Wat kun je in Australie niet krijgen?

[quote author=Jack link=topic=8096.msg113247#msg113247 date=1204970588]
26 paginas vol met, ''wat kun je in Australia niet krijgen''.
Moet wel het meest shit country zijn van de wereld :wink:

Jack :evil:
[/quote]

Nee hoor, we vinden het gewoon leuk om op z'n Hollands te zeuren. :p Zo veel verschillende dingen zijn er trouwens niet eens langsgekomen. En dan nog voornamelijk etenswaren. Valt nog wel mee met dit land, hoor. :grin:

Groetjes,
Rixta
 
[quote author=Annemiek link=topic=8096.msg113248#msg113248 date=1204970837]
Shit heb je er wel hoor Jack :p
[/quote]

Yep, onze hond is ook goed in het produceren ervan. :p Maar wij ruimen het wel altijd netjes op.

Groetjes,
Rixta
 
[quote author=Rixta link=topic=8096.msg113307#msg113307 date=1205043339]
Yep, onze hond is ook goed in het produceren ervan. :p
Groetjes,
Rixta[/quote]
Niet alleen je hond zo te lezen :p :grin:

Jack :evil:
 
Nee joh Mamma, appelstroop is veel te suikerig voor mij, maar moest er toevallig aan denken. Maar bedankt voor het aanbod ;-) Kende jij trouwens verwarmingslampen niet? Die bestaan al heeeeel lang hoor; we hadden ze in een Philips-huis, zo'n 40 jaar geleden.

En ja, in Nederland was het een uitzondering als iemand vrolijk was, hier (of althans waar wij wonen) is het een uitzondering als iemand bot of chagrijnig is. Wat een verademing hè?! Overigens, toen ik in 2005 in N'land was, was ik natuurlijk m'n vrolijke zelf, en ik merkte dat dat ook wel vrolijke reacties opleverde, dus er is nog hoop, hihi.

Maar grappig om te zien dat sommige dingen her zo goed verkrijgbaar zijn, en der juist weer niet. Alhoewel die chocoladeboter nog niet gespot is, of wel? (Niet dat ik het nog eet, m'n moeder heeft me doelbewust een overdosis laten nemen toen ik klein was, en sindsdien....yuk :-D ).
 
Om lekkere Gado Gado te maken heb je kroepoek nodig.
Helaas nog nergens prawn crackers /chips / wafers gezien. Iemand?

Groeten Sander
 
Ingrediënten van Chocoladeboter:
150 gram suiker
1 pakje roomboter
10 eetlepels cacao

Bereidingswijze van Chocoladeboter:
Snijd de boter in stukjes en mix de boter met de suiker en cacao tot het een gladde massa wordt. Laat het opstijven in de koelkast.
 
[quote author=r2d2 link=topic=8096.msg113325#msg113325 date=1205054379]
Om lekkere Gado Gado te maken heb je kroepoek nodig.
Helaas nog nergens prawn crackers .. Iemand?

Groeten Sander[/quote]

Woolworths beste man,

Jack :evil:
 
Wat je hier ook hebt en in NL niet? Goedkopere Apple Macintosh producten :) Scheelt je zo een paar 100 euro met Nederland.
 
[quote author=Jack link=topic=8096.msg113328#msg113328 date=1205055253]
[quote author=r2d2 link=topic=8096.msg113325#msg113325 date=1205054379]
Om lekkere Gado Gado te maken heb je kroepoek nodig.
Helaas nog nergens prawn crackers .. Iemand?

Groeten Sander[/quote]

Woolworths beste man,

Jack :evil:
[/quote]

He Jack ... je bedoeld toch niet die roze dunne dingen? Of die jezelf eerst moet frituren?
Welk schap Jack? Asian food?

Groeten Sander
 
[quote author=Hansie link=topic=8096.msg113326#msg113326 date=1205054771]
Ingrediënten van Chocoladeboter:
150 gram suiker
1 pakje roomboter
10 eetlepels cacao

Bereidingswijze van Chocoladeboter:
Snijd de boter in stukjes en mix de boter met de suiker en cacao tot het een gladde massa wordt. Laat het opstijven in de koelkast.
[/quote]

Nou!? Gat in de markt, man! Maak een paar bakken en op een Farmers Market ermee! Naast de poffertjestent... LOL...

Vast en zeker dat de zelfgemaakte versie een stuk lekkerder is dan de choco-boter die we vroeger bij de Appie kochten, maar nee, toch maar niet ;-) Bedankt voor het recept, though :)
 
He Sander,

Die prawn kroepoek die jezelf moet frituren and yes by asian afdeling.....
Is dat wat je bedoelt.

Cheers,

Jack :evil:
 
[quote author=r2d2 link=topic=8096.msg113337#msg113337 date=1205059193]
Kroepoek frituren, een adventure? Mmmm interesting 
[/quote]

Kei! :-D

Nou, ik heb het wel 's gedaan (niet HET, Jack), in de frituurpan (toen 't vet nog bruikbaar was, haha), en ze zijn goed te eten. Er zit trouwens bij ons in de buurt een Maleisisch (??) restaurant, en die hebben kroepoek. Ziet er precies uit als die prawn crackers in het blauw/witte doosje, maar ietsje groter. Kan ze vragen of ze 's wat opsturen? Moet je het alleen tóch nog zelf frituren... :-D... Bah wat ben ik flauw hè... Bedtijd!
 
Om een frituurpan te halen alleen voor kroepoek...  :p   
Maar bedankt voor het aanbod van het opsturen. Naar een Aziatisch restaurant gaan is nog een goede optie!

Ach ja kroepoek en adventure: It's all in the eye of the beholder  :grin:
Ook voor mij bedtijd!

Ik zal ze eens proberen Jack (de kant-en-klaar).. op Mindle Beach market verkopen ze zeker vers gebakken of niet?

Groeten Sander
 
[quote author=r2d2 link=topic=8096.msg113343#msg113343 date=1205061563]
Ik zal ze eens proberen Jack (de kant-en-klaar).. op Mindle Beach market verkopen ze zeker vers gebakken of niet?

Groeten Sander[/quote]


Aahhh Mindil Beach,nog effe en die is ook weer open.
Van de ene kraam naar de andere.

volle buik en al je centjes op :grin:

Jack :evil:
 
enne hoe zit 't met Kaas??

dat is toch meestal wat ik echt aan eten mis als ik uit Ned. weg ben (behalve het weer  :grin:)
 
Ja ze hebben hier zelfs goudse kaas, maar het lijkt in de verste verte niet op de echte Goudse hoor!
Het lijkt precies op alle andere soorten. En het is precies wat wij hier ook missen.

Mariette
 
Voor kaas en vleeswaren gaan we altijd naar een Deli.
Afgelopen zaterdag hebben ze zelfs een rood Edam bolletje voor ons aangesneden, heerlijk.

Groetjes jolanda
 
Back
Top