Bear vertrekt naar Adelaide 22 October 2006

Status
Not open for further replies.
Hey Barry & Vanessa,

Wanneer het echt vol is in een backpackers kan je altijd nog op een caravan park (http://www.Big4.com.au) kijken of je daar eerst terecht kan.

Ik heb al het vertrouwen dat jullie binnen no time een huisje vinden en werk  :up:

Keep us posted, ben erg benieuwd naar wat je zaterdag gaat schtrijven.. :wink:

Gr.Koen

Hey Bear, dat komt wel goed hoor, Hans en ik vertrekken ook zonder huis en werk! Gewoon er in geloven, en elkaar steunen!
Wij duimen voor jullie!  :up:

Sara

Hoi barry

Maak je niet te veel zorgen man, overal is een oplossing voor. Werk is hier genoeg echt waar, binnen 2 dagen ben je aan de slag tenminste als je je ook ander werk mag doen natuurlijk (weet even niet meer zo snel welk visum je hebt :oops: ) Huisvesting lijkt me ook niet zo een probleem, want er staan huizen zat te huur, en daar kan je meestal vrijwel meteen in als dat moet. Dus dat kun je ook nog doen voor de timebeing. Hoofd omhoog en schouders er onder!

Groetjes Sander

Ik sluit me aan bij de rest, dit gaat jullie lukken  :up: :up:

Ook wij gaan straks zonder werk, huis etc., maar een caravanpark kan je altijd in voor een cabin of zo. Voor mijn part koop je eerst een tentje en ga je een week of 2 op een camping (ben je nu min of meer toch ook gewend  :) :wink:) en zoeken naar een huurhuis, wat maakt het uit......een shower en zo heb jaar ook. Dus, kop op!!!!!!! HET GAAT LUKKEN HET GAAT LUKKEN HET GAAT LUKKEN

groetjes Miranda  :)

HET GAAT ECHT HELEMAAL GOEDKOMEN :up:

Jullie zijn enorme doorzetters(aan jullie verhaal te lezen) dus dat moet gewoon goed komen!
Jullie hebben allebei de wil om er wat van te maken en ook wij hebben geen huis of werk bij aankomst. Ik weet zeker dat er veel meer mensen zo zijn begonnen (of erger).
Jullie komen er echt wel, bedenk even wat jullie allemaal al hebben moeten doorstaan :thinking: dan kunnen jullie dit ook aan, toch!

Liefs Eutrice

Joh ook van mij uit  :up:
Huurhuizen genoeg die al vrij staan op het moment dat je gaat kijken. ( Tip: wanneer je nog geen werk hebt, verzamel zoveel mogelijk bewijs vanuit NL dat je altijd een goede huurder of huiseigenaar bent geweest en altijd keurig hebt betaald.)

Als je onze kant op was gekomen dan had je hier wel kunnen crashen totdat huis gevonden was.

Maar ook dit zal jullie toch niet klein krijgen!!

Groetjes Lin

Mijn vader zei altijd; "Waar een wil is, is een weg." Jullie hebben al lang laten zien dat jullie de wil hadden. De weg is dan ook wel te betreden. En zoals Miranda al schreef, in een tentje kan het ook wel leuk zijn.

Veel succes!!
Rene

Kom op hé :lol:, jullie zijn er bijna. En wie weet kun je bij Willem aan de slag, heb gelezen dat je dat wel wat lijkt.

Het is hier prachtig weer, werk genoeg en huizen in overvloed. Als je even neust op realestate.com.au zie je dat er voor weinig heel veel te huur is.

Het gaat jullie lukken, nog even en dan zitten jullie in het vliegtuig op weg naar jullie droom!

Groetjes Nicole

:-D Prachtig al die reacties. Ik had nog zo geprobeerd!! om mijn post positief te brengen. Waarschijnlijk met niet al te veel succes, want als ik zo een paar reacties lees dan lijkt het of dat ik het totaal niet meer zag zitten. :lol:

Valt heel erg mee mensen. Het is gewoon super kloten dat het huis van OAA niet door gaat. Het wordt nu gewoon iets spannender dan dat ik had verwacht. Maar goed we komen er wel door heen. Als het makkelijk was dan emigreerden iedereen naar Australië  :-D
tanks People :up: :cheer:

Barry je bent een kanjer :up:
Jullie gaan het echt wel redden hoor!!! En ik weet ook inmiddels dat jullie je niet zo makkelijk klein laten krijgen!!!

