Wat kun je in Australie niet krijgen?

Dat je je geen /of minder zorgen hoeft te maken over de honden die in de tuin leven...de honden die ik dagelijks hier de hele dag van achter hekken alleen maar gestoord hoor blaffen komen nooit uit de tuinen en dat zijn echt geen joekels van tuinen. Honden moeten ook in contact komen met andere handen, geuren, spelen, rennen. Volgens de mensen hier is het niet de gewoonte om met een hond te lopen, nou, daar maak ik me heel erg zorgen over. Het zijn gestoorde honden die het hek bijna opvreten als je langs loopt en ze zitten vol vetbulten, die er dan weer operatief uitgehaald worden. Ik verzin dit niet, ik krijg dit van de mensen om mij heen te horen als ik over honden begin...andere cultuur hier wat honden betreft, zeggen ze dan..maar wel raar eigenlijk.

Verder ben ik het HELEmaal met je eens hoor! :up:
 
Ah, like that. Ik vind dat ook verdrietig om te zien, en 'achter ons huis' is er ook een familie die nooit met hun herder gaat lopen, en ze blaft dan ook soms de boel bij elkaar, waardoor andere honden weer in de stress schieten. Ik zei alleen dat ik me méér zorgen maak om de dieren in de bio-industrie, maar dat is inderdaad weer een ander dierenverhaal.

We kijken regelmatig naar Cesar Millan, de 'Dog Whisperer', ken je die? Heel veel van geleerd!

Fijn dat jij goeie wandelmogelijkheden hebt waar je woont. Wij wonen op een berg waar je niet zo even naar beneden en naar boven loopt.

Er zijn trouwens hondenparken, heb je die al gevonden? Zouden op de website van je gemeente moeten vermeld staan.

Cheers,

Ireen
 
hahahahahaha :lol: Ik heb 11 kroketten in mijn vriezer liggen. hahahahaha Nu nog een frituur pan kopen  :cry:

Gewoon gekocht bij het shopping centre hier 3Km verderop. :cheer:
 
Ben van een "trendy", rosenippende, mensen kijkende terraszitter in Nederland naar een "trendy" burgerlijke huismuts gegaan. Ik maak tegenwoordig alle Nederlandse lekkernijen zelf. Appeltaart, banketstaaf, bitterballen (ballen draaien is makkelijker dan kroketten) en overigens ook de Nieuw Zeelandse lekkernijen. Ik heb me nog niet aan de pavlova gewaagd omdat we een kind met ei allergie hebben en omdat ik degene zou zijn die het overgrote gedeelte van de pavlova zelf op zou eten!!

@ Bear Je hoeft niet perse een frituurpan te hebben trouwens. Je kunt de olie ook in een gewone pan doen en op het vuur zetten, alleen moet je er dan echt bij blijven staan. Zo heb ik het gedaan in het begin.

De laatste keer dat wij in Australie waren (afgelopen december 07) zag ik trouwens dat jullie veel meer keuze hebben in de supermarkt dan hier in NZ. En ik als "trendy" burgerlijke huismuts vind het heerlijk om uitgebreid door de supermarkt te slenteren (zonder man en kinderen uiteraard) en ook alles uit te proberen. Zou voor mij de doorslag kunnen zijn om toch across the ditch te komen.

Groetjes
Danny-Eva
 
Ohhhh Danny-Eva, wordt het toch tijd dat ik 's op de koffie kom!! Ik kan alleen niet tarwe verdragen, maar wel spelt - maakt in het bakken trouwens niet uit.
Ik ben ook allergisch voor eiwit en eigeel, dus ook geen Pavlova voor mij, tenzij ik eczeem wil :-( Gebruik je 'No Egg' als plaatsvervanger voor ei in je andere recepten?

Ik moet het zelf toch ook nog 's doen, bitterballen maken. Ga ik even een recept voor googlen :)

Doeiii!
 
