YES YES YES< IK BEN WEER ONLINE< VANNUIT OZZ!!!

F***

Let eens op jullie taalgebruik......hahahaha

Zo......de laatste loodjes Marina.
Best nog wel ff een aardig klusje.
Maar het komt wel goed!

Bert

[quote author=marina link=topic=2614.msg33068#msg33068 date=1130233126]
Het valt niet mee, die laatste loodjes....
[/quote]

Hey Marina,

Nou nog "even" doorzetten...moet lukken, toch?!

Heel veel succes namens ons. We zullen voor je duimen :wink:.

Groetjes,
Mel

Hoi Marina,

De laatste loodjes wegen inderdaad het zwaarst en zeker als je weg wil,
maar als je er eenmaal in Australië zit ben je dat denk weer snel vergeten.

Veel succes  :up:,

Groetjes,
Arnold

nou vandaag weer met de burgelijke stand aan de lijn gehangen. Blijkbaar is het veel makkelijker (als ik snel in oz will zijn) als ik het verzoek pas indien als ik het visum heb en dan via de ambassade in Perth de zaak afhandel. Scheelt weer een hoop overleggen in Berlijn (naamswijziging enz). en we kunnen nu direct verder. Morgen dus even bellen om de medical van de jongste wat eerder te zetten en dan nog een paar dingen en dan ben ik klaar maar die zouden niet zo lang meer moeten duren. Nu gok ik (als ik Mikes spul ook een dezer weken krijg) dat ik met een week of 3 aan de lijn hang met Berlijn.
HOERAAAA we kunnen weer door!!!!

Ja bedankt voor jullie medeleven weer. Ben ook een stuk meer opgelucht. Ik zat er erg over in. Flink te stressen. Heb vanmiddag even de relationship pro forma in zitten vullen dus ik kan alweer wat dingen afkruisen.
Nog even wat dingen opvragen bij de rechtbank maar dat zou met een weekje rond moeten zijn.
Lekker gevoel hoor er valt echt iets van me af.

Oh joepie joepie ,
vandaag wat aanvragen gefaxed naar de rechtbank voor mijn echtscheidingspapieren en voor bewijs alleen gezag van mijn jongste. Zou niet meer dan een week duren is mij gezegd.
De jongste heeft de medical nu a.s. woensdag. Daarna nog even wat dingen laten vertalen, pasfotos maken dit weekend en thats it!!!!!

OZ here i come!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

EEj Marina, gaat goed he..  :up:
Ik heb nog steeds niet gebeld, ga ik in november ff doen, kan er toch pas heen in Januari.
Heb wel al een afspraak gemaakt in november om bruidsjurken te passen, om vast in de stemming te komen,hahah  :-D.  ff weg van alle visum-stress, gewoon iets leuks doen.

En staat jullie datum al vast nu, of niet? want ik zei al tegen John, dan vlieg ik de 10e eerst "ff" naar Perth, en dan kom ik een paar dagen later wel richting Canberra, eerst feestje vieren  in Perth.

groetjes Lin

Hoi Lin!!
Nee hij staat nog niet vast. We laten het maar even zo todat wij in Perth zijn, anders moet hij nu weer helemaal terug om een nieuw papiertje te halen.... Maar het zal wel rond die koers zijn zo (niet veel ervoor of erna).
Ik ben ook al stiekum aan het kijken voor jurken..!! leuk he, ik vindt het wel spannend allemaal.
Ik denk dat ik eind volgende week ga bellen. Dan moet alles er zo ongeveer wel zijn.
De naamswijziging van Scott gaat pas ingediend worden als wij het visum in bezit hebben. Dan kan er niks fout gaan (hoop ik haha).
Alles tien keer aan het nalopen.....
Ja stress, dat kun je wel zeggen ja!
anyway, not long now.
Hoe is het trouwens met jou stiefvader????
Groetjes,
Marina

Hello, ben ik weer. Als je de datum verschuift, niet naar voren, maar rond 20 maart zou leuk zijn, hahaha.Regel ik wel ff die datum. Leuk he, die jurken, heb er helemaal zin in.Voorpret voor de grote dag, hihih

Met mijn stiefvader gaat het heel afwisselend, de ene dag wat beter dan de ander, hij heeft nu wel zwaardere morfinepleisters, dus ... soms lijkt het of het best gaat, en de volgende dag denk ik, hij is er volgende week al niet meer. Het is gewoon afwachten hoe lang het nog gaat duren, 't is gewoon een klote situatie.

Tja, zo dubbel allemaal, wil zo graag naar Australie ,maar wil ook nog hier blijven om mijn moeder, Rebec en stiefvader te steunen.

