Voor mijn gevoel had ik Australië wel enigzins goed afgesloten. Het kon niet, punt. De keuze is voor je gemaakt. Na een periode van balen , lukt het dan makkelijker een leven hier op te bouwen . Je hebt geen keus. Naarmate de tijd verstrijkt komt de droom steeds meer op de achtergrond en de werkelijkheid steeds meer op de voorgrond te staan. Je helpt jezelf door te bedenken wat fijn is aan Nederland en wat minder prettig aan Australië. Je setteld in, in je nieuwe leven, zoekt nieuwe dromen en, ondanks dat het nooit helemaal uit je hoofd is, vervaagt die droom waar je vroeger zo van hield. Soms koop je nog een pak Tim tams, kijkt McLeods Daughters, je ontkent dat het heimwee is naar een lang gekoesterde droom. Ik moet zeggen, dat lukt aardig goed, je bent gelukkig en twijfelt zelfs of het dan niet zo had moeten zijn. Dat Nederland het voor je is. Je komt verder met acteren (je andere droom), hebt leuk werk, een leuk appartement, twee gehandicapte, 3 potige Griekse straatkatten die je echt niet achter wil laten...
Dan ineens, door een simpel mailtje, staat die "vervlogen" droom weer volop in het licht. Op een moment dat je over andere dingen droomt, je toekomst net herzien had. Je schrikt, bedenkt eerst, rationeel, dat het leuk is dat je nu wat hoort, maar dat de timing niet zo goed is. Gevoelsmatig ben je blij... Eindelijk (immers er bestaat een spreekwoord dat luid; beter laat dan nooit). Je twijfelt gevoelsmatig niet aan wat je moet doen, die visum aanvraag gaat erdoor. Terwijl je ratio tegen je praat (zou je dat nou wel doen, en dan, wat doe je dan). Uiteindelijk was het in Nederland blijven geen keuze maar een feit. Wat doe je dan nu, 7 jaar later, als je wellicht een keuze krijgt? Maar gevoel wint bij mij nou eenmaal van ratio...
Ik laat de deur open, op een kier, maar het waait en hij waait verder open! Mijn hoofd is vol, gedachten gaan naar de plek waar ik ooit zo graag heen wilde en een fijn gevoel vervult je lijf.
Ondanks dat er financiële tegenvallers waren afgelopen tijd en je niet ruim zit, droom je over een vakantie. Het lijkt alsof je wilt gaan kijken of die vakantie liefde stand heeft gehouden. Je wilt geen overhaaste keuzes maken, maar je voelt dat er, aan beide armen, getrokken wordt. Gevoel en verstand spreken elkaar tegen. Beide lijken een andere keuze te willen maken. Mensen om je heen zijn sceptisch, of bang dat ze je wellicht weer bijna verliezen aan een land zo ver weg...
Ik, ik ben blij. Ik krijg een nieuwe kans, een keuze. De vervlogen droom vliegt als een gek weer terug naar zijn nest zit daar weer veilig genesteld. Het leven overhoop, maar een tweede kans. En niets hoeft voor altijd te zijn...