Wat kun je in Australie niet krijgen?

[quote author=Inge link=topic=8096.msg112544#msg112544 date=1204141772]
Nivea is hier ook gewoon te koop ;)
[/quote]

en ze spreken het uit als Nivvia !
 
Brissiegirl, 't is een boerderij bij de afslag tussen het gemeenschapshuis (nou ja...) en het kerkje op Mt. Cotton Rd. Dat volg je (nog geen kilometer) en dan zie je in een bocht naar rechts aan je linkerhand een bord met 'Organic Produce'. Rij dat pad in (over de kettle grid, of hoe heet het), en je komt bij een grote schuur aan. Daar verkoopt Muriel biologische teelt, én ze heeft soms paprikachips.

Mocht je er niet terechtkomen; ik ben even een maand het land uit, maar als ik daarna weer daar boodschappen ga doen, zal ik zeker een notitie maken wel merk het is, en dan kunnen we weer verder researchen.

Ireen.

P.S. Pas wel op voor de kippen.
 
[quote author=Hansie link=topic=8096.msg112580#msg112580 date=1204181037]
[quote author=Inge link=topic=8096.msg112544#msg112544 date=1204141772]
Nivea is hier ook gewoon te koop ;)
[/quote]

en ze spreken het uit als Nivvia !
[/quote]

Kijk, daar zat ik dan weer over te denken; hoe schrijf je dat op...
 
Geen idee of het hier inmiddels al genoemd is, maar ik kan nergens een goede kaasschaaf vinden. Degene die we nu hebben maakt zulke dikke plakken dat een kilo kaas met een paar plakken op is...


Wat ze jammer genoeg in Australië net zoveel (of misschien wel meer, omdat het land ook veel groter is ;) ) zijn muggen!!!
 
26 paginas vol met, ''wat kun je in Australia niet krijgen''.
Moet wel het meest shit country zijn van de wereld :wink:

Jack :evil:
 
Voor diegene die bij Lilydale in de buurt wonen, bij DutchCare in Montrose/Kilsyth in het winkeltje kun je heeeeel veel krijgen, tegen betere prijzen dan Coles en Safeway. Ik haal daar o.a. mijn vruchtenhagel (de enige echte van de Ruijter) voor 3.10 terwijl ik in de Chirnside shoppingmal ruim 5 dollar moet betalen....
Ze hebben er ook ontbijtkoek, Brinta, Wilhelminapepermunt ( :lol:), beschuit (v/dMeulen) en een heleboel meer!!!
Woekerprijzen daar bij Safeway en Coles!!!
 
:grin:, dat kun je zelf van brood maken.

Misschien kunnen we gaan opnoemen , ''wat kun je in Australia verkrijgen en in NL niet''.
Je bent in principe naar Australia gegaan om je leventje hier op te bouwen en te genieten van de dingen die het land rijk is.


Jack :evil:
 
ja wat is typisch australisch en nog lekker ook. Welke choco is lekker wat voor lekkers hebben ze voor op brood. Ben wel benieuwd.
Ik ben toch echt niet van plan om stad en land af te zoeken naar mijn favoriete nutella enz.

Moon
 
[quote author=Jack link=topic=8096.msg113255#msg113255 date=1204973720]

Misschien kunnen we gaan opnoemen , ''wat kun je in Australia verkrijgen en in NL niet''.

[/quote]

Dat heb ik ook wel 's voorgesteld, maar je kan de Calvé blijkbaar niet uit de Nederlander halen :-D

Wat je hier wél en niet in Nederland kan vinden?
- Een ongelovelijke hoeveelheid Australische en Nieuw Zeelandse wijnen.
- BYO restaurants.
- Een stuk goedkopere kleren en lingerie.

Er zullen wel een hoop dingen zijn, maar welke weet ik niet, want ik zoek ze niet ;-)

Ah, en nou schiet me iets te binnen wat je hier niet kan in de gewone winkels kan krijgen: chocoladeboter! Chocoladepasta heb ik ook niet gezien. Appelstroop is ook geen makkelijke, alhoewel ik geloof ik een equivalent heb gezien in een organic shop. Maar missen doe ik niets. Vind het veel te leuk om me gek te eten aan Nederlandse dingen wanneer ik weer 's daar ben :) Paling en selleriesalade, filet Americain en graskaas.
 