Kan ik me niet laten klonen ?  :wink:
gr lin

zou mooi zijn als je er bij kon zijn he! ik zal eens vragen aan Mike of die datum nog open staat. Wat voor dag is dat eigenlijk?
Zit net een beetje vluchten te kijken, maar alles begint al aardig vol te raken voor december..... aaaah ik wil ook nog mee!!!

ja, en hoe later je gaat in december hoe meer het gaat kosten. Ik kan pas de 15e vertrekken vanwege werk, en als ik 5 dagen eerder kon, was ik ruim 200 euro goedkoper uit.
Ping ping, alsof ik het geld voor het oprapen heb.
nou ja, ik heb in ieder geval een ticket, en in november moet ik altijd zoveel overwerken, dan heb ik het wel weer terugverdient.  :-D
Ben zo benieuwd wanneer je echt kunt gaan, komt allemaal zo dichtbij.

Ps: is Mike weer een beetje vrolijker, na zijn avondje stappen met de baas?  :cheers:

gr lin

oh ja, nadat ik hem vertelde over de achternaamswijziging van Scott was ie helemaal gelukkig. Yeah just come here and we will sort it out.... was zijn reactie. Hij is ineens in de stroomversnelling zijn spullen gaan verzamelen. volgens mij is hij aan het beramen dat ie stiekum hierheen komt voor die tijd. maarja, we zien wel hoor. nu maar volgende week afwachten en dan effe bellen naar Berlijn...

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHH

wanna go wanna go wanna go!!!!!

Ik had per fax dus een verzoek ingediend bij het Kantongerecht om mij een uittreksel van hun gezagregister betreffende mijn jongste toe te sturen, krijg ik eerst een telefoontje: het verzoek om een briefje bij te voegen (wat ik in mijn fax had gezet) waarin staat dat als het niet is ingeschreven bij het kanton ik dus automatisch alleen het gezag heb, kan niet!!! Nou ik denk dus ik krijg een briefje van het Kanton zelf waarin dan staat dat er geen registratie is, vraag ik mijn advocaat om zon briefje bij te voegen, even vertalen, ook opgelost.

Wat doen ze nu?

Staat er een heel lullig stempeltje op de uitdraai van mijn fax en thats it! In mijn fax verzoek ik notabene om een brief van hun. Als ik dit moet laten vertalen en meeneem naar de ambassade gaan die natuurlijk geheid vragen; hoe zit dit nu? en waar is het bewijs dan???

Ik bellen naar het kanton:

Nee mevrouw, kan echt niet. Zo gaat het nou eenmaal in Nederland, en als wij onze werkwijze aan moeten passen aan andere landen bla bla bla. (het kanton kan dus niet voor zichzelf denken en even een verklaring geven...)
Wij stempelen alleen maar de verzoeken die binnenkomen met een stempeltje...>!!!!****&&@&$#$# !! (zeker alleen maar opgeleid om te stempelen???)
Als ik dat nou had geweten, dan had ik mijn brief wel even anders geformuleerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Opnieuw een brief per post gestuurd naar het kanton:

ALLEN DIE DUS BEWIJS VAN ALLEEN GEZAG MOETEN HEBBEN: GEBRUIKT DEZE TEKST:

Hierdoor verzoek ik u te verklaren dat mijn zoon  >>>>>>, geboren op >>>>>>>, niet voorkomt in uw gezagsregister, en ik daarmee alleen het gezag heb.

Ik verzoek u dit verzoek te voorzien van een handtekening en uw stempel en eventueel ook van uw wapenstempel.

met vriendelijke groet,

bla bla bla

Volgende week zal ik wel even posten of ik inderdaad deze brief getekend en gestempeld terug heb gekregen.
Ik hoop dat dit werkt want dan is het alleen maar even vertalen en dan is het hopelijk eindelijk geregeld.
Aangezien ze alleen maar kunnen stempelen bij het kanton!!!!

Marina 

[quote author=marina link=topic=2614.msg33832#msg33832 date=1130522569]
Nee mevrouw, kan echt niet. Zo gaat het nou eenmaal in Nederland, en als wij onze werkwijze aan moeten passen aan andere landen bla bla bla. (het kanton kan dus niet voor zichzelf denken en even een verklaring geven...)
Wij stempelen alleen maar de verzoeken die binnenkomen met een stempeltje...>!!!!****&&@&$#$# !! (zeker alleen maar opgeleid om te stempelen???)
[/quote]

Hey Marina,

Alleen maar kortzichtig. Die hoeven waarschijnlijk niet zo nodig uit Nederland. En bovendien zouden ze het met hun
instelling en "opleiding tot stempelmuts" niet eens halen :-D :p.
Maareh...spannend hoor. Ik ben echt benieuwd wanneer je EINDELIJK alles voor elkaar hebt. Jij natuurlijk zelf ook :-D.
Succes met het aftellen. Ik hoop dat je 's nachts nog een beetje je ogen dicht kunt doen en niet té veel zit te piekeren, etc.
Ben ook benieuwd wanneer en óf je je brief getekend en gestempeld terugkrijgt.
Maar weer duimen dus...

