Moving to Australia?!

Beetje jammer dat men als gek wordt neergezet, wanneer men een andere mening heeft. Jullie hebben waarschijnlijk ook een andere mening dan de aboriginals. Misschien moet je er zelf weg blijven? Daarnaast ga ik niet af op een bron en zie deze onzin wereldwijd gebeuren. Onze eigen minister president gelooft er niet eens in, net als honderden al dan wel niet duizenden wetenschappers. Maargoed de discussie of klimaatverandering bestaat hoort inderdaad niet thuis op dit forum, maar hoe er in Australië op geacteerd wordt, dan weer wel.

Dus nogmaals, val mensen niet af om hun mening. Geef jouw mening zonder een oordeel te vellen over de ander! En dank aan degene die dit wel op een normale manier gedaan hebben.
 
Tim heeft gelijk hoor: er zijn meer dan genoeg klimaat gekkies, hier in OZ.
Maar het is maar net wat je daar onder verstaat.....🤔
 
Komaan, als er genoeg bewijs is dat de aarde in een spoedtempo aan het opwarmen is, met de mens als oorzaak of niet, is het dan niet interessant om alles wat we redelijkerwijs als mensheid kunnen doen (e.g. verminderen van CO2 uitstoot, meer gebruik van hernieuwbare bronnen,...) uit te voeren? In't allerergste geval (als de temperatuurstijging zich desondanks toch doorzet) houden we er een gezondere lucht aan over met minder mensgemaakte uitstoot. In elk geval kunnen we dan niet zeggen dat we niet geprobeerd hebben. Maar niets doen....

Bekijk anders deze kaart eens... (komt van de Bureau of Meteorology, dus geen fake)

0.jpg

En ja vandaag zijn er ook genoeg Flat Earth gekkies, die, desondanks voldoende wetenschappelijk bewijs dat de aarde (ongeveer) rond is, al dat bewijs naast zich neerleggen, en zelfs tegenbewijzen proberen te leveren. Hebben die dan ook gewoon een 'mening'?
 
Last edited:
Zelfs als je niet in klimaatverandering "gelooft", dat hardop zeggen schopt mensen hier tegen het zere been. Het is heel makkelijk zoiets te zeggen vanuit het veilig bubbeltje dat Nederland heet, waar we allemaal hardop juichen als het een keertje boven de 25 graden is. Waar we een paar honderd kilometer dijk hebben waar we ons over 100 jaar misschien eens zorgen moeten gaan maken, en that's it.

Waar jullie in Nederland praten over of de barbecue uit het vet getrokken kan worden, lopen hier miljoenen mensen met maskers op tegen de rook. Hebben tienduizenden mensen, waaronder mensen op dit forum, hun huizen en al hun bezittingen moeten achterlaten om te evacueren voor één van de grootste bosbranden in de geschiedenis. Honderden hebben hun huizen verloren en dan negeren we voor het gemak maar even dat we al decennia de meeste huidkanker in de wereld hebben. Want mensen in Nederland lachen mij uit als ik factor 50 smeer en op het strand onder een parasol zit. "Pff, ik hoef niet te smeren, ik heb goeie huid," zeggen ze dan. Nee, jullie hebben een ozonlaag. Want de ozonlaag gaat niet naar de knoppen boven hen die het meeste rotzooi in de lucht pompen, het is ons probleem.

Dus zeggen dat je niet in klimaatverandering gelooft is een beetje vergelijkbaar met zeggen dat je geen zorgverzekering wilt betalen omdat je zelf nooit ziek bent.

Zoals anderen ook al zeiden, met die mening zul je prima bijval krijgen op het platteland bij de 50+ generatie, maar als je zoiets hier in de stad zegt kun je een vergelijkbare reactie verwachten als je hier nu krijgt. Je hebt gelijk dat dit niet het platform is om dit soort gesprekken te voeren, maar zoals je zit gaat dit een hoop mensen aan het hart.


Los daarvan heb ik het gevoel dat je een beetje onderschat hoe groot en divers Australië is. Australië is bijna net zo groot als heel Europa. Mensen, cultuur en klimaat in zuid Italië is totaal niet te vergelijken met het noorden van Finland, maar dat is wel hoe ver hier het noorden en het zuiden hier van elkaar liggen.
Gezien in welke fase qua oriënteren je zit raad ik aan dat je voor jezelf een lijst maakt met wat je zoekt. Wat hoop je te vinden door te emigreren. Onze lijst was had bijvoorbeeld dingen dat we meer buiten wilden leven, meer ruimte wilden, opener en meer ontspannen mensen. Dat soort dingen. Met die lijst zijn we gaan zoeken. Zuid Spanje stond bijvoorbeeld op onze lijst. We hebben niet het land geprobeerd passend te maken aan onze wensen, maar met onze wensen in de hand het best land gezocht wat daarbij past.

