Wat kun je in Australie niet krijgen?

Hoi,

Ik denk dat dat komt omdat de kool geen nachtvorst erover heen heeft gehad. Door vorst gaat de kool meer suikers aanmaken, waardoor hij iets zoeter wordt. Ik vermoed dat een nachtje in de vriezer geen nut heeft, tenzij de plant bij wijze direct van het land komt.

Kan je verse het hele jaar door krijgen, of is het een seizoensgroente?

Groeten Sander
 
Ook verse Sander,

Ze staan al aardig bij me op het land.

Kost enorm veel water, maar ach.....

Jack :evil:
 
[quote author=Eerainuh link=topic=8096.msg114024#msg114024 date=1205923163]

Hoi Sander,

Of misschien kan ik gewoon niet zo goed stamppot klaarmaken, dat kan ook ;-)

[/quote]

Hhhmmmm! :roll:
 
Heeee, wat leuk! Dat wist ik niet, van die nachtvorst en suikers. Leuk om te weten :)

Ik vraag zelden naar kool, maar het is zelfs in Nederland een seizoensgroente (winter), en aangezien wij biologisch eten en dus alleen dat wat in het seizoen is, denk ik dat een negatief antwoord krijg als ik in de zomer naar kool vraag.

Kallie, wat betekent die 'hhhmmmm'? Kan jij lekkere stamppot maken en loopt het water je in de mond? Stuur dan een keer een bakkie op ;-)
 
De suikers werken als een soort van anti-vries voor de kool. Vandaar de reactie van de plant.

@Jack: je zegt dat je ze op het "land" hebt staan. Is dit:

a) vanuit zaad opgekweekt?
B) vanuit een kiemplantje opgekweekt?
c) onzin (want dat kan het bij jou ook altijd zijn  :up:)

Groeten Sander
 
Heeft het zin om tijdens de bereiding er suker over heen te strooien om het zo zoeter te krijgen?
Dat van de nachtvorst is waar.
 
Wie hunkert naar een boerenkoolmaaltijd en te ongeduldig is om op nachtvorst te wachten, kan een versgeplukte stronk in de diepvries leggen. De cellen in de boerenkool leven nog wel een tijdje door, vermoedt Van Keulen, en zullen zich nog even gedragen alsof ze buiten in de volle grond met vrieskou geconfronteerd worden. Maar erg lang zal dat helaas niet kunnen duren. De plant is immers los van zijn wortels, kan geen stoffen meer aanvoeren en gaat een gewisse dood tegemoet.

bron:

Kul of kennis | Boerenkool wordt lekkerder als de vorst er overheen geweest is
Door GERRY REEZIGT
 
[quote author=r2d2 link=topic=8096.msg114055#msg114055 date=1205958692]
De suikers werken als een soort van anti-vries voor de kool. Vandaar de reactie van de plant.

@Jack: je zegt dat je ze op het "land" hebt staan. Is dit:

a) vanuit zaad opgekweekt?
B) vanuit een kiemplantje opgekweekt?
c) onzin (want dat kan het bij jou ook altijd zijn  :up:)

Groeten Sander[/quote]

Sorry Reentje maar het is B.
Je moet er wel elke dag even 10 minuten bij zingen want dan groeien ze het best.

Succes,

Jack :evil:
 
[quote author=Wilsil link=topic=8096.msg114072#msg114072 date=1205988646]

Wat zing je dan, het Smurfenlied zeker?
[/quote]

:lmao:  Ja, en dan denkt 'ie "Wat heb ik hier toch ook al weer gesmurft?..... Wat sta ik hier eigenlijk te smurfen??!!!"
 
Mensen ....mensen...mensen toch,

Hoe kunnen jullie toch zo koud zijn tegen groenten.....hartloos.
En dan ook nog zo discriminerend. foei mensen.

Ben ik ooit niet serieus geweest  en zeker als we het over groenten hebben.
Deze groentes hebben ook aandacht nodig en jazeker horen ze je zingen en voelen ze zichzelf beter en daardoor is er minder stress en groeien ze beter.


Probeer het zelf maar uit en je zult prachtigen kolen krijgen die ''schitteren'' in de Australische zon.

Cheers,

Jack :evil:

Enne sukkelaars , iedereen weet toch dat smurfen niet echt bestaan  :grin: :grin: zeggen ze iets over mijn zingen, dat helpt tenminste....
[size=6pt]SMurfen hahaha , die zijn getekend en zij denken dat ze echt bestaan....[/size]
 
Die roze olifanten bestaan wel alleen die smurfen niet. dat weet toch iedereen.
Zag van het weekend er nog 6 in de boom zitten, ze hadden zelfs roze sokjes aan.

Heb je al gezongen Wilsil.

Anders zal Reentje even de toon aangeven,dan weet je op welke klank je moet begonnen DO, re(entje) :up:

Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=8096.msg114118#msg114118 date=1206025457]

Anders zal Reentje even de toon aangeven,dan weet je op welke klank je moet begonnen DO, re(entje) :up:

[/quote]


Okee, komt 'ie: ....... Duhhhhhhhhh........  Heeft iedereen 'm?

:-D
 
Even testen....

[size=8pt]Duhhhhhhhhh[/size] nee ik zit wat te laag

nogmaals

[size=12pt]Duhhhhhhhhh[/size] en nu weer te hoog, het lijkt toch makelijker dan dat het is

Duhhhhhhhhh   

Hebbes!
 
Ik geloof dat ik er weer 1 tegen ben gekomen. Glasvezelbehang in verschillenden structuren. Die heb ik hier nog niet gezien. Terwijl het zo makkelijk is je plakt het tegen de muur en dan verf je er over heen.
Wel jammer. Vooral met die gips platen muren hier in de huizen was het wel degelijk geweest als je nu iets te lang naar de muur kijkt zit er al een kras, vlek of zelfs een deuk in..  :lol:

http://www.behangenschilderwerk.nl/glasvezelbehang.htm
 
Back
Top