Wat kun je in Australie niet krijgen?

[quote author=San_der link=topic=8096.msg117433#msg117433 date=1210119636]

Heeft iemand hier een recept voor Filet Americain?

[/quote]

Hoi San_der, volgens mij is er ergens in het begin van dit draadje over filet américain e.e.a. geplaatst. Maar here you go:

Ingredients

    * 1/2 pound (225g) of quality beef (filet mignon) with all connective tissue removed.
    * One egg yolk.
    * One Teaspoon Worcestershire or Soy sauce.
    * One Tablespoon whole grain mustard.
    * 1-3 drops of hot pepper sauce, as desired.
    * 2 Tablespoons of chopped onions.
    * Salt and fresh ground pepper to taste.

Procedure

  1. Finely chop the beef, or run twice through a meat grinder with 1/4 inch (0.75cm) plate.
  2. Mix all the ingredients loosely and spread on bread slices (Rye, Pumpernickel, etc.) to make open-faced sandwiches. The steak tartare may also be served on buttered toast. Serve on chilled plates with a favorite beverage.

Handiger is misschien om de slager het te laten mincen. Koop daarvoor een goeie kwaliteit biefstuk. Lekkuurrrr! :)
 
Hey San_der!

Een hele doos met 1,5 kg bitterballen kun je rechtstreeks kopen bij Mulfric in St Marys! Ook Hollandse kroketten en frikandellen trouwens!

Maxx
 
@ Eerainuh. Mijn dank is groot, ik ga het binnekort eens proberen.

Maxx ik weet dat ik die bitterballen kan kopen, maar ik heb geen frituur (en wil er ook geen) Ik had alleen op koniginnendag best 2 bitterballen gelust.

Ik zou trouwens, herinner ik me in eens, nog voor Hansie in Darling Harbour de kroketten gaan proeven. Ik ben daar al die tijd nog niet geweest.
 
[quote author=San_der link=topic=8096.msg117433#msg117433 date=1210119636]
[quote author=Kheops link=topic=8096.msg117362#msg117362 date=1209988190]
Ik mis een Belgische klassieker ... een goeie pistolet met Americain Preparee.
Dat is het eerste wat ik ga eten als ik in oktober voor een paar weken terug ga! Dat of een goei frietje van het frietkot natuurlijk  :up:
[/quote]

Is Americain Preparee het zelfde als Filet Americain?
Dat mis ik in iedergeval wel (mmm lekker met uitjes en zout en peper) Heeft iemand hier een recept voor Filet Americain?

Bij de "W" op koninginnen dag op het feestje van het consulaat geweest hier in Sydney waar we getrakteerd werden op bitterballen, rookworst en haring. Volgend jaar moeten ze wel wat meer bitterballen regelen, want die waren op voor dat de schaal het buffet kon bereiken.
[/quote]

Oh was jij er ook?
 
[/quote]

Oh was jij er ook?
[/quote]

Ja Hansie ik was er ook, jammer dat ik je niet heb ontmoet. Wat vond je van de bitterballen?
(sorry off topic)
 
Ik ben wel benieuwd naar de Rendang!

Ik heb nu twee pannen opstaan; een jamie- stew en een echte hollandse Hache. We zijn deze week druk dus ik heb vast vooruit gekookt- een van de meest relaxte dagen moet ik zeggen. Ik heb op aanraden van een oud-slager (nu brandweercommandant, net als bijna al onze ozzie vrienden) gravy beef gebruikt, en als ik het kan krijgen moet ik skirt steak hebben. Het schijnt dat al het sudder vlees geëxporteerd wordt. Omdat...jaja, ze hier alleen willen barbecue-en!! en dus snel klaar vlees willen!
 
Als het goed is heeft dit winkeltje frikandellen:

Dutch Shop ('t Winkeltje) Shop 8, 1150 Beaudesert Road, Acacia Ridge Phone 32774869
 
Da's dus niet echt in de buurt, maar als je er 45 minuten rijden voor over hebt en je niet vergeet je esky mee te nemen ;-) . En zoals ooit al eerder vermeld: bij aankopen bij die winkel; vooral de expiry date checken.
 
Ik kan me niet voorstellen dat iemand frikandellen mist... :|
Patatje oorlog ja, berehap nee..
Ik heb een jaartje geleden een slowcooker geimporteerd vanuit Engeland, dat is een fijn ding voor suddervlees en stoofpotjes, de kruiden gaan zo heerlijk erin trekken!
 
watkun je in Australia niet krijgen

gerookte paling of is dat alleen niet in het Noorden te krijgen.

Jack :evil:
 
Hee Aurora, waarom geïmporteerd, hebben we die hier niet? Ik vraag dat even omdat ik net een kookboek heb besteld waar schijnbaar veel casserolles en stews in staan (ben ik normaliter niet zo gek op).

Ireen
 
Hallo.

