Wat kun je in Australie niet krijgen?

[quote author=r2d2 link=topic=8096.msg130186#msg130186 date=1231448760]
Orchideeen 4 weken?   :oops: Die horen het bij normale verzorging jaren te blijven doen!  :|
Of bedoel je alleen de afgeknipte bloemstengels?

Sander
[/quote]

Haha, de afgeknipte bloemen bedoel ik natuurlijk!

Ja en van die joghurt, daar heb je maar een heel klein beetje joghurt voor nodig om wel 4 liter mee te maken.
Persoonlijk vind ik melkpoeder het beste werken. Vooral die zakken eigen merk van de woollies. Niet de magere nemen hoor dan werkt het niet, maar de full cream.

Mariette
 
Met de skimmed versie werkt het ook wel. Misschien een minder romige smaak?

Frangipani's zag ik voor het eerst in het echt in Broome vlakbij een of andere krokodillenfarm bij Cable Beach in de buurt. Ruiken enorm lekker!!! Op Cathedral Square in Spring Hill hebben ze in het wit en roze en het gebouw waar ik werk zit aan dat plein, dus elke dag loop ik er langs. Ik ga er automatisch langzamer van lopen en dieper in ademen :)
Onze achtertuin is nu alleen gras en terras, dus op den duur wil ik er wel wat planten in potten neerzetten. Wat kleine palmpjes ofzo. Wie weet vind ik ergens ook wel een Frangipaniboompje of struikje :)
 
Nog in NL, als ik even twijfels (angst) kreeg over de grote move, ging ik naar Artis met Joy want ik ben zo een lieve mama  :roll: Dan snel naar het Vlinderpaviljoen waar een Frangipani staat (rechts naast de ingang). Even snuiven en ik was terug in Broome met het hele systeem. Twijfels in een klap weg, alleen nog maar luv en verlangen. Werkte altijd  :up:

Frangipani is ook nog eens super-makkelijk te verstekken: tak in de grond en laten groeien maar. Hoe groter de tak, hoe sneller het allemaal gaat. Sommigen mensen zeggen dat je de tak moet laten liggen voor 24 uur en dan pas verpotten. Heb ik nooit gedaan en ze groeien allemaal, zelfs in een pot. Ze houden van droog. Kijk wel uit voor het witte sap; irriterend en misschien ook giftig - weet dat niet zeker.
En dat stekken kan van alle soorten. Ze hebben allemaal eigen geuren en kleuren en sommige soorten zijn in the dry kaal van blad en bloem. De witte bloeit geloof ik het hele jaar door. En inderdaad, de synthetische versie haalt het er echt niet bij. Gewoon die bloemen in je bad laten drijven met een dozijntje of twee, kaarsjes erbij en je hebt top ontspanning en/of romantiek. (Tip voor mannen) Puur natuur is altijd het best wat mij betreft.

Wat hebben we het goed he,
groet,
Fae
 
[quote author=Fae link=topic=8096.msg130216#msg130216 date=1231504148]
Nog in NL, als ik even twijfels (angst) kreeg over de grote move, ging ik naar Artis met Joy want ik ben zo een lieve mama  :roll: Dan snel naar het Vlinderpaviljoen waar een Frangipani staat (rechts naast de ingang). Even snuiven en ik was terug in Broome met het hele systeem. Twijfels in een klap weg, alleen nog maar luv en verlangen. Werkte altijd  :up:groet,
Fae
[/quote]
Nou.......Boris en ik hebben lang weekend en nog steeds een Artis abonnement, dus misschien moeten we maar eens even gaan snuiven.
Als hij tenminste weer beter is, hij gloeit nu een beetje van de koorts :ill:

Bart
 
Ik heb gisteren de yoghurt-truc ook eens geprobeerd, maar het resultaat van m'n eerste poging was teleurstellend. Het spul was heel ietsje dikker dan melk, maar meer ook niet en het smaakte ook niet echt lekker. Misschien heb ik te weinig yoghurt gebruikt of te weinig melkpoeder? Ik ga het morgen nog eens proberen. Als het jullie lukt moet het mij ook kunnen lukken. Ik realiseerde me trouwens dat dit wel een typisch Hollandse tip is. Altijd op de centen letten. :grin:

Groetjes,
Rixta
 
[quote author=Rixta link=topic=8096.msg130226#msg130226 date=1231531719]
Ik heb gisteren de yoghurt-truc ook eens geprobeerd, maar het resultaat van m'n eerste poging was teleurstellend. Het spul was heel ietsje dikker dan melk, maar meer ook niet en het smaakte ook niet echt lekker. Misschien heb ik te weinig yoghurt gebruikt of te weinig melkpoeder? Ik ga het morgen nog eens proberen. Als het jullie lukt moet het mij ook kunnen lukken. Ik realiseerde me trouwens dat dit wel een typisch Hollandse tip is. Altijd op de centen letten. :grin:

Groetjes,
Rixta
[/quote]

Een collega van mij zei dat zij het altijd deed met een klein bakje yoghurt uit de supermarkt. Een eetlepel yoghurt als basis was bij ons ook niet gelukt, maar een flinke bodem wel. Hoeveel yoghurt zit er in z'n klein bekertje? 200 gram? Alleen hadden we wel veel klontjes deze keer...