Op basis van wat ik vooralsnog gelezen heb lijkt Amerika me bijvoorbeeld een veel betere match voor je. Qua integratie en klimaat beleid, qua de waarde van een geloof en de invloed van de politiek. Dat soort dingen. En net als in Australië is het er zo groot dat er qua woonomgeving alles wel te vinden is.
 
Kom op mensen, @KarelB is een denier. Die verander je niet met ratio, want dan had hij al lang geleden zijn 'mening' bijgesteld toch? :)

geloof ik niet in klimaatverandering

De trick zit hem in dat Karel het werkwoord 'geloven' gebruikt, en zoals jullie allemaal wel weten heeft wetenschap helemaal niets met geloven te maken.

Science:
"...Science is a systematic enterprise that builds and organizes knowledge in the form of testable explanations and predictions about the universe. The earliest roots of science can be traced to Ancient Egypt and Mesopotamia in around 3500 to 3000 BCE..."

Religion:
"...Religion is a social-cultural system of designated behaviors and practices, morals, worldviews, texts, sanctified places, prophecies, ethics, or organizations, that relates humanity to supernatural, transcendental, or spiritual elements..."

Cheers!
 
Last edited:
Los daarvan heb ik het gevoel dat je een beetje onderschat hoe groot en divers Australië is. Australië is bijna net zo groot als heel Europa.

[...]

Op basis van wat ik vooralsnog gelezen heb lijkt Amerika me bijvoorbeeld een veel betere match voor je. Qua integratie en klimaat beleid, qua de waarde van een geloof en de invloed van de politiek.
Wow, in de zelfde post stel je dat Australie divers is maar suggereert dat de VS eenheidsworst is.:rolleyes:
 
De VS is (net als Australia) lekker 50/50 verdeeld zeg maar. Right wing, Left wing, en het midden valt een beetje in het niets lijkt het. (politiek gezien)
Al is Left wing niet zo left...
 
Zelfs als je niet in klimaatverandering "gelooft", dat hardop zeggen schopt mensen hier tegen het zere been. Het is heel makkelijk zoiets te zeggen vanuit het veilig bubbeltje dat Nederland heet, waar we allemaal hardop juichen als het een keertje boven de 25 graden is. Waar we een paar honderd kilometer dijk hebben waar we ons over 100 jaar misschien eens zorgen moeten gaan maken, en that's it.

Waar jullie in Nederland praten over of de barbecue uit het vet getrokken kan worden, lopen hier miljoenen mensen met maskers op tegen de rook. Hebben tienduizenden mensen, waaronder mensen op dit forum, hun huizen en al hun bezittingen moeten achterlaten om te evacueren voor één van de grootste bosbranden in de geschiedenis. Honderden hebben hun huizen verloren en dan negeren we voor het gemak maar even dat we al decennia de meeste huidkanker in de wereld hebben. Want mensen in Nederland lachen mij uit als ik factor 50 smeer en op het strand onder een parasol zit. "Pff, ik hoef niet te smeren, ik heb goeie huid," zeggen ze dan. Nee, jullie hebben een ozonlaag. Want de ozonlaag gaat niet naar de knoppen boven hen die het meeste rotzooi in de lucht pompen, het is ons probleem.

Dus zeggen dat je niet in klimaatverandering gelooft is een beetje vergelijkbaar met zeggen dat je geen zorgverzekering wilt betalen omdat je zelf nooit ziek bent.

Zoals anderen ook al zeiden, met die mening zul je prima bijval krijgen op het platteland bij de 50+ generatie, maar als je zoiets hier in de stad zegt kun je een vergelijkbare reactie verwachten als je hier nu krijgt. Je hebt gelijk dat dit niet het platform is om dit soort gesprekken te voeren, maar zoals je zit gaat dit een hoop mensen aan het hart.


Los daarvan heb ik het gevoel dat je een beetje onderschat hoe groot en divers Australië is. Australië is bijna net zo groot als heel Europa. Mensen, cultuur en klimaat in zuid Italië is totaal niet te vergelijken met het noorden van Finland, maar dat is wel hoe ver hier het noorden en het zuiden hier van elkaar liggen.
Gezien in welke fase qua oriënteren je zit raad ik aan dat je voor jezelf een lijst maakt met wat je zoekt. Wat hoop je te vinden door te emigreren. Onze lijst was had bijvoorbeeld dingen dat we meer buiten wilden leven, meer ruimte wilden, opener en meer ontspannen mensen. Dat soort dingen. Met die lijst zijn we gaan zoeken. Zuid Spanje stond bijvoorbeeld op onze lijst. We hebben niet het land geprobeerd passend te maken aan onze wensen, maar met onze wensen in de hand het best land gezocht wat daarbij past.

