Bear vertrekt naar Adelaide 22 October 2006

Status
Not open for further replies.
Hé jullie daar, leuk om te lezen dat alles goed is. Was het lekker op het strand  :beach: :surfer:, ....slecht leven hè.....nee hoor,
ik ben benieuwd hoe alles gaat verder, veel plezier en nu eerst lekker bijkomen en genieten.

Groetjes Miranda  :)

Lekker hoooor  :-D veilig geland :plane: en meteen kunnen genieten :up: :up: :up:
Fantastisch om te horen dat het jullie zo goed gaat :wink:

Veel plezier daar he  :lol: :)

Liefs Eutrice

:happysun:

Ok dan zal ik nu een beetje een normaal verhaal proberen te typen. In hoevere dat gaat lukken zonder Nederlandse spellings check :wall: Betrapt!!  :-D :roll:

Ok eerst op Schiphol zeer dramatisch. Me moeder had er best wel moeilijk mee en daar door kon ik het helaas niet droog houden. Tijdens het afschijt kreeg ik nog een brief van m'n broertje en mijn zusje. Die mocht ik alleen in het vliegtuig lezen.
Afijn,.. nadat we door de doune waren bracht ons schoon zusje ons naar de gate en zijn we richting Singapore gegaan. Goeie vlucht gehad. Ik kon pas ergens op de helft genoeg moed bij elkaar krijgen om zonder te janken die brieven te lezen. 1 helen mooien brief van me zusje dat ze ons heel erg gaat missen. en een heel mooi gedicht van me broertje over onze jeugd.

Op Singapore zijn we naar het transfer hotel gegaan waar ik had geboekt voor de 28e en niet voor 27e :wall: Ze hadden gelukkig nog een kamer vrij alleen met 2 eenpersoons bedden. Prachigen kamer met uizicht op het platvorm. Als je daar dan zit als vliegtuig freak dan heb je het heel goed naar je zin. Na een goede rust zijn we weer op het vliegtuig gestapt. 1 kleinen pobleempj egehad bij de doune in Singapore. Ik had nog een mes in mijn handbage :wall: Ja ik weet het stom stom maar totaal vergeten dat ie in mijn etui zat. Maar de woorden sorry en bin the knife waren genoeg om ons in het vliegtuig te krijgen...

In Adelaide werden we opgehaalt door een "pom"   :-D van de M&G service. Hij was dus een ex brit, een gezzelig man waar we zondag nog even op de koffie gaan.  Heel wat info gehad maar het meeste wist ik al. Ik raad iedereen die naar Adelaide gaat het toch aan als is het alleen maar om de straten gids (van perfect kwaliteit die je krijgt. Ook krijg je een uitnodiging voor een bij een komst van new arrivels bij TAFE. Deze bij een komst is verplicht voor SIR mensen voor ons niet maar wel leuk om te doen.

Gister naar een heel grote shoping mal geweest en nu zit ik in een I- cafe midden in het CBD van Adelaide.
Erg mooi het centrum wel erg druk en overal max 2 uur betaald parkeren. We hebben de auto dus ergens in een garage gedumpt. Mag je tenminsten wat langer blijven als 2 uur. Alles is nu ook geregeld. Alleen nog medicare en een rijbewijs.
We hebben zo'n 45 miniuten gewacht om ons rijbewijs te halen. Dat alleen voor 2 formulieren en te horen te krijgen dat je een bewijs nodig hebt van waar je woont. Dus moeten van de week nog terug:wall:
Ondanks het duk is hier in het CBD is iedereen toch best relax [size=7pt]((nog))[/size] geen last van schreeuwenden mensen of plakkers in het verkeer.
Ik was zer verbaast toen iedereen bij weg werkzaamheden ook echt 25 ging rijden  :roll: :-o

Heb het erg naar me zin en kijk erg uit naar de trip naar Coober pedy. Die man van M&G service zei iets over 10 uur rijden. We zitten te denken om eerst naar Porth Augusta te rijden om daar te overnachten en dan naar Coober Pedy door. Dat hakt de trip de toch in tweeen al is he nog dik 600-700Km van af porth Agusta. Maar dan zijn we tenminsten de stad uit. 

We gaan morgen naar een auto kijken. Moet iets worden voor 4000 dollar dan houd ik nog wat over voor een laptop zodat ik eindelijk is de foto's het internet kan op knallen en een update kan doen op mijn website via de FTP

Ok tot zover.... Groetjes

Hey Bear en Muis, welkom in Oz!! We zijn érg benieuwd naar de foto's en een goeie reis naar Coober Pedy hé! Drive safe!

Hopelijk tot binnenkort'
Sara

Hi Bear & Muis,

Top te horen over jullie nieuwe ervaringen, we zijn erg blij dat het allemaal zo goed gaat  :up:
Port Augusta is ongeveer tussen dr 5 & 6 uur rijden vanaf Adelaide, and Peedy about 4 to max 5 hours from Port Augusta, :wink:

When you drive down there make sure you don't drive after dark (Between Dusk & Dawn) because of the roo's. :| When you hit one it might be over for your car. :|

Anyway, how is it going with the language, are you guys getting used to it?  :up:

Have fun and enjoy, am looking forward to your next story. :up:

Gr..Koen

He Barry & Vanessa,
Leuk om jullie verhaal te lezen! Een hele goeie trip toegewenst en veel suc6 met het uitzoeken van een auto! Ik moest lachen om je overweging tussen auto en laptop!  :angeldevil: Heel begrijpelijk! Voor 4000 dollar kun je zeker wel een redelijke auto kopen! Wanneer vertrekken jullie nu precies richting CP?

Rij voorzichtig, enjoy and have fun!!

Groetjes Lin

Hoi Barry & Vanessa

Ha, je had schrijver moeten worden, ik heb me eigen kapot gelachen  :rotflmao: over hoe je het allemaal beschreef. Ben blij dat het allemaal redelijk goed verlopen is, en geloof best dat jullie moeilijke momenten hebben gehad op de luchthaven en in het vliegtuig. Maaaaaaaaaaaaar nu begint het allemaal( is eigenlijk allemaal al begonnen ) en een groot avontuur is begonnen. Heel veel sterkte de komende tijd :up: en nogmaals welkom to Oz.

PS. Barry & Vanessa, nog een paar uur!!, Here we come Adelaide!! moet natuurlijk nu worden Barry & Vanessa, here we are Adelaide!!

Groetjes Sander :up:

Wat een verhaal  :-D :-D :-D :-D

Lieve zus en broer heb je hoor dat ze je van die lieve brieven meegeven :)

Ben erg benieuwd wat voor auto jullie kunnen vinden en hoe de reis naar
Coober pedy zal verlopen  :lol:

Liefs Eutrice

Hoi Berry & Vanessa

Helemaal top :up: om te lezen dat de reis goed is gegaan. :plane:
25 graden is echt top :cool:, wij hebben sneeuw :| :x
Al gewend dat het stuur aan de anderen kant zit :drive:

Ga jullie snel spreken,
Groetjes,
Arnold

Hi you guys,

Leuk om alles te lezen, dat stoppen in Port Augusta is een goed idee, dan kan je daar nog even relaxen. Wij hebben daar toen in een caravanpark overnacht wat eigenlijk heel gezellig was. Omdat er heel veel roadtrains voorbij kwamen zijn we een hele tijd bij de weg blijven kijken, want het is echt gaaf om te zien hoe al die grote bakken voorbij denderen.

Groetjes Miran  :)

Wat mooi dat jullie er zijn zeg! Gelukkig dat alles toch nog goed is gekomen met dat mes ;) Heel veel geluk en sterkte met de reis naar Coober Pedy ;)

Hi Barry en Vanes,

Eindelijk, he...Nu zijn jullie er!!!
Echt leuk om jullie te volgen, zelfs zonder spellingcheck :p.
Succes en veel geluk met de trip naar Coober Pedy :up:.

Groetjes,
Mel

echt geweldig om het allemaal te lezen.
Heel erg veel geluk en plezier met de reis naar CP.

We zijn benieuwd naar de foto's!!!!

Groetjes,

Jacquelien

He top dat jullie er zijn!

Het is zeer de moeite waard om in Port Augusta naar het Yatlata Outback Centre te gaan. Helemaal omdat jullie daarna ook echt de outback gaan beleven. Hele informatieve tentoontelling. Aanrader.

Henriette

[quote author=henriette link=topic=1966.msg50139#msg50139 date=1141303086]
Het is zeer de moeite waard om in Port Augusta naar het Yatlata Outback Centre te gaan.
[/quote]
Waarschijnlijk bedoel je Wadlata?  http://www.portaugusta.sa.gov.au/attractions/wadlata.html

Inderdaad, dat bedoel ik! Ach....klonk redelijk hetzelfde. Het zat ergens achter in mijn hoofd  :roll:

Status
Not open for further replies.
Back