ik heb laatst nog staan klagen bij de principal (niet dat hij er wat aan kan doen, maar je moet toch iemand uitzoeken...) dat het helemaal niet leuk is hier; je kunt vrijwel alle Nederlandse produkten gewoon in de plaatselijke IGA krijgen; appelstroop, hageltjes (vruchten en chocola), speculaas, jan Hagel, kanootjes, zelfs haring ligt gewoo in het koelschap. -en dan niet alleen rolmops! Where's the fun in that???
Dus; negeren die hollandse dingen, en de leuke 'nieuwe' dingen kopen. Hij moest wel een beetje lachen.
@irene, als ik je een kratje appelstroop op moet sturen, laat maar weten.
Wat ik heeeeeerlijk vind hier in australie, zijn die dubbele lampen in de badkamer. Lekker de warmte lampen aan en je daar onder afdrogen. Fantastische uitvinding.
ook leuk; de prijzen pot bij de verkiezing van de dikste bull volgende week hier in Pakenham; 3 dollar voor de eerste winnaar!! (leuk toch?)
Leuk; de dorpsslager die alleen free range of organic vlees verkoopt, en dat hij toch niet failliet gaat..
leuk; de postbode die zegt; och meid, stop de post van de vorige bewoner gewoon in de brievenbus volgende week, dan zorg ik wel dat het bij hen aankomt...
en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Wat ik mis, zijn de dikke middelvinger als ik over straat loop, de chagerijnige kop als ik in een winkel iets vraag dat niet binnen handbereik staat, de afkeurende blik als je zegt dat je toch nog even verder gaat kijken...
(not)
auk