Oei, kzie dat ik al een tijdje niet gepost heb...
Nou, zal dan maar een update geven:
Ondertussen heb ik mijn rijbewijs kunnen omwisselen (zonder beschadigingen aan mijn hollandse!) Ik kwam er de volgende dag achter dat achterop het nederlandse rijbewijs wel stond hoelang ik al een rijbewijs heb...
Dus heb ik maar snel een nieuwe afspraak gemaakt en toen was het zo geregeld. De meeste gegevens hadden ze al dus was het een kwestie van invullen en kreeg ik een papiertje om te betalen en toen kon ik een pasfoto laten maken die dan gelijk op het rijbewijs kwam en klaar was Plientje!!! Eindelijk had ik het felbegeerde kaartje in handen!!
Toen maar een TFN aanvragen. Piebe kon dat via het internet doen, maar ik als geboren australische moest dan in person doen.... nou, na het rijbewijs dat ook maar doen en dat was ook zo geregeld... Moest er alleen voor naar Dandenong, drie kwartier in de auto voor 5 minuten werk.....Ach, we beginnen al Ozzies te worden, dat is toch niet ver?? Haha, nou daarna maar lekker shoppen in Knox City!! Een enorme shoppingmal, wow!!
Verder heeft Piebe al een aantal sollicitaties gehad, waarvan één bij Telstra. Daar hopen we deze week of begin volgende week uitslag van te krijgen en dan kunnen we achter een huis aan. We hebben al een leuk huis gevonden in Kilsyth en we hopen dat die nog even available blijft... Daar vlakbij is een leuke school (Pembroke Primary School) waar de kids volgende week 2 dagen gaan proefdraaien en als dat goed bevalt gaan ze na de vakantie (die start de 22ste) naar school. Tjong, ze zijn al 10 weken vrij en dan hebben ze nog eens twee weken vakantie!! Wat een luizenleven!! Ze beginnen zich wel te vervelen, dus zijn we weer met engelse lessen begonnen en dat gaat heel goed. Ze kunnen zich straks prima verstaanbaar maken en verstaan eigenlijk al heel veel. Stiekum tegen elkaar in engels praten is er niet meer bij, de kids verstaan alles....
Het leuke van die school is dat we werden rondgeleid door een leraar die van oorsprong Nederlander is!! Hij woont al sinds zijn 4de hier maar kent nog wel wat nederlands, hij begroette ons dan ook in het nederlands toen hij hoorde waar wij vandaan kwamen. Het is een leuke vent van begin 50 en Jasmijn vond hem wel op haar vorige leraar in Nederland lijken, dus die wilde wel naar die school. De school is niet zo groot, de leraren kennen alle leerlingen bij naam. Ik hou wel van zo'n kleine school. Aan de overkant van de weg staat een Highschool met dezelfde naam, dus dan kan Jasper na de zomervakantie daarheen. Lekker dichtbij allemaal.
Nou, we zijn nu eigenlijk weinig aan het doen, we wachten feitelijk op bericht van Telstra en dan kunnen we verder met huis zoeken.
Vandeweek hebben we eindelijk wat regen gehad, maar na drie dagen schijnt de zon alweer volop, het hier heerlijk weer! Nog niet heet, maar wel lekker! We hebben het er al over gehad om een fiets te kopen, kunnen we de Wharbuton Trail fietsen...... downhill lijkt me nog wel leuk, maar anders.....
groetjes uit zonnig australië
Pauline