Wat kun je in Australie niet krijgen?

[quote author=Aussiegirl link=topic=8096.msg127854#msg127854 date=1225887205]
En de Dutch Shop op Brighton Road heeft ZEKER Brinta (voor iets meer dan $ 7,- dat wel).
Maar ik koop het regelmatig! Hmmmmm (Ze hebben zelfs boerenkool..... van Hak)
[/quote]

Dutch Shop in Brighton???? Dropjes??? Weet je wanneer ze open zijn?
 
Last edited:
Hey Ineke!

Inderdaad.... alle smaken dropjes....  :up:
Ze zijn elke dag open, in ieder geval door de week. Zaterdag denk ik ook maar ik heb ze nog nooit op zondag open gezien. Ze zitten links van de ingang van Jetty Road in Brighton, aan de Brighton Road (naast de feestwinkel).

Op de Central Market zijn ook wat kraampjes met NL produkten, in ieder geval Remia Mayo en Curry saus haha.

En bij de meeste smallgoods of continental shops (en die vind je bijna overal in winkelcentra, vaak doet de slager dit er bij) heb je ook NL dingentjes (kruiden, juspoeder, drop etc.)

Have fun shopping en tot gauw!

Groetjes, Aussiegirl/Jacinta  :up:
 
Ik neem soms de komijnenkaas mee bij de Woolworths, waar ook de brie en zo ligt.
 
Als ik komijnekaas wil beleg ik een boterham met kaas en doe daar komijnezaad overheen. Even onder de gril en je hebt iets dat er toch wel heel veel op lijkt. :grin:

Groetjes,
Rixta
 
Hoi Jacinta,

Hoe gaat het nu met je?
Ik lees dat je al aardig inburgert in het mooie Adelaide.
Mijn dochter Wendy is nu inmiddels getrouwd en woont nog steeds in Christies Downs.
Ze werkt daar vlakbij in de shoppingmall Collonades in een koffie/sandwich bar
Ze heeft nu ook haar Visa binnen , en hoeft de eerste jaren niet meer druk daarom te maken.
Wij zijn zelf weer van plan om daar volgend jaar 2009 in November daar voor de hele maand naartoe te gaan.
Jij had toch een Blog gemaakt ? maar ik kan het niet vinden
Tot horens

Groetjes,
Ton
 
[quote author=Aussiegirl link=topic=8096.msg129042#msg129042 date=1228994041]
Hey !

Inderdaad.... alle smaken dropjes.... :up:
Ze zijn elke dag open, in ieder geval door de week. Zaterdag denk ik ook maar ik heb ze nog nooit op zondag open gezien. Ze zitten links van de ingang van Jetty Road in Brighton, aan de Brighton Road (naast de feestwinkel).

Op de Central Market zijn ook wat kraampjes met NL produkten, in ieder geval Remia Mayo en Curry saus haha.

En bij de meeste smallgoods of continental shops (en die vind je bijna overal in winkelcentra, vaak doet de slager dit er bij) heb je ook NL dingentjes (kruiden, juspoeder, drop etc.)

Have fun shopping en tot gauw!

Groetjes, Aussiegirl/Jacinta :up:


[/quote]

Gevonden!!! Flink ingeslagen dachten we, maar het schiet al weer op.
Apart winkeltje, net of je terug in de tijd gaat....
 
Last edited:
.... maar hoe zit het nou met katenspek, de selleriesalade van de Appie, graskaas en gerookte paling??

Geintje, ik doe het al jaren zonder - maar het zijn wel de dingen waar ik me even mee terugtrek wanneer ik in Nederland ben. En dan heb ik het weer gehad ;-)
 
[quote author=Eerainuh link=topic=8096.msg129364#msg129364 date=1229911871]
.... maar hoe zit het nou met katenspek, de selleriesalade van de Appie, graskaas en gerookte paling??

