiker bij.  Moet toch 's die 99% chocolade proberen. Ben wel benieuwd wat die andere 1 procent is, lijm?


En Lin, als jij inderdaad die geurdoekjes bedoelt, die je gebruikt in plaats van wasverzachter, die zijn bij de wasverzachterafdeling te vinden. Maar misschien bedoel je wat anders?

Overigens, Steve is verslaafd aan Whittaker's hazelnootchocolade. Ik ben zelf een pure eter (is ook gezond hè ;-)), maar die sjoko kan er bij mij ook nog wel in.
 
Chocolade is geen probleem, kijk eens even om de hoek bij de Aldi, hele goede chocolade van Duitse afkomst (en ook de Merci o.a.) voor weinig geld.
 
[quote author=Hansie link=topic=8096.msg110355#msg110355 date=1202356579]
The Lindt 99% Excellence Bar is available exclusively through Lindt Chocolate stores. 
  • Martin Place (Cnr Phillip Street)
  • 105 Cockle Bay Wharf, Cockle Bay
[/quote]

Waarom nou niet in Brisbane? Als iemand in Sydney in de buurt is... Verzendkosten worden ook vergoed  :wink:
 
[quote author=Eerainuh link=topic=8096.msg110357#msg110357 date=1202358407]
En Lin, als jij inderdaad die geurdoekjes bedoelt, die je gebruikt in plaats van wasverzachter, die zijn bij de wasverzachterafdeling te vinden. Maar misschien bedoel je wat anders?
[/quote]

Nee nog nooit gezien, maar ik kijk wel eens vaker met oogklepjes op  :wink: Ik bedoel van die doekjes die je in de droger stopt bij de natte was.
 
Nou, dan zal ik de volgende keer dat ik bij Coles ben voor joe kijken Lin, want ik gebruikte ze voorheen wel, maar nu al een jaar of 2 niet meer. Misschien zijn ze inmiddels weer van de markt? Ik heb nog een oud doosje over, met die dingen. Van Fluffy, geloof ik. Maar ik zal nog 's kijken.

Sherlock :-D
 
[quote author=Hansie link=topic=8096.msg111456#msg111456 date=1203335820]
Kroketten update: http://ams2syd.blogspot.com/   :p
[/quote]

ik krijg gelijk trek. Ik begreep dat je ze ook in darling harbour kan kopen bij de poffertjes tent. En patatje oorlog. Ik ga er zo even heen fietsen denk ik.

Smakelijk allemaal
 
Back
Top