Wat kun je in Australie niet krijgen?

[quote author=Tekkel link=topic=8096.msg119409#msg119409 date=1213431800]
Nou.......ik ben ook niet altijd even handig hoor :cry:
Gelukkig was de dokter dat, afgelopen Dinsdag, wel met naald en draad.
Bart

Deze stond op wieltjes, dus die kon achter de fiets :grin:
[/quote]

Jeetje, pas op Bart .. straks kun je niet meer fatsoenlijk een auto besturen .. moet je toch niet aan denken als je hierheen komt ??  :grin: :grin:

Seriously: hoe heb je dat gedaan? Lijkt bijna op een hondbeet ..
 
[quote author=perthpete link=topic=8096.msg119449#msg119449 date=1213504125]
[quote author=Tekkel link=topic=8096.msg119409#msg119409 date=1213431800]
Nou.......ik ben ook niet altijd even handig hoor :cry:
Gelukkig was de dokter dat, afgelopen Dinsdag, wel met naald en draad.
Bart

Deze stond op wieltjes, dus die kon achter de fiets :grin:
[/quote]

Jeetje, pas op Bart .. straks kun je niet meer fatsoenlijk een auto besturen .. moet je toch niet aan denken als je hierheen komt ??  :grin: :grin:

Seriously: hoe heb je dat gedaan? Lijkt bijna op een hondbeet ..
[/quote]
Nee hoor, geen hondenbeet.
Iets met een zware lasmal, een staander van een stelling en een hand :|
En autorijden gaat wel hoor, heb ik vandaag alweer even gedaan (al zou dat met een automaat wel makkelijker gaan, maar in OZ zou dat weer niets uitmaken omdat het mijn rechterhand is).
Moet ook wel want ik ga morgen weer aan het werk, dat thuiszitten vind ik maar niets.

Bart
 
Oeh, succes Bart :)

Mooie box zeg, ongelooflijk. Ik zeg; massaproductie en op de markt brengen.. :) Daar moet je er zeker 5 per dag van kunnen maken.. misschien wel meer :)
 
[quote author=aurora link=topic=8096.msg119508#msg119508 date=1213647745]
Dat moet pijn gedaan hebben Bart....
Hoe is het nu met je hand?
[/quote]
Nou, de pijn viel wel mee eigenlijk, ook geen kloppingen oid gehad.
Het voelt alleen een beetje vervelend, ik ben benieuwd of het allemaal nog een beetje gaat leven.

Bart :up:
 
beterschap!
zat net een beetje op jullie homepage te kijken en wat zie ik daar geloof op dag 18 feb eenzelfde amerikaanse auto als mijn vriend heeft. Hij twijfelt nog of hij deze mee wil gaan nemen want er moet nog aan opgeknapt gaan worden... mijn kennis is niet zo goed en dus herkende ik in eerste instantie de wagen (merk AMC ) niet (kleur is anders, moet toch eens mijn haar blond verven geloof ik....  :roll:) efin gaaf om te zien dat ze in WA rondrijden....

grs
Hummer
 
Hoi,
Waarschijnlijk kan ik Brinta wel krijgen bij de Dutch shop in Brighton (Adelaide; bedankt voor de tip, Bear), maar dat ligt sinds we verhuisd zijn niet meer zo op de route. Kan iemand me vertellen of er in de doorsnee Australische supermarkt iets te krijgen is dat er op lijkt? Zelf heb ik het nog nooit gegeten, en mijn zoontje (half Australisch) eet braaf Uncle Toby's oats, maar deze week komt mijn neefje van 4 (en zijn papa en mama) op bezoek, en die zweert er bij.

Een aardige vakkenvulster bij de lokale Woollies dacht misschien semolina, maar wist het ook niet.

Anders toch maar Brighton?

Met dank,
Sunburnt
 
Hmmm, persoonlijk vind ik Oatmeal wel erg anders dan Brinta... Klinkt als toch een keer een tripje naar Brighton.
 
[quote author=Pebbles link=topic=8096.msg127749#msg127749 date=1225610312]
Verkruimelde weetbix Hi-bran met melk 1 1/2 minuut in de magnetron lijkt erg op brinta
[/quote]
Bedankt Pebbles (en Perthpete)! Weetbix, dat hebben we in huis (mijn man de Australier heeft soms van die neigingen  :grin:). Maakt Hi-bran of niet veel verschil?