Op basis van wat ik vooralsnog gelezen heb lijkt Amerika me bijvoorbeeld een veel betere match voor je. Qua integratie en klimaat beleid, qua de waarde van een geloof en de invloed van de politiek. Dat soort dingen. En net als in Australië is het er zo groot dat er qua woonomgeving alles wel te vinden is.
Goed gezegd @Thijsvr ! Volgens mij heb je dit getypt zonder adem te halen :) Recht uit het hart. Ademhalen is ook lastig vandaag in Melbourne.... Ik vraag me daarnaast ook af hoe lang we nog deze PM houden, die wel wat bedekte toezeggingen heeft gedaan om de gemoederen wat te sussen (meet or beat targets). Maar dat zal niet genoeg klimaat actie zijn voor de 'quiet Australians' en ons 'greenies'. De conservatieve MP's, zeg maar de Karels in ons parlement, zullen het niet laten gebeuren. In ieder geval heeft de hele wereld inmiddels door wat voor een (wan)beleid hier gevoerd wordt en hopelijk voert dat de druk wat op.
 
Heb er bijna drie jaar gewoond, dus kan inderdaad wel eea vertellen over het gebied waar ik gewoond heb. ;)

drie jaar teveel ;)

Ik heb er nooit gewoond en ben er alleen een x aantal keren geweest als toerist, maar ik vind dat Oz en USA veel overlap hebben in veel zaken. Politiek, primary school curriculums etc, algemene topografische kennis en zo zullen er nog meer zaken zijn.
 
Beetje jammer dat men als gek wordt neergezet, wanneer men een andere mening heeft. Jullie hebben waarschijnlijk ook een andere mening dan de aboriginals. Misschien moet je er zelf weg blijven? Daarnaast ga ik niet af op een bron en zie deze onzin wereldwijd gebeuren. Onze eigen minister president gelooft er niet eens in, net als honderden al dan wel niet duizenden wetenschappers. Maargoed de discussie of klimaatverandering bestaat hoort inderdaad niet thuis op dit forum, maar hoe er in Australië op geacteerd wordt, dan weer wel.

Dus nogmaals, val mensen niet af om hun mening. Geef jouw mening zonder een oordeel te vellen over de ander! En dank aan degene die dit wel op een normale manier gedaan hebben.


Ik schrik van de reacties op jou. Ik wil je aanmoedigen om toch kritisch te blijven. Ja knikkers en meelopers zijn er al genoeg in deze wereld. Mijn man is wetenschapper en we zijn naar Australie verhuisd ivm met zijn werk. Ik ben blij dat hij geen klimaatwetenschapper is, want dan had hij zijn loopbaan moeten stopzetten.... te kritisch, niet overgevoelig voor de mening van anderen, niet gefocust op eer en geld...
Net als deze professor had hij zich genoodzaakt gezien de handdoek in de ring te gooien.. https://klimaatgek.nl/wordpress/2017/01/05/judith-curry-stopt-als-prof-klimatologie/
 
Ik schrik van de reacties op jou. Ik wil je aanmoedigen om toch kritisch te blijven. Ja knikkers en meelopers zijn er al genoeg in deze wereld. Mijn man is wetenschapper en we zijn naar Australie verhuisd ivm met zijn werk. Ik ben blij dat hij geen klimaatwetenschapper is, want dan had hij zijn loopbaan moeten stopzetten.... te kritisch, niet overgevoelig voor de mening van anderen, niet gefocust op eer en geld...
Net als deze professor had hij zich genoodzaakt gezien de handdoek in de ring te gooien.. https://klimaatgek.nl/wordpress/2017/01/05/judith-curry-stopt-als-prof-klimatologie/

Dit is een behoorlijk subjectieve bron. Een klimaat problemen ontkennende website cherry-picked quotes van een wetenschapper die het beste passen bij het onderwerp van de website.
Judith Curry was op een pensioenleeftijd, heeft inkomen genoeg uit andere dingen en was toe aan wat anders. Oh en ja, dat er wat politieke druk is maakt het er niet leuker op. Dus is ze met pensioen gegaan.
Daarbij zegt ze dit soort dingen: “But peer review is not really the point; provoking people to think in new ways about something is really the point."

Dat is niet bepaald een uitspraak van iemand die moeite heeft met reacties uitlokken.

Ik vind het ook nogal wat om te insinueren dat klimaatwetenschappers overgevoelig zijn voor kritiek en enkel op eer en geld uit zijn. Daarbij zet je je man weg als iemand die niet met dat soort druk om zou kunnen gaan.

Er is niks mis met kritisch zijn, maar een paar foto's van een rechte horizon maakt de wereld niet plat. Er zijn echter genoeg mensen die bewust of onbewust alle algemeen geaccepteerde wetenschap negeren en vervolgens met die foto's in de hand overal verklaren dat de wereld wel degelijk plat is.

En zélfs dat is wat mij betreft zelfs nog oke, maar ga vervolgens niet als de geslagen hond zitten doen als je wat felle tegenreacties krijgt.
 
Last edited:


OFX
Back
Top