Geintje, ik doe het al jaren zonder - maar het zijn wel de dingen waar ik me even mee terugtrek wanneer ik in Nederland ben. En dan heb ik het weer gehad ;-)




[/quote]

Voor gerookte paling: Tesselaar Tulip Festival in VIctoria!
Echt een aanrader zowieso, mijn Aussie schoonfamilie vinden me nu nog vreemder en ik heb een geweldig dag vol herkenning gehad
 
[quote author=Eerainuh link=topic=8096.msg129364#msg129364 date=1229911871]
.... maar hoe zit het nou met katenspek, de selleriesalade van de Appie, graskaas en gerookte paling??

Geintje, ik doe het al jaren zonder - maar het zijn wel de dingen waar ik me even mee terugtrek wanneer ik in Nederland ben. En dan heb ik het weer gehad ;-)




[/quote]

Hahaha, kipkerriesalade van de Appie mmmhhh en de boerensalade (met kaas, kip etc.) van de Appie met een dot Yogonaise erop.
 
[quote author=tum link=topic=8096.msg129490#msg129490 date=1230102604]
Hahaha, kipkerriesalade van de Appie mmmhhh en de boerensalade (met kaas, kip etc.) van de Appie met een dot Yogonaise erop.
[/quote]

:-D Welja, met extra dollop ;-) Maf hè, wat een mens bijblijft :)
 
:grin: Klopt Eerainuh, maar moet zeggen de sausjes zijn hier ook niet te versmaden  :up:
Fijne feestdagen he, en natuurlijk ook voor alle andere medeforummers (nu we het over
eten hebben, forummers, klinkt toch net als edammers en dat is weer lekkere kaas  :up:)
die dit lezen.
 
[quote author=tum link=topic=8096.msg129515#msg129515 date=1230169215]
klinkt toch net als edammers en dat is weer lekkere kaas
[/quote]

Ik sluit mij aan bij de beste wensen van Tum. Maar over kaas gesproken, vandeweek besloot ik mezelf te trakteren op een stukje Maasdammer dat ik in een filiaal van een grote supermarktketen zag liggen. De naam op het etiket - Maasdaamer - had me al wantrouwig moeten maken. Thuis aangekomen, lekker een stukje afsnijden, gadverjakkes, wat is dit voor kaas, geen maasda(a)mmer! Studie van de korst van de kaas leidde tot de conclusie dat het een of andere Zwitserse kaas was....

Maar goed, back on topic, kaas kun je hier dus wel krijgen, maar wat je denk ik niet kunt krijgen (ook afgaande op de enthousiaste reacties van mij Australische collega's) is handdoekophanghaakjes. Je weet wel van die geplastificeerde gevalletjes, met een metalen klemmetje om je handdoek of theedoek op te hangen. Ik heb inmiddels van 3 collega's bestellingen voor ook een pakje van die handige dingen (grappig genoeg, IKEA in NL heeft relatief stijlvolle, maar die lijken ze dan bij IKEA Australie weer niet te hebben).

Sunburnt
 
[quote author=Sunburnt link=topic=8096.msg129516#msg129516 date=1230173768]

Maar goed, back on topic, kaas kun je hier dus wel krijgen, maar wat je denk ik niet kunt krijgen (ook afgaande op de enthousiaste reacties van mij Australische collega's) is handdoekophanghaakjes. Je weet wel van die geplastificeerde gevalletjes, met een metalen klemmetje om je handdoek of theedoek op te hangen. Ik heb inmiddels van 3 collega's bestellingen voor ook een pakje van die handige dingen (grappig genoeg, IKEA in NL heeft relatief stijlvolle, maar die lijken ze dan bij IKEA Australie weer niet te hebben).

[/quote]

Gompie ja, die handdoekhaakjes. Ik had een pakje meegenomen uit Nederland, maar die zijn inmiddels allemaal gesneuveld. Ik heb ze hier niet gezien en kennelijk zijn ze hier dus gewoon niet te koop. Nou ja, dan maar lusjes maken of ze gewoon op een haakje mikken. Maar das toch niet zo netjes.

