Wat kun je in Australie niet krijgen?

Hey bedankt voor de tip! Ik had inderdaad de gewone halfvolle melk uit de koelkast gebruikt. Mark heeft vandaag melkpoeder gekocht en we moeten nog even een nieuw zakje yoghurtpoeder kopen en dan kunnen we weer aan de slag. Ben al een tijdje niet meer bij Big W geweest, dus zal eens kijken of ze die bij ons in de buurt dan ook hebben als ik er weer eens ben.
 
Hoi

Wij gebruikten ook de Easiyo... maar zijn er weer van afgestapt. :-(

Smaak is voor mij net niet lekker genoeg, het geld voordeel is te gering, de yoghurt is niet verser dan uit de winkel, en het aantal inactieve zakjes in omloop (waarin geen bacterieleven meer zit) is bij sommige supermarkten erg hoog.

Dus bij deze: gratis af te halen!

Zelf bierbrouwen daarentegen zie ik wel zitten!

Groeten Sander
 
Ik vind die EasyYo juist helemaal fantastisch. :smile: Ik vind het grote voordeel dat je die zakjes kunt inslaan en niet twee keer per week naar de super hoeft voor nieuwe yoghurt. En de koelkast staat er ook niet vol mee. Inactieve zakjes heb ik nog nooit meegemaakt en ik gebruik het spul al vier jaar. Waarschijnlijk heb je dan net een super met weinig omzet. Het gaat hier heel snel en is vaak uitverkocht.

Ik ga die tip met de melkpoeder eens proberen. Als dat goed werkt is het een stuk goedkoper en elke dollar die ik kan besparen is er eentje. :smile:

Groetjes,
Rixta
 
Mark heeft het hier ook al eens over zelf bierbrouwen gehad, dus misschien gaat dat ook al gebeuren ;) Zelf brood bakken doe ik ook nu, dus nu uitkijken naar het volgende wat je eigenlijk heel goed zelf kunt maken :)
 
Ik vind het wel grappig om te lezen wat Nederlanders allemaal 'missen'. Ik heb onlangs een pak vlokken gekocht maar viel eigenlijk tegen,
in mijn herrinering was het lekkerder.

Het enige dat ik nog wel eens wil proberen is een frikandel speciaal, dat is nu zo'n 2.5 jaar geleden..........
 
Dat heb ik nou ook. :smile: Ik heb wel spullen on line gekocht bij Dutchfood.com.au, maar het smaakt me steeds minder. Ik denk niet dat ik daar nog vaak terug kom. Ik denk dat m'n hoofd zich inmiddels heeft aangepast aan het Australische eten. Ik mis zelfs de stroopwafels niet meer en daar was ik toch redelijk verslaafd aan. :grin:

Groetjes,
Rixta
 
[quote author=Rixta link=topic=8096.msg130021#msg130021 date=1231273635]
Het gaat hier heel snel en is vaak uitverkocht.
[/quote]

Moet je alsnog een keer extra naar de supermarkt!  :grin:

Maar even zonder gekheid..... dat van die inactieve zakjes is mij nu al 3x overkomen.... niet uitdezelfde batch, en wel bij dezelfde supermarkt. Toch een Woollie die altijd enorm druk is. Raar! Of gewoon toeval natuurlijk. De eene keer is de yoghurt ook beter als de andere keer (dunner, zoeter, zuurder, dikker, enz.) en nooit constant. Kan aan de temperatuur liggen, of aan het poedermengsel...

Verse yoghurt blijft gelukkig lang goed, dus hiervan kan je gerust een paar pakken tegelijk kopen.

Groeten Sander
 
[quote author=cosmo modo link=topic=8096.msg130042#msg130042 date=1231285648]
Ik vind het wel grappig om te lezen wat Nederlanders allemaal 'missen'. Ik heb onlangs een pak vlokken gekocht maar viel eigenlijk tegen,
in mijn herrinering was het lekkerder.

Het enige dat ik nog wel eens wil proberen is een frikandel speciaal, dat is nu zo'n 2.5 jaar geleden..........
[/quote]

Heb pas wat vlokken en hagelslag mee genomen uit Nederland, maar was niet alleen in mijn herinneringen lekkerder, maar vond het ook niet meer zo lekker als vroeger. Zal wel tussen de oren zitten.
 
Dat zal wel te maken hebben met de grote Nederlandse chocolade verslaving. Als je het maar lang genoeg niet eet, raak je toch van die verslaving af. En wanneer je na jaren weer gaat roken is dat ook weer heel vies, dus dan maar niet meer doen  :grin:

Sacha
 
Ik was erg blij met het pak pure hagelslag ;) Ook met de vruchtenhagel. Ook met de chocoladeletters. Misschien ben ik hier nog niet lang genoeg ;) Volgende maand een jaar alweer trouwens.
 
De drop hier vind ik ook echt lekker, zo lekker dat ik de Nederlandse eigenlijk niet meer mis. Misschien totdat ik een zak Mannekes Pis voor me heb liggen... En dan heb je hier organic liquorice, heb ik in Nederland mondjesmaat ontdekt en niet perse lekker.

Stroopwafels waren mij opgestuurd met een zakje pepernoten. Die waren wel errug lekker en knapperig. De stroopwafels liggen er nog steeds, ik moet maar eens naar de houdbaarheidsdatum gaan kijken.

