Wat kun je in Australie niet krijgen?

[quote author=SV#1 link=topic=8096.msg135762#msg135762 date=1238485798]
Het enige probleem is de pannekoek.
[/quote]
Als je aardappelen kan vinden en zelfrijzendbakmeel: What's da problem ?
Voor het recept: Google eens op "surinaamse pannenkoek".
 
[quote author=Grizz link=topic=8096.msg135769#msg135769 date=1238486889]
[quote author=SV#1 link=topic=8096.msg135762#msg135762 date=1238485798]
Het enige probleem is de pannekoek.
[/quote]
Als je aardappelen kan vinden en zelfrijzendbakmeel: What's da problem ?
Voor het recept: Google eens op "surinaamse pannenkoek".
[/quote]

No problem at all mate... zo ver was ik ook al gekomen gelukkig  :lol: En gelukt... Het gaat mij hier nu om het 'vinden' 
Maar evengoed bedankt voor de tip.
Ik denk dat we vooral niet zo verwend moeten doen en tevreden zijn met het 'ongeveer-het-zelfde-je-komt-een-heel-eind' scenario. :up:
Mitzi
 
wij "voeren" onze boys van die kleine pannenkoekjes (volgens mij van de aldi ofdewoolies waar je alleen wat melk of water bij moet doen). Ze vinden ze heerlijk!

cheers,
Loek
 
[quote author=MelbMitz link=topic=8096.msg135772#msg135772 date=1238487412]
Ik denk dat we vooral niet zo verwend moeten doen en tevreden zijn met het 'ongeveer-het-zelfde-je-komt-een-heel-eind' scenario. :up:
[/quote]
Komt ook bij: Veel fabrikanten gaan opeens "vernieuwde recepten" op de markt gooien waardoor de smaak 9 van de 10 keer verpest wordt (voorbeeldje was al gegeven: Calve Mayonaise, ook de Calve Pindakaas is minder sinds ie niet meer in Delft wordt gemaakt maar in Rotterdam).

Ik red me denk wel daar: Ik leef hier vooral op brood, fruit en groente en mis niet zo snel iets :)
 
Nou brood fruit en groenten hebben we hier wel hoor, komt helemaal goed!! En anders is er nog het bestellen via de websites hier die NL producten aanbieden.
Voor als je echt snakt naar bitterkoekjes..  :up:
 
[quote author=MelbMitz link=topic=8096.msg135594#msg135594 date=1238321158]
Haha, niks surinaams hier.. Hoewel ik de Roti en de Barra's van de toko wel mis :(
DAT kan je hier nou niet bepaald krijgen.. Of weet iemand een surinaamse winkel in Aussie??  :lol:
[/quote]

Hier in Cairns is een goede take away die Roti bread op het menu heeft staan. Geef maar een gil als je in Cairns bent, dan geef ik het adres wel door.

Jolanda
 
[quote author=jolanda b link=topic=8096.msg135821#msg135821 date=1238535676]
[quote author=MelbMitz link=topic=8096.msg135594#msg135594 date=1238321158]
Haha, niks surinaams hier.. Hoewel ik de Roti en de Barra's van de toko wel mis :(
DAT kan je hier nou niet bepaald krijgen.. Of weet iemand een surinaamse winkel in Aussie??  :lol:
[/quote]

Hier in Cairns is een goede take away die Roti bread op het menu heeft staan. Geef maar een gil als je in Cairns bent, dan geef ik het adres wel door.

Jolanda
[/quote]

Doe ik!!

Ik ben wel al een paar toko's af geweest, maar tot nu toe niet succesvol. Hmm Roti... Misscien hebben ze zelfs Barra's?????  :lol:

X Mitzi,
 
Het gebeurde uit het niets...
Op zoek naar een fietsenwinkel bij mij in de buurt, sloeg mijn hartje een slag over...
Wat ik voor me zag deed me bijna in tranen uitbarsten.. Van blijdschap...............

ZE VERKOPEN OMAFIETSEN IN MELBOURNE!!!!!!!! ECHTE OMAFIETSEN!!

Ik ben zo zo zo zo zo zo zo blij!!

M'n ouders zijn op dit moment aan het uitzoeken wat het zou kosten om er een deze kant op te laten verschepen, een goedkope 150 euro omafiets.. Maar je kan hier een gazelle voor 500 euro kopen!!!

Waaaaaaauw!
Ik snap dat ik misschien wel de enige ben die het goede (nee, geweldige!) nieuws hiervan inziet.. Maar ik ben door het dolle heen. Nogal.

Even kijken wat de goedkoopste optie is, maar stiekem wil ik gewoon die gazelle, hihi..

Dus. Niet echt een wat-kun-je-hier-niet-krijgen maar meer een ik-had-de-hoop-al-opgegeven-en-toen....

Mitzi xx
 
[quote author=MelbMitz link=topic=8096.msg135976#msg135976 date=1238744152]Ik ben zo zo zo zo zo zo zo blij!!

Waaaaaaauw!
[/quote]
Een fiets is een eerste levensbehoefte :)

Ik werd laatst helemaal gek toen ik onderstaande tegenkwam in een Hema foldertje, kon de hele nacht niet slapen (net een klein kind). Dus ik de volgende morgen om 09:00u bij de Hema... Waren ze landelijk uitverkocht :cry:

3341526842_cb2c850925_o.png
 
Nou!! Dat is bijna dezelfde fiets  :lol:

g_toer.jpg


:dance: Happy happy happy...!!!

Ik had nog 400 euro van een aanrijding vlak voor ik naar Melbs vertrok
(gozer was dronken, maar ik had alleen blauwe plekken terwijl mn fietsie total loss was, heb lekker veel geld geeist :p)

Dus 200 euro daar bvenop en ik heb deze beauty! Want geloof het of niet, ze zijn dezelfe prijs als in NL!!!!!! Whoeiiiiiii (NL 599 euro, AUS 1200 dollar  :cool:)
Mitzi
 
Nou, ik snap het HELEMAAL! en als ik niet in de heuvels woonde, waar 21 versnellingen (of liever 5- met een doos eromheen) een noodzaak is, dan rende ik nu, na een PM van jou ook naar Melbourne...
 
Pfoe ik heb nog vlinders in mn buik. En al de eerste vreemde blikken ontvangen van mn vriend haha. --> " :shock: "

Hmm nou kom maar op met die heuvels, we zijn aan t kijken voor mountainbikes om lekker te gaan crossen binnenkort! Beetje mooi fietsen daar??

(we gaan trouwens wel ietwat off-topic ondertusen)

Hihi dus ehmmm..
Wat kun je niet krijgen in Aus?? ehm.... Nou, er blijft weinig over zo he?

:lol: Mitzi
 
Nou.... net B's verjaardag feestje gehad en ohh en ahh over; verjaardagsslingers!!!

ze zagen ook dirct mogelijkheden; importeren!! verkoopt als een tierelier hier!!
 
[quote author=mammavark link=topic=8096.msg136002#msg136002 date=1238753046]
ohh en ahh over; verjaardagsslingers!!!

ze zagen ook dirct mogelijkheden; importeren!! verkoopt als een tierelier hier!!
[/quote]

Awesome doe mij d'r ook een paar!!! Kom ze wel op mn nieuwe fiets ophalen  :lol:
 
Jaaaaa, hartstikke leuk hoor, een omafiets! Ik lig altijd heel melancholiek over m'n ouwe omafiets te zeveren, ik had een mooie lichtgroene. Een vriend van ons verkoopt fietsen en kan er wel aan komen, maar waar wij nu wonen kom je met geeneen fiets levend naar boven of naar beneden  :hang:.

Het is nog een mooie fiets ook, Mitzi! Veel plezier ermee :)
 
[quote author=MelbMitz link=topic=8096.msg135981#msg135981 date=1238746168]
Nou!! Dat is bijna dezelfde fiets  :lol:
[/quote]

Jij hebt smaak, respect! :p

Wat ik me afvroeg: Hebben de meeste van jullie geen familie in NL zitten die af en toe een overlevingspakket opsturen? Ik heb bijvoorbeeld al toegezegd gekregen dat wanneer wij verkassen de moeder van mijn beste vriendin elke 2 - 4 weken een pakket NL goederen gaat opsturen of ik het nou wil of niet. :grin:
 
Neh, als je zin hebt in iets NL kun je 't hier gewoon bestellen op t internet, stuk goedkoper!!!  En sneller...
Ik kreeg wel met sinterklaas een hele zoot pepernoten en schuimpjes en taaikoek.. Hmmm.. En natuurlijk een chocoladeletter van Verkade  :up:

Haha natuurlijk heb ik smaak!! Een echte opoefiets hoort er wel bij... Misschien kom ik m wel showen de 26e 'koninginnedag' hier.

In NL als kind altijd op koninginnedag mn fiets versierd, kan niet wachten!

Xx Mitzi
 
[quote author=MelbMitz link=topic=8096.msg134543#msg134543 date=1237167331]
[quote author=George Franciska link=topic=8096.msg134504#msg134504 date=1237114595]
Wij hebben de afgelopen weken echt ons best gedaan dingen te vinden die er niet zouden zijn?
Alles is hier gewoon te koop volgens ons.
Zelfs mijn Edammerkaasje zoals die van de Aldi met het rode schilletje. Gewoon op de markt in Preston  :cool:
Vaatdoekjes, handdoekhaakjes en zelfs beschuitbussen ben ik al tegen gekomen bij de 2 dollar shops in elke winkelbuurt hier.
Vers hondenvoer... meer dan genoeg dierenwinkels die het verkopen.

Wat we nog niet echt gevonden hebben is werk en kwalitatief GOED gereedschap....  :grin:
[/quote]

Jup, op de markt in Preston kun je zo'n beetje alles krijgen!! Ik ben dr ook elke zaterdag te vinden, en dan bij vrienden parkeren want dat is echt onmogelijk daar zeg, hihi..  GOED gereedschap is er ook hoor, alleen zou ik dr niet voor naar bunnings gaan. Wat mijn Australier gebruikt (en hij is monteur dus verdient er z'n brood mee) is Snap-on tools... Worth investigating??


[/quote]
Bunnigs is leuk voor een regenachtige middag om de tijd door te komen, als er geen markt is!  :grin:
En voor emmers!
Over een weekje komen onze dozen en daar zit genoeg gereedschap in, we hebben ons nu gered met oude zooi van 40 jaar geleden.


Och en die fiets!!! Helemaal te gek!
Heb een tijdje in Thornburry gewoond (vlakbij Preston) toen we aan kwamen en daar kon je wel fietsen, maar ik vind het allemaal wel gevaarlijk hoor. We konden een driewieler overnemen, maar hij is toch aan de straat gezet, ik wilde hem niet.
Waar we nu zitten in Avondale Heights is fietsen bijna een olympische sport met de hoogteverschillen hahaha
Ik begin er maar niet aan ook al mis ik het blokje om met de honden op de fiets.

Wat ik dus echt NIET heb gevonden is in hoogte verstelbare voerbakken voor de honden zoals deze:
1.616.image.jpg

of deze voor aan de muur
1.938.image.jpg

Dierenwinkel kwam alleen met designdingetjes aan voor formaatje fifi voor 100 dollar en daar had ik niets aan.

En nog niet gevonden is een....: rubbere vloertrekker (zoals ze in de badkamer/ zwembad hebben in NL.

Voerbak is opgelost met emmers waar een deksel op past waar ik een gat in heb gemaakt voor de bakken, maar wisser om de plavuizen op de patio te drogen nog niet.
 
Die rubber bezem/trekker dingen kom ik regelmatig tegen op shows, die die moeten te krijgen zijn. (internet) Jammer dat het show seizoen net voorbij is!
 
Ik wil gewoon de trekker, niet die bezem die ze bij de kapper ook hebben.
Ik ga het wel importeren, volgens mij zijn er zat (italiaanse) huishoudens met een plavuizen patio die nu gemopt worden.

Die voerbakken ga ik ook wel wat op verzinnen hoor.
Alles komt hier uit China en dit hebben ze niet....  :grin:
 
Back
Top