Bear vertrekt naar Adelaide 22 October 2006

Status
Not open for further replies.
Hoi luitjes

Gister hebben we dan eindelijk een auto gekocht. Een hyundai exel hachback. Best een klein wagetje waar we stom toevalig tegen liepen. We zijn eerst wezen kijken naar de wat groteren auto's. Na2 keer een proef rit te hebben gehad met een holden commendore V6 :evil: bleek het gewoon te zijn dat het best moeilijk is om zo'n bak te krijgen voor onder de 5000 AUD aan elke bak mankeerde wel wat :cry: Toen zijn we perongeluk een suzuki dealer binnen gelopen. Daar hadden ze alleen auto's van boven 9000 AUD stom toevalig aan de praat geraakt met de verkoper. Die ons na een tijdje praten nam hij ons mee naar een groten binneplaats van het bedrijf waar alle inruil wagens staan die ze eigelijk niet verkochten. Daar stond dus die excel voor maar 2750 AUD na een proef rit en een korte inspectie lijkt alles goed te zijn. De wagen word nu helemaal gereinigd en krijgt een beurtje dan krijgen we deze woensdag...
Gelijk ook maar een laptop gekocht.

En oja wat hebben die ausies met how are you?? Als je aan de beurt bent in de winkel zeggen ze dat. Zo groeten ze je op straat of ze vragen hoe het gaat. iig 9 van de 10 keer niet de bedoeling dat je zegt "yes fine tank you" en daar kom je pas na 3 dagen achter  :lol: :lol:

o groetjes

[quote author=Bear link=topic=1966.msg50338#msg50338 date=1141437422]
En oja wat hebben die ausies met how are you?? Als je aan de beurt bent in de winkel zeggen ze dat. Zo groeten ze je op straat of ze vragen hoe het gaat. iig 9 van de 10 keer niet de bedoeling dat je zegt "yes fine tank you" en daar kom je pas na 3 dagen achter :lol: :lol:
[/quote]

:-D Ja dat is wennen he?! :-D

Goeie koop! Uit welk jaar is de auto? Hoe gaat het inmiddels met links rijden? Went snel he? Wanneer vertrekken jullie naar CP?

How are you?? :)

Hihi.........
En oja wat hebben die ausies met how are you??
Ga er maar aan wennen.....heel rapido! En je mag gerust antwoord geven hoor (als het maar kort en krachtig is) Voor je het weet zeg je het zelf ook minstens 1 keer per uur! :up: :)

Welcome to the land Down Under!!!!
Syl :)

[quote author=Lin link=topic=1966.msg50340#msg50340 date=1141439263]
Goeie koop! Uit welk jaar is de auto? Hoe gaat het inmiddels met links rijden? Went snel he? Wanneer vertrekken jullie naar CP?[/color]
[/quote]

Ya we hope so....

Hij is uit 1993 met 106K op de teller. Automaat, airco. Motor was mooi en droog lekte geen olie. Remden goed. Bleef mooi in 1 lijn rijden. Temperatuur bleef mooi laag tijdens de proefrit. Ondanks dat het 35graden was. Automaat reageerde lekker op tijd en soepel. Dus zover we kunnen zien is het een goede auto. Het is alleen maar om van coober heen en terug te gaan. Daarna krijgt muis hem. En ga ik op 2 wielen verder :cheer:
Hier in SA zie je namelijk best veel motor rijders. Muis had er zelf bijna 1-tje op de motorkap gister.

:shout: [size=14pt]Ja muis eerst rechts kijken als je een rontonde oprijd  :-D :-D[/size]

Verder gaat alles redelijk goed. Me engels gaat steeds beter. Muis ook. We praten eigelijk alleen maar engels zo nu en dan is Nederlands maar toch erg weinig. Zelfs thuis praten we engels.... Of we dat blijven doen weet ik nog niet . Maar nu we moeten inburgeren lijkt me dat gewoon een goed idee. Ik geloof dat die ausies om ons heen (buren op de camping etc) wel kunnen waarderen dat we engels praten en niet Nederlands.

Oooja heb ik weer. Gister lekker aan het chillen in de zee. Maar op een of anderen manier zat ik niet zo lekker. Iets hards onder mee reet. Dus ik wil dat ding op pakken en weg gooien toen ie ineens bewoog. Ik schrok me helemaal lam. Was het een krap van zeker 30 bij 15cm....
Me ze scharen naar mij gericht. helemaal klaar om een meisje van me te maken  :p  Nadat ik van de schrok bekomen was wilde ik hem nog even op pakken om het beestje wat beter te bekijken. Maar het was een gestreepten paars/geel/rood achtig ding. Misschien wel giftig ofzo dus heb hem maar laten gaan..... :-D :-D  Dat was even schrikken. Only in Australia :cheer:

We zullen wel blij zijn als we eindelik een eigen stekje hebben want iedere keer eventjes snel het i-cafe in om het forum/mail/ zakelijken zooi te checken worden we helemaal zat...  :x
Maar goed ik ga weer. Eventjes naar de RAA voor een auto verzekering en me laptop ophalen :cheer: Dan weer vlug terug naar Brighton want om in de spits van het CBD naar de caravan parkt te gaan is best irritant... Lekker rustig hier Down under NOT..  :roll: :wink: :-D Misschien enkelt in de outback maar een grote stad blijft een grote stad of je nou in Den Haag bent of in Adelaide. O.k. Alles is wel lekker ruim. 4 baans en zeeeeer relaxt  :cool:  Iemand die haast heeft ben ik nog niet tegen gekomen :up: :up:
Cheers Barry & Vanessa

Hiya Barry

:-D :-D je had die krab toch gewoon lekker op de BBQ kunnen mikken??? salade er bij en klaar is Bear  :-D

Ik geloof dat die ausies om ons heen (buren op de camping etc) wel kunnen waarderen dat we engels praten en niet Nederlands.
  Super van jullie :up: Dat wordt zeker weten gewaardeerd! Prima mentaliteit :up: :)

Blijven schrijven hoor het is geweldig om jullie avonturen mee te maken :)

Groetjes
Syl

Hoi Vanes & Bear,

Mooi de da auto het goed doet, man. Kan die airco dat bij werken als het buiten 35 graden is, of is het nog bloedverziekend heet binnen.
Veel succes met de reis naar CP jullie.

Mooi verhaal van die krap, dacht je niet eerst dat je een ei had gelegt dan toen het bewoog?

Groetjes,
Arnold

:-D :-D
Leuk om je verhalen te lezen!
Ja dat links rijden dat heb je wel snel onder de knie. Maar eerst naar links en dan naar rechts kijken zit er al van kinds af aan in gebakken! Naar mijn mening hebben jullie een hele goeie koop gedaan met die auto! Super!

Die krab is zich vast ook lamgeschrokken van je! :-D

Groetjes Lin

(Wanneer vertrekken jullie naar CP?)

:lol1: :lol1: :rotflmao: :rotflmao:

:shout: Leuk om te horen dat het goed gaat met jullie, ik kijk uit naar de volgende update :-D

Groetjes Sander :up:

Heeeeeeeeeeeeee Vanes & Bar !!!!!  :-D

Hoorde gisteren van Ger waar we jullie konden vinden en gelijk maar ff aangemeld !!
Zo uit de verhalen van gisteren en na het lezen van de forumberichten hebben jullie het daar waanzinnig naar je zin  :up:

KEEP UP DOIN' THE RIGHT WORK MATES !!!!  :lol:

Groeten en snel tot horens vanuit een koud  :cry: Nederland

Eddie, Jolanda, Phoebe & Joey

Heeeeee eddie & Jolanda op het forum :-o :lol: :lol:

Zal het gelijk tegen vanes  zeggen. Leuk
Welkom op het forum :up: :up:

@Lin we vertrekken zaterdag ochtend naar Port Augusta en dan maandag ochtend van Port A naar CP.... Spannend :lol: :lol: :up:

Hoi allebei, goed dat jullie nu een auto hebben! We zullen de 18de een toost op jullie road trip uitbrengen!  :up:

Sara

hoooooooooooooi Barry en Vanessss!! We hebben ons hier ook aangemeld haha het is echt superleuk om al die verhalen van jullie te lezen  :-D Zo blijve we ook op de hoogte van jullie avonturen !!!
:lol: :lol: Groetjes en XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX-jes Papa (Ger) robert en manonnnnnnnnn :up:

:-D Zo door die schare fans van Barry en Vanessa wordt het leden aantal ook lekker opgeschroefd :wink:

En wie weet worden ze nog wel aangestoken ook ;)
Hoe gaat het verder met mevrouw muis en heer beer?

Hallo Barry en Vanessa,

we konden niet naar Schiphol toekomen om jullie uit te zwaaien. Is een lang verhaal, kom nog wel via de Email. Wij wensen jullie in iedergeval  heeeeeeeeel veeeeel suc6 in de zoektocht naar jullie nieuwe toekomst.
Nee Vanessa hou het droog.

Kusjes van ons allemaal.

Mieke Jef Roy en ondergetekende.

Wim :up:

p.s. welaten af en toe een berichtje achter oké! 

Goed om te lezen dat alles goed gaat.

Hebben jullie al Kangaroo biefstuk gegeten?
Ik heb nog niks gelezen over werken. Hebben jullie al sollicitaties gedaan? Nou ja, ik kan me zo voorstellen dat je eerst even wil acclimatiseren wat zo te zien goed gaat, dan naar Coober Pedy. Of ben je al onderweg? En daarna maar eens kijken naar de rest.

In ieder geval, veel succes.

Groetjes,

Koen

Gaaf dat je blijft 'posten' Bear vind het altijd super om te lezen, ......die krab,....hoe ver verzin je het...o nee....het was echt.... :lol1:

Groetjes aan Vanessa,

Miranda  :)

[quote author=hawk link=topic=1966.msg51382#msg51382 date=1142079499]
Goed om te lezen dat alles goed gaat.

.....

In ieder geval, veel succes.

Groetjes,

Koen
[/quote]

Hoi Koen
Alles gaat goed we hebben het onzettend naar ons zin. We zitten nu in Coober Pedy en werken daar voor de Opallinn hotel/motel en caravan park. Hard werken. Maar wel erg leuk. gezelligen colega's :up: Ik werk als schoomaker, planten onderhouden, en nog meer buitenwerk. Ook de doe ik nu werk in de bottle shop in. Dit tot dat ik me op me gemak voel dan komt de rest van zelf. Achter de bar, pokies etc.

Solliciteren hebben we nog niet veel gedaan. Ik heb 1 sollicitatie gesprek gehad bij telefix. Daar was ik in princiepen aan genomen. Maar ik wilde liever naar Coober.  Als ik wil dan kan ik in Juli als nog beginnen bij telefix. Maar op dit moment heb ik het teveel naar me zin in Coober. Als ik eindelijk normaal internet heb hier. Dan ben ik van plan om te solliciteren bij de airforce of police  :roll: weet nog nie.... Het lijkt me erg leuk om mijn oude beroep als vliegtuig monteur op te pakken. Lijkt me ook leuk om als copper aan de slag te gaan. We zien wel zo als ik al zei we hebben het erg naar ons zin in de opal in dus we zien wel hoe dat gaat lopen...
ok dat was het weer... mijn tijd in het internet cafe loopt al weer af. dus adios. Ik hoop dat ik snel normaal internet heb want ik heb heeeeeel veel te gekken foto;s :up: :wink: :-D :-D

Hey Bear en Muis, leuk iets van jullie te horen, we vroegen ons zaterdag al af hoe het ging in Coober!
Hopelijk hebben jullie inderdaad snel internet, want we zijn wel benieuwd naar die foto's hoor!  :up:
Veel plezier daar,
Sara

Bear en Muis!
Fijn om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben! Zijn hier heel benieuwd naar de foto's!

Groetjes Lin

Status
Not open for further replies.
Back