we have started.....

Hoi Paulien,

Wat goed om te horen dat het zo lekker met jullie gaat.

Ik hoop dat jullie snel wat horen van Phiebes werk. dan is het helemaal af he.

Geniet er lekker van.

Wij zullen het sinterklaasfeest helaas niet bij jullie kunnen meemaken. De wachttijd voor een sponsored visum is langer geworden, ongeveer 3 maanden.

we wachten nu nog steeds op de aanbieding van logicacmg. ze zouden dat met een week in orde hebben, maar ach de aussies zijn niet zo vlot.

morgen gaat arjon bellen. ik hoop dat meer te weten.

nou geniet er lekker van.

liefs lisette

Ha, dat huis in Kilsyth kunnen we krijgen!! Zelfs zonder de zekerheid van een baan.... de realestatebaas belde om te zeggen dat we het kunnen krijgen, maar moest nog op een telefoontje van de eigenaar wachten. Er waren geen andere geschikte applicants en of wij het dan (please,please,please, zo klonk het ....) wel wilden hebben. We hoeven niet eens een paar maanden rent vooruit te betalen. Je gaat je bijna afvragen wat er mis is met het huis... nou, wij zijn er ondertussen alweer twee keer langs geweest en we konden niks bijzonders vinden. De tuin is niet groot, maar groot genoeg, het is toch maar tijdelijk. Vandaag zou de realestate weer bellen... we hebben besloten ervoor te gaan.... volgende week in eigen huisje......yes!!!
Piebe kreeg te horen dat ze hem bij Telstra graag willen hebben, maar nog even de references gaan checken. Dus hopelijk komt dat deze week ook rond!!
De kids zijn vandaag voor de tweede proefdag naar school. Jasper wilde helemaal niet en kwam dolenthousiast terug. Leuke jongens, iedereen zit op Runscape....(jij voorlopig niet, zeiden wij...) iedereen wilde weten hoe je dit en dat in het nederlands zegt en dan gingen ze dat tegen andere kids zeggen... lol, dat ze hadden. dat was dus heel geslaagd voor hem en het leren was niet eens zo moeilijk, alleen het rekenen ging anders dan in holland, maar daar wilde hij meer over weten, was heel enthousiast!
Jasmijn daarentegen, wilde gelijk naar huis gister. Vertelde niks, keek niet zo vrolijk... oei.... die bleek niet zo´n leuke dag te hebben gehad, jammer. Vond haar lerares niet leuk, de meiden in haar klas zijn verdeeld in twee groepen, die elkaar niet kunnen uitstaan.... ze werd gevraagd te kiezen, nou dat zinde haar natuurlijk niet. Zoiets vind ze verschrikkelijk, dan is ze nog liever alleen. Ze had wel contact met verschillende meiden, dus misschien valt het wel mee. Helaas ging het gisteravond helemaal mis, ze had zo´n verdriet en wilde terug naar nederland, vandaag nog!! Terug naar haar oude school en vriendinnen... auw, wat doet dat pijn als je kind zo´n verdriet heeft. We hebben heel lang gepraat en uiteindelijk werd ze rustig en is gaan slapen. Maar vanochtend wilde ze niet uit bed, (meld mij maar ziek...) met zachte dwang is ze er toch uit gekomen en naar school gegaan. Ik heb haar verteld dat ik ook niet altijd leuke leraren heb gehad op school, dat je er wat van moet maken. Ze hoeft niet te kiezen tussen vriendinnen, gewoon haar eigen gang gaan. Oja, ze vertelde ook nog dat ze op een andere manier moest schrijven en dat wilde ze niet. Vanochtend bleek na een gesprek met de lerares, dat ze gister gewoon iets moest schrijven en dat had ze nog niet vaak gedaan, blijkbaar begreep ze de opdracht niet helemaal. Dus toen de juf voordeed wat ze moest schrijven, dacht ze dat ze op die manier moest schrijven en die juf heeft natuurlijk een schoolhandschrift... We hebben afgesproken dat we thuis maar gaan oefenen met schrijven, gewoon simpele zinnen. Juf zou nog voorbeelden meegeven. Ben benieuwd hoe ze vandaag thuis komt....
Wij gaan vandaag eens rondkijken naar koelkasten en wasmachines... leuk!!!
Seeya all later!!! Keep ya posted!
Pauline

