Wat kun je in Australie niet krijgen?

@Jack; Chris, onze builder, loopt rond met een heuse kunststof duimstok, maar 'thumbstick' begreep hij niet. 'Ah, te ruler you mean?'  Ik ga hem morgen even vragen waar die vandaan is. Neem ik hem gelijk mee als ik langskom...

Wij kopen ons ponie/honden/kippen voer bij de stockfeed winkel. Geen kleintjes in kooitjes, gewoon alles voor buitenbeesten.  Maar hier zijn in elk dorp zeker zo'n 2 feedstores, dus hier is geen behoefte aan nog een.
Toch; als je heel graag een dierenvoer winkel wil openen; gewoon doen! dit is het land van de mogelijkheden, en die ztten vooral in jezelf.
 
[quote author=Hansie link=topic=8096.msg119012#msg119012 date=1212916620]
Ik zit in NL nu, dus als ik iets mee moet nemen, roept u maar :)[/quote]

Nu al weer in Nederland..... Dan lijkt het me makkelijker om die rose maar in Amsterdam te doen, ik ben er toch ook nog!
 
Hee Jack, kan je niet "per ongeluk" die kooi omstoten zodat dat ding uit elkaar valt en die vogel lekker weg kan vliegen? Wat we ook kunnen doen, is hem samen kopen en dan laat je hem van jou naar mij vliegen! Is dat geen goed idee of zou hij dat niet redden in de vrije natuur?

Hebben we er in ieder geval eentje gelukkig kunnen maken!  :up:

Ik ben er gek genoeg voor hoor!!

Hee Hansie, wat leuk dat je nu in Nederland bent! Als je nou achter het Leidseplein , in dat straatje waar al die restaurantjes zijn, een pizza gaat eten bij Peppino, dan moet je ze even de groeten van me doen en zeggen dat ik hun pizza heel erg mis!! :lol: want om even op ons onderwerp terug te komen.....zo een lekkere pizza heb ik hier ook nog niet gevonden!!

Neem er anders eentje voor mij mee, volgens mij wonen wij niet ver van elkaar af, dus dat kan makkelijk :wink:
 
Ik ben helaas voor minder leuke familie aangelegenheden weer even hier  :-( maar iets meenemen kan natuurlijk wel.

naar wat voor pizza ben je op zoek, ik weet nog wel wat tentjes hoor.
 
[quote author=robijntje link=topic=8096.msg119026#msg119026 date=1212936586]
Hee Jack, kan je niet "per ongeluk" die kooi omstoten zodat dat ding uit elkaar valt en die vogel lekker weg kan vliegen? Wat we ook kunnen doen, is hem samen kopen en dan laat je hem van jou naar mij vliegen! Is dat geen goed idee of zou hij dat niet redden in de vrije natuur?

Hebben we er in ieder geval eentje gelukkig kunnen maken!  :up:

Ik ben er gek genoeg voor hoor!![/quote]

Zal er eens een brieven ophangen , ''my cage is to small, can't spread my wings''...
kijken wat er dan gebeurt.
Of de dierenbescherming erop afsturen.

Cheers,

Jack :evil:
 
Hallo Allemaal,

Ik ben opzoek geweest naar vanillesuiker, geen essence maar van de zakjes die je gebruikt in cake enzo

Groet Magda (Perth)
 
[quote author=magda link=topic=8096.msg119061#msg119061 date=1212982665]

Ik ben opzoek geweest naar vanillesuiker, geen essence maar van de zakjes die je gebruikt in cake enzo

[/quote]

Hoi Magda,

In zakjes heb ik het nog niet gevonden (ben ook op zoek geweest) maar wel in potjes (denk: formaat kruiden) . In Woolworths (Adelaide) bij de kruidenrekken. Ik heb Vanilla bean dusting sugar van het merk Queen gekocht (100 gr), heb het nog niet gebruikt om te bakken, alleen voor de wentelteefjes, groot succes. Hopelijk heb je er iets aan!

Sunburnt
 
Sorry Hansie, dat wist ik niet....veel sterkte dan en laat die Pizza maar zitten...is niet belangrijk he?

En Jack, dat is een heel goed idee! Niets doen doen de meeste mensen al als ze iets zien wat niet klopt maar dat is ook het makkelijkste he? Gewoon aggut denken en doorlopen. Of ze denken, het helpt toch niet! Maar zo werkt het niet, is voor hun ook een slechte reklame als mensen zich eraan storen, ja toch?

Eerst dat briefje en als dat niet helpt de dierenbescherming! Je bent geweldig en ik hoor graag hoe het afloopt!
 
er loopt hier in Vic een heel gedoe tegen/langs een dierenzaak in reptielen waar de helft voortijdig afsterft. Ik geloof dat de dierenbescherming al minstens 10 keer is ingelicht. Verwacht daar dus niet te veel van.
Kopen is zeker geen optie???
 
