Wat kun je in Australie niet krijgen?

Hier in Sydney is in bijna elke Woollies, Coles en bij de betere Deli naast Australische Edam en Gouda ook echte Nederlandse Edam, Gouda en "Leyden" te koop.
 
[quote author=Peer link=topic=8096.msg133434#msg133434 date=1235860675]
Hier in Sydney is in bijna elke Woollies, Coles en bij de betere Deli naast Australische Edam en Gouda ook echte Nederlandse Edam, Gouda en "Leyden" te koop.
[/quote]

Zijn die kazen echt geimporteert???? want toe ik op Madeira zat hadden ze ook zogenaamde nl kaas maar als je dan eens goed de verpakking leest blijkt het in Portugaal geproduceert te zijn VOOR MIJN IS DAT GEEN NL KAAS????

Weet namelijk niet of je wel kaas kan importeren het is een melk produkt en zijn daar geen regels voor ivm mond en klauzeer????

Bennie
 
nou ok dan...
kazen worden geimporteerd, heel en in stukje door diverse bedrijven. Een van de XPdite leden kan zelf ook aan hele kazen komen. Maar daar is al heel wat over heen en weer gepost...

Zelf vind ik de gele colby wel op jonge Nl'se kaas lijken. Of ben ik de 'echte' smaak vergeten?
 
[quote author=loecky link=topic=8096.msg133235#msg133235 date=1235640549]
[quote author=bono link=topic=8096.msg132572#msg132572 date=1235013179]
Ik had ook een flesselikker meegenomen[/quote]

Dit is toch wel het meest oer hollandse product dat er bestaat. Mensen die zo'n ding meenemen komen zeker uit Zeeland. Is het niet? :evil:

Cheers,
Loek


[/quote]

Nope, Melbourne  :grin: Ik moet zeggen ik ben geneigd een handeltje te beginnen.
Huisgenoot ging t huis uit hier had m bijna gejat! Hmm... wat denk je, 50 dollar per stuk?? Patentje?  :up:
 
Iemand al een beschuitbus gevonden? ;) Ik haal hier regelmatig rusks toast bij de Woolies, maar zodra ik het pak open duurt het een dag en dan zijn ze allemaal zo zacht als maar zijn kan. Waarschijnlijk doordat het hier veel vochtiger is. Over twee weken komen m'n schoonouders aan en als het goed nemen ze een beschuitblik mee, want ik kan het hier niet vinden.
 
[quote author=Annemiek link=topic=8096.msg134274#msg134274 date=1236828996]
Iemand al een beschuitbus gevonden? ;) Ik haal hier regelmatig rusks toast bij de Woolies, maar zodra ik het pak open duurt het een dag en dan zijn ze allemaal zo zacht als maar zijn kan. Waarschijnlijk doordat het hier veel vochtiger is. Over twee weken komen m'n schoonouders aan en als het goed nemen ze een beschuitblik mee, want ik kan het hier niet vinden.

[/quote]

Ik doe hem altijd in een plastic zak, knoop erin en klaar  :lol:
 
HAdden we soda al gehad?? van dat ouderwetse spul waarmee je alles schoon krijgt, de luchtjes uit stinksokken en koelkast, je weckpotten gesteriliseerd, etc etc etc etc enzovoort??
 
Dat heet "Baking Soda", officieel sodium bicarbonate/ bicarbonate of soda.
Met baking soda weten ze wel wat je bedoel, alleen geen flauw idee waar je het kopen kan.

groetjes  Johan
 
Maar baking soda is niet hetzelfde als de soda die je in Nederland gebruikt als schoonmaakmiddel. Wat chemisch het verschil is weet ik niet, maar die Nederlandse soda kun je beter niet binnen krijgen, terwijl baking soda (de naam zegt het al) ook voor consumptie geschikt is.

Groetjes,
Rixta
 
Alles wat je wilde weten over Soda....

http://en.wikipedia.org/wiki/Baking_soda

Ik zou Soda overigens niet consumeren. Het wordt nog wel eens gebruikt om deeg te laten rijzen, maar volgens mij niet om het op te eten..smaakt volgens mij ook redelijk zeperig....
 
nou dat is echt niet hetzelfde hoor...

soda zijn zout kristallen, baking soda is een poedertje. 
Als het wel hetzelfde was, was ik er zelf ook nog wel op gekomen...
en alle dutchies die ik ken, weten het ook niet/
 
Hi Mamavark,

ik ben er ook naar op zoek geweest en ik denk dat ik het heb gevonden.
Gekocht bij de Coles en het heet Lectric, Soda Crystals. Je hebt 2 soorten, nl voor je voeten enzo in te weken en eentje voor de was. Baking Soda wordt heel veel gebruikt in de engelse/zuidafrikaanse keuken met name in gebak. zijn dus 2 geheel verschillende producten!

groetjes
Monja

excuses wanneer dit niet is wat je zocht  :smile:
 
ik zocht het ook al! ik dacht, is het sugarsoap,maar dat is het geloof ik niet.
ik ga ook de crystals proberen te vinden!
 
Wij hebben de afgelopen weken echt ons best gedaan dingen te vinden die er niet zouden zijn?
Alles is hier gewoon te koop volgens ons.
Zelfs mijn Edammerkaasje zoals die van de Aldi met het rode schilletje. Gewoon op de markt in Preston  :cool:
Vaatdoekjes, handdoekhaakjes en zelfs beschuitbussen ben ik al tegen gekomen bij de 2 dollar shops in elke winkelbuurt hier.
Vers hondenvoer... meer dan genoeg dierenwinkels die het verkopen.

Wat we nog niet echt gevonden hebben is werk en kwalitatief GOED gereedschap....  :grin:
 
[quote author=George Franciska link=topic=8096.msg134504#msg134504 date=1237114595]
Wij hebben de afgelopen weken echt ons best gedaan dingen te vinden die er niet zouden zijn?
Alles is hier gewoon te koop volgens ons.
Zelfs mijn Edammerkaasje zoals die van de Aldi met het rode schilletje. Gewoon op de markt in Preston  :cool:
Vaatdoekjes, handdoekhaakjes en zelfs beschuitbussen ben ik al tegen gekomen bij de 2 dollar shops in elke winkelbuurt hier.
Vers hondenvoer... meer dan genoeg dierenwinkels die het verkopen.

Wat we nog niet echt gevonden hebben is werk en kwalitatief GOED gereedschap....  :grin:
[/quote]

Jup, op de markt in Preston kun je zo'n beetje alles krijgen!! Ik ben dr ook elke zaterdag te vinden, en dan bij vrienden parkeren want dat is echt onmogelijk daar zeg, hihi..  GOED gereedschap is er ook hoor, alleen zou ik dr niet voor naar bunnings gaan. Wat mijn Australier gebruikt (en hij is monteur dus verdient er z'n brood mee) is Snap-on tools... Worth investigating??
 
Back
Top