Hoi Paulien,

Van harte joh met jullie huis. Mag ik vragen welke straat het is, kan ik ook eens kijken hoe het eruit ziet (nee we gaan er dan niet voor hoor hihi). gewoon interesse.

dat moet wel moeilijk zijn je dochter met zoveel verdriet. ik hoop voor je dat ze toch snel haar draai vindt. weet je al iets over de buurt waar het huis staat. veel kinderen van haar leeftijd waar ze mee op kan trekken en dat soort dingen.

is het met phiebe niets geworden bij LogicaCMG? Hopelijk hoor je snel meer.

Bij ons is het eindelijk zover. We hebben de aanbieding binnen. nu moet hij nog met de post komen en dan het visum aanvragen. gisteren vertelde pauline dat er toch geen wachttijd van 3 maanden meer is. dus zoals het er nu uit ziet, komen we eind november, begin december.

nu kan het echte regelen beginnen, jippie.

nou geniet lekker daar. het mooie weer komt er aan als het goed is.

groetjes lisette

Ha, die sleutel van het huis, aan 20 Glenn Dhu Road in Kilsyth, daar zitten we nog steeds op te wachten.. tja, ozzies he!
Maar de makelaar heeft ons verzekerd dat het allemaal goed komt..
Piebe heeft inderdaad bij LCMG niks kunnen krijgen. Ze hebben het wel geprobeerd, ook een poging gedaan, maar dat was een te zware positie voor hem. Nu is het bijna rond bij Telstra, we hopen vandaag of maandag de final offer te krijgen. Zou wel fijn zijn, nu we ook een huis kunnen krijgen....
Fijn Lisette dat Arjon werk kan krijgen bij LCMG!! Is dat in Sydney? Super dat het allemaal zo snel kan!
Succes met alles regelen!!
Jasmijn is vandaag jarig en heeft het alweer prima naar haar zin! Gelukkig, ze is heel blij met haar kadootjes, al zijn het er niet veel dit jaar... Er zullen wel telefoontjes voor haar komen vanmiddag en in het weekend.

greetz pauline

hoi paulien,

nog gefeliciteerd met je dochter. hoe heeft ze het ervaren haar eerste verjaardag in australie.

als alles mee zit, vier ik ook mijn verjaardag daar (13 december). zal wel moeilijk zijn. want ik kom uit een groot gezin (2 zussen en 2 broers en dan nog aanhang en kinderen), dus het huis is meestal vol. zal nu wel anders zijn. je kent daar dan nog niet veel mensen.

arjon heeft een baan in melbourne. dus waar we graag willen.

even gekeken naar het huis. ziet er goed uit hoor. alleen geen huisdieren zag ik. wij nemen de hond mee.

nou tot snel.

liefs lisette

He Lisette, wat goed dat jullie deze kant opkomen!
En ach, wij willen de 13de december ook wel op je verjaardag komen, kun je 5 dagen later bij mij komen, dan word ik 40... ook raar zal dat zijn zonder mijn familie. Het is toch een bijzondere mijlpaal. Die van Piebe hebben we in maart uitgebreid gevierd.... Gelukkig heb ik hier veel familie, waar we nu goed me op kunnen schieten. Ik heb me daar toch een leuk stel neven en nichten!! Heel gezellig!
Weet je al waar je ongeveer wilt wonen? Hoe verder van BoxHill, hoe goedkoper de huizen en mooier de omgeving...
We reden gister nog over mnt dandenong, wow, wat mooi is dit land toch!!! Ik ben zo blij hier te wonen!!
Tot gauw!!
Pauline

ja ik ben zelf ook zo blij. ik ben de hele dag ook al onrustig. wil van alles regelen maar wacht nog steeds op de post.