Wist niet eens dat dat met een tak kon Fae :) Nu alleen nog bekeden waar ik een tak Frangipani vandaan haal ;)
 
Krielaardappelen moet geen probleem zijn, liggen waarschijnlijk niet in de winkel, maar een teler heeft ze nodig, worden dan in Nederland ook wel poters genoemd
Wat afgelopen voorjaar ook een grote hit was; we hadden een stuk of 10 flessenlikkers meegenomen, Pamela kon ze niet, dus de hele familie heeft er nu een. Hilariteit alom als je uitlegt wat het is, een leuk kadootje om te geven.
groetjes    Johan
 
[quote author=Pamandgeorge link=topic=8096.msg130749#msg130749 date=1232275025]
Krielaardappelen moet geen probleem zijn, liggen waarschijnlijk niet in de winkel, maar een teler heeft ze nodig, worden dan in Nederland ook wel poters genoemd
[/quote]

Maar nu weet ik nog niet hoe is eraan kom. Hier heeft er nog niemand van gehoord.

Jolanda
 
Ja... inderdaad... Ik gebruikte em bijna alleen om de yoghurtpakken leeg te maken, maar alle yoghurt zit hier in van die plastic bekers. Daar heb je em niet voor nodig.

Wist trouwens niet eens dat ze die dingen hier niet verkochten :)

De krielaardappeltjes heb ik hier nog niet gezien eigenlijk. Zijn dat misschien die aardappelen die ze in blik verkopen? Of zijn dat gewone aardappelen in stukjes... ??
 
Wat ook een leuke was, dat ik in 1980 de eerste keer overkwam, vroeg m'n tante of ik een mattenklopper mee kon nemen, natuurlijk geen probleem.
Hij paste net in m'n koffer, bovenop alle andere dingen die ik meegenomen had. Dus het eerste wat de douanebeambte zag, echt met zo'n gezicht; Wat is dit nu weer?
Met m'n beste school-engels uitleggen waar je het voor gebruikt. Uiteindelijk snapte hij het, maar toen kwam ie met, dat het van hout gemaakt was. Nooit aan gedacht! Gelukkig zag hij de humor er ook wel van, moest een half uurtje wachten, totdat de mattenklopper gegast werd.
Als iemand er een mee wil nemen nu, ze worden ook van plastic gemaakt.

groetjes    Johan
 
haha grappig inderdaad die mattenklopper, ik heb daar laatst ook aan gedacht. Wij hadden ook zo'n ding in NL en niet dat we hem vaak gebruikten maar soms is het wel makkelijk voor een kleed ofzo.

Geen idee hoe die krielaardappels heten maar hier lagen laatst bij Foodworks ook van die hele kleine aardappels, gewoon bij de anderen in het schap. misschien een lokale fruit/groente markt - stal proberen.
 
Grappig, in 10 jaar heb ik hier nog geen krielaardappelen gezien, en ze zouden door hun maat toch moeten opvallen (of juist niet :-D). Die in een pot kunnen ook op maat zijn gemaakt van grotere aardappels of aardappelpoeder, en ze halen het toch niet bij verse, mmmm. Een lekker alternatief vind ik de Kipfler aardappel, die zie ik hier wel regelmatig.

Overigens is een andere benaming voor krielaardappel 'Pommes Parisiennes', maar ook die kunnen weer op maat gemaakt zijn.
 
[quote author=Hansie link=topic=8096.msg131614#msg131614 date=1234018214]
sommige wel ja !
[/quote]

:clap2: :lol1: :rotflmao:


:flying: :flying: :flying: :flying: :flying:
 
Ja ik ben me behoorlijk thuis aan het voelen, hebben heel veel ups and DOWNS gehad. Maar ik ben er weer helemaal hoor, alleen loei druk. Heb bijna geen tijd meer om achter die pc te kruipen en als de tijd er is moet ik echt vechten om een plekkie.
Lijkt wel een backpackers internet cafe hier!
Als ik echt weer een beetje tijd heb zal ik maar weer eens mijn eigen topic bijschaven, moest me echt diep schamen  :oops:

Niet echt een zomer gehad hier wat fris en niet altoijd even droog hier, maar we mogen niet mopperen.

Sorry voor de ruimte die ik heb gebruikt en totaal off topic was.

Mariette
 
Iets dat je in Oz niet kunt krijgen zijn extra romige chocoladerepen van milka...... Dit gaat een groot probleem worden wanneer wij in Australie gaan wonen!
 
Back
Top