Bart's Lastavaza, or: from Adelaide to Darwin

smoking_cigar.gif
En die is voor jou! (zag je het meteen aan de foto of heb je de link stiekem gezien?)

Ik zag ook aan de link dat het Cuba was (hij linkte helaas niet door), maar van het plaatje af dacht ik eerst een antieke Holden te zien staan op een hobbyfarm in Queensland. :roll:

Antiek ja, maar geen Holden. Man, als we naar Australie waren gegaan dan hadden we dat hier heus wel breed uitgemeten hoor. Ik had ook nog wel dit
Cuba_20061119_5150_400x300.jpg

plaatje kunnen doen, of dit
Cuba_20061121_5242_400x300.jpg

maar dan was het wel heel makkelijk geworden. Met deze
Cuba_20071125_5416_400x300.jpg

hebben we zelfs nog een stukje gereden  :lol:

Hey Bart, Mooie zin he in je paspoort :wink: wij hebben hem ook, en af en toe moet ik echt weer even kijken en dan denk ik............ ohh ja...het staat er echt... hihihi  :lol: :lol: leipo.

@landmiles,  De link deed het niet bij mij, maar dat ik een sigaar zou krijgen wel hihihi dat was een goeie link ik dacht meteen aan Cuba.

Maarre je hebt weer een prachtige reis achter de rug dus. Echt gaaf hoor die ouwe bakken, vind ze echt mooi :up: En idd je zou toch dit jaar ook Dakar doen? Ik hoorde trouwens (fan van Dakar op tv :smile: ) dat het 15000 euro kost :shock: alleen om je in te schrijven pffffffff dan moet je wel ff sparen ja :roll:.

Liefs Eutrice

@Eutrice: Zoals ik al zei vonden we het na deze keer wel weer welletjes:
[quote author=landmiles link=topic=3932.msg78376#msg78376 date=1168245522]
Nee, AmsterdamDakar was hartstikke leuk maar om nou meteen nóg een keer te gaan... [/quote]

De wereld is nog zo groot. Bovendien was onze Dakar-reis redelijk aan de prijs, geen 15K euro zoals "Le Dakar", de officiele editie van de rally met voertuigen van twee ton of meer (niet gewicht maar euro's!). Als jij met een truck van dik tweehonderdduizend euro meeddoet kan je die 15 duizend inschrijfgeld ook wel lijden. En dan heb je ook nog het complete circus dat er bij hoort, volgvoertuigen, een ploeg van monteurs, helicopters en de media er bij...

Dat hebben WIJ dus niet gedaan. Wij deden mee aan de "Amsterdam Dakar Challenge", niet echt een rally maar de uitdaging om met een oud barrel 7000km uit te rijden, heelhuids aan te komen zonder iemand (levend) achter te hebben gelaten. Hier zit een ander kostenplaatje aan vast: je barrel mag max. 500 euro kosten, er mag voor max. 150 aan worden versleuteld. En eenmaal aangekomen in Gambia (dus niet Senegal) worden de auto's geveild voor een goed doel. Het is eigenlijk de low budget versie ;-)

Ik denk dat wij uiteindelijk, met voorbereiding, auto, sleutelkosten, uitrusting, brandstof, visa, inschrijfgeld, douanekosten en smeergeld, dagkosten, het bezoek aan Kaapverdie en het vliegticket voor de thuisreis iets van 3000pp kwijt waren, voor zes weken. Da's heel wat minder, maar toch een schep geld (ter vergelijking, zes weken China kostte ons 1800pp). Aan de andere kant, alle sponsoring heeft maar mooi een kleine 4800 euro opgeleverd voor de school op Kaapverdie die we hebben gekozen als ons doel...

(sorry hoor Bartman voor het vervuilen van je lsvz :eek:fftopic: )

Jij altijd  :grin:

No worries! :up:

Jammer dat ik vertrek, ik had zelf graag een keer mee willen doen. Heb al een puik wagentje klaar staan!
(Renault Express 1.1 voor 300 euries...)

http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.auto-pieces.com/v1/prepa/renault%2520express/renault-express-01.jpg&imgrefurl=http://www.auto-pieces.com/v1/automobile-occasion-0019.html&h=280&w=335&sz=21&hl=nl&start=3&tbnid=_0MG3q8bCMddQM:&tbnh=99&tbnw=119&prev=/images%3Fq%3Drenault%2Bexpress%26svnum%3D10%26hl%3Dnl%26lr%3D%26sa%3DG

De mijne heeft bijna 2 en een halve ton op de teller, maar snort nog als een jong poesje  :lol:

Hij moet nog ff mee tot eind februari, maar een keertje naar Dakar kan er vast nog wel bij.

Bart

[quote author=Bartman link=topic=3932.msg77397#msg77397 date=1166708720]
4 Maart stap ik op het vliegtuig!
[/quote]

Weer een forum member die uitvliegt.
Veel geluk en plezier Down Under.

:cool:

Nou, bedankt allemaal!

Het is aan de opmerkzaamheid van AJ te danken dat dit draadje zo vlak voor vertrek nog nieuw leven wordt ingeblazen!

Bedankt allemaal voor de geestelijke bijstand! :up:

Treur niet omdat je nog niet mag, want jullie tijd komt er ook aan.

Groetjes, Bart

Bart,

Nog gefeliciteerd en een goede reis gewenst! Omdat ik nog niet zo lang lid ben lees ik stukjes bij beetje het 'verhaal achter de namen' - zojuist dat van jou gelezen. Heel wat wendingen!
Volgens mij ga je een goede tijd tegemoet, in ieder geval ziet het er veelbelovend uit. We horen vast wel op het forum hoe het je vergaat, en wellicht tot ziens in Adelaide - kleine stad tenslotte  :wink:

Sunburnt

Hiya Bart, een hele goede vlucht gewenst en geniet van het begin van een nieuw leven en wie weet zien we elkaar nog eens in Adelaide!

Groetjes,
Lela

:plane: Happy trails, Bartman!! Hopelijk voel je je snel thuis in je nieuwe land..

zal je mooie verhalen blijven lezen,

Cat  :up:

Hallo Bart,

Goede vlucht gehad?  Ik wens je veel succes daar, we horen het hier wel.

Groetjes,
Susan

Kort berrichtje vanuit Adelaide.

Ben gisterenochtend geland, en ben maar gelijk aan de slag gegaan:

-Bankrekening(en) geopend/geactiveerd. Ik heb er nu 3 bij Westpac, inclusief internet toegang.
-Australisch vodafone telefoonnummer geregeld. Kan nu dus goedkoper in Oz bellen.
-Medicare geregistreerd
-Australisch rijbewijzen aangevraagd voor Motor en Auto. Voor vrachtwagen en bus moet ik nog een klein examen afleggen, maar dat zie ik nog wel.
-Mountainbike gekocht: een matzwarte Giant Thermo2 met schijfremmen v+a en slicks ipv noppenbanden!
-Op zoek naar een tweedehands voiture, bij voorkeur een stationwagon.

Voorlopig heb ik mijn intrek in Backpack Oz genomen, nu dus nog op zoek naar woonruimte.

Groetjes, Bart

Back