Het grote auto topic

Geen E zoveel hier (ik ken alleen E nummers uit de voeding industrie :) maar dit weekend onze nieuwe laden achterin onze Hilux uitgeprobeerd. Twee Drifta laden en een koelkast slede, zodat we fatsoenlijk bij de koelkast kunnen en niet al onze spullen in kratten telkens in en uit de auto hoeven pakken.. Maakt het kamperen weer net even leuker en makkelijker!

Photos or it didn’t happen ;)

Maar in ieder geval top materiaal, Drifta staat goed aangeschreven. En bedenk me dat ik even de koelkast slee moet bestellen!
 
Zo dat is een gave setup, succes met de verkoop. Wat is de reden van verkoop als ik vragen mag?

Dat mag zeker. Ik zit momenteel voor langere tijd in Europa en ga bij terugkomst verhuizen naar de Sunshine Coast waar ik hem waarschijnlijk toch minder ga gebruiken. Wil eigenlijk een wat kleinere setup voor daar denk ik.

Maar als ik hem niet goed kan verkopen, hou ik hem want hij is wel echt bijzonder :)
 
Ah, je had hem nog steeds, dat wist ik eigenlijk niet meer zeker. Gave bak, feit dat je in Broome zit maakt het wellicht wat lastiger te verkopen, maar op zich moet hier wel iemand voor te vinden zijn niet? Zeker om dat het eigenlijk gewoon een flatbed Ute is. Succes met de verkoop!

Weet je al waar je heen gaat in de Sunshine Coast? Wel even wat anders dan Broome!
 
Ah, je had hem nog steeds, dat wist ik eigenlijk niet meer zeker. Gave bak, feit dat je in Broome zit maakt het wellicht wat lastiger te verkopen, maar op zich moet hier wel iemand voor te vinden zijn niet? Zeker om dat het eigenlijk gewoon een flatbed Ute is. Succes met de verkoop!

Weet je al waar je heen gaat in de Sunshine Coast? Wel even wat anders dan Broome!

Ik denk juist dat er in die hoek veel potentiele kopers zijn. Zie je hier up north ook in de FB marketplace apps, iedereen wil zo'n ding hebben. Denk dat er down south veel minder animo voor is, al is je marktgebied daar wel veel groter.
 
Ik denk juist dat er in die hoek veel potentiele kopers zijn. Zie je hier up north ook in de FB marketplace apps, iedereen wil zo'n ding hebben. Denk dat er down south veel minder animo voor is, al is je marktgebied daar wel veel groter.

Dat bedoelde ik. Er wonen niet zo heeeeeel veel mensen in Broome ;) Dus de vijver is een beetje klein. Maar de auto voelt zich daar absoluut thuis. Heb zelf de Kimberley doorkruist met een gelijkwaardige bak.
 
Dat bedoelde ik. Er wonen niet zo heeeeeel veel mensen in Broome ;) Dus de vijver is een beetje klein. Maar de auto voelt zich daar absoluut thuis. Heb zelf de Kimberley doorkruist met een gelijkwaardige bak.

Nee in Broome wordt het idd lastig, in Cairns heb je hem deze week nog verkocht.
 
Weet je al waar je heen gaat in de Sunshine Coast? Wel even wat anders dan Broome!

Komt goed met de verkoop, anders rij ik hem wel naar t oosten.

Ik ga richting Maleny en omgeving. Na 9 jaar in de Australische tropen waarvan 6,5 in Broome, ben ik wel even klaar met de extremen zeg maar. Even iets gematigder klimaat, andere natuur, meer mensen, stadjes etc. Heb er zin in :cool:
 
Komt goed met de verkoop, anders rij ik hem wel naar t oosten.

Ik ga richting Maleny en omgeving. Na 9 jaar in de Australische tropen waarvan 6,5 in Broome, ben ik wel even klaar met de extremen zeg maar. Even iets gematigder klimaat, andere natuur, meer mensen, stadjes etc. Heb er zin in :cool:

Maleny, fraai (en prijzig ;) ) Als je daar net zo lang blijft hangen als in Broome dan worden we nog 'buren'. Jij aan de zuidkant van de Mary Valley/Sunshine Coast, wij aan de noordkant.

Zal best even wennen worden, van Broome (als je er uit rijdt heb je de eerste paar uur niet veel meer) naar op elke 10 minuten een nieuw dorpje.
De Mary Valley is toeristisch maar relatief rustig, De kust wat drukker zeg maar ;)
 
Komt goed met de verkoop, anders rij ik hem wel naar t oosten.

