Wat kun je in Australie niet krijgen?

[/quote]

He Jack ... je bedoeld toch niet die roze dunne dingen? Of die jezelf eerst moet frituren?
Welk schap Jack? Asian food?

Groeten Sander


[/quote]

'dingen' inkwasten met een beetje olie en 1min in de magnetron. Frituurt prima op die manier!

cheers

Art
 
mmm... om een magnetron te halen alleen voor kroepoek  :wink:
Maar bedankt voor de tip. Ik geef hem meteen door aan een maat van mij in een studentenhuis.

Groeten Sander
 
[quote author=r2d2 link=topic=8096.msg113389#msg113389 date=1205141831]
mmm... om een magnetron te halen alleen voor kroepoek  :wink:
Maar bedankt voor de tip. Ik geef hem meteen door aan een maat van mij in een studentenhuis.

Groeten Sander

[/quote]

Nog meer studenten die niet weten om te gaan met een magnetron..... Luuk je bent niet de enige. :up:

Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=8096.msg113392#msg113392 date=1205142383]

Nog meer studenten die niet weten om te gaan met een magnetron..... Luuk je bent niet de enige. :up:

Jack :evil:
[/quote]

Ik kan er inderdaad niet mee omgaan, heb er geen! Kook altijd "normaal..". Goed toch, Jack? :p
 
[quote author=Eerainuh link=topic=8096.msg113336#msg113336 date=1205059051]
[quote author=Hansie link=topic=8096.msg113326#msg113326 date=1205054771]
Ingrediënten van Chocoladeboter:
150 gram suiker
1 pakje roomboter
10 eetlepels cacao

Bereidingswijze van Chocoladeboter:
Snijd de boter in stukjes en mix de boter met de suiker en cacao tot het een gladde massa wordt. Laat het opstijven in de koelkast.
[/quote]

Nou!? Gat in de markt, man! Maak een paar bakken en op een Farmers Market ermee! Naast de poffertjestent... LOL...

Vast en zeker dat de zelfgemaakte versie een stuk lekkerder is dan de choco-boter die we vroeger bij de Appie kochten, maar nee, toch maar niet ;-) Bedankt voor het recept, though :)




[/quote]

chocoladeboter?? Nooooit van gehoord :)
 
Annemiek,

Ken jij die chocoladeboter niet.

Aahhh  :roll:  ..    :grin: :grin: :smile:, je maakt een grapje...toch?.

Jack :evil:
 
[quote author=Annemiek link=topic=8096.msg113453#msg113453 date=1205229439]
[quote author=Eerainuh link=topic=8096.msg113336#msg113336 date=1205059051]
[quote author=Hansie link=topic=8096.msg113326#msg113326 date=1205054771]
Ingrediënten van Chocoladeboter:
150 gram suiker
1 pakje roomboter
10 eetlepels cacao

Bereidingswijze van Chocoladeboter:
Snijd de boter in stukjes en mix de boter met de suiker en cacao tot het een gladde massa wordt. Laat het opstijven in de koelkast.
[/quote]

Nou!? Gat in de markt, man! Maak een paar bakken en op een Farmers Market ermee! Naast de poffertjestent... LOL...

Vast en zeker dat de zelfgemaakte versie een stuk lekkerder is dan de choco-boter die we vroeger bij de Appie kochten, maar nee, toch maar niet ;-) Bedankt voor het recept, though :)




[/quote]

chocoladeboter?? Nooooit van gehoord :)
[/quote]


Choba ken je toch wel?
Choba.jpg


mihchoba3d.jpg


Het is een tijdje uit de supermarkt geweest.. ook door de "gezonde" markt veranderingen. Je kan het nu echter wel weer kopen.. zag het een tijdje geleden bij de C1000. Gok dat ze het niet bij de Woolworths hebben liggen.. :p Maargoed, als je het in Nederland niet miste zul je het daar ook wel niet missen.

Vette botor met veel cacao..  :up:
 
Bij Woolworths,

Hier in de NT hebben we geen NL's kroepoek.
Waar is hier R2d2k2t2a2 ....al die 2's ben effe de kluts,
Ga effe zoeken.

Jack :evil:
 
Ik heb met veel plezier dit topic gelezen!
En om ontopic te zijn: ik hoop dat er geen applechips te koop zijn down under want die heb ik zondag geproefd en dat is werkelijk walgelijk! Dus dat zal ik in ieder geval niet missen.
 
Jawellll, (nog duur ook!) en bananenchips natuurlijk en bietenchips (die laatste vinnik errug lekker). Je kan ook een mix kopen van allerlei soorten gefrituurde groenten; boontjes (mjam), aardappel, kumara, selderieknol, aubergine. Maar je hoeft ze gelukkig niet te kopen :-D
 
pff, gelukkig dan maar!
Maar hoewel ik daar (nog lang niet) woon verwacht ik dat het allemaal een kwestie van wennen is, aan smaak, cultuur etcetera. En met al die tips die hier staan redden we het allemaal wel.
En kroketten zal ik niet missen  :smile:
Hebben ze daar boerenkool? :wink:
 
Boerenkool (curly cale) ... ik heb hem alleen in een "pot van Hak" hier in de winkel zien staan. :|
Witlof, Andijvie, Bospeen, spruitjes ligt gewoon op de versafdeling! :smile:

Groeten Sander
 
Ja, boerenkool ('kale') is hier ook te koop, maar het is wat minder zoet dan de Nederlands kool.
 
geimporteerd na 9 maanden ingevroren te zijn geweest.  :up:
fris not fresh.......

Jack :evil:
 
Hoi Sander,

Ik koop inderdaad verse kool. 'Mijn' locale fruit- & groentenvrouw verkoopt het. Maar ik moet zeggen, omdat de kool wat bitterder is, vond ik de stamppot toch niet zo lekker als de verse stamppot in Nederland. Of misschien kan ik gewoon niet zo goed stamppot klaarmaken, dat kan ook ;-)
 
Back
Top