we have started.....

Heel veel geluk daar en hopelijk komen wij over een paar maanden ook die kant op.
Ik zal dan ook met veel belangstelling jullie verhaal volgen.

Demy

:applaus: Veilig aangekomen ! Wel een lekker gevoel he na al die voorbereidingen. Heel ff lekker relaxen voor het volgende hoofdstuk begint. Jullie woonden echt vlak achter ons hemelsbreed. Gisteren zijn we drijfnat geregend bij een rondje bovenwater...hopen op een mooie nazomer om nog bij te tanken voor komende winter. Heel veel succes en we blijven jullie volgen hier op XP.

:wink: The Roosters

Hoi Pauline,

Ik lees net de laatste stand van zaken. ben net terug van 2 weken vakantie. wat heerlijk voor jullie dat jullie er eindelijk zijn.

ik hoop zo dat wij ook snel uitsluitsel krijgen of we die kant op kunnen. want tot nu toe horen we niets meer. voor de vakantie hadden ze beloofd te bellen voor een telefonische sollicitatie maar weer niets gebeurd.

arjon gaat morgen weer aan het werk en gaat er dan echt haast achter zetten, want in december moeten we ons huis uit. als ze geen uitsluitsel kunnen geven, moeten we toch iets anders gaan doen.

nou geniet er lekker van van alles wat er op je afkomt.

groetjes lisette

Thanx guys!!!
Het is echt thuiskomen voor mij, voel me hier alweer zo thuis!!! Zalig!!! Ach, uitrusten.... ja, moet wel, maar ik voel me al rustig, terwijl we heel Yarra area doorkrossen op zoek naar een huis... We zijn al bijna een week 'thuis', wow, wat gaat de tijd snel!!
We hebben voor een week een auto gehuurd en bij de verhuurder stond een mooie Ford Fairmont te koop voor de prijs die we in gedachten hadden, dus gaan we morgen een proefrit maken. Mijn oom heeft een autorepairshop en die wil hem wel nakijken wat geen probleem is voor de verkoper. Dus misschien hebben we volgende week al een auto en wat voor één!!! Zodra alles rond is zet ik een foto op de site, hij is heel mooi!!
We hebben al een bankrekening, een afspraak voor het omzetten van het rijbewijs, Piebe heeft al een TFN, die van mij kan niet over het internet!!! Belachelijk, discriminatie van eigen burgers!!! Ik moet een formulier downloaden en opsturen met de nodige kopiëen van bewijzen of langsbrengen bij een office. Gelukkig is die dichtbij in Lilydale. Doen we volgende week dan maar, ik ga toch nog niet aan t werk en dan kunnen we mijn nieuwe rijbewijs gebruiken....hihi.
Weet je wat ons nog is opgevallen hier? Je moet in Nederland je in- of uitschrijven bij de gemeente waar je woont maar dat hoeft hier helemaal niet! Je wordt genoteerd op het vliegveld en oke, als ik mee wil stemmen (als australische) dan moet ik me registreren, maar that's all!! Ze keken nogal vreemd op over onze vraag, dus wij maar uitgelegd dat het in Nederland wel gewoon is. Nou ja, scheelt weer een inschrijving.
Met een beetje mazzel is Medicare ook geregeld, we zijn al geregistreerd en de pasjes worden opgestuurd. Ze moesten van mij een bewijs hebben dat ik definitief de banden met Nederland heb doorgesneden....(weer die discriminatie van Australiërs..!!) gelukkig was een document van het verhuisbedrijf voldoende (tenminste dat hoopte zij ook...) Nouja, anders zouden ze wel bellen.... Voor Piebe was het geen probleem, die kon zo ingeschreven worden....
Nee, hoor ik heb hier prima naar mijn zin, wil nog niet terug!!! Nooit niet!!!
Ik hoop voor iedereen die nog wacht op bericht, dat dat gauw komt en dan dus tot ziens!!!
De kids vroegen al wat we met sinterklaas gingen doen......dusss... aukje, mariette(s) en others, dat wordt wat regelen!!
Oja, we hebben gister ook heerlijk gekletst met Aukje en Arthur (mamavark), goede tips gaven ze, ik hoop dat ze gauw op reis kunnen.  Gave auto hebben ze trouwens!!
Oke, ik ga maar eens een vest aantrekken, het is een heerlijk dag geweest maar nu wordt het kouder. Oeps, mijn was hangt nog buiten, dat ook maar binnenhalen... jaja, het huisvrouwenwerk gaat ook hier gewoon door!!!!