nou je bent van harte welkom de 13e hoor.

lekker voor je dat je zulke leuke mensen om je heen hebt. ik hoop ook zo'n groep mensen om me heen te gaan verzamelen.

ik ben zo benieuwd hoe australie er in het echt uitziet. jou horende is het fantastisch.

waar we gaan wonen, weten we nog niet zeker. de 1e maand hebben wij huisvesting van logicacmg. ik wil graag langs de kust, maar we moeten even kijken hoe dat uitpakt met arjons reistijd.

we kijken nu ook steeds bij realestate in de buurt van lilydale en daar is het idd erg mooi. maar het echte uitzoeken doen we als we er zijn. ook kijken welke scholen waar zijn en dat soort dingen.

nou hou me op de hoogte van je ontwikkeling, want ik vind het heerlijk om te lezen.

ik hoop idd tot gauw.
lisette

eindelijk hebben we weer internet!!! Wow, dat is afzien, geen telefoon of internet, zo zie je maar hoe verslaafd je raakt aan dit medium...
Ondertussen wonen we in Kilsyth, de kids gaan sinds deze week naar school, doen het geweldig, geen taalproblemen nog niks. Ik zei nog tegen mijn nicht deze week, het gaat zo soepeltjes, zo zonder problemen, je zou bijna verwachten dat er binnenkort iets misgaat... Nee hoor zei ze, jullie zitten onder een hemel van gebed, iedereen bid voor jullie... wow... nou ben ik ook wel gelovig, maar zo heftig nog niet hoor. Dit is wel indrukwekkend...
We wonen hier in Kilsyth in een 3 bedroom, 1 bathroom house, met rumpusroom. De tuin is niet zo heel groot, je kunt zien dat het verdeeld is. Achter ons is een leeg blok. Maar dan nog is de tuin groter dan we in Lelystad hadden!! Tuin op het westen en na 1 uur hebben schaduw van het huis, dus heerlijk!! het huis is nu nog vrij koud, we hebben 2 gaskachels, in de woonkamer en de rumpus, die moeten het hele huis verwarmen... De staat van het huis is niet over om naar huis te schrijven, over het algemeen lijkt het heel goed, maar als je goed kijkt mankeert er vanalles. Er is geen raam die goed sluit... doordat het huis zakt, zie je in bijna elke kamer barsten in de muur. Maar het is netjes en het is maar voor een jaar. We zijn nu al aan het rondkijken voor een eigen plekje. Maar dat doen we lekker rustig aan, nemen daar alle tijd voor.
En heimwee? Wat is dat? Nee, hoor, zo nu en dan vliegt het me even aan, maar dat is ook zo weer over, dan stap ik de tuin even in, ontloop even de leegte van het huis... De container is al in Melbourne, maar we moeten nog wat papieren invullen en betalen en dan hopen we snel onze spullen deze kant op te krijgen.
Nou, ik laat het hier even bij, ik zit op de grond en krijg een pijnlijke rug. Moeten we toch maar wat op verzinnen. De laptop staat op een doos, maar echt geweldige positie is dit niet...
tot de volgende keer!
groetjes Pauline

Hoi Pauline

Goed te horen dat alles ze voorspoedig gaat.
Hopelijk hebben jullie snel jullie spullen en hoef je niet meer op de grond met je laptop :up:

Hey Pauline,
Leuk dat jullie een huis hebben  :up:
En jullie droomhuis komt ook wel goed.
Het belangrijkste is dat jullie het leuk hebben in Oz, en zo te lezen lukt dat aardig.
Ik zat in het begin ook zo met m'n laptop, maar we hadden snel een tafeltje gekocht  :grin:

Veel plezier verder  :up:

Cheers,
Jolanda

Nou die laptop heeft niet lang op een doos gestaan... binnen drie dagen had ik er genoeg van en hebben we de woonkamer verplaatst... :shock: ja, van de rumpusroom naar de grote woonkamer!!! Wow, what a space!!! Die ruimte is ook beter warm te houden als het koud is, dus heeft meerdere voordelen.
De laptop staat nu op een klein tafeltje en we hebben die voor de bedbank geschoven, dit is aanzienlijk beter!!!
Ondertussen weten we ook wat meer over de container, we hebben papieren gekregen om in te vullen en a.s. woensdag gaat de douane door onze spullen heen om te checken. Ze bekijken gemiddeld 25% van de spullen zei Carol van de shipping company en samen hebben we onze paklijst doorgenomen wat ze extra willen bekijken. Nou dat valt wel mee, de kerstspullen natuurlijk (of er geen boomresten in zitten..)de schoenen, de schuurspullen (dat zijn niet veel, dus dat is gauw klaar), mijn schilderijen, die op hout gespannen zijn (daar moeten ze vanaf blijven anders betalen ze mij maar!!) en op de lijst staan 'bins', die zullen ze ook bekijken, nou dat zijn lege plastic bewaardozen op wieltjes waar speelgoed van de kids in zat... dus da's niks bijzonders. Ze verwacht dan donderdag of vrijdagmorgen weer te bellen om een afspraak te maken wanneer ze de spullen komen brengen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:
Het eind is in zicht!!!!!!!!! Een heel aardig mens die Carol, ik mag altijd bellen als ik vragen heb, zei ze.
Oja, en we moeten natuurlijk nog custums betalen, dat is 440 dollar, valt altijd mee, dacht ik zo. Tenzij ze dingen vinden die weg moeten, dan komen er nog kosten bij... nu maar duimen dat ze niks vinden. (dus die hagelslag niet en die paardenborstels van Jasmijn... die staan niet op de lijst, dus ik heb hoop...)
Nou, ik kap er maar mee, ik hoor eigenlijk in bed te liggen, heb bronchitis... maar niemand thuis, kan ik even rondhobbelen en heeeel even op de computer natuurlijk... :wink:
groetjes
Pauline

Hallo Pauline,

wat fijn dat jullie eindelijk je spullen krijgen. Dan word je huis eindelijk meer een thuis , denk ik.
Ik zit nu ook elke keer te bedenken wat schrijf ik op de lijst en wat niet, lastig hoor.
Hoe oud zijn jou kinderen?
Wij komen 6 Nov. aan in Melbourne en onze kinderen zijn dan 6 ( zoon ) en 8 (dochter ).
Nou in ieder geval beterschap en dat je maar snel je eigen spullen om je heen mag hebben.

Groetjes Inge

hey Inge,
wij hebben een zoon van 12 bijna 13, die gaat in januari naar Pembroke Secondary College en een dochter van 10 (net) die zit in grade 4 van Pembroke Primary School. Het gaat helemaal geweldig met de kids. Heb gister nog even gevraagd op school maar het gaat heel goed! Jasmijn heeft zelfs al een verhaal in het engels geschreven en dat werd als beste van de klas beoordeeld, door de kinderen zelf!! Hoe trots kun je je voelen als moeder!! :lol:

Hi,
Leuk om te lezen dat het met jullie goed gaat en dat dat de kinderen het zo goed doen op school.
Zo langzaam aan krijg je weer alles op de rails.
Nou hier in Lelystad is alles nog hetzelfde.
Veel geluk daar.
Groetjes,
Moon
The Roosters

