Wat kun je in Australie niet krijgen?

hoi hoi, weten jullie toevallig of ze daar behoefte hebben aan een nieuwe dierenwinkel? :dunno:
want ik ga proberen hier nog een diploma te halen, om een eigen dierenwinkel te mogen/kunnen starten.
maar hebben ze daar behoefte aan?

Nikki
 
[quote author=SandRebel link=topic=8096.msg106421#msg106421 date=1199229466]
[quote author=soesjie link=topic=8096.msg106379#msg106379 date=1199184924]
Hi, ik ben nu zo'n 2 maanden in Australie (na 5 jaar in Nieuw Zeeland) en ik kan je verzekeren dat je zo'n beetje alles kunt krijgen hier. Safeway and Woolworths hebben een assortiment hollandse producten en er zijn op zijn minst 2 webwinkels waar je Hela Curry saus, calve mayo en paprika chips (staples of life..) kunt kopen (www.itsalldutchtome.com.au heeft het meest).

[/quote]

Grappig, ik heb nu al een paar mensen horen zeggen dat ze een assortiment hollandse producten bij Woolies hebben, maar bij alle supermarkten die ik tot nu toe gezien heb, is dat niet het geval. Waar wonen de mensen die dit schrijven? Ik kan me voorstellen dat ze dit soort dingen alleen hebben in de grote steden, of gebieden waar veel hollanders wonen. Hier aan de central coast in ieder geval niet. Ze hebben wel wat dingetjes, maar om het nu een 'hollands assortiment' te noemen?  :|
[/quote]


Nou ik woon, in Rock Valley en dat ligt niet bij een grote stad maar bij Lismore, ruim een uur rijden van Byron Bay.
In de Woollies aldaar hebben ze een heel assortiment met ned.produkten alleen helaas veel koekjes soorten.
Maar ook remia fritesaus, potje rode kool en.....stroopwafels. Mag niet klagen
 
iemand nog gerookte paling gevonden.
Een volle pagina over hondenstront....erg interessant

Je weet wel.... vis die gerookt word en het erg goed deed savonds laat na thuiskomst van de kermis als je stront [size=6pt](nee geen hondestront)[/size] zat was.

Niemand?.

Jack :evil:
 
Misschien dat die gerookte paling ergens vacuum verpakt verkocht wordt in zo'n zaak waar veel NL produkten worden verkocht.
 
Dank je Luuk,
Kijk beste meelezers aan zo'n antwoord heb ik iets aan.

Thanks Luuk.
Als je het per scheepspost opstuurt kost het je minder :up:

Thanks again :p

Jack :evil:

Had ik je al bedankt....nou bij deze dan....bedankt Luuk :up:
 
Sorry Jack, mijn nederige excuses...
Ik dacht er wel aan maar het komt niet door de douane dus plaatste ik mijn gedachten maar niet, zou zo'n teleurstelling zijn en dat wilde ik je besparen..

:p
 
[quote author=Jack link=topic=8096.msg118804#msg118804 date=1212668903]
watkun je in Australia niet krijgen

gerookte paling of is dat alleen niet in het Noorden te krijgen.

Jack :evil:


[/quote]

Ohh we hebben vanavond nog 2 pond weggewerkt :cool:Ik ben nog 2 dagen in NL en ik heb al gedacht om een pond vacuum mee te nemen. Het zal niet mogen denk ik maar misschien dat het vacuum niet zo'n punt is :|

Die honden vind ik ook belachelijk dat die niet uitgelaten worden. En dierenwinkels met levende dieren ga ik al niet meer heen. Ik denk dat je niet zo vaak in de poep stapt omdat de meeste mensen het denk ik toch wel opruimen. Veel gemeentes krijg je een flinke prent als je niet eens een zakje bij je hebt dus dat is een goede zaak toch?
 
[quote author=robijntje link=topic=8096.msg118825#msg118825 date=1212678978]
Ik mis mensen die hun hond uitlaten. Hier alleen in de straat al zitten zeker 10 honden die echt nooit buiten de tuin komen...belachelijk gewoon.

Ook vind ik de meeste honden hartstikke lelijk.

[/quote]

Tja, over smaak valt niet te twisten en ik denk niet dat de honden hier lelijker zijn, maar misschien zijn bepaalde rassen hier populairder. Ik ben het wel met je eens dat veel te veel honden opgesloten zitten in de achtertuin. Echt zielig. Waarom neem je een hond als je te beroerd bent om er mee te gaan wandelen?
Wij hebben vorig jaar de liefste hond van het land uit het asiel gehaald en dat beessie is buitengewoon fit, want hij krijgt minstens drie wandelingen per dag. En de poep ruimen we netjes op. Ik heb een zakje genaaid dat aan de riem hangt en daar zitten altijd genoeg poepzakjes in. Waarom anderen die kleine moeite niet doen weet ik ook niet. Waarschijnlijk om dezelfde reden als in Nederland: luiheid.

Groetjes,
Rixta
 
[quote author=robijntje link=topic=8096.msg118873#msg118873 date=1212739461]
Nee, dat is ook zo, maar het valt me gewoon op dat veel honden lelijk zijn. Daarom zijn ze ook niet minder lief! Ze lijken meestal ergens op maar je komt er niet echt uit wat voor rassen het zijn.

Ik sprak hier een buurvrouw die het heel vreemd vond dat ik met mijn hond loop. Volgens haar doe je dat alleen als je geen afgesloten tuin hebt. Haar hond was nog nooit buiten de tuin geweest en volgens haar was dat met de meeste honden zo.

