Yuud and her family are going to VIC

Ik vind dat je goed bezig bent. Je probeert het naadje van de kous te weten te krijgen, en het tweede verhaal was al weer wat positiever niet?

yuud said:
@fol ja huren kan maar pfff daar hebben we allebei eigenlijk geen zin in. Hele gedoe van extra verhuizing en hadden dit najaar in ons hoofd. Begrijp wat je zegt hoor, maar ik ga nog eens bellen en kijken wat ze dan zeggen. Al zal het nooit een voor ons ideaal antwoord zijn dat weet ik ook...

Als geen ander weet ik dat als je zoiets groots in je hoofd hebt je dit wil najagen en niet wil wachten :) kan me ook goed voorstellen dat nog een keer verhuizen een hoop extra stress geeft en je emotioneel juist zo snel mogelijk wilt gaan.

Vraag me alleen af of dit emotioneel niet veel zwaarder is. Constant in onzekerheid over deadlines en risico's dat je wellicht "gepakt" wordt of iemand het toch niet goed heeft uitgelegd. Ik zou het niet kunnen :)

Succes met je uitzoekwerk en hopelijk krijg je een antwoord waar je iets mee kan.

Yuud, vraag ook nog even na bij je zorgverzekering voor de ziektekosten. Vaak gebruikt de zorgverzekering de datum van uitschrijving bij de gemeente als einddatum zorgverzekering. Dus als je blijft ingeschreven moet je ook ziektekosten doorbetalen . (nog weer een puntje om aan je to-do list toe te voegen...)
Succes!

Kan je je eigenlijk vanuit het buitenland uitschrijven bij je gemeente?

Ik kan alleen van Belgie spreken, maar belgen kunnen zich zonder problemen hier vanuit Oz (via de ambassade) uitschrijven uit de gemeente in Belgie. Dus ik veronderstel dat dat voor Nederlanders wel niet anders zal zijn...

Omdat ik van Lamarck de tip had gehad om niet tot het laatste te wachten met opruimen, ben ik afgelopen zondag naar de IJ-hallen geweest om te verkopen. Had mijn hele auto afgeladen vol, en mn vriendin en ik hadden samen 1 kraam. Aangezien zij ook een auto vol had was dat niet zo slim, maar het was onze eerste keer en hadden dit gewoon als tip van een andere vriendin die ook mee ging. Uiteindelijk best wat verkocht (vooral heel veel kinderspeelgoed), kleren had ik niet eens tijd en ruimte voor om uit te hangen, dus al mijn kleding aan mensen gegeven die naar Hongarije rijden naar weeshuizen, en al mijn overige spullen ook aan hun gegegeven mogen ze zelf verkopen, waren zulke lieve mensen. Ik vind het best lastig om spullen weg te doen, vooral van mijn jongetjes, zitten allemaal herinneringen aan. Aan de andere kan ook fijn dat het opruimt hoor, zo'n dubbel gevoel.
Binnenkort wil ik nog een keertje de overige 5 dozen speelgoed gaan verkopen samen met mn jongetjes. Die wilden ook graag mee. En al het overige speelgoed gaat gewoon mee in de container, tot hun grote geruststelling want ze waren al bang dat ze hun Lego en Playmobil en auto's weg moesten doen. Mn hal en huis staan dus al vol met dozen, echt rommelig, dus dit voelt nu als eerste stap. Binnenkort ook maar eindelijk eens wat dingen op Marktplaats gaan knallen.

Het andere dilemma heb ik nog even voor me uitgeschoven. Mn man wil gewoon afwachten tot dec en zien wat er gebeurd aangezien we er toch niets aan kunnen doen, maar ik kan dat niet en wil alles plannen. Scenarios bedenken van wat als, dan dit, en anders dat. Maar m'n relaxte ozzie wil het gewoon afwachten... Dat ei wordt dus nog verder uitgebroed.

Yuud, vraag ook nog even na bij je zorgverzekering voor de ziektekosten. Vaak gebruikt de zorgverzekering de datum van uitschrijving bij de gemeente als einddatum zorgverzekering. Dus als je blijft ingeschreven moet je ook ziektekosten doorbetalen . (nog weer een puntje om aan je to-do list toe te voegen...)
Succes!

IND checkt iig niet bij de ziektekosten zeggen ze, maar vind t toch allemaal link. Wat als ze wel checken. Of wat als ze wel FB gaan checken.
Ja zorgverzekering doet dat, dus dan zouden we ons of iig mijn man ingeschreven moeten laten bij mijn ouders. Maar als mijn man niet werkt komen er ook geen inkomsten en weet ook niet of belastingdienst dat doorgeeft. Of dat ze werkgever gaan checken. Maar ja dat kan nog n lange vakantie zijn. Aaaahhhhh een groot web waar ik helemaal niet van houd!

Vandaag de Australische paspoorten van m'n jongens binnen gehad!
Wat een leuke paspoorten zeg, vol met allemaal oz dieren en de ozzie dingen zoals surfen, duiken, cricket etc, erg gezellig :)

Morgen naar de Efteling met m'n jongens want daar zijn we nog nooit geweest. En zaterdag naar m'n neef waar ik ook al jaren heen wil en ook nog nooit met m'n jongens geweest ben. Beiden staan op m'n 'todo'-lijstje voordat we weg gaan. Allemaal laatste (en eerste haha) dingen. Het aftellen is begonnen...

Koffie staat klaar!!!!!!!!!!!
Proficiat Yuud! Weer een stap dichterbij.
Geniet van je succes, reden voor een feestje.
Het wordt steeds gezelliger hier in VIC

Gefeliciteerd! Hoe staat het met het paspoort?

eeeh ja geen stap verder en een groot punt van stress :-( het stopt ons in verdere plannen maken, en mn man is eigenlijk zo ver dat ie het gewoon op wil geven. Wat ik erg zonde vindt, want naast dat t een smak met geld en veel moeite heeft gekost is het de sleutel naar een eventuele terugkeer/langer verblijf in Europa in de (verre) toekomst (stel dat onze jongens hier willen studeren en we langer in europa willen zijn of om welke reden dan ook). Dus ik vind het erg zonde om dat weg te gooien.

Back