Wat kun je in Australie niet krijgen?

Cadbury is echt heel lekker, maar ik vind die van NZ beter dan die van OZ.. of komt dat omdat ik begon met veel cadbury te eten in NZ en toen pas in OZ.. ik geloof dat de britten hun eigen cadbury 't lekkerst vinden. Denk dat 't gewoon te maken heeft, met welke soort/variant je 't eerste eet ;)
Tja.. vandaar dat wij milka goed vinden.. maar geloof me. ik denk dat je cadbury erg lekker gaat vinden (maar er is ook genoeg vieze chocola te krijgen in OZ)
 
ik ken cadburry, maar duidelijk een 2e keus na milka.

in australie heb ik hierover ookeen discussie gehad met mijn toenmalige werkgever die ook zweerde bij cadburry. mij heeft ie bij lange na niet kunnen overtuigen!

zodra ik een paarse koe zie begint het water me in de mond te lopen :evil: verslaafd?????
 
Persoonlijk vind ik alle repen chocola hier minder lekker dan in Europa. Heeft te maken met de grondstoffen die ze gebruiken. Dus Engelse Cadburry is lekkerder dan Australische, en hetzelfde geldt ook voor een Mars reep. Meer suiker hier, en een korrelige structuur in je mond. Als je de kans hebt, moet je maar eens 2 repen naast elkaar proeven: een Europese en een Australische.

Pure chocola vind ik hier dan weer prima (omdat daar minder suiker inzit)
 
Om nog even terug te komen op de theedoek/handdoek-knijp-dingetjes-met-een-lusje (geen idee of dat al opgelost is, was alweer even terug)... Die liggen hier gewoon in de dollarshop in Preston hoor. Sterker nog heb ze al bij 2 huishoudens zien hangen.
Cadburry is okee, hoewel ik al die verschillende smaakjes een beetje overbodig vind...

Wat een enorm succes is en wat hier niet te krijgen is zijn de flessenlikkers... Ik heb er uiteindelijk 5 meegenomen uit NL en er is meer vraag... handeltje misschien?? Haha.. .

Xxxx
 
De bakken kan je dus makkelijk met een lepel doen (of de hond uit laten likken :lol:)
 
Last edited:
[quote author=kallie link=topic=8096.msg133100#msg133100 date=1235527549]
:roll: :roll: of zelf uitlikken  :wink: :up:
[/quote]

Zal nog goed voor je haar zijn ook! :-D
 
hallo!!

Ik ben hier nu 5 weken , en van gemis kan ik nog niet spreken. Maar wat ik niet begrijp is dat hier NERGENS goede kaas kan kopen die aan de NL standaard voldoen. Ik bedoel dan de echte NL kazen zoals gouda - edammer - en noem maar op. Belegen , jong , oud. De kazen die ze hier gouda en maaslander , etc, noemen , lijken in de verste verten niet op de hollandse kazen. :cry: Ik wil niet zeggen dat de andere kazen die ze hier hebben zo slecht zijn : Maar die smaak van de hollandse kaas is het niet. Ik denk er over om een hollandse kaaswinkel te beginnen in Perth!! Zal dat lopen..........................?

Maar voor de rest mis ik eigenlijk qua eten nog niet zoveel. dat zal denk ik mischien wel komen als ik hier langer ben zeker.

ramon
 
Kaas hebben ze hier inderdaad geen kaas van gegeten :lol:  alhoewel ik hier toch wel een redelijke goede komijnenkaas heb gevonden.

Maar hier een eigen Nederlandse kaaswinkel beginnen denk niet dat dat een haalbare kaart is, waarom á je moet de kaas dan wel uit NL importeren want dan heb je pas echte NL kaas toch :grin: :grin: denk dat het idee zal stranden op een paar punten Import kun je wel kaas impoteren???? Melk produkt (risico mond en klauwzeer??)  denk ook niet dat de Ozzies de prijs er voor zouden willen betalen??


Kan het wel helemaal verkeert hebben  :evil: :up: :up:

Bennie
 
Waarom zou je kaas importeren?
Hebben ze in OZ geen koeien dan? :grin:
Oh jawel;
Australian Braford
Australian Brangus
Australian Charbray
Australain Commercial Dairy Cow
Australain Friesian Sahiwal
Australain Grey
Australian Lowline
Australian Milking Zebu
Australian Shorthorn
Australian White
Je kunt kaas dan toch zelf maken?
Je zou alleen een afzetmarkt moeten vinden (of eigenlijk moeten ze jou vinden).
Maar met al die Hollanders in OZ, zou dat geen probleem moeten zijn.

Bart


[move][size=50pt]Bart & Bennie's House of Cheese[/size][/move]
 
[quote author=bono link=topic=8096.msg132572#msg132572 date=1235013179]
Ik had ook een flesselikker meegenomen[/quote]

Dit is toch wel het meest oer hollandse product dat er bestaat. Mensen die zo'n ding meenemen komen zeker uit Zeeland. Is het niet? :evil:

Cheers,
Loek
 
[quote author=Tekkel link=topic=8096.msg133190#msg133190 date=1235596048]
Waarom zou je kaas importeren?
Hebben ze in OZ geen koeien dan? :grin:
Oh jawel;
Australian Braford
Australian Brangus
Australian Charbray
Australain Commercial Dairy Cow
Australain Friesian Sahiwal
Australain Grey
Australian Lowline
Australian Milking Zebu
Australian Shorthorn
Australian White
Je kunt kaas dan toch zelf maken?
Je zou alleen een afzetmarkt moeten vinden (of eigenlijk moeten ze jou vinden).
Maar met al die Hollanders in OZ, zou dat geen probleem moeten zijn.

Bart


[move][size=50pt]Bart & Bennie's House of Cheese[/size][/move]
[/quote]

Ah mis geschoten Bart???? Als ik Hollandse kaas bedoel bedoel ik dus kaas dat in Nederland en met Nederlandse ingridiënten is gemaakt, want dan heb je ECHTE NL kaas toch??  anders krijg je van die aftreksel die wel de naam hebben maar niet te pruimen zijn.

BV heb een paar jaar op Madeira gewoont daar kon je kaas kopen naar recept van goudese kaas nou niet te pruimen yak yak dat was 1 keer en dan nooit weer.  Of het aan het produktie proces lag of toch andere ingridiënten ik weet het niet maar niet te pruimen. :p :p :evil:
GR Bennie
[move]Maar eh wanneer beginnen we te produceren Bart :lol: :lol: :roll: :up: :up: :evil: :evil:[/move]
 
he guys ,

Bart: dat ze hier koeien hebben weet ik ook :up:
Alleen deze koeien leveren net iets andere melk qua samenstelling. Dat alleen al geeft andere smaak. Dan heb je natuurlijk het proces van kaas maken. In nl hebben ze zo hun recept en werkwijze. Daarbij komt de omgeving waar de kazen rijpen is belangrijk. Ik heb jaren in Belgie gewoont , en zelfs daar is de kaas die ze maken en 'gouda' noemen totaal niet te vergelijken met de nl kaas. Ik ben geen kaasboer ,en weet er niet het fijne van. Maar dat de IMITATIE kaas hier niet te pruimen weet ik zeker wel!

Het is ook zo dat in elk land de smaak van een produkt aangepast word naar hun inwoners. Dat is algemaan bekend. Daar heb ik geen probleem mee. Maar dat een origineel produkt , in mijn ogen , verkeerd word 'nagemaakt' , daar heb ik het wat moeilijker mee.

Ik ga morgen toch eens een paar kaasboeren die ik nog ken van mijn werk in nl een mailtje sturen en wat meer uitleg vragen over dit fenomeen. ik zal ook een checken of dit mischien wel in te voeren is. Ik laat jullie iets weten.

Een andere naam voor de kaasshop : Ramon , the cheesehead  :p
 
Het gras wat de koeien eten is van invloed op de smaak van de melk en dus ook van de kaas, is me wel eens verteld.
Hoewel de nederlandse koeien bijna geen gras meer eten als ze op stal staan. Hooi, hardvoer en wat kuilgras.

groetjes  Johan 
 
[quote author=Pamandgeorge link=topic=8096.msg133265#msg133265 date=1235654432]
Het gras wat de koeien eten is van invloed op de smaak van de melk en dus ook van de kaas, is me wel eens verteld.
Hoewel de nederlandse koeien bijna geen gras meer eten als ze op stal staan. Hooi, hardvoer en wat kuilgras.

groetjes   Johan 
[/quote]
Dat kan ik me inderdaad goed voorstellen.
Maar dat zou dus wel betekenen dat je zomerkaas en winterkaas moet hebben :p
Ben wel benieuwd naar de uitleg van de kaasboeren van "Cheesy Ramon".

Bart
 
Daarom heb je dus ook graskaas, kaas gemaakt van de melk wanneer koeien na de winter weer buiten staan er eindelijk weer vers gras kunnen eten
 
Ach, waarom zou de smaak ook precies hetzelfde zijn hè, andere omgeving, andere samenstelling voer, andere verhouding van bacterieculturen. Als je van Maaslander houdt Ramon, dan kan je Jarlsberg 's proberen, of St. Clair. Ik koop al sinds het begin geen Gouda, Edammer etc, want nee, dat smaakt anders. Maar ach, met de tijd verandert je smaak toch, en ga je misschien jonge Cheddar eten. Er zijn genoeg Australische kazen, en ja, tuurlijk smaken die weer anders dan Nederlanse. Mooi toch :)
 
[quote author=ramon link=topic=8096.msg133174#msg133174 date=1235573277]
Ik denk er over om een hollandse kaaswinkel te beginnen in Perth!! Zal dat lopen..........................?

ramon
[/quote]

Beste Ramon,

Beloof me dan ajb dat je ook verzendt naar regio's, ik zit in Broome en mis het niet echt maar zou toch kaas van je kopen! Graskaas, boerenkaas, geitenkaas... mjam. En toevallig vroeg een Ierse collega gisteren nog aan me of ik wist of er ergens Boerenkaas wordt verkocht. Heb het winkeltje in Perth gebeld en die hebben alleen standaard Goudse.
Misschien kun je alleen kaasleverancier worden en dan aan die Nederlandse winkel verkopen. En natuurlijk aan goede restaurants, etc. Veel makkelijker dan een hele winkel voor jezelf  :p

Fae
 
Back
Top