[/quote]

Wij hebben ook een lieve bastaard, kruising Maltees-Westie. Maar dat is toch echt geen lelijkerd. Hij heeft en dusdanig hoge "schattigheidsfactor" dat hij overal van wildvreemden een aai los krijgt. De schooier. Alsof hij thuis geen aandacht krijgt. :lol:
En je loopt niet alleen met die hond om hem beweging te geven, maar ook om hem wat van de wereld te laten ruiken. Onze hond loopt overal rond te snuffelen en geniet daar enorm van. Die weet precies wat er in de stad gebeurt. Honden die altijd in de achtertuin opgesloten zitten moeten wel afgestompt raken, omdat ze nooit iets anders ruiken dan diezelfde tuin. Jakkes, wij willen toch ook niet opgesloten zitten? Waarom een hond dan wel?

Groetjes,
Rixta
 
[quote author=nikk1988 link=topic=8096.msg118945#msg118945 date=1212787451]
heey, wat is er mis met de dierenwinkels daar? Gr. Nikki
[/quote]

They sucks.......

Jack :evil:
 
Hoi

Eigenlijk heeft Jack gelijk... they (9 out of 10) suck! :up:

Dierenwinkels zijn over de hele wereld natuurlijk commerciele instellingen, alleen in Australie is dat nog een tikje erger!
Daar speelt commercie binnen deze branch een nog grotere rol! De gevolgen hiervan zijn:
- Er wordt vrij makkelijk een moeilijk houdbare dieren (zeepaardjes, kameleons, koraalvlinders) verkocht aan mensen (het licence system is een wassen neus!) zonder kennis. Hoe exotischer hoe beter. Van sommige dieren is de wildkleur er uitgefokt, en alleen nog mutaties te koop.
- De omloop van dieren in een winkel is erg hoog, en het uitvalpercentage (sterfte) is daarmee ook hoog.
- Het bassale welzijn van een dier, wordt overschaduwd door allerlei accesoires / randzaken waarmee de grootste marges te behalen zijn.
- Er worden dieren verkocht die je in NL alleen bij een fokker of op een nakweekbeurs kan kopen.

Bestaat er zo iets als Dibevo in Australie?

Groeten Sander
 
Kan je voor een continue aanvoer van levende mysis zorgen?  :up: Anders zijn ze na enkele maanden verhongerd! :|
Ik zie ze liever in het wild hier tijdens het snorkelen in Port Philip Bay. :smile:
 
[quote author=nikk1988 link=topic=8096.msg118962#msg118962 date=1212814758]
oke, als ik dus een normale dierenwinkel begin zijn jullie blij? ;)Nikki[/quote]

Die bestaan niet.



Ik heb ook een dierenwinkel en alles is gratis :up:

Vandaag had ik deze weer in de winkel.....

2131662930102738101S600x600Q85.jpg


Je vind ze nergens mooier en in betere conditie dan in mijn dierenwinkel :up:

Leave them alone en kijken doe je met je ogen, niet aanraken en zeker niet in een kooitje stoppen
Het is al erg genoeg dat er dieren in een kooi worden geboren en nooit het echte leven waar ze in thuis horen mee mogen maken omdat zo'n mafkees het leuk vind om naar zo'n beestje in een hokkie te kijken. :thinking:

Jack :evil:
 
Hoi!! Nou dankzij mijn poep (Jack!) hebben we wel een leuk onderwerp nu!! Inge en Rixta, ik ben het helemaal met jullie eens! En ik denk dat ik in de hoek woon waar gewoon lelijke honden zijn,  :lol:ze zien er hier echt niet uit!! Te lange lijven, te korte poten, achtelijk geschoren, noem maar op. (maar wel lief hoor)

Sophie, ik loop ook altijd met mijn hondje langs de rivier :? dezelfde rivier misschien?

Sander slaat de spijker op zijn kop, dierenwinkels hier zijn echt een groot drama, ik wil er niet eens meer naar binnen. Er zit van alles in kooien en hokjes wat gewoon vrij moet leven en niet opgesloten hoort te zijn.

Jack, geweldig dat jij ook niet van dieren in hokjes houdt! Een vogel in een kooi, een vis in een kommetje, een konijn in een hokje, wie heeft die waanzin verzonnen???

Maar we dwalen af...  ik ga begin augustus naar nederland dus ik wil best een paar kaasschaven, handdoek haakjes of aardappelmesjes voor jullie meenemen! Maar liever geen paling...
 
:grin: :grin:

Dus om het verhaal kort te houden ,
voor deze ''poep''  :? :shock: geen paling.

Kaasschaven kun je bij BigW verkrijgen :up:


Ik ga altijd naar een dierenzaak in de buurt Diegoos zakbrokken halen.
Zit er een prachtige zwarte cockatoo met rode staart in een kooitje.
Als hij zijn vleugels spreid ...euhhh dat gaat gewoon niet...

Maak altijd even een babbeltje met deze vriend in het Nederlands en vraag hem of ik het deurtje zal openmaken.
Begint hij vreemd met zijn kop te schudden en weet niet precies of dit een yes or no is??!!.
De eigenaars kijken een beetje raar naar me als ik praat tegen deze mooie elgante vriend en denken dat ik gek ben.
Vraag me af wie het meest gek moet zijn om zoiets in een hokje te stoppen.
[size=6pt]toch maar eens het deurtje openzetten[/size]

[quote author=robijntje link=topic=8096.msg118987#msg118987 date=1212842015]
Maar we dwalen af...  [/quote]

eeuhh, duimstokken van hout of kunststof....iemand?.....

Jack :evil:
 
Back
Top