Groetjes Lin! :bye:

Ok het begint nu op te schieten. We beginnen vandaag aan week 4 :up: Nog 19,5 werk dagen :roll:

Na een weekendje rond bellen hebben we een caravan..... Uuuuhh pardon een cabin gehuurt voor twee weken in Brighton en jawel aan het strand  :surfer:
Blijft toch leuk, die ausies bellen  :-D  :-D Je belt een camping. Vol met sta-caravans. Je vraagt of er nog een caravan vrij is....
Krijg je als antwoord. "We don't have caravans, only cabins!!" Waarop ik als botten hollander reageer.  "Is there a differents" Toen was het even heel stil aan de onderkant van de aardbol.
Vervolgens zeg die Ausie de prijs. En dan het typisch Holandse antwoord, no have to think about that, wederom heel erg stil aan de overkant ....kijke kijke nie kopen :-D :-D.....
Maar goed,
Caravan is checked :up:.
hotal in singapore checked :up:.
we worden opgehaalt van het vliegveld door een meet and greet ventje, check :up:
Nu alleen nog een huur auto, alvast een afspraak maken met een real estate agent en een paar mailtjes + cv naar verschillen recruitment agency's sturen.

Zit ik alleen nog met bank rekening, tax file number en medicare. Voor die dingen heb je natuurlijk een australisch adres nodig of niet?? Hoe ga ik dat doen..

greetz barry

hey Barry,

Mooi verhaal man!!!
Ik zal jullie ontwikkelingen zeker nauwlettend in de gaten blijven houden (ik moet uberhaupt wat vaker in deze rubriek actief zijn eigenlijk  :oops:....ben gisteren met Bert (TheBroute) ook een beetje knullig hierdoor in de fout gegaan; maar dit even terzijde).
Jullie moeten absoluut blijven geloven in jullie dromen en idealen. Laat je niet weerhouden door tegenslag en andere vervelende obstakels. Helaas is het geen makkelijke zaak om te emigreren naar Australie. Maar als jullie je eenmaal genesteld hebben daarzo, dan zie ik het echt wel goedkomen. Jullie hebben de ambitie en de wil om daar te kunnen slagen. Ik geloof absoluut dat jullie het daar gaan redden!!!

Iemand hier in Adelaide, die jullie even een adresje kan lenen?
Tis dat jullie niet deze kant op komen anders had je die van ons kunnen gebruiken!

Het begint te korten hé guys!  :up:
We zijn erg benieuwd hoe het daar zal gaan maar we zijn er gerust op dat alles wel goed komt!

Sara

[quote author=Lin link=topic=1966.msg45672#msg45672 date=1138627963]
Iemand hier in Adelaide, die jullie even een adresje kan lenen?
Tis dat jullie niet deze kant op komen anders had je die van ons kunnen gebruiken!

[/quote]
Tanx :rose: :rose:
Ken wel iemand die het eventueel zou willen denk ik?? Maar ben zelf even aan het kijken wat de opties zijn voor een PO box. Er is geen haast bij...  De eerste 2 of zelfs 3 weken, moet ik even in mijn polis spieken :oops:,  ben ik via OOM verzekerd. Daarna moet ik echt de medicare in, anders kan ik een groot probleem krijgen mocht er iets gebeuren.
Maar het is dus echt niet mogelijk om medicar aan te vragen zonder dat je een adres heb   :|

Hoi Barry & Vanessa,

Wij (Richard en Eutrice, we hebben jullie ontmoet op de expat..... :thinking: ) gaan ook
naar South Australia, i.p.v Victoria.
Ik heb gelezen dat als je hulp van de staat krijgt (dus dat meet and greet gedoe) dat diegene die jullie ophaalt van het vliegveld jullie ook gaat helpen bij het openen van bankrekening, medicare, tax file number en nog een aantal belangrijke dingen, wat precies weet ik niet maar ze gaan je helpen :up: :up: Dat is vind ik wel een geruststellend idee :wink: .
Wij hadden echt zoiets van: Nou dan kom je op het vliegveld aan en dan.........??? Maar in Zuid Australie hebben ze daar gelukkig wat op gevonden in tegenstelling tot de rest van Australie waar ze je niet 'op weg' helpen. Tenminste in Victoria hebben ze dit niet!

