Wat kun je in Australie niet krijgen?

Nuo Jack

Ook chips kun je lekker zelf maken hoor
Leuk om te doen als die kleine b]van je wat ouder wordt  :up:

Mariette
 
Ontbijtkoek

Ik heb een paar keer gelezen dat woollies ook ontbijtkoek verkoopt, maar ik kan het nergens vinden.
Wie weet hoe het heet (breakfast cake??), en in welke afdeling het ligt, en beter nog: welke woollies het in Sydney zou hebben?
 
Maggie kan ik hier gewoon krijgen- ik heb het van de week gezien, als je het echt wilt hebben, kan ik even kijken waar het ook weer was...

Ik heb een probleem; ik wil graag echt ECHT sudder vlees (draadjes vlees) van een koe. Rund dus, Jeroen vertelde me dat lam goed suddert, maar dat lusten de dames niet...

Wat voor vlees moet ik vragen??
 
[quote author=mammavark link=topic=8096.msg117154#msg117154 date=1209470776]
Maggie kan ik hier gewoon krijgen- ik heb het van de week gezien, als je het echt wilt hebben, kan ik even kijken waar het ook weer was...

Ik heb een probleem; ik wil graag echt ECHT sudder vlees (draadjes vlees) van een koe. Rund dus, Jeroen vertelde me dat lam goed suddert, maar dat lusten de dames niet...

Wat voor vlees moet ik vragen??
[/quote]

Hoi Auk!

Volgens mij is dat "stewed meat" of "simmered meat".. en ik geef de meisjes groot gelijk: lammetjes smaken zoals ze ruiken: lekker zoet en lief, dat is NIET om te eten  :grin:

smakelijk!

Cathelijn
 
Hey Hansie, ja, ook ik heb het wel eens bij Woollies gekocht. Ik geloof dat het 'honey cake' heette.

@ Aukje; suddervlees komt van de koe, maar behalve dat het sukadelapje het beste suddervlees is, kan ik niet vinden wáár het op de koe zit, want als je dát weet, kan je bij de slager naar het juiste vlees vragen. Ik ben nou zelf ook benieuwd! :)
 
was ook benieuwd: heb dit op het internet gevonden

Sukadelap wordt gesneden van de schouder.
Er loopt een peesje door het vlees. Daaraan ontleent de sukadelap zijn naam en zijn typische smaak en structuur. Het peesje lijkt na bereiding op sukade en is ook eetbaar.

En nu nog duidelijk maken aan de australische slager!  :smile:
Smakelijk!
T
 
Ontbijtkoek ligt bij Coles en heet breakfast cake. Soms zie je het ook bij de delicatessewinkels in de shoppingcentra.

In Penrith (NSW) kun je ook chocoladevlokken krijgen van de Ruyter, bolletje beschuit, en gevulde koeken. Coles heeft vaak schappen met buitenlandse lekkernijen alleen soms vind je de Hollandse eetwaar vaak in de Azian section :? Bij onze Coles vind je ook Topdrop, speculaas, appelmoes, bokkepootjes, hagelslag, roggebrood en peperkoek.
 
Ontbijtkoek vind je hier bij Foodworks of Safeway (net als bokkepootjes, appelstroop, anijsblokjes, kanos, stroopwafels, stophoest, krakelingen, roggebrood, frietsaus, rode kool. kapucijners etc.) en heet gewoon ontbijtkoek :grin:Maggi is er ook en draadjes vlees kun je herkennen aan inderdaad dat peesje dat er door loopt. Ander goed draadjes vlees is er ook wel, pfff weet zo ook niet hoe het heet maar doe het altijd op het oog. Zit meestal een vetrand aan de buitenkant en ziet er wat losser uit van structuur.
 