Groetjes,
Mel

OOOOH thanks mel!!!
Tja, het andere goede nieuws is weer dat vandaag degene aan wie ik mijn gasfornuis, was/droogmachine, koelkast en afzuigkap verkoop een aanbetaling heeft gedaan en daarmee is het dus wel zeker dat ik van die dingen rond december af ben!!!!
gelukkig hebben we even goede input tussendoor anders zou ik helemaal gek worden.
Ik heb mezelf er vandaag trouwens op betrapt dat ik echt de hele dag af en aan op xpdite zit......
begin wel verslavende neigingen te vertonen he hahaha.
bedankt voor je medeleven en jullie zijn de eerste die het weten hoor! van elk klein detail welliswaar. je kan van elk klein ding zo vol zitten he!
van de frustraties tot het intense geluk!
daarom is het forum waarschijnlijk zo verslavend. je leeft zo intens mee met de anderen want je weet wat je er voor moet doen.
Uiteindelijk kom je er natuurlijk ook niet zomaar, misschien is dat ook maar goed ook aan de andere kant.
Mel, ik hoop echt dat jullie over een paar jaartjes ook in Perth zitten. Zou echt super zijn.
We houden gewoon contact!!! en wie weet!!!! (misschien schoonfamilie hahahhaah!!!)
Marina

Hi Marina,

Ik heb al ergens eerder vandaag gemeld dat ik bijna drie dagen zonder internet en dus ook zonder Xpdite heb gezeten :cry:. Dus de hele dag op dit forum, tja ik zou wel willen, maar helaas alleen 's ochtends en 's avonds tijd. Maar het vol zitten van elk klein ding, van frustraties tot intens geluk, moet je toch ergens kwijt. Zoveel mensen die meeleven, moet je toch goed doen. Natuurlijk kan dat ook bij mensen van buiten het forum. Vaak familie en vrienden die positief tegenover de plannen staan. Maar ik merk zelf dat doordat veel mensen hier op het forum veelal hetzelfde idee hebben, tegen dezelfde dingen aanlopen, etc, het het makkelijkelijker maakt om deze dingen te delen en dat je vaak eerder begrepen wordt.

Wat betreft die huishoudelijke apparaten, echt super, joh :up:.
Alle kleine beetjes helpen. Kan je dit ook weer mooi van de lijst afstrepen! :)

O enne wat Perth betreft, pfff...ik ben al aan het zoeken naar een stageplaats op een basisschool daar, via een bureau. Want scholen aanschrijven vanuit Nederland, schiet ook niet op, denk ik. Ik houd je daar in iedergeval ook wel van op de hoogte...

[quote author=marina link=topic=2614.msg33841#msg33841 date=1130524517]
We houden gewoon contact!!! en wie weet!!!! (misschien schoonfamilie hahahhaah!!!)
[/quote]

:loldevil:

groetjes,
Mel

Hey Mel,
nou straks als we daar zitten kan ik wel eens voor je gaan rondvragen (misschien op de school waar Phil straks naartoe gaat??).
Zal toch best haalbaar moeten zijn?
Doe gewoon een goed woordje voor je.
Tja, op mijn werk leven ze ook wel mee hoor overigens. Elke dag vraagt er wel iemand "en???" al wat meer bekend????
Ach, ja stoom afblazen moet ik best vaak hoor. Ik kan behoorlijk opgefokt raken van onnodig wachten en burocratie. Daar kan ik echt slecht tegen. Maarja, als ik dat briefje volgende week terug krijg heb ik toch weer wat bereikt.
Vandaag gaan we even op pad voor Scott zijn fotos en woensdag zou ik het meeste bij elkaar moeten hebben.
Ja joh, alles begint hier zon beetje ten einde te lopen, vanochtend de laatste doos naar het postkantoor gebracht. Weer 20 kg. junk richting Perth...! Phil was zijn lego beu dus dat zit er ook allemaal in.
HOpelijk zijn we er voordat de dozen aankomen hahaha!
Groetjes,
Marina

Back