Eindelijk, na 11 weken en 5 dagen komt de container aan bij ons huis..... het lang verwachtte moment, ik kon wel gillen!!! En ook nog een half uur eerder dan verwacht, ik kon de mannen wel zoenen!!! (heb het maar niet gedaan.... :grin:)
Twee weken geleden kregen we dus te horen dat bij de douane ze wat dingen gevonden hadden die niet mochten.... oei....bleken wat kerstdingen met dennenappels te zijn (oeps, vergeten na te kijken.. :oops:) en een heggeschaar, die niet schoon genoeg was.... Nou, die kerstdingen hebben ze met toestemming weggegoooid en de schaar is schoongemaakt met een speciaal goedje (en nu roest dat ding, was nog bijna nieuw....ze hebben het niet gedroogd...). Verder was alles ok!!
En dan vol spanning: is alles heel en nog belangrijker, is alles aanwezig? Nou, alles is aanwezig maar heel? Helaas niet, mijn mooie eethoek (ik zei nog dat de poten eraf konden, nee dat hoefde niet zonodig...) die is dus stuk bij de poten..... :cry: Kan misschien wel gelijmd, maar je zult altijd zien dat het stuk is geweest.... BALEN!!!! Ons bed is bekrast door niet goed ingepakte metalen stukken.... een houten pilaar voor de geluidsboxen (hihi, gevuld met zand....) is kapot. De pilaar zat in een doos en was niet bijgevuld met beschermmateriaal.... het zand zat in de hele container.....hihi. Is gelukkig geen ramp en het kan ook gelijmd. En het de achterwand van het bed van de oudste is kapot, een poot is afgebroken.... kan niet meer gemaakt, maar gelukkig niet heeel belangrijk. Maar ze zullen dokken!!!!!  :evil:
Gelukkig zijn we verzekerd, al zullen we alleen de dagwaarde krijgen....
Maar goed, even niet aan de tafel denken, dan ben ik supergelukkig!!!!!! Mijn mooie bank, heerlijke tv en baas boven baas: eigen bed!!!!!!!! :lol:
Maar nu moet je niet denken dat ik nog goed slaap.... welnee, ik word tig keer wakker.... veel te veel emoties denk ik. Toch maar weer wat pilletjes proberen .....
Maar we laten ons niet kisten, we hadden een uitje georganiseerd voor maandag en dinsdag en we zijn naar de Great Ocean Road gereden, geslapen in Apollobay en de Twelve Apostels bekeken. Schitterend!!!! Wat wonen we toch in een mooi land!!!!! En dan weer naar huis (!!!!!) rijden.....toch ook een schitterend gebied die Dandenongs!!! Het zuiden bij Geelong is een stuk vlakker....wel rustiger.... Nee, we blijven maar in de Eastern Suburbs.... al stond ik vrijdag 2 uur in de file om Piebe van de trein te halen..... die moest in Blackburn uitstappen vanwege een treinbotsing met een vrachtauto verderop en er reden geen treinen meer.... Normaal is het een kwartiertje... ik heb het treinstation van Blackburn niet eens gehaald, hij is me tegemoet komen lopen....op de Canterbury Road kwamen we elkaar tegen, vlak voor de stoplichten. Ik was blij te kunnen keren!!!! Dit heb ik in Nederland nog niet eens meegemaakt, maar ja, daar reed ik ook niet zoveel... :p
Nee hoor, ik heb het hier enorm naar mijn zin!!!! :grin:

Wat fijn om je eigen spullen weer te hebben, maar wel jammer dat er dingen kapot zijn.
Vind het erg leuk om te lezen hoe het met jullie gaat!

Groetjes, Annemiek

p.s. Heb de meatpies uitgeprobeerd en ze zijn superlekker! Alleen wordt de bladerdeeg in de bakvorm niet helemaal gaar. Draai ze dus na 20 minuten even om en bak dan de onderkant nog even bruin ;)

Hi

Goed te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
Zonde van de kapote spullen ,hopelijk valt er het één en ander te repareren.

@ Annemiek, goeie tip, ik krijg de pies wel gaar, maar ze zijn zo 'nat' , waarschijnlijk moet ik meer vocht laten weglopen voor het vullen...

Hoi Pauline, zag in een andere topic dat je zei dat je hier geen washandjes kunt kopen, maar wel wasdoekjes.
Als je een wasdoekje dichtnaaid heb je washandje.
Heb je zelf geen naaimachine, er zijn in Melbourne genoeg winkeltjes die dat voor je doen.
Het is maar een tip ( wel een voor Nederlanders hahaha, volgens mij het enige volk dat washandjes gebruikt  :p )

Groetjes Jolanda  :up:

Back