Seeya mates!!!
Pauline :wink:

Goed te lezen dat het THUIS komen is. en de rest gaat van zelf, helaas de huishouding niet :lol:
Is het trouwens moeilijk om een huis te vinden daar?

Veel succes en geniet er lekker van

Groetjes Erna

had nog niks geschreven sinds jullie zijn aangekomen maar ben jullie wel aan het volgen hoor!
Zo te horen gaat alles vrij smooth.  :up:
Als alles goed gaat, komen we waarschijnlijk de eerste weken in de buurt van Lilydale. (zijn nog in onderhandeling)
En, hier zit ook een sinterklaasklant! Tomas heeft zich al meermaals afgevraagd of Sinterklaas Australië ook weet liggen. ("en hoe geraakt die daar" en "spreekt die dan Engels?" en...)

groetjes,
An

Hoi Pauline,
als jij Australische bent (en dus citizen?) dan is het niet eens een kwestie van 'als je wilt stemmen', het is zelfs verplicht (zie ook topics elders op het forum). Ik heb me laten vertellen dat er boetes van zelfs 500 dollar uitgedeeld worden (ok, is wel hear-say) als je 'betrapt' wordt op niet stemmen ..

Maar verder: Leuke tijd zo met al die nieuwe dingen he?

Hoi Pauline

Geweldig dat je het zo naar je zin hebt.......puur genieten toch?

Je zegt dat jullie al driftig op zoek zijn naar een huis. Bedoel je om te huren of te kopen? Mijn zus is namelijk ook driftig op zoek naar een tijdelijke huur woning maar overal krijgt ze te horen dat ze terug moet komen als haar man weer werk heeft; zonder werk beginnen ze er niet aan. Heb jij dan andere ervaringen, en zo ja misschien kan je dan even laten weten bij welke makelaar????

Nou, ga maar flink door met genieten

Groetjes Mariette

hello again! Veel zitten we niet op het internet, helaas, bij de familie ligt de verbinding er wel eens uit en zij zitten er ook graag op!!! hihi, runs in the family I guess...

Tja, een huis vinden gaat niet vanzelf, wij zijn meer aan het rondkijken geweest waar de huizen liggen en hoe ze er in het echt uitzien, we hebben pas één van binnen bekeken, en dat was niks... we zijn nog niet iets serieus op het spoor. willen nog even wachten wat morgen de (a.s.) baas van Piebe zegt. Hij heeft morgen een intervieuw om te kijken wat ze voor hem kunnen doen. Daarna gaan we in Croydon een huis bekijken als we op tijd zijn.... ja, ze vragen wel een referentie van de baas maar daar hebben wij zelf nog geen ervaring mee. We hebben het geluk en daar zijn we ondertussen zooooo blij mee, dat we geen haast hoeven te maken. De familie zegt dat we hun niet tot last zijn, als ik zo nu en dan het koken wil overnemen zijn ze al heel blij!!! Nou, dat is geen straf voor mij!! Doe ik graag.
Vervelend Mariette, dat je zus niet lekker zit daar, ik ken het wel, we komen er bijna elke dag langsrijden, richting Lilydale. Het ziet er wel redelijk uit, but looks can be deceiving...
En ja, dat stemmen is verplicht, was gister op tv, dat je je moet registreren als je dat nog niet gedaan hebt. Dat ga ik deze week maar doen, maar het is handig als je je rijbewijs bij de hand hebt en die halen we morgenmiddag op! Dus daarna ga ik me registreren. Binnenkort maar kijken op wie ik mijn stem neerleg.... allemaal wat overtrokken hier, ik vertrouw nog niet veel van die politieke gasten. Moet de kranten maar beter doorpluizen.
Ondertussen ben ik aardig gewend aan het links rijden, gaat me steeds beter af. Alleen in kritieke situaties, van snel optrekken of snel remmen, dan wil ik nog wel eens de neiging hebben tot schakelen.... in een automaat.... :oops:
Nou, we hebben nog geen auto gekocht, die andere waar ik het over had, was al verkocht toen we weer kwamen... maar die man zou er binnenkort weer één krijgen, dus wachten we die af. Het is niet gemakkelijk om in onze prijsklasse een goede auto te vinden (onder de 7 duizend dollar...) maar het komt wel.
Alles gaat redelijk makkelijk en we hebben nog steeds geen heimwee... zelfs de kids niet...
greetz van Pauline