Grappig om te lezen dat er dus overal supermarkten zijn met een vergelijkbaar assortiment. Er moeten wel een heleboel Nederlanders zijn om dat rendabel te maken. Zo ben ik in Chatswood (Sydney) vruchtenhagel tegengekomen en stroopwafels (yummy). Het makkelijkste is als je, zoals hier in Brisbane, een Nederlandse winkeltje hebt, of een Dutch Club met een winkeltje. Wij hebben allebei!  :up:
 
Tja, van de andere zijn er ook gebieden (Noord Perth zal ik maar zeggen) waar we al 3 Woolworths hebben meegemaakt die hun NL-assortiment (inderdaad vaak bij het Aziatische deel) afgebouwd hebben ...

(Maar ook in Perth gelukkig een Dutch Shop, een Re-Store en ook nog wat Butchers (Duits))
 
[quote author=jufrebekka link=topic=8096.msg117185#msg117185 date=1209532468]
Grappig om te lezen dat er dus overal supermarkten zijn met een vergelijkbaar assortiment.
[/quote]

Dat vind ik nou juist tegenvallen, kijk er zijn een hoop dingen die ik niet mis, maar dan denk ik , als iedereen op XPDite dan zegt dat ze het overal hebben. dan wil ik t ook wel kopen.

Ik heb de afgelopen week alle coles-en en woollies waar ik langskwam geprobeerd met weinig succes. Misschien maar eens de trein naar Chatswood nemen dan ;)
 
[quote author=jufrebekka link=topic=8096.msg117185#msg117185 date=1209532468]
Grappig om te lezen dat er dus overal supermarkten zijn met een vergelijkbaar assortiment. Er moeten wel een heleboel Nederlanders zijn om dat rendabel te maken.
[/quote]

ja en ik weet dat dus Francien hier woont en verder ben ik 1x een NL vrouw tegen gekomen die hier 20km verderop woont maar verder nog nooit. Die hagels staan hier trouwens ook bij Foodworks + puur en melk maar die heb ik nog nooit gekocht :grin:

Kletskoppen vind ik zo op zijn tijd wel heeeerlijk en dan gaat in 1x het pakje leeg.
 
och Inge, als je nou een soplet wat je koopt, wil je het mij dan vertellen??

heb laatst van Victoria market 1,8 kilo meegenomen, met vetdraadje, en verzekerd dat het zou sudderen enzo, maar na 2,5 uur was het nog steeds geen goede rendang...

Moet toch te krijgen zijn??
 
Auk, probeer het is met Blade.
Even zoeken, het staat op de verpakking.
Mark maakt hier Vinda Lo ( sorry voor de schrijffout ) van.

Jolanda
 
Hey Mamavark!

Ben je op zoek naar een goed receptuur voor Rendang? Mijn hubbie heeft net weer Rendang voor een heel weeshuis  :grin: gemaakt (smaakt lekkerderder als je het in grote hoeveelheden maakt volgens de Chef!).

We hebben het zelfs een tijdje geleden ook nog verkocht op een Indonesische market hier in Brisbane, Rendang met nasi koening, lemper,etc.

Groetjes
Syl
 
Ik mis een Belgische klassieker ... een goeie pistolet met Americain Preparee.
Dat is het eerste wat ik ga eten als ik in oktober voor een paar weken terug ga! Dat of een goei frietje van het frietkot natuurlijk  :up:
 
[quote author=Kheops link=topic=8096.msg117362#msg117362 date=1209988190]
Ik mis een Belgische klassieker ... een goeie pistolet met Americain Preparee.
Dat is het eerste wat ik ga eten als ik in oktober voor een paar weken terug ga! Dat of een goei frietje van het frietkot natuurlijk  :up:
[/quote]

Is Americain Preparee het zelfde als Filet Americain?
Dat mis ik in iedergeval wel (mmm lekker met uitjes en zout en peper) Heeft iemand hier een recept voor Filet Americain?

Bij de "W" op koninginnen dag op het feestje van het consulaat geweest hier in Sydney waar we getrakteerd werden op bitterballen, rookworst en haring. Volgend jaar moeten ze wel wat meer bitterballen regelen, want die waren op voor dat de schaal het buffet kon bereiken.
 
Back
Top