[quote author=magda link=topic=8096.msg119061#msg119061 date=1212982665]

Ik ben opzoek geweest naar vanillesuiker

[/quote]

Lekkerder en minder ''kunstmatig'' is zelf vanillesuiker maken:

Stokje verse vanille (supermarkt, market, deli) in de lengte opensnijden en in een pot met suiker doen. Hoe langer hij staat, hoe geuriger en sterker de vanillesmaak. Gegarandeerd succes  :up:
 
[quote author=mammavark link=topic=8096.msg119075#msg119075 date=1213004439]
er loopt hier in Vic een heel gedoe tegen/langs een dierenzaak in reptielen waar de helft voortijdig afsterft. Ik geloof dat de dierenbescherming al minstens 10 keer is ingelicht. Verwacht daar dus niet te veel van.
Kopen is zeker geen optie???[/quote]

Poor creatures....

Jack :evil:
 
Hier hebben we ook een dierenwinkel waar minstens 10 van die grote papegaaienkooien staan, bij mooi weer buiten, anders hutjemutje op elkaar binnen. In sommige kooien zitten er twee, andere 1. Maar ik vind het een mega zielig gezicht. Die beesten horen niet in kooien! Als je ziet dat sommigen zich kaal pikken van ellende.... Ik vind het dierenkwelling!
 
[quote author=Eerainuh link=topic=8096.msg119097#msg119097 date=1213011660]

Worden er in Nederland geen dieren meer verkocht in dierenwinkels?[/quote]

Heb je al ooit een cockatoo gezien in de sneeuw?.
Hier zie je ze vrij in de natuur wie gaat er dan nog zo'n beestje kopen.

:grin: :wink:

Jack :evil:
 
Slaat ook gewoon nergens op...mensen doen maar, denken dat dat allemaal zomaar kan omdat het "maar" dieren zijn...niet belangrijk hoe die zich voelen, kan je alles gewoon mee doen, wat zijn we machtig met onze kooien, kettingen, hokken.... :x hoeveel dierenleed hebben "wij" mensen niet veroorzaakt...

Daarom, nogmaals, als je iets tegenkomt wat niet deugd, gewoon werk van maken! Plaats desnoods een stukje in de krant, geef het aandacht, DOE ER IETS MEE.

Ieder dier dat het beter krijgt is het heel erg waard.

Heb je hier ook een dierenbescherming zoals in Nederland? Of zijn het die inspecteurs van tv, Animal Planet, die (soms) met een camera erbij gaan kijken wat er mis is?

Wat ik hier nog niet gezien heb zijn b.v. zwerfkatten, daar stikt het in Nederland wel van.

Kan je hier ook zoute drop krijgen?
 
Robijntje, natuurlijk is er hier iets als de dierenbescherming. Het heet RSPCA, en dit http://www.rspca.org.au/ is hun website.

Zwerfkatten zijn hier wat minder waarschijnlijk omdat het gepromote wordt om hen 's nachts binnen te houden om zo het wild life enigszins te beschermen. Honden worden juist weer vaak buiten gehouden als waakhond. Het klimaat bepaalt ook tot op bepaalde hoogte of ze 's nachts buiten worden gelaten of niet.
Overigens, als je een huisdier-zonder-telefoonnummer vindt, of je ziet aangereden wild op de weg (of met pech heb je zelfs iets aangereden), dan kan je de 'animal pound' van de gemeente in kwestie bellen, en zij zorgen er dan voor dat het opgeruimd c.q. opgehaald  wordt.

Ik begrijp je enthousiasme voor dierenbelangen heel goed, maar soms is het moeilijk te bepalen waar een lijn te trekken. Wij gaan niet altijd elke dag met onze honden lopen, om verschillende redenen, maar we geven hen wel leiding, discipline, aandacht, eten, shelter, spel.
Ook vind ik het belangrijk biologisch vlees te eten, want vlees van dieren uit de bio-industrie levert voor mij morele problemen op. Daar maak ik me eerlijk gezegd meer zorgen over dan over honden die nooit uit hun joekel van een tuin komen.

En waar je zoute drop kan krijgen? Hangt er van af waar je woont ;-)

Groetjes,

Irene
 
Ik woon in Bangor, Sutherland Shire, en ik ga vandaag meteen even kijken bij de benzine pomp!
Wat een wedstrijd was het he? jemig, ik heb echt genoten!!! Heerlijk!! Nu mis ik Nederland wel hoor!! Die sfeer...

Nog iets wat ik hier mis, ORANJE VLAGGETJES!!!!

En wat vlees eten betreft, ik eet niet veel vlees en zeker geen bijzondere dingen zoals ganzenlever, kikkerbillen, kalfsvlees en dat soort dingen. Dat we af en toe een stukje vlees nodig hebben, ok, maar het wordt allemaal zo overdreven en natuurlijk dat lijden van die dieren he...zoveel mogelijk beperken vind ik...maar er denken geloof ik maar weinig mensen zo...

En wat die honden betreft, dat ben ik niet met je eens, iedere hond, hoe klein ook, heeft gewoon beweging nodig en moet iedere dag even lekker kunnen rennen en met andere honden kunnen spelen. Ik ga (bijna) iedere dag met mijn kruizing malthezer/shizu (ze lijkt meer op een konijn dan op een hond) naar de rivier waar ze rent, graaft en zwemt, of een lekker stuk langs het strand lopen

. Dat heeft iedere hond nodig en voor de baas is het ook gezond!

Je neemt toch geen hond om dat beest in je tuin te proppen en hem er nooit meer uit te laten (want dat gebeurt hier gewoon!) Echt ongelovelijk!!
 
Back
Top