Groetjes,
Rixta
 
[quote author=MelbMitz link=topic=8096.msg129522#msg129522 date=1230184171]
Die hebben ze hier in Preston gewoon bij de dollar shop...  :up:
[/quote]

Ze zijn er dus wel. Dan ga ik eens op zoek. Hier geen dollar shop, wel een Super Dollar, maar dat zal wel weer iets anders zijn.
Bedankt voor de tip!

Groetjes,
Rixta
 
Wij hebben thuis (in NL) gewoon handdoeken met een ringetje erin. Een voorgefrabiceert gat dus met een metalen ring eromheen  :grin: Dan heb je die ophangdingen niet meer nodig. Hebben ze niet van zulke theedoeken/handdoeken in aussie?
 
De theedoeken in OZ zijn zowiezo heel anders.. elke keer als er iemand vanuit NL bij mijn verre familie in OZ op bezoek gaat neemt hij/zij altijd wat theedoeken mee, omdat ze de NL kwaliteit veel beter vinden dan de aussie theedoeken..
 
Ik heb die haakjes van de week nog in m'n handen gehad om weg te gooien. Blij dat ik dat nog niet gedaan heb.  :cheer:
 
Misschien een beetje laat, want de meeste posts over de Easiyo waren begin vorig jaar al, maar goed. De grootverpakkingen kun je bestellen op internet via http://www.yogurt2you.com
Ik vind het daar wel duurder dan in de winkel zelf. Volgens mij haal je gewone magere yoghurt voor rond de $2.86 in de winkel en via de website betaal je, omgerekend rond de $3.20 voor die zakjes.

Wij hebben inmiddels ook de Easiyo en heb em gewoon op de plank gevonden bij Coles.
Kennissen van ons klonen de yoghurt, maar dat is mij nog niet gelukt. Als je yoghurt beker bijna leeg is moet je zorgen dat je ongeveer een theelepel overhoudt. Dan doe je, zoals je bij de gewone zakjes ook doet, eerst water in de beker, dan 10 lepels melkpoeder (met een bergje op de lepel, dus niet afgestreken) bij het water doen en schudden. De beker tot de rand vullen met water en de lepel overgebleven yoghurt erbij doen. Nog een keer schudden en dan in de thermos met heet water.
Zij doen het al een tijdje, dus eht zou moeten werken. Wij hebben het gewoon met melk geprobeerd, want dat zou ook moeten lukken.

Iemand toevallig al ijs geprobeerd te maken van Easiyo?
 
Wij gebruiken ook de EasyYo. Het goedkoopste wat wij konden vinden is de 3-verpakkingen doosjes bij de Big-W.

Niet zo goedkoop als 'klonen', maar wel succes verzekerd: 1/2 EasyYo poeder en 1/2 melkpoeder (halfvolle of volle, wat je het lekkerst vindt) afwegen. Verder hetzelfde behandelen als anders, maar ietsje langer laten staan, anders is het soms niet dik genoeg. 1/3 EasyYo poeder en 2/3 melkpoeder werkt ook, maar af en toe heb je dan een ietwat dunne yoghurt ertussen zitten.

Melk gebruik (uit koelkast) moet ik als levensmiddelen technoloog afraden: hoewel het gepasteuriseerd is kunnen er toch nog levende bacterien inzitten. Normaal worden deze door de koelkast onder de duim gehouden (tot de houdbaarheidsdatum wel te verstaan), maar als je het in een lekkere warme thermosfles gaat stoppen, kan dat vervelende gevolgen hebben (dag op de WC, of erger bij bejaarden of kleine kinderen). Om dit te voorkomen zou je de melk eerst een poos moeten koken, maar ja, dan is de smaak er wel vanaf, en het gemak ook. Dit is geen grap: gebruik geen gepasteuriseerde melk voor de EasyYo!

Geweldig product verder!
 
Back
Top