Dingen missen? Nee. Ik mis alleen familie en vrienden! Dat is missen!

Producten mis ik dan ook totaal niet. Maar er zijn wel een aantal dingen die ik "leuk of lekker" zou vinden om hier tegen te komen in de winkels. Heeft niets met "niet genieten van wat Australie rijk is". Ik snap dan ook niet wat daar mis mee zou kunnen zijn.

Vaak zijn het de geijkte dingen als kroketten, stroopwafels, enz. Laat mensen toch lekker daar een "hang" naar hebben! Is toch gewoon grappig dat ik (en velen met mij) een klein verlangen hebben naar de meest simpele dingen als paprika chips en stroop die je in NL voor lief nam!

Het heeft niets te maken met niet kunnen genieten, want dat doen we zeker!

PS: Limburgse appelstroop en Rinse Appelstroop (Ja die blauwe met dat jochie met de vinger in de pot!) kan je hier in Ocean Grove bij 2 winkels krijgen. (1 deli en 1 groente winkel)

Groeten Sander
 
[quote author=r2d2 link=topic=8096.msg113287#msg113287 date=1205017425]

PS: Limburgse appelstroop en Rinse Appelstroop (Ja die blauwe met dat jochie met de vinger in de pot!) kan je hier in Ocean Grove bij 2 winkels krijgen. (1 deli en 1 groente winkel)

[/quote]

Wat ik ook mis, is Ocean Grove waar ze appelstroop verkopen. Kan ik hier niet vinden... :lmao:  ;-)
 
Jawel ,Appelstroop hier in de schappen van de NT in Woollie gesponsord/ gesteund........ jawel, door Steve Irwin.
Meen dat 20% naar the wildlife gaat.

Jack :evil:
 
[quote author=Eerainuh link=topic=8096.msg113289#msg113289 date=1205018071]
[quote author=r2d2 link=topic=8096.msg113287#msg113287 date=1205017425]

PS: Limburgse appelstroop en Rinse Appelstroop (Ja die blauwe met dat jochie met de vinger in de pot!) kan je hier in Ocean Grove bij 2 winkels krijgen. (1 deli en 1 groente winkel)

[/quote]

Wat ik ook mis, is Ocean Grove waar ze appelstroop verkopen. Kan ik hier niet vinden... :lmao:  ;-)


[/quote]

:grin:
 
ik heb laatst nog staan klagen bij de principal (niet dat hij er wat aan kan doen, maar je moet toch iemand uitzoeken...) dat het helemaal niet leuk is hier; je kunt vrijwel alle Nederlandse produkten gewoon in de plaatselijke IGA krijgen; appelstroop, hageltjes (vruchten en chocola), speculaas, jan Hagel, kanootjes, zelfs haring ligt gewoo in het koelschap. -en dan niet alleen rolmops! Where's the fun in that???
Dus; negeren die hollandse dingen, en de leuke 'nieuwe' dingen kopen. Hij moest wel een beetje lachen.

@irene, als ik je een kratje appelstroop op moet sturen, laat maar weten.

Wat ik heeeeeerlijk vind hier in australie, zijn die dubbele lampen in de  badkamer. Lekker de warmte lampen aan en je daar onder afdrogen. Fantastische uitvinding. 
ook leuk; de prijzen pot bij de verkiezing van de dikste bull volgende week hier in Pakenham; 3 dollar voor de eerste winnaar!! (leuk toch?)
Leuk; de dorpsslager die alleen free range of organic vlees verkoopt, en dat hij toch niet failliet gaat..
leuk; de postbode die zegt; och meid, stop de post van de vorige bewoner gewoon in de brievenbus volgende week, dan zorg ik wel dat het bij hen aankomt...
en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wat ik mis, zijn de dikke middelvinger als ik over straat loop, de chagerijnige kop als ik in een winkel iets vraag dat niet binnen handbereik staat, de afkeurende blik als je zegt dat je toch nog even verder gaat kijken...
(not)


auk
 
Back
Top