Slowcookers zijn hier gewoon te verkrijgen. Ik heb ze gezien bij Big W en bij Harvy Norman

Groet Magda
 
Ja, maar liefjes, ik woon nog in Nederland....
Dus dan moet ik wel importeren, daar zijn ze volgens mij niet te koop (nog). Tenminste, niet voor zo weinig. (50 euries)
 
Ik mis mensen die hun hond uitlaten. Hier alleen in de straat al zitten zeker 10 honden die echt nooit buiten de tuin komen...belachelijk gewoon.

Ook vind ik de meeste honden hartstikke lelijk.

Zag in het krantje dat er een groep mensen een bedrijfje hebben gestart die hondenpoep opruimen uit je tuin...vanaf 10 dollar... tellen zeker de drollen of zo.

Vind het ook belachelijk dat ze overal dieren verkopen. Zelfs bij de dierenarts zit het vol met katjes die te koop zijn, maar ook bij iedere dierenwinkel.

Er worden alleen al in deze regio ongeveer 2000 katten en 2000 honden per jaar afgemaakt omdat de asiels te vol zitten. Mensen danken die beesten af, zouden het impuls aankopen zijn geweest? Als je een zak voer haalt zit er altijd wel zo een schattig hondje of katje je smekend aan te kijken....

Daar zouden ze eens iets aan moeten doen.

Wat ik hier ook niet zie is Felix kattenvoer en daar hielden mijn katjes zo van.
 
quote : Ik mis mensen die hun hond uitlaten.

Ik eigenlijk niet, ik heb in Australie nog nooit in de hondenpoep gestaan. :smile:

Jolanda
 
[quote author=jolanda b link=topic=8096.msg118831#msg118831 date=1212683219]
quote : Ik mis mensen die hun hond uitlaten.

Ik eigenlijk niet, ik heb in Australie nog nooit in de hondenpoep gestaan. :smile:

Jolanda
[/quote]

Ik al 2 keer!  :loudcry:

Het lijkt inderdaad of ze de honden minder uitlaten... maar het lijkt ook of iedereen bijna een hond heeft. Zowel meer beweging voor de eigenaar als van de hond zou ze goed doen. Er lopen wat moddervette beesten rond hier in het dorp. 

Gelukkig is "scoop the poo" erg normaal in Oz. Er zijn alleen van die aso's die het op het strand laten liggen / strandopgangen... en daar lopen vast kinderen met blote voeten  :dog: :angry1:

Ach misschien moet ik wat beter opletten en meer op de stoep lopen, ipv over het gras.

Groeten Sander
 
Ik ben een tijdje lang heel vroeg 's ochtends gaan lopen, en dan zie je wel veel mensen met hun hond op de loop ;-) Ook aan het eind van de dag in de vlakkere buurten.

Wat inderdaad klote is, is dat veel jonge dieren van een 'broedteef' komen. Er zijn puppy farms. Ik las toevallig laatst nog een stukje ergens waarin stond dat het 'maar' een procent of 5 is (gemiddeld voor katten + honden) die via winkels verkocht worden. Mogelijk geldt dat alleen voor QLD (of was het America, sorry, nu ben ik in the war).

Maar ook is het zo dat veel mensen een decent block of land hebben, waar de honden al behoorlijk kunnen rennen. Dat betekent niet dat ze niet als 'n pack zouden moeten gaan lopen, maar het betekent wél dat ze vaak toch wel veel beweging krijgen.

Ik vind het ook niet kunnen hoor. Toilet Training is volkomen onmogelijk in die glazen kooien zonder moeder of iemand anders die hen corrigeert, en daar mag de koper met een beetje pech later de rotte vruchten van plukken. Nee, tegenwoordig loop ik maar gauw langs die winkels...

Ireen.

P.S. dat de honden lelijk zijn, ahhhhhh, dat doet er toch niet toe? Rashond of niet, er zitten overal wel lelijke exemplaren tussen, maar dat maakt hen niet minder lief :) Toch? ;-)
 
Nee, dat is ook zo, maar het valt me gewoon op dat veel honden lelijk zijn. Daarom zijn ze ook niet minder lief! Ze lijken meestal ergens op maar je komt er niet echt uit wat voor rassen het zijn.

Er zijn ook mensen met een grote tuin die honden daar laten maar honden hebben nou eenmaal veel beweging nodig, moeten lekker kunnen rennen en natuurlijk moet je dan een poepzakje meenemen, zo simpel is dat.

Ik sprak hier een buurvrouw die het heel vreemd vond dat ik met mijn hond loop. Volgens haar doe je dat alleen als je geen afgesloten tuin hebt. Haar hond was nog nooit buiten de tuin geweest en volgens haar was dat met de meeste honden zo. Lekker, al die poep in je tuin met dat warme weer en al die vliegen...

Toen wij hier kwamen wonen heb ik eerst 4 emmers vol poep weggeschept uit de tuin, ze hadden 2 hondjes, dat geloof je toch niet?
 
Back
Top