Bear vertrekt naar Adelaide 22 October 2006

Status
Not open for further replies.
Heyyy,

Barry en Vanessa wat goed dat jullie het zo naar jullie zin hebben :up:
Hahaha ik moest wel lachen hoor dat je ook bent aangenomen bij telefix  :lol: heb je iniedergeval wat te kiezen he  :)

Jullie nieuwe auto heeft het dus goed volgehouden was dus wel een goeie koop.
Het lijkt me heel leuk wat foto's te zien van jullie ben erg benieuwd  :cool:.

Liefs Eutrice

Hoi Bear & Muis,

Fijn te horen dat jullie het zo naar de zin hebben in Coober  :up:
Arnold heeft me van jullie toekomst droom verteld en ik hoop dat dat allemaal gaat lukken, tot die tijd heel veel plezier onder de grond en ook wij zijn benieuwd naar jullie foto's.  :up:

Groeten,

Koen & Katrina

Goed nieuws!! Ik ben toch wel benieuwd naar de foto's.
Wanneer kunnen we die verwachten??

Rene

Hoi Rene ff snel.
Was eigelijk in het internet cafe om het eea te regelen.
Als het goed is dan krijgen we over ongeveer 3weken een goede ADSL aansluiting. Goed genoeg om foto's up te loaden :) :-D :up:

Van de week naar de Break Aways geweest erg mooi daar. We moeten nog werken t/m zondag en dan weer 2 dagen vrij. Eindelijk!!. Of het moet erg druk worden??? Dan gaan we wat meer informeren en kijken naar de Opaal mijnen. Wie weet vinden we nog wat :? :-D.

Groetjes Barry

Hey luitjes alles wel :up:

Top om te horen dat het goed gaat.
En jullie weten het, hou stand ik kom er aan :up:

Hier nog een leuke site: http://www.opalcapitaloftheworld.com.au/

Arnold

HOi hoi

eindelijk dan de eerste foto's op ozzone.net.
Via http://www.kursten.com    :cheer: :up:

Oh wat heerlijk om die foto´s te zien en te weten dat het zulke recente foto´s zijn! Ik zwijm helemaal weg.
En alles is nog hetzelfde in Coober Pedy: de Italiaan, de Griek, Umoona, de supermarkt.........en nog steeds op donderdag verse aanvoer?????????
Dat is toch een plek met magische aantrekkingskracht........
Veel plezier!!!!!

Henriette

Geweldige foto's!!

Jullie zien er beide heel erg happy uit!!

Heel veel succes!!!

Groetjes Lin

Hoi Henriette

Ja klopt op donderdag de verse aanvoer. De schappen in de supermarkt zijn op woensdag akelig leeg. Krant loop een dag achter en verder is het hier erg gezeli. Op de hier en daar vechtende en dronken Aborigonals na. Maar goed daar moet je om lachen of even streng zijn en ze uit de bottle shop knikkeren. Ze doen over het algemeen geen vlieg kwaat alleen elkaar :? :?
Verder gaan we maandag een miners vergunning halen. + wat meer info. Je kan hier namelijk voor een paar tientjes een stukje grond huren om Opaal te zoeken. Als je pech heb vind je niks. Maar over het algemeen brengt het wel een paar hondert extra p/m binnen. Of als je geluk hebt dan ben je in 1 keer binnen wie weet :lol: :lol: Wie niet waagt wie niet wint. Ik heb een paar collega's die dat ook doen. Ze waarschuwen dan wel voor de Oppaal ziekte/ koorts. Als je dan ziekt wordt ga je nooit meer Coober uit :roll: :| :-D
Ach ik heb het heeeeeeeeeeeel erg naar me zin. Maar het zal ook wel heeeeeeeeeeel fijn zijn om terug te gaan naar Adelaide een eigen huisje te kopen met een normale baan. Ze wilen enkelt ausie zooi zien. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, met beroepen die ze hier erg tekort hebben. etc etc ..

O ja in Mei krijgen Vanes en ik de cursus Responsible service of alcohol, cursus engels en cursus voor Electronics inspector certificate :up:  Dat laatste is dan alleen voor mij. Wat ik er mee moet???? Geen idee. Staat wel mooi op mijn Ausie CV... Want op australische badges en certificates zijn ze helemaal g**l. Of je nou weet ik veel wat voor school heb gedaan in NL en 30 jaar werkervaring hebt het zecht ze helemaal niks.

Inderdaad! Al die cursussen doen! Want komt vast nog wel ergens van pas........

Hi hi, die supermarkt ja......dat was altijd bbqen op donderdag met lekkere sla!!!!!! Ik kwam daar elke keer door met de groep als reisleidster en dan plande ik dat goed in...! Hield ik echt rekening mee.
En we gingen ook altijd een avond eten bij de pizzaItaliaan. Ik weet niet meer hoe hij heet, maar de pizza waar heeeeeeel lekker (maar ja, je was ook niks gewend) en de tuin van zijn huis zit vol planten! die heeft goed geboerd! Heeft de hoogste waterrekening heb ik gehoord.....

En wat dacht je van de Griekse familie van Umoona..........kijk, als je nou ´s uitzoekt waar zij een holletje hebben gegraven... :wink:

Leuk die foto's, joh!!! Super om die smile op jullie gezichten te zien :up:.
En als ik de verhalen hier en op de site lees, zie ik dat jullie helemaal happy zijn met de stappen die jullie hebben genomen :). Geniet ervan en ik ben benieuwd of jullie wat opaal vