Bear vertrekt naar Adelaide 22 October 2006

Status
Not open for further replies.
[quote author=sarabaes link=topic=1966.msg45804#msg45804 date=1138698481]
Barry en Vanessa, wij geloven in jullie én weten dat jullie érg graag naar Oz willen! Het lijkt me ook erg geruststellend dat er iemand is die je die eerste ogenblikken opvangt....wij zullen helemaal alleen toekomen en ergens is dat wel wat eng hoor!
Maar dat hoort er allemaal bij, het is inderdaad een groot avontuur en wij weten dat jullie ook erg hard hebben geknokt en gezwoegd (op alle vlakken) om zover te geraken.

Wat al die administratie betreft, het is veel werk en soms ingewikkeld, dus zo'n hulp/opvang is altijd handig. Maar zonder gaat ook!  :up:

Dat komt allemaal goed, jullie zijn twee fantastische mensen, die samen sterk staan en geloven in jullie droom. Dus: geniet van jullie laatste dagen/weken hier en hopelijk  tot in Oz. Hou ons op de hoogte van al die jullie avonturen en zoektochten naar een huis, auto, job,....
[/quote]

Daar wil ik mij helemaal bij aansluiten  :)

Hoi Barry,

Bedankt voor je reactie op michiel's 'antwoord' Dit is idd onzin. :x
Als hij de post goed had gelezen had hij gezien dat ik alleen maar een antwoord probeerde te geven op jou vraag.  :lol:
En of ik wel of niet de juiste instelling heb om te gaan michiel? :devil:
We zijn al 1,5 jaar bezig om in Australie te komen (en we zijn er nog niet) dat geeft toch wel aan dat we een 'klein' beetje doorzettingvermogen heb.
Dat ik iemand 'heb' om 'mijn handje vast te houden' zoals Michiel dat zo denigrerend zegt is toch alleen maar handig. Ik kan toch alleen maar leren van mensen die daadwerkelijk ervaring hebben???
Ik kan ook nergens uit halen dat ik ergens tegenop zou zien :? integendeel! En rijk zijn we al helemaal niet. Richard werkt al meer dan een jaar bij een klote baas voor een hongerloontje allemaal voor onze droom!!! :oops:
En dan het meest vreemde dat ik las was dat michiel zelf ook 'een handje' heeft 'vastgehouden' bij aankomst??????  :stupid: hahahahahaha

Ik heb echt niet gezegd  dat die vrijwilligers alles voor je doen, maar dat ze je helpen ,ja dat wel (als ze het niet te druk hebben) . Goed, ze 'zeggen' dus waar je moet zijn voor allerlei zaken is toch ook prima! :up:
Zoals ik al eerder heb vermeld hebben wij net als Barry en Vanessa geen familie of vrienden in Australie en dan is het heel fijn als je daar aankomt dat iemand je de 'weg wijst'
En idd Barry het zal ons ook geen reet roesten wat een ander van ons denkt als wij ons er maar goed bij voelen :up:

Liefs Eutrice en Richard

p.s Barry en Vanessa; Wij wensen jullie in iedergeval echt het allerbeste en hopelijk zien we elkaar eens in South Australia!

@Eutrice

Ik snap dat je zo reageert, ik had dat proberen te voorkomen door de eerste regel toe te voegen. Als je alle opmerkingen individueel uit de context trekt dat komt mijn reactie inderdaad vrij bot over.

Het enige waar ik stomverbaasd over was in jouw eerste reactie, is dat je (en ik kan het niet anders lezen) eerst besloten had om naar Victoria te gaan maar omdat er in SA de arrival-service is heb je dat besluit omgegooid. Dat vind ik nogal wat.

Ik heb geen zin om al jouw commentaren weer van commentaar te voorzien, alles samenvattend denk ik dat je mijn stukje wat te snel hebt gelezen.

Desalniettemin heel veel succes gewenst met de rest van het avontuur.

MICHIEL

@Bear

[quote author=Bear link=topic=1966.msg45795#msg45795 date=1138697442]Constructief en niet lullig... Mmmmm voor mij komt het toch anders over en dan was het niet eens voor mij bedoeld. Alhoewel :thinking: [/quote] Heel scherp gelezen, het had helemaal niets met jouw te maken.

[quote author=Bear link=topic=1966.msg45795#msg45795 date=1138697442]Misschien kun je toch beter in het vervolg je opmerkingen over rijken Amerikanen achter wegen houden [/quote] Dat was om mijn mening te verduidelijken. Ik zie geen reden om ter ere van jou dingen niet te schrijven. Ik ben geen Deense krant!

Ok...!
als iedereen zijn zegje hebt gedaan dan kunnen we wat mij betreft gewoon weer dit topic gebruiken voor de avonturen van Barry & Vanessa :cool:
:group: :group:  :cheers:

Het laatste wat ik wil melden is dat ik niet voor SA ben gegaan vanwege de arrival-service
Dat zou ik ook erg stom vinden!

