Wat kun je in Australie niet krijgen?

[quote author=Pamandgeorge link=topic=8096.msg134522#msg134522 date=1237134474]
Spediaal voor Jack in NT

http://www.nu.nl/slideshow/1877854/popup.html

groeten  Johan[/quote]

Die gasten blijven goed, tijdloze rock.
Maar Johan.... :x :?  Wat heeft dit met deze topic te maken.

Zo creeer je een slotje,  :grin:

Back on  topic mate.

:up: :up: volgende keer met hun deuntje erbij??!!
http://www.youtube.com/watch?v=p3IFmUDoBZs

Cheers,

Jack :evil:
 
@ Jack  Wat ik bedoelde is dat ze al een tijdje niet meer in Australia opgetreden hebben, voor zover ik weet en Angus ergens in Gelderland resideert.

groeten  Johan
 
[quote author=Pamandgeorge link=topic=8096.msg134581#msg134581 date=1237200596]
@ Jack  Wat ik bedoelde is dat ze al een tijdje niet meer in Australia opgetreden hebben, voor zover ik weet en Angus ergens in Gelderland resideert.

groeten  Johan
[/quote]
Angus woont in Aalten

Bart
 
Ik geinde er maar mee .
Meende dat ze nog niet zo lang geleden in Cairns waren geweest.

Kan er ook langs zitten net zoals die nietwerkende link van mij , ik zit er volgens mij ook enkele letters langs.
Gelderland Aalten ,what the f#@k, rij je allemaal in 1 dag naartoe. .

Angus zit ergens tussen de jongens van de muziekband Normaal the rammelen.

Kun je trouwens ook niet verkrijgen in Australia.

''Kom d'r bij'' en het lied 'de kippen van de buren'' Leuke teksten van de boeren mannen van ''Normaal''.

Heb er helaas geen link van.

CHeers,

Jack :evil:
 
[quote author=Inge link=topic=8096.msg134281#msg134281 date=1236838639]
[quote author=Annemiek link=topic=8096.msg134274#msg134274 date=1236828996]
Iemand al een beschuitbus gevonden? ;) Ik haal hier regelmatig rusks toast bij de Woolies, maar zodra ik het pak open duurt het een dag en dan zijn ze allemaal zo zacht als maar zijn kan. Waarschijnlijk doordat het hier veel vochtiger is. Over twee weken komen m'n schoonouders aan en als het goed nemen ze een beschuitblik mee, want ik kan het hier niet vinden.

[/quote]

Ik doe hem altijd in een plastic zak, knoop erin en klaar  :lol:
[/quote]

Dat doe ik nu dus ook en toch werkt dat niet echt goed. Te vochtig voor beschuit in een plastic zak denk ik.
 
Omdat wij al ruim 2½ jaar rondtrekken en ook geconfronteerd werden met het snel slap en vochtig worden van beschuit, hebben wij het volgende gedaan:
Als koffie drinken wij de oploskoffie 'International Roast'. (Oploskoffie is zóóó veel makkelijker als je rondreist...) Op zo'n bus zit een zeer goed sluitende deksel, want ook koffiepoeder moet droog blijven. Ook na 1000 keer zo'n bus openen en sluiten, blijft de inhoud kurkdroog.
Héél goed omwassen, misschien een paar keer om de lucht van koffie eruit te halen en je hebt een uitstekende beschuitbus.
We hebben dat ook gedaan voor alle koekjes bij de koffie...

Succes,
Zilver
 
[quote author=Markus link=topic=8096.msg105979#msg105979 date=1198931972]

Tijdens onze vakantie hebben we gezocht om karnemelk.
Konden het nergens vinden maar schijnt toch wel verkrijgbaar te zijn met de naam buttermilk. :dunno:
dit is toch wel iets wat ik zou missen wanneer we de definitieve oversteek gaan maken.

Groet Markus
[/quote]

Buttermilk vind ik altijd in de supermarkt (Coles/Woolworths) in t schap bij de Iced Coffee enzo. Helaas hebben ze alleen kleine pakjes ervan.., maar het is echt heerlijk! (Ik geloof van Dairyfarmers, maar Paul's schijnt t ook te hebben). Succes!
 
Dat is een goed idee Zilver! Wij hebben de Blend 43, maar dat werkt hetzelfde met koffiebus. M'n schoonouders komen over 1.5 week aan en die zeiden dat ze er een mee zouden nemen. Als dat toch niet zo blijkt te zijn heb ik hier altijd nog een halfvolle koffiebus die ik kan gebruiken zodra die leeg is!

Enne... Mouderling... Dat van het niet verkouden worden, omdat het hier te warm is kun je wel vergeten ;)
 
[quote author=Mouderling link=topic=8096.msg134666#msg134666 date=1237307583]
een verkoudheidje..... te warm in australie om verkouden te worden  :up: :grin:
[/quote]

Helaas, er leven hier heel veel airconditioning fans die zorgen dat je van 38 graden in een 20 graden koude taxi stapt, of supermarkt, of winkelcentrum, of gezondheidscentrum, of zkh, of ga zo maar door. En die wisseling de hele dag door kan voor flinke verkoudheid zorgen. Vlak ook alle touristen niet uit, vanuit de hele wereld, met alle microbeestjes die zij mee brengen. Echt niet dat je daar allemaal resistentie tegen hebt opgebouwd... verkoudheid hoort er hier ook gewoon bij.
Maar... omdat het leven mooier is, is het minder erg!

Fae
 
Een beschuitbus kun je ook kopen op itsalldutchtome.com.au... Plus bij de Ikea hebben ze 'jars' waar beschuit in past... Of nog gekker, preston markets, of de vele two-dollar shops hebben ook containers waar beschuit in past. Misschien niet precies pasvorm 'but it does the trick' !  :up:
 
en, ik was gister op een tupperware party; en daar hadden ze een flesselikker...
Hoewel...nu ik er over nadenk. Het was meer zo'n pakkenlikker... :lol:

nou anyway, ik vond hem te duur!
 
:grin:Nederlanders blijven toch Nederlanders, he? We vinden iets al snel te duur. Niet meer betalen dan nodig is, dat is toch wel echt Hollands.

Groetjes,
Rixta
 
Nou...

Aussies gaan ook naar de ene markt voor groenten, daar voor melk, beltegoed bij de supermarkt want dat scheelt een paar dollar, hier tanken met de bon van diezelfde supermarkt voor $0.04 per liter korting en 100 quotes van bedrijven verzamelen om te kijken waar je t goedkoopst uit bent... Of is dat al de Hollandse invloed???
 
[quote author=MelbMitz link=topic=8096.msg135584#msg135584 date=1238311942]
Nou...
[/quote]
Dat klinkt meer als mijn Surinaamse buurman  :grin:
 
Haha, niks surinaams hier.. Hoewel ik de Roti en de Barra's van de toko wel mis :(
DAT kan je hier nou niet bepaald krijgen.. Of weet iemand een surinaamse winkel in Aussie??  :lol:
 
Hier in Broome is er ook geen Surinaamse toko, maar wel de juiste kruiden en groente; oker = ocra groeit hier heel goed, sopropro ook (nou weet ik weer de Engelse naam niet meer), kouseband = long beans? In Broome groeit het allemaal en gecombineerd met de kruiden uit de lokale Chinese winkel kom ik toch een heel eind. En ze hebben roti's! (bevroren, maar heel lekker als je ze opbakt).

Fae
 
Hmm ik ben bang dat ik 't doen met ongeveer-hetzelfde ingredienten.. Of hopen dat mn nieuwe buurvrouw een surinaamse oma is??? Hihi..  :up:
 
Het enige probleem is de pannekoek. De rest zoals de kruiden e.d is te krijgen, zelfs kouseband. Bij Leisure Coast in Fairy Meadow, onder de rook van Wollongong.
 
[quote author=SV#1 link=topic=8096.msg135762#msg135762 date=1238485798]
Het enige probleem is de pannekoek. De rest zoals de kruiden e.d is te krijgen, zelfs kouseband. Bij Leisure Coast in Fairy Meadow, onder de rook van Wollongong.
[/quote]

Ja die heb ik ook al gevonden, de pannekoek moet ook wel te vinden zijn vind ik!! Tot nu toe alles nog gevonden...  :grin:

Fairy Meadow, was ik laatst nog... Idd letterlijk, onder de rook van Wollongong haha.

XxMitzi
 
Back
Top