Liefs Eutrice

@Eutrice

Onderstaand is constructief bedoeld, zeker niet lullig ofzo!

Ik vraag me af of jullie de juiste instellingen hebben om te emigreren? Weet je eigenlijk wel precies waar je aan begint? Als je al op ziet tegen het openen van een bankrekening (kopje koffie bij de bank en het is geregeld), TFN aanvragen (gewoon via internet een formuliertje invullen & verzenden) etc dan hoop ik dat je al een baan en huisvesting hebt geregeld? Dit is nou juist het avontuur van alles nog een keer helemaal opnieuw beleven en uitzoeken (zo zagen wij het althans), in NL weet je alles al. Je klinkt veel meer als een rijke Amerikaanse toerist dan een gezond-nieuwsgierige Nederlandse!

En over de service zelf: ze hebben ons ook afgehaald en het zijn vrijwilligers. Iedereen doet het anders, de meesten pikken je op en rijden je naar je (tijdelijke?) verblijf; ze hebben vaak een stapel folders van verhuurbedrijven etc en misschien ook wel aanvraagformulieren van een bank. Maar het zou met bijzonder verbazen als ze je echt aan het handje gaan vasthouden dus ik zou er niet te hard op rekenenen. En uberhaupt: zoals Bear een stukje terug aangaf hebben ze voor hem geen huis in de aanbieding (ik weet niet of dat ook betekent dat hij niet wordt opgepikt op de airport).

Op wat voor visum gaan jullie trouwens?

Succes, jullie zullen het nodig hebben!
MICHIEL

Spannend, spannend, spannend Bear & Vanessa :up: :up:.........nog heel even! Gaat allemaal helemaal goed komen met jullie geweldige avontuur!

Good luck met de grote "count down" 4  -  3  -  2  ........

Groetjes
Syl :)

[quote author=michielsylvia link=topic=1966.msg45784#msg45784 date=1138688834]
Onderstaand is constructief bedoeld, zeker niet lullig ofzo!
...etc etc bla die bla...
[/quote]

Constructief en niet lullig... Mmmmm voor mij komt het toch anders over en dan was het niet eens voor mij bedoeld. Alhoewel :thinking:
Tijdens het lezen van je post heb ik me al 3 keer in me koffie verslikt en zit er alleen nog een gat in mijn bureau waar vroeger een toetsenboord stond....  Misschien kun je toch beter in het vervolg je opmerkingen over rijken Amerikanen achter wegen houden :wink:

Wat betreft de OAA en M&G dat zijn twee verschillenden services. Die samen gebruikt kunnen worden of onafhankelijk. Ik vind het persoonlijk heel erg fijn dat het zo geregeld is. Dat geeft toch een vertrouwend gevoel ook al stelt het zonder de OAA niet veel meer voor.  We hadden natuurlijk op het vliegveld een auto kunnen huren en zelf naar de camping kunnen rijden. Maar toch vinden we het fijn dat er zo’n vrijwilliger ons handje komt vast houden. wat deze persoon verder voor ons gaat betekenen dat zien we dan wel ik lig er nu geen minuut over wakker. Sterker nog ik slaap er nu beter door, wetend dat er straks iemand op het vliegveld staat met een boordje in zijn hand waarop mijn naam staat. We zien het wel en of we hier door nu emigranten zijn met de verkeerde mentaliteit het zal mij aan me reet roesten als wij! er maar een goed gevoel bij hebben.
greetz Bear

Barry en Vanessa, wij geloven in jullie én weten dat jullie érg graag naar Oz willen! Het lijkt me ook erg geruststellend dat er iemand is die je die eerste ogenblikken opvangt....wij zullen helemaal alleen toekomen en ergens is dat wel wat eng hoor!
Maar dat hoort er allemaal bij, het is inderdaad een groot avontuur en wij weten dat jullie ook erg hard hebben geknokt en gezwoegd (op alle vlakken) om zover te geraken.

Wat al die administratie betreft, het is veel werk en soms ingewikkeld, dus zo'n hulp/opvang is altijd handig. Maar zonder gaat ook!  :up:

Dat komt allemaal goed, jullie zijn twee fantastische mensen, die samen sterk staan en geloven in jullie droom. Dus: geniet van jullie laatste dagen/weken hier en hopelijk  tot in Oz. Hou ons op de hoogte van al die jullie avonturen en zoektochten naar een huis, auto, job,....

S en H

Status
Not open for further replies.
Back