Ik ga richting Maleny en omgeving. Na 9 jaar in de Australische tropen waarvan 6,5 in Broome, ben ik wel even klaar met de extremen zeg maar. Even iets gematigder klimaat, andere natuur, meer mensen, stadjes etc. Heb er zin in :cool:

Ik moet zeggen dat ik wel begrijp wat je bedoelt ja, al zit ik hier nog maar 8 maanden. Die constante hitte, geen momenten tot verkoeling en die enorme luchtvochtigheid. Ik twijfel zelf ook wel een beetje of dit voor mij op lange termijn gaat werken want ik ben er wel aan gewend maar ik kan er niet goed tegen, constant hoofdpijn enz. Ik heb zelf veel vertoefd in de Sunshine Coast en dat is niet zonder reden. Ik vind het fantastisch, je hebt de kust en het toeristische met Mooloolaba (leuk vismarktje) en Maroochydore. (Beetje retirement oord maar ik geef ze geen ongelijk) en dan inland is werkelijk prachtig en zo veel te zien. volgens mij ben ik in Maleny geweest, is dat vlak bij de Glass House Mountains? Ook voordeel dat je niet heel ver bij Brisbane vandaan zit, ik geef je groot gelijk en het klimaat en leven gaat je daar zeker aanstaan.
 
Ik snap het allemaal goed hoor qua weer. Winter is heerlijk. Ik heb er al wel weer wat zin in. Knus onder een dekentje. Weer lange broeken aan. Vroeger donker. En mid winter mis ik de zomer weer ;)
 
Ik snap het allemaal goed hoor qua weer. Winter is heerlijk. Ik heb er al wel weer wat zin in. Knus onder een dekentje. Weer lange broeken aan. Vroeger donker. En mid winter mis ik de zomer weer ;)

We dwalen af van het auto topic maar je hebt wel gelijk. Maar weet je wat het is, het is nooit goed. In Nederland is het weer te grijs en nat enz enz. Ikzelf heb absoluut geen problemen met het klimaat van Melbourne, lekker de seizoenen en vaak toch een mooie blauwe lucht. Als het dan 14 graden is is het prima te doen buiten. Ook perfect weer voor een cabrio daar (toch beetje on topic) hier brand je je auto uit. Vrouwlief komt uit Cairns en vind het overal te koud, dus dat is wel lastig. Ik denk dat Brisbane voor mij beter geschikt is, koele winters met lekkere koude ochtenden en warme zomers maar minder humid.
 
Komt goed met de verkoop, anders rij ik hem wel naar t oosten.

Ik ga richting Maleny en omgeving. Na 9 jaar in de Australische tropen waarvan 6,5 in Broome, ben ik wel even klaar met de extremen zeg maar. Even iets gematigder klimaat, andere natuur, meer mensen, stadjes etc. Heb er zin in :cool:

Had precies hetzelfde ( alweer wat jaren geleden) na ruim 12 jaar Darwin.
 
We dwalen af van het auto topic maar je hebt wel gelijk. Maar weet je wat het is, het is nooit goed. In Nederland is het weer te grijs en nat enz enz. Ikzelf heb absoluut geen problemen met het klimaat van Melbourne, lekker de seizoenen en vaak toch een mooie blauwe lucht. Als het dan 14 graden is is het prima te doen buiten. Ook perfect weer voor een cabrio daar (toch beetje on topic) hier brand je je auto uit. Vrouwlief komt uit Cairns en vind het overal te koud, dus dat is wel lastig. Ik denk dat Brisbane voor mij beter geschikt is, koele winters met lekkere koude ochtenden en warme zomers maar minder humid.

Ik ben gek op Melbourne. De keuze op hier viel onder andere door het klimaat en daar heb ik totaal geen spijt van.

Om het terug naar auto's te brengen: met een paar maanden gaan wij weer lekker met de verwarming aan, met vol vertrouwen in onze 4 wiel aandrijving, richting de sneeuw ;)
 
Ik ben gek op Melbourne. De keuze op hier viel onder andere door het klimaat en daar heb ik totaal geen spijt van.

Om het terug naar auto's te brengen: met een paar maanden gaan wij weer lekker met de verwarming aan, met vol vertrouwen in onze 4 wiel aandrijving, richting de sneeuw ;)
Het is balen dat het met de auto knap onhandig is om in Thredbo te komen vanuit Melbourne anders zouden we een xpdite mini-uitje in de sneeuw kunnen doen. ;)
 
Bright dan maar doen? ;)
Hahahaha, same problem maar dan andersom ;)

Die verdraaide High Country/Aussie Alps zorgen naast een fantastische omgeving en sneeuw, ook voor een gebrek aan korte routes van Canberra naar jullie kant van de bergen of andersom.

En wij hebben een seizoen pas voor Thredbo, met de prijzen voor Wintersport ga ik niet 1-2-3 ergens anders snowboarden :D
 


OFX
Back
Top