Nou, wat ben ik toch blij een australische te zijn..... :| ik moet meer moeite doen voor alles dan manlief!!! het is niet eerlijk!!! Hij heeft zijn aussie rijbewijs al en ik? Ik had net een nieuwe in Nederland (laten verlengen) nou, dat kan ik iedereen afraden!!! Niet doen. Ik moet nu een bewijs tonen dat ik al meer dan 3 jaar rijervaring heb.... terwijl ik wel gewoon met met internationale rijbewijs mag rijden.... AAAARRRGGG!!! :x
En hoe doe je dat dan? Geen idee, ik heb maar een email richting CBR gestuurd of zij mij kunnen helpen. ik weet het anders ook niet... :cry:

Verder heeft Piebe vandaag een intervieuw gehad met LCMG, nou die hebben geen werk voor hem, er is genoeg werk in Sydney en Perth maar niet in Melbourne.... Gelukkig hebben ze hier genoeg connecties en ze hebben zijn CV doorgestuurd en hij is al door 3 bedrijven benaderd! Hij heeft zelfs al een jobintervieuw in Melbourne morgenochtend! Lijkt goed. Hij werd ook gevraagd wat hij wilde verdienen en tja, wat zeg je dan? Hij noemde maar wat hij in Nederland verdiende en dat schijnt veel te weinig te zijn! Hij is veel meer waard wordt hem hier verteld!!! Tja, dat wist ik al veel langer.... :lol:
We hebben het huis in Croydon niet bekeken, hadden geen tijd genoeg. We wachten nu even af hoe het met Piebe zijn werk gaat. Dan kunnen we ook een contract laten zien en is het gemakkelijker een huis te huren. We hebben gelukkig geen haast.

Herkenbaar...erg bizar he hoe dat werkt. Gary moest ook bij Medicare enzo veel meer papieren tekenen omdat hij weer terug kwam in zijn land. Je zou denken dat ze moeilijker doen met niet Australiers.

Jammer dat het bedrijf voor Piebe geen werk heeft maar wie weet komt er snel iets bij 1 van die andere bedrijven.

Staat er niet een datum op je rijbewijs aan de linkerkant ergens wanneer het is afgegeven? Hoop dat het CBR een beetje vlot meewerkt. Dat zijn allemaal van die onverwachte rotdingetjes die veel tijd kosten. Gelukkig kun je rijden op je Internationale :up:

Oei, kzie dat ik al een tijdje niet gepost heb... :oops:
Nou, zal dan maar een update geven:
Ondertussen heb ik mijn rijbewijs kunnen omwisselen (zonder beschadigingen aan mijn hollandse!) Ik kwam er de volgende dag achter dat achterop het nederlandse rijbewijs wel stond hoelang ik al een rijbewijs heb... :oops: Dus heb ik maar snel een nieuwe afspraak gemaakt en toen was het zo geregeld. De meeste gegevens hadden ze al dus was het een kwestie van invullen en kreeg ik een papiertje om te betalen en toen kon ik een pasfoto laten maken die dan gelijk op het rijbewijs kwam en klaar was Plientje!!! Eindelijk had ik het felbegeerde kaartje in handen!!
Toen maar een TFN aanvragen. Piebe kon dat via het internet doen, maar ik als geboren australische moest dan in person doen.... nou, na het rijbewijs dat ook maar doen en dat was ook zo geregeld... Moest er alleen voor naar Dandenong, drie kwartier in de auto voor 5 minuten werk.....Ach, we beginnen al Ozzies te worden, dat is toch niet ver?? Haha, nou daarna maar lekker shoppen in Knox City!! Een enorme shoppingmal, wow!!
Verder heeft Piebe al een aantal sollicitaties gehad, waarvan één bij Telstra. Daar hopen we deze week of begin volgende week uitslag van te krijgen en dan kunnen we achter een huis aan. We hebben al een leuk huis gevonden in Kilsyth en we hopen dat die nog even available blijft... Daar vlakbij is een leuke school (Pembroke Primary School) waar de kids volgende week 2 dagen gaan proefdraaien en als dat goed bevalt gaan ze na de vakantie (die start de 22ste) naar school. Tjong, ze zijn al 10 weken vrij en dan hebben ze nog eens twee weken vakantie!! Wat een luizenleven!! Ze beginnen zich wel te vervelen, dus zijn we weer met engelse lessen begonnen en dat gaat heel goed. Ze kunnen zich straks prima verstaanbaar maken en verstaan eigenlijk al heel veel. Stiekum tegen elkaar in engels praten is er niet meer bij, de kids verstaan alles.... :up:
Het leuke van die school is dat we werden rondgeleid door een leraar die van oorsprong Nederlander is!! Hij woont al sinds zijn 4de hier maar kent nog wel wat nederlands, hij begroette ons dan ook in het nederlands toen hij hoorde waar wij vandaan kwamen. Het is een leuke vent van begin 50 en Jasmijn vond hem wel op haar vorige leraar in Nederland lijken, dus die wilde wel naar die school. De school is niet zo groot, de leraren kennen alle leerlingen bij naam. Ik hou wel van zo'n kleine school. Aan de overkant van de weg staat een Highschool met dezelfde naam, dus dan kan Jasper na de zomervakantie daarheen. Lekker dichtbij allemaal.
Nou, we zijn nu eigenlijk weinig aan het doen, we wachten feitelijk op bericht van Telstra en dan kunnen we verder met huis zoeken.
Vandeweek hebben we eindelijk wat regen gehad, maar na drie dagen schijnt de zon alweer volop, het hier heerlijk weer! Nog niet heet, maar wel lekker! We hebben het er al over gehad om een fiets te kopen, kunnen we de Wharbuton Trail fietsen...... downhill lijkt me nog wel leuk, maar anders.....

groetjes uit zonnig australië
Pauline

Hoi Pauline dat klinkt goed zeg allemaal, wel maf hoor dat je meer moeite moet doen als ''australische'' dan als ''immigrant''
Goed om te lezen dat jullie het zo naarje zin hebben :up:

Liefs Eutrice

Hoi Paulien

Nou, jullie zijn al aardig aan het inburgeren zo te horen. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Ik kijk ook regelmatig even op je weblog, leuk om al die foto's te zien..........vele van die plekken komen mij heel bekend voor. Een vriendinnetje van mij had vroeger een vakantie woning in Cowes, dus daar ben ik regelmatig geweest.
Ik ben vroeger regelmatig op Pembroke primary school en high school geweest ivm netball toernooien. Gaat Jasmijn ook netballen? En heeft ze al besloten hoe ze zich gaat noemen???

Geniet nog maar lekker en ik zal duimen voor Piebe dat hij die job gewoon gaat krijgen.

Liefs Mariette

Back