Onze eerste dochter werd in mei geboren en heb sinds de zwangerschap ontdekt dat ze hier sommige dingen, die in NL zo gewoon zijn, hier niet hebben:
- geboortekaartjes
- box (met verstelbare bodem)
- muisjes (voor beschuit met muisjes)
- kraamhulp
maar ja, 's lands wijs 's lands leer en je ontdekt dat je best zonder deze dingen kunt - vooral als de zon schijnt ;-) Behalve de box, die mis ik wel, want om een baby nu op de grond te leggen!!?? Anyway, ik hoop via deze site er een op de kop te tikken - van een slimme Hollander die er een heeft meegenomen.
PS
- frikadel speciaal en patat shoarma, dat mis ik soms ook.
Sytske
 
muisje zijn wel verkrijgbaar in een Dutch Shop. In ieder geval hier in Perth (Guildford). Ik weet alleen effe niet of aan deze kant zit ..  :|
 
Hoi Sytske

Volgens mij heeft Elle die vraag over een box ook ooit eens gesteld, weet dit niet meer honderd procent zeker, zij woont ook in omgeving Perth.

Succes met je zoektocht :up:
 
Muisjes zijn te verkrijgen, zelfs soms bij de IGA.

Slimme Hollander?
Oei.  :oops:
We hebben dat ding zelf meegenomen omdat toen onze jongste dochter 4 maanden was toen we hier aankwamen.

Wat ik af en toe mis is friet met knoflooksaus. Jammie
 
Ebay in de gaten houden voor de box met verstelbare bodem! Ik heb er onlangs eentje gevonden!
Was van een Deens stel die hier naartoe geemigreerd is en er van af wilde!  :up:
 
Een box?
Die maak je toch zelf even :p

Toen Boris op komst was wilden we een ronde box hebben, maar die waren vreselijk duur.
Dus we hebben hout gekocht en ik heb 'm zelf gemaakt.
Hij was rond, met verstelbare bodem, op zwenkwielen en met 2 grote lades er onder.
Iedereeen vond 'm prachtig en we konden het kereltje door de hele kamer rijden :smile:
Ik zal eens kijken of ik nog foto's kan vinden.

En als men in OZ je zelfgemaakte box eenmaal gezien heeft, heb je misschien wel een gat in de markt gevonden?

Bart
 
[quote author=Tekkel link=topic=8096.msg119303#msg119303 date=1213260225]
Een box?
Die maak je toch zelf even :p

....

En als men in OZ je zelfgemaakte box eenmaal gezien heeft, heb je misschien wel een gat in de markt gevonden?

Bart
[/quote]

Niet iedereen is zelf even handig. Neem mij bijvoorbeeld.....twee linkerhanden, waarbij die ene linkerhand ook nog omgedraaid zit.... :p

Zolang er maar geen "Gat in de box" zit, want dan kruipt de baby eruit en heb je het doel van de box voorbijgestreefd.... :)
 
Uit Wikipedia:
Box describes a variety of containers and receptacles. When no specific shape is described, a typical rectangular box may be expected. Nevertheless, a box may have a horizontal cross section that is square, elongated, round or oval; sloped or domed top surfaces, or non-vertical sides

Keuze genoeg uit vormen dus.  :lol:
 
hoi Wilco,
Hebben jullie de box nog? En heb je het er al met de baas over gehad. Wij willen hem anders ook wel lenen voor een paar maanden (mocht je hem terug willen), want m'n ouders komen misschien in september naar Perth en m'n zus komt zeker in januari, dus dan kan ik hen vragen er een mee te nemen. Het liefst heb ik er een binnen korte tijd, zodat onze dochter er alvast van jongs af aan aan kan wennen.  Ik hoor graag van je.
Alvast bedankt.
Sytske
 
Ik denk dat je het wel mag lenen.
Kom maandag maar langs als je tijd hebt.
PM me maar, dan geef ik je ons adres door.
 
[quote author=Maluka link=topic=8096.msg119346#msg119346 date=1213318186]
[quote author=Tekkel link=topic=8096.msg119303#msg119303 date=1213260225]
Een box?
Die maak je toch zelf even :p

....

En als men in OZ je zelfgemaakte box eenmaal gezien heeft, heb je misschien wel een gat in de markt gevonden?

Bart
[/quote]

Niet iedereen is zelf even handig. Neem mij bijvoorbeeld.....twee linkerhanden, waarbij die ene linkerhand ook nog omgedraaid zit.... :p

Zolang er maar geen "Gat in de box" zit, want dan kruipt de baby eruit en heb je het doel van de box voorbijgestreefd.... :)
[/quote]
Nou.......ik ben ook niet altijd even handig hoor :cry:
Gelukkig was de dokter dat, afgelopen Dinsdag, wel met naald en draad.

Dit was de homemade box;
Box1.jpg

Box3.jpg

Box5.jpg


Bart

Deze stond op wieltjes, dus die kon achter de fiets :grin:
 
Back
Top