Eutrice

Goed en slecht nieuws :up:

Het gaat nog zeker een dik jaar duren voordat ik op een motortje door de heuvels van Adelaide toer. Of een weekendje circuit training doe op Phillip Island in Melbourne :cry:
Het gaat ook nog zeker een jaar duren voordat ik weer samen met muis in een of anderen sportschool aan oud ijzer lig te trekken :cry:  :cry:

MAAR tralalallalaltiediedie :cheer: :cheer: :cheer:

We kunnen samen beginnen in de Opalinn te Coober Pedy. Ja ik weet het we zijn totaal gestoord. We gaan ergens midden in de woestijn zitten waar geen drol te doen is. Alleen maar slapen en werken. :wall:

Wij zien het in ieder geval als iets heel positiefs.
Het is een plek waar we samen kunnen wennen aan de cultuur, Australische werk ervaring kunnen opdoen en vooral voor Vanessa, zij kan is rustig wennen aan het feit dat alles en iedereen Engels (Australisch) Spreekt.  Want dat onderschat ze nu nog wel is....

Belangrijkst is natuurlijk dat we nu in 1 jaar tijd de 20% eigen inleg bij elkaar kunnen krijgen om een stuk land/ huis te kunnen kopen met potentie om er iets voor ons zelf te beginnen. Dan houden we waarschijnlijk nog wat  over om eventueel wat te klussen.
Maar goed alvorens we dat dus kunnen verwezenlijken moeten we eerst geld verdienen dan is Coober Pedy denk ik de meest directe aanpak :evil:

Mocht het toch na een aantal weken niks zijn. Dan stappen we in de ute en rijden in 7uur zo weer naar Adelaide toe. Geen probleem.
Ons gevoel zegt dat we het naar ons zin gaan krijgen. Vooral Vanessa die straalde gister helemaal op toen ik vertelde dat het door ging. Dat is voor mij al reden genoeg om een jaar lang in een of ander stoffig gat te zitten.
Cheers
Barry & Vanessa

Wat goed zeg! Gefeliciteerd! Coober Pedy is wel erg heet ;) En... je kunt bij die vieze Harry op bezoek die vrouwenslipjes verzameld :)
Het gaat zeker te weten helemaal goed komen met jullie! Veel sterkte en geluk samen!

Hey Barry en Vanessa, veel succes ginder in Coober Pedy!  :up: We komen jullie zeker eens bezoeken, als we in ALice zijn !

Sara

Wat heb ik gemist?? Coober Peby? Wat voor""aanbieding" hebben jullie gehad in de Opalinn? Shit heb echt wat gemist geloof ik, vertel!!

[quote author=Lin link=topic=1966.msg47195#msg47195 date=1139488758]
Wat heb ik gemist?? Coober Peby? Wat voor""aanbieding" hebben jullie gehad in de Opalinn? Shit heb echt wat gemist geloof ik, vertel!!
[/quote]
:-D :-D Nee hoor niks gemist. Was een oproep hier op het forum dat willem wat mensen kan gebruiken voor de Opalinn.
Omdat ik en Vanessa toe zijn aan totaal iets anders en het zeker niet erg vinden om hard te werken heb ik via de e-mail contact gezocht. Na een paar mailtjes vanochtend dan gebeld. Een gezzelig gesprek gehad en gelijk het een en anders vast gezet. Dus straks eerst 2 weken naar Adelaide, auto kopen en dan naar Coober rijden.

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=3678.msg44632#msg44632

Ja dat topic heb ik gevolgd! Ok! Super man! Wat een avontuur! En nu wat gaat het precies voor jullie allemaal inhouden?

Wat het voor ons in gaat inhouden is een jaar lang kei hard werken. Inprinciepen alles aan pakken wat er te doen is. Met de mogelijkheid om 2 van die bages te halen. Naam eventjes kwijt. Maar dan mag je achter de bar staan, alcohol schenken en vervelenden mannetjes het pand uit gooien.
Woonruimte en 1 warme maaltijd per dag is aanwezig. Helaas wel de eerste 3 maanden een erg minimaal loon. Maar wat wil je als alle kosten worden betaald. Blijkt het dat we na 3maanden goede werknemers zijn dan kan het loon gelukkig flink omhoog. Maar dat zien we dan wel.
Je kan er voor kiezen om een 6 daagse werk week te doen en dan iederen 2 maanden 1 week vrij. Om bijvoorbeeld een tripje naar Adelaide te maken of naar Melbourne.

Lijkt me inderdaad een goeie manier om geld te sparen, hoor. Zoiets zou voor ons ook een oplossing zijn.....eventueel in Alice, we zien wel.
Anyway, veel succes ermee!

Sara

Klinkt goed Barry! En alle begin is moeilijk, en dat is misschien nog niet eens het woord.
Wanneer ik in Canada was (Mijn broer is daar naartoe geemigreerd) Zei zijn schoonmoeder altijd: You have to crawl before you can walk. En dat is zeker waar! Dat houd ik me nu altijd maar voor! Jullie gaan een nieuw leven tegemoet hier in Australie, en zolang je je best doet, zal Australie goed voor je zijn!

Ik weet zeker vanuit eigen ervaring dat je de kleine dingen veel meer gaat waarderen wanneer je er hard voor moet werken, dan wanneer je het  komt aanwaaien!

:-D Wij zijn ook zo blij met onze auto (met airco!) die we vanaf maandag krijgen van wel 20 jaar oud! Wie had dat ooit gedacht in Nederland!

Super Barry, jullie zijn geweldig!!!! Ik vond Coober Pedy (zijn er uiteindelijk 5 dagen gebleven) gaaf, ondanks het stof etc. had het zijn charme. We zijn daar naar een (buiten) bioscoop geweest en hebben onder de sterren 2 films gezien. Die trouwens bij ons nog niet draaiden. De meesten zaten bovenop hun ute met een paar stoelen. Lekker drankje, hapje erbij, wat wil je nog meer. Ja ok het water moet je spaarzaam gebruiken, maar wie weet kan je je explosive and mining permit halen of zo (geintje, maar het kan wel) en vind je nog wat Opalen en ben je in 1 klap binnen.

Hé Barry en Vanessa, GO FOR IT!!!

groetjes Miranda  :)

Hey Barry en Vanes,

Ookal is het niet gelijk wat de planning was, het is in iedergeval een start. :)
Heel veel succes en ik hoop ook dat jullie kunnen genieten van deze tijd. :up:

Groetjes,
Mel

Klinkt heel goed! Jullie gaan het avontuur tegemoet.

Dat is het bijzondere aan Australië; dat dat soort baantjes daar bestaan.

Hier in Nederland zou de arbeidsinspectie direct aan te telefoon hangen.

Succes en veel plezier!

Bart

Klinkt 'cool', al zul je wel een jaar stof moeten bijten  :wink:

Lijkt me een gaaf avontuur. Wanneer vliegen jullie ook alweer weg?

Veel sterkte toegwenst!

Ja Coober Pedy is een gat in " The middle of F...ING nowhere" , er is niet al te veel te beleven.

Maar............ dit vind je nergens anders. Waar kan je naar hartelust schieten met revolver, geweren en shotguns? Coober Pedy Rifle Club ( Jaar kosten nog geen 50 dollar, in "de grote stad" meer dan 1000 per jaar !!), Je kan in je vrije tijd gaan opaal zoeken, doen er genoeg met wisselend resultaat. Het is een kleine gemeenschap en je bent zo bekend, iedereen kent elkaar hier. De openlucht bioscoop met die sfeer vindt je nergens in Australie ( of waar dan ook ter wereld) De mensen zijn echt heel hartelijk hier ( ruwe bolster, blanke pit ). De breakaways zijn fantastisch. Het vliegveld heeft een gemiddelde inchecktijd van 2 minuten. De krant is een dag oud, maar ach, hier maakt dat allemaal niets uit. Er is een speedway waar je naar hartelust met een auto op kan scheuren. Maar alle lol moet je hier zelf!!! maken. Wordt niet voor je gedaan. De lokale indigenous zijn meestal zeer vriendelijk, vaak beschonken en ongewassen, daar moest ik ook aan wennen, maar ken nu ook de meeste bij naam en het zijn gewoon mensen met een speciale gebruiks aanwijzing. Zelfs de Nederlandse arbeidsinspectie mag van mij gewoon aan de telefoon hangen. Ik gebruik geen zweep, je hoeft niet 24 uur per dag te werken ( dat doe ik al) het zijn gewoon werkdagen als een ander alleen is er waar dan ook in de Horeca geen 9-5 baantje ( en gelukkig maar) Iedereen heeft recht op 2 vrije dagen per week of spaar ze op en ga een tijdje weg, verder krijg je gewoon 4 weken per jaar doorbetaalde vakantie. Als je hier ook woont ( in het hotel) heb je dus verder geen kosten. Geen huur, geen waterrekening, geen electra of gas rekening, geen verzekeringen, niets, niets niets. Warme maaltijd gratis, limonade( cola, Sprite etc), koffie, thee  hele dag gratis. Hoeveel mensen met een baan hebben dat. Hier hou je onder aan de streep, veel meer over. Je kan hier genoeg leren, je gaming badge en responsible person badge halen. Dit is niet de grote stad maar het Australie zoals het was en hier nog steeds is. Oh ja water zat in dit gat. we zitten hier nooit zonder.

Als ik 2 uur boven zit mis ik al het rumour van de pub, pokies, bottelo etc. en de humor van de lokale bevolking. Ja in de zomer is het hier twee maanden erg warm, maar de overige 10 maanden is het hier heerlijk.

Coober Pedy Willem
Manager Opal Inn

Status
Not open for further replies.
Back