Bear vertrekt naar Adelaide 22 October 2006

Status
Not open for further replies.
Hoi Willem, mij hoef je niet te overtuigen hoor, wij zouden ook zo vertrekken, lekker een jaartje sparen en genieten van dat outback afgelegen leven tussen de locals !  Wie weet, misschien ooit?  :roll:

Sara

[quote author=willem-lenie link=topic=1966.msg47289#msg47289 date=1139553834]
....

Er is een speedway waar je naar hartelust met een auto op kan scheuren.

....
[/quote]

Hoi Willem
Wat is dat? :evil: Als er een beetje goed asvalt ligt kan tzt is terug naar de grote stad met een aanhangertje voor een leuk 250cc racertje :cool: :cool: Me helm en leren race pak, die zitten al een tijdje in mijn koffer klaar voor vertrek.

Anyway:
Is het nodig om straks in Adelaide opzoek te gaan naar een nissan patrol diesel 4x4 wagen of iets dergelijks. Of is het geen probleem om iets kleiners te kopen. Ik weet niet of het een probleem is om daar in Coober, normalen benziene te krijgen?? Of zeg ik nou iets heel raars. 

groetjes

He Barry

Wist je trouwens dat je een gloednieuwe Hayabusa (hoop dat ik het goed schrijf) hier voor 19000 dollar koopt, laat staan een tweede hansje, is toch wel even iets anders dan de prijzen in NL. :up:

Groetjes Sander :up:

Ooooooo ya  :cool: :cool:

:-D :-D :-D Heb je in iedergeval geen enkel probleem om een vervelenden road train in te halen :evil: Voor mij alleen 2 cilinders te veel en ongeveer 300 kilo te zwaar :-D Als het ooit is zover komt dan ga ik weer opzoek naar me vertouwde TL1000R twin racer. Helaas erg weinig te krijgen,  in SA zijn er maar 1 of 2 tekoop:cry: Maar ach dat is allemaal toekomst muziek. Eerst maar een 250cc racertje zodat Vaness eindelijk is kan leren motor rijden. :lol:

Er zitten 2 benzinestations in Coober Pedy! hebben alle soorten voor in je auto of om te snuiven...... Een 4wheel drive is niet nodig om hier te rijden, maar het rijdt wel erg lekker in een 4wheel drive.Heb zelf een Mitsubishi Pajero en dat rijdt erg comfortabel op asfalt garvel of dirt. Kost alleen een beetje meer benzine, speedway is auto cross op ovaal van gravel! heel hard gaan met een hele oude bak! zou het niet met mijn "zondagse" auto doen.

Willem

Gelukkig dat scheelt alweer. Want die landcruisers en patrols zijn schreeuwend duur. Bijna niet onder de 7500AUD Of je moet er een nemen uit '85 met 300K op de teller.
groetjes :up:

Heb je in iedergeval geen enkel probleem om een vervelenden road train in te halen

Kan je al vast even beloven dat je dat niet gaat doen???? :) ......geen goed idee, zeker niet zo'n road train met drie aanhangers....

groetjes
Syl

p.s. te gek hoor jullie Coober Pedy plan! :up:

[quote author=Syl link=topic=1966.msg47344#msg47344 date=1139563418]
Kan je al vast even beloven dat je dat niet gaat doen???? :) ......geen goed idee, zeker niet zo'n road train met drie aanhangers....
[/quote]

Whattt! :| Owww Ooo.keee, is goed Ma, belooft... :evil:  :-D :-D

He Barry

Over een roadtrain inhalen gesproken, ze rijden hier in Ozzie ook met een hajabusa rond met een turbo erop gemonteerd, vermogen 420 PK eeeehhhuummm.

Groetjes Sander :up:

Whattt!  Owww Ooo.keee, is goed Ma, belooft...   
  :-D mooi :up: ben blij dat je zo goed luisterd! :cool:

Groetjes
Syl

p.s. had al visioenen van Bear & Muis op de Bull-bar.....enneh....da's een hele dierentuin bij elkaar

hoi mensen

Ik heb een vraagje aan jullie, en wie kan daar antwoordt op geven??
Ik en bear hebben nog nooit eerder gevlogen en we gaan al over 2 weken naar australie.
Mijn familie en wat vrienden gaan ons op het vliegveld uitzwaaien  :-(
Wij moeten 3 uur van tevoren in checken en dan de dounen door?? Kan de familie dan wel mee tot aan de gate of hoef je na het in checken de doune nog niet door en kunnen we dan met een gerust hart een kop koffie gaan drinken tot 1uur voor vertrek?   :| :blond:

alvast bedankt
liefs muis

Hey muis, ik ga je helpen!

Na de in-check actie hoef je niet meteen door naar de douane people. Je kunt dus gewoon lekker met je family en friends een kop koffie drinken of een koud biertje drinken. Ongeveer een uur voordat het vliegtuig vertrekt ga je fijn door de douane en kun jij je mentaal en fysiek gaan voorbereiden op de lange reis naar Oz.

Alvast veel plezier toegewenst.

:up:

Hey AJ

Bedankt voor je antwoord, dat geeft mijn al een gerust gevoel dat ik dan met familie en vrienden nog even afscheid kan nemen.
TOppie  :up:

groetjes muis

Hiya!

Gaat snel ineens zeg :up:, eerst inchecken inderdaad (ben je gelijk van die koffers af :)) en dan nog gedag zeggen.....Het is op een gegeven moment ook wel lekker om door die gate te gaan hoor. Het is wel gezellig om nog wat te drinken maar het blijft een beetje "uitstel van executie"  :)

Ik weet niet of het op schiphol ook zo is, maar als je hier (brisbane) redelijk op tijd bent om in te checken dan hoef je niet in zo'n eeuwen lange rij te staan. Want dat is wel heel vervelend. Gewoon lekker op tijd inchecken, nog even samen zijn en dan lekker door die gate!!

Groetjes
Syl

Hoi syl,,

Het is nu echt al heel spannend hoor, het kriebelt nu echt door me en buik heen  :lol:
Gister heb ik al van zo'n 80 mensen afscheid genomen, want mijn schoonmoeder vierde haar 50ste verjaardag en er was veel familie,,,,
Het was heel gezellig en aan het eind van de feest best wel snotteren  :cry: maar ik heb nu al wel heel veel mensen gedag kunnen zeggen en het voeld goed.
Ik heb er echt zin in om nu naar australie tevertrekken. Het gaat nu toch echt gebeuren lekker gevoel is dat  :roll:
:cool: op weg naar een goed begin
groetjes muis

Bear en Muis...

Wel knap hoor dat je gelijk tijdens jullie eerste vlucht al naar bijna de verste locatie die je maar kan vinden op de aarbol (vanaf Nederland) vliegt. Het is natuurlijk een lange vlucht, maar bekijk je het op een mensenleven, dan stelt het weer niks voor.

Ik raad wel aan om zo snel mogelijk in te checken. Dan kun je (gezien Bear's lengte, wat ik me kan herinneren van de meeting in Tilburg) nog proberen om een plek bij de "Emergency Exit" te regelen. Je hebt dan misschien wel wat minder zicht naar buiten, maar daarentegen wel weer veel meer beenruimte. Het opstijgen en landen is leuk, maar als je eenmaal boven de wolken vliegt lijkt toch alles op Gummibeerland. En dan is het strekken van de benen wel heel erg prettig. En Bear: feel the kick of acceleration of the airplane and imagine you would do that with a motorcycle :p

En na het inchecken natuurlijk nog lekker even een bakkie doen met je vrienden/familie/kennissen om afscheid te nemen.

Een goede vlucht......

Kleine tip: Als je de vliegtuigmaatschappij laat weten dat je emigreert dan kun je vaak wat extra bagage meenemen.

Hoi Muis,

Spannend allemaal hoor, ik leef echt met je mee. Wat het vliegen op zich betreft, ik weet niet of je bijvoorbeeld in de auto al makkelijk slaapt? Ik wel dus, en als we vliegen dan kijk ik een filmpje, slaap even, even eten, filmpje, slapen. Mijn man niet, die is wakker/wakker/wakker en kan dus mooi mijn mond dichtdoen als ik heel elegant met mijn mond open  :lol: :lol: lig te slapen (of erger.....kwijlen/ja zelfkennis is alles hè  :-D ). Verder verstand op nul en kletsen met Bear of andere mensen als je zin hebt of een boekje lezen of zo.

Groetjes Miranda

Ik weet nog wel dat ik heel zenuwachtig was toen ik voor het eerst ging vliegen. Ik was toen met mijn moeder en we waren ook nog eens bang dat we niet alles zouden kunnen vinden enzo. Alles wijst zich gelukkig vanzelf uit daar op Schiphol...

En... Mijn oma was 75 toen ze voor het eerst vloog en die ging meteen naar Nieuw Zeeland! Ze heeft een topvlucht gehad en alles was perfect!
Het gaat zeker allemaal goed komen en inderdaad zoals Mark zei: het opstijgen en dalen is erg leuk!

Sucses!!

Hallo Vanessa,

Jullie vliegen toch (ook) met Singapore Airlines?
Dan kan je óók (maximaal 48 uur vantevoren) via internet, online, inchecken. Dan kan je zélf aangeven, op welke stoelen je wilt zitten, mits deze nog vrij zijn. Om te kunnen kiezen, laten ze ook nog een plattegrond van het betreffende toestel zien, waarop aangegeven, welke stoelen nog vrij zijn. In eerste instantie doen ze zelf een voorstel, maar als je andere stoelen wilt hebben, is dat eenvoudig aan te geven.
Als je via internet incheckt, krijg je daar via email nog een bevestiging van, die je dan kan meenemen naar de balie. Daar hoef je dan alleen je koffers/bagage af te geven en niet meer te wachten op de stoeltoewijzing. Dit gaat écht veel sneller en die tijd kan je dan met je familie en vrienden doorbrengen.

Wat Syl aangeeft is zeker het geval bij SA: laat vantevoren weten, dat je emigreert en je kunt méér dan de normaal toegestane bagage meenemen. Is dat dan óók nog niet genoeg: voor € 55,00 kan je bij SA 10 kg overbagage kopen en dat is werkelijk véél goedkoper dan normaal.

Een hele fijne vlucht toegewenst en als wij tijdens de grote rondreis in de buurt van Coober Pedy komen, zullen we zeker een bakkie komen doen.

Sterkte de komende 2 weken.

Zilver (en Goud):  Harry en Marja

Status
Not open for further replies.
Back