Smaak veranderd denk ik en past zich aan. Ik had de vlokken een paar jaar terug weer eens in huis vanwege mijn dochter en vond ze ook veel zoeter en minder chocola dan vroeger. Maar ja, inmiddels was ik aan biologische superchocola gewend, daar kan broodversiersel dan toch echt niet aan tippen.

Wat betreft die Easyo; is er iemand die een biologische versie voor elkaar heeft gekregen. Biologische melkpoeder heb ik nog nergens gezien, maar er ook niet naar gezocht. En zijn die zakjes er ook in een biologische variant? Dan ga ik er ook eens op uit. Hoewel ik niet echt zit te wachten op nog een keukenapparaat.

Recent heb ik een food dehydrator gekocht, daar droog ik nu voornamelijk mango's in. Yummmie, superlekker, helaas niet ruimte besparend. Vanwege het klimaat in Broome en vooral het vocht gehalte heb ik me laten vertellen dat je het echt niet een jaar kunt bewaren, tenzij in de vriezer. Die zit dus helemaal tjokvol met mango en gedroogde mango. Wel erg lekker :)
Heeft iemand ook ervaring met een droger en nog leuke of lekkere tips? Ik hoor ze graag.

Groet,
Fae
 
Weet iemand toevallig of je ook orchidee plantjes in australie kunt krijgen?
Zijn mijn favoriete planten dus daar zou ik mijn huisje toch wel mee willen versieren  :grin:
 
ik vind met name de bloemen (maar ook planten) erg prijzig en idd de kwaliteit is minder.. maar daar tegen over zie je ook weinig mensen die echt snijbloemen in huis hebben.
 
Die bloementoestanden zijn echt Nederlands, denk ik. Niet gek, aangezien bloemen een van de grootste exportproducten van Nederland is. De meeste huizen hier hebben niet eens een vensterbank, dus planten op die plek kun je ook wel vergeten. Ik vind het wel jammer, want wat groen in huis fleurt de zaak zo lekker op.
Ik vind snijbloemen en bloemstukken hier ook van erbarmelijke kwaliteit. Vaak staan ze half verlept in de supermarkt en de prijs die er aanhangt zou ik nog niet betalen als ze vers waren.
De blommen kun je beter in de tuin zetten. Dat werkt een stuk beter.

Groetjes,
Rixta
 
Omdat het op de meeste plaatsen te warm is om verse bloemen te houden moeten ze bij de florist in de koelkast. Staat lang niet zo leuk als in Nederland. Maar da's één van de redenen dat ze zo poepduur zijn, alsook het vervoer om de bloemen van een koelere streek waar ze groeien naar de steden te krijgen - als ze al niet uit het buitenland komen. Een alternatief dat het goed doet zijn lokale bloemen natuurlijk. Een Bird of Paradise in een boeket heeft best een wow factor :)

Fae, ook wij eten biologisch en puur uit nieuwsgierigheid heb ik opgezocht hoe je yoghurt kan maken. Nou, daar blijkt helemaal geen machine voor nodig te zijn, en ook geen zakjes uit de supermarket :) Je hebt alleen maar melk en yoghurt nodig om te beginnen. Dit zijn twee leuke sites, en de manier waarop de yoghurt gemaakt wordt is verschillend (behalve dan het verwarmingsproces):

http://www.makeyourownyogurt.com/

http://hubpages.com/hub/How_to_make_your_own_yogurt_-_An_illustrated_guide

Ik ben even van de dairy af, maar zou het best leuk vinden het zo te proberen!

Groetjes,

Ireen
 
Hahaha nou mooi om te weten  :up:
Ik zal eens gaan zoeken of ik hier in Nederland geen zaadjes kan vinden voor orchideeën. Kan ik ze zelf in mijn tuintje planten  :grin:
Of is het verboden om bloedzaden mee te nemen in het vliegtuig?
 
Hoi allemaal,

Dat ze in australie weinig tot geen bloemen huis hebben viel me de allereerste keer bij mijn schoonouders al op. Ik ging in februari 1999 voor het eerst met mijn man(toen nog vriend)  naar Australie om mijn schoonouders te leren kennen. Eenmaal binnen in huis viel me gelijk op dat er geen bloemen te vinden waren. Ze had overal wel vaasjes en potjes staan maar geen bloemen erin. Omdat het australische leven nogal gericht is op het buitenleven hebben ze een aantal (kunst)tulpen van het terras verdeeld over al die potjes.

Ik moet wel zeggen dat ik geen plantenliefhebber ben. Maar hier en daar een grote plant in de hoek of een bosje bloemen op tafel is toch wel gezellig.

groetjes heidi
 
orchids hebben heb wel zaad maar dat wordt van kweekplantjes gehaald.
en ik zal geen bloemen zaad meenemen want die magen niet worden ungevoerd.
dat zal je moeten aanvragen.

de bloemen die in aus worden geteeld zijn niet echt goeie kwalieteit.
maar der zitten wel een paar goei teelers tussen maar dat zijn vaak nederlands.
en die teelen vaak rozen.
als rozen slap worden dan moet je ze in een krant wikkelen in weer in vers water zetten

groetjes
 
Back
Top