We kunnen het een dagje aankijken met de weetbix en anders naar Brighton. Hoort ook wel een beetje bij het lokale toeristencircuit.

Trouwens, over schappen met Nederlandse waar gesproken, die in het zuiden van Adelaide (Morphett Vale & Noarlunga) waren goed voorzien, maar hier in Mitcham pak ik er op mis!

Sunburnt
 
Mijn australische man heeft mij 'bekeerd' tot de weetbix al besmeert hij ze soms met vegemite en dat gaat mij toch echt te ver  :grin:

Wel of geen hi bran maakt niet zo heel veel uit maar de gewone weetbix lost naar mijn mening minder fijn op in melk.

Eet smakelijk!
 
Ah, de brinta, ik ben ook erg op zoek geweest naar een alternatief - ook voor Molenaar 7 granen pap. Heb het nooit gevonden. Semolina is heel anders, sommige babypap is als lammetjespap, dus niet echt vezelrijk en supersupersuperduur. Havermout schijnt het gezondste haver te zijn, spelt voor de die hards, dus oatmeal is zo gek nog niet. All bran in de weetbix is veel vezelrijker, kan een heel jonge peuter misschien niet zo goed tegen.
Zelf heb ik mij voorgenomen bij de eerste vakantie terug naar Nederland toch Molenaar, brinta en biologische meergranen pannenkoekenmix te gaan kopen. Op laten sturen door familie gaat me weer een beetje te ver, maar voor deze producten heb ik echt geen goed alternatief gevonden. Errug he, als dat het enige is dat je echt mist na emigratie ;) We kunnen gelukkig ook heel goed leven zonder!
Groet, Fae
 
[quote author=Fae link=topic=8096.msg127785#msg127785 date=1225692684]
Zelf heb ik mij voorgenomen bij de eerste vakantie terug naar Nederland toch Molenaar, brinta en biologische meergranen pannenkoekenmix te gaan kopen.
[/quote]
Fae, Je zit wel niet op loop afstand van Perth, maar je komt er toch nog wel eens? De volgende keer plan je gewoon meteen een bezoekje aan de Dutch Shop in.. Brinta heeft hij meestal wel. En wil je het zeker weten, dan bel je van te voren even of hij wat apart zet voor je.....
 
Mijn dochter van vier zweert bij weetbix multi grain, de stukjes zijn echt niks te groot.

Sidonia; Bedankt!!! heb je onwetend een van onze grote vraagstukken opgelost!!! Ik ga gauw semolinepudding met berrysauce maken!!
 
En de Dutch Shop op Brighton Road heeft ZEKER Brinta (voor iets meer dan $ 7,- dat wel).
Maar ik koop het regelmatig! Hmmmmm  (Ze hebben zelfs boerenkool..... van Hak)

NB: als je daar naar toe gaat, let wel op de THT datum...... het meeste van wat hij verkoopt is nl over de datum of tegen de datum aan.
Maar de Brinta in ieder geval niet.

Bij een stalletje in Central Market (achteraan in de hoek, tegenover de chinese kruidenwinkel) kun je ook veel nederlandse producten krijgen (o.a. heel veel soorten beleg van De Ruyter en rookworst van het merk Don... smaakt erg goed).

Maar.... ik leer inmiddels steeds meer Australische producten kennen...... Ook erg lekker!

Eet smakelijk!
Aussiegirl  :up:
 
[quote author=Aussiegirl link=topic=8096.msg127854#msg127854 date=1225887205]
Bij een stalletje in Central Market (achteraan in de hoek, tegenover de chinese kruidenwinkel) kun je ook veel nederlandse producten krijgen (o.a. heel veel soorten beleg van De Ruyter en rookworst van het merk Don... smaakt erg goed).

Aussiegirl  :up:

[/quote]
Cool  :up: die kon ik nog niet. as zaterdag ben ik weer is in de stad dan zal ik ff kijken wat ze allemaal hebben. Paar weken terug komijnen kaas gehaalt bij de continetal shop in Parabanks,.. mmm wat was dat smullen. Toevallig ook Komijnenkaas zien liggen bij de IAG supermarkt in Hutt str er zitten er twee maar het is de ene met een grote lunch afdeling en meer richting Nort tce. Daar ben ik nl nog al vaak ivm lunch en werk. :grin: Ook hebben ze daar speculaas en soms stroopwafels  :lol:
Cheers
 
Back
Top