Wazi's LaStaVaZa

En nu inpakken alvast zeker!?
Nou... we hebben nog wel ff. Eerst eens zien wat de kopers allemaal willen hebben. Hopelijk krijgen we dan de container nog wel vol als ie op 8 juli voor de deur staat. :)

Met veel pijn in het hart hebben wij toch besloten dat onze kat (die overigens Biertje heet) niet meegaat en mag gaan rentenieren op het platteland. Volgens de huisarts is hij fit genoeg, maar bij het pension (waar hij de afgelopen week was) gaven ze aan dat het voor een kat-op-leeftijd te stressvol kan zijn. Dat willen we 'm dus echt niet aandoen.... snif....

Met veel pijn in het hart hebben wij toch besloten dat onze kat (die overigens Biertje heet) niet meegaat en mag gaan rentenieren op het platteland. Volgens de huisarts is hij fit genoeg, maar bij het pension (waar hij de afgelopen week was) gaven ze aan dat het voor een kat-op-leeftijd te stressvol kan zijn. Dat willen we 'm dus echt niet aandoen.... snif....
Een moeilijke beslissing, maar ik denk wel de juiste. Ook voor een kat zal het erg wennen zijn, een nieuwe omgeving. Ik weet niet of Australie het juiste land is voor een buitenkat, je ziet er ook niet zoveel zoals in Nederland. Bovendien weten jullie ook niet waar jullie precies terecht zullen komen en het huren van een huis is ook een heel stuk gemakkelijker zonder huisdieren, maar dat is natuurlijk alleen maar een extra bijkomstigheid.

Ik ben het eens met @Janneke61, wij nemen onze 2 honden en poes helaas ook niet mee. We hebben er wel ondertussen al een heerlijke thuis voor gevonden. Ook al zien we de dieren zo graag, het lijkt ons ontzettend moeilijk om eerst zonder echte zekerheden van woonst deze dieren mee te nemen.

We hebben gisteren een offerte van Hazeleger ontvangen. EUR 5200 voor een 20 foot container en het volgende inbegrepen:

Inbegrepen:
1. Levering van dozen en pakmateriaal.
2. Demonteren en verpakken van de meubels.
3. Opmaken inventarislijst.
4. Beladen container vanuit normaal woonhuis.
5. Opmaken uitvoerdocumenten.
6. THC Rotterdam.
7. Trucken container.
8. Zeevracht Rotterdam – Sydney.
9. THC Sydney.
10. Inklaring.
11. Aflevering en uitlading van de inboedel, inbreng en plaatsing van meubilair en dozen op betreffende afdeling van de nieuwe woning, met als basis een
normale en bereikbare lossituatie.
12. Inleveren van de lege container.
13. Afvoer van verpakkingsmateriaal.

Niet inbegrepen:

14. Inpakken van de dozen.
15. Tarief is exclusief verzekering.
16. Quarantaine inspectie

Valt ons reuze mee, zeker als je het vergelijkt met een verhuizing binnen Nederland.

EDIT 23/03:
Additioneel:
Kosten van douane and Ministry of Agriculture & Fisheries: 540 AUD
Verzekering 1.5% van de waarde van goederen met minimum premie van 100 Euro

Last edited:
Overigens nemen wij onze 4 jarige hond wel mee. Dat doen we via VCK Logistics en voor het transport vanuit Melbourne naar Sydney doen we dat via 'jetpets'.

Dank voor de info @Wazi
Okay, bij ons is goedkoopste uit 4 bedrijven Dockx (BE) voor een 5900 euro (voor 32 m3 zeggen ze wel), dus ik ga Hazeleger morgen toch ook nog maar eens aanschrijven...
De duurste is dan weer 6700 euro (voor 30 m3). Grote prijsverschillen toch hoor.

Ik ben blij voor jou dat je toch je hond meeneemt, doet me twijfelen maar in ons geval is het beter zo. Ik heb echt wel een goede thuis voor ze kunnen vinden.

Ik gok dat de credits voor @FritsC zijn. :)

Overigens zijn wij in zee gegaan met ATLAS voor een 20ft. voor EUR 5.600, maar dat dan wel weer inclusief quarantaine inspectie. Wij hadden ook offertes variërend van 5.200 tot 7.000. Kwestie van heel goed uitzoeken wat er wel of niet inbegrepen is. :)

Uiteindelijk gaf de persoonlijke touch de doorslag.

Zo, ondertussen al Atlas en Hazeleger al mailtje verstuurd. I'll keep you posted.
Graag, hou ons op de hoogte.
Ben ook benieuwd hoeveel de quarantaine inspectie kost, want die is bij ons niet in de offerte opgenomen.

Met betrekking tot die verzekering; Wij zagen het puur als "als de container zinkt..." verzekering.

Want voor schade die ontstaat heb je eerst een eigen risico (250 of 500 euro ofzo?) en dan het lastigste: bewijzen wat het kost om het te vervangen. Wij hadden een deukje in onze koelkast die gekocht was in het vorige land, paar kleine dingen kapot etc. Vooral de koelkast vonden we jammer, maar teveel gedoe om uit te zoeken en met je eigen risico nauwelijks de moeite waard. Anderen hebben wellicht wel duren schilderijen van een miljoen, wij niet ;)

Ik ben blij voor jou dat je toch je hond meeneemt, doet me twijfelen maar in ons geval is het beter zo. Ik heb echt wel een goede thuis voor ze kunnen vinden.
Wij hebben de honden destijds ook niet meegenomen. Ze waren al op leeftijd, en hadden allebei veel moeite met kennels. Ik had grote twijfels over of ze de stress van het vliegen en de quarantaine aan zouden kunnen. Maar we wilden ze ook niet kwijt. We zijn toen met de dierenarts gaan praten en die was er heel duidelijk over. Voor onze twee honden was het heel egoistisch geweest om ze mee te nemen. Hij heeft toen geholpen om een nieuw baasje te vinden en dat is gelukkig goed gelukt. Het enige wat ik jammer vind is dat hij toen het contact is verloren met de nieuwe eigenaren, omdat die verhuisd zijn. Dus nu weten we niet hoe het met ze gaat, en of ze nog leven...
Wat ik wou zeggen is: je moet kijken naar wat voor de hond het beste is. En als jij een goede nieuwe plek hebt gevonden, dan is het misschien heel moeilijk om ze achter te laten, maar voor de hond is het waarschijnlijk wel het beste.

Dank voor jullie reacties daarop hoor. Ik ben echt heel blij voor @Wazi dat hij zijn hond meeneemt. Goede keuze, hond is 4 jaar en het is er maar 1-tje. Dus dat gaat zeker lukken.

Bij ons zijn het er 2 en qua grootte moet je ze niet onderschatten die Bassets. Ze worden trouwens ook onder de 'grote honden' gecatalogeerd. Wegen elk tussen de 25 en 30kg. Het zijn ietwat lompe (nu in de betekenis van 'zwaar') beesten op wel erg korte pootjes. En het feit dat ze 'lomp' zijn in de andere betekenis, tja... het zijn wel Bassets hé. Je kan er de gekste dingen met meemaken.

Soit, ze kunnen naar een goede thuis, elk (ze worden helaas wel gescheiden), maar het is voor ons wel de beste optie. Het zal moeilijk zijn voor de kinderen, maar we komen er wel door. En als we ze zouden moeten meenemen, dan ook de poes... die mag toch niet achterblijven dan. En dan wordt het wel een heel administratieve, dierenarts geloop en dure aangelegenheid.

Ach, het is beter voor hen hier. En dit zijn nu eenmaal de keuzes des levens.

Dank voor jullie reacties daarop hoor. Ik ben echt heel blij voor @Wazi dat hij zijn hond meeneemt. Goede keuze, hond is 4 jaar en het is er maar 1-tje. Dus dat gaat zeker lukken.
Niet Wazi maar wij nemen onze hond mee. Niet een economisch verantwoorde keuze maar de emoties spelen nu eenmaal een grote rol.
Inderdaad is het een moeilijke afweging en met twee grote Bassets en een kat lopen de kosten al heel snel op. Ik kan me het dilemma best voorstellen. Ach, eenmaal in Australia een of twee leuke puppies voor de kinderen uitzoeken ;)

Niet Wazi maar wij nemen onze hond mee.

Ha, nu doe ik het opnieuw!! :confused::confused::confused: Dom van me!! Ik kan strakjes beter effe in de mand van de Bassets gaan liggen dus, is misschien mijn plekje voor vandaag ipv achter de computer!
En inderdaad @FritsC (Nu doe ik het goed!:up:), er is inmiddels al een belofte moeten gemaakt worden voor puppies eens we in Australië zijn.
Welk ras hebben jullie?

Sookie, onze schnautzer.... maar laten we nu weer on-topic gaan, uiteindelijk is het de LaStaVaZa van Wazi.......

9mRrP7Il.jpg

Yep! Zullen we doen. Hazeleger offerte al binnen, nog effe afwachten van Atlas. Maar het gaat de goede kant uit!!

Back