Hello people
Een kleinen update vanuit Coober Pedy.
Het gaat nog steed goed hier en ook nog steeds naar ons zin.
Ben nu aan het uit zoeken hoe ik mijn diploma's kan laten transferen tot australische equivalent. Zodat het wat makkelijker word om een normalen baan te vinden. Want het is nog wel moeilijk om uit te leggen dat je gelijk of beter bent dan year 12 (high school) en dan ook nog tijd hebt gehad om 2 trades te leren. Dat gaat er dus niet in bij die Ausies. Van de 4 sollicitaties heb ik nu maar 1 antwoord en dat was van de defence force.
Daar heb ik nou een lijstje van gehad, met papieren die ik bij elkaar moet zoeken en dat gaat het balletje weer verder rollen.
Wie weet zit ik over een klein jaar wel aan Ausie fighterplanes te sleutelen :evil: :-D
Maar goed hoe gaat het verder in Coober......
Nog steed naar ons zin,......
Alhoewel, ik het vooral wel is helemaal gehad heb. Ik zeg wel is tegen Vanessa, ik heb gdvd 5 hobby’s en kan er geen enkelen hier in Coober doen. Nou zijn toch echt niet van die vreemde hobby’s. Om maar iets te noemen internet en motorrijden :think:
Neee moeilijk hier in Coober nu bestaat mijn dag uit het rond zwerfen door coober heen en anders sta ik te vegen of rijd ik met me keinen wagentje ergens door de outback heen. Ook niet verkeerd zeker om s’nachts even 30km buiten coober te gaan zitten. Dan krijgen de woorden donker en muis stil een heel anderen mening. Geen woorden om dat t ebeschrijven. Dessalniettemin begint dat ook na 2 maanden toch wel te vervelen..... :-x
Of soms sta ik letterlijk en figuurlijk de shit op te ruimen van onze vrienden die hier al 20 miljoen jaar wonen :wink: :wall: Dan sluip toch elke keer weer de gedachten naar binnen van WTF ben ik aan het doen.....
Al die nachten dat ik heb zitten blokken op moeilijken formules, aerodynamica, navigatie en electronische circuits.....zucht.... Maar goed je moest toch geloof ik eerst kruipen voordat je kan lopen.
Gelukkig gaat het wel goed met de spaarrekening. Als dit nog zo tot december door blijft gaan of misschien wel tot oktober want we gaan eindelijk vanaf begin juni van een trainee salaris naar normaal salaris en hopelijk scheelt dat 2 maandjes. (Alhoewel ik heb er een hardt hoofd in. Eerst zien dan geloven. :thinking: )
Dan kan er zeker wel eind van het jaar een leuk motortje en een flinke down payment op een huis vanaf. Misschien ook nog wel een 3 weekse kerst/ oudjaar vakantie naar Nederland. :cheer: :cheer: Maar wat was het ook al weer geld maakt niet gelukkig ofzo. Bull shit zij ik altijd maar nu begint en kwartje toch langzaam te vallen. Australie is zo ontzettend mooi. Zit ik hier in Coober Pedy.......
Maaaaaaaar genoeg gezeurd we gaan weer verder. Zodadelijk night shift in de bottler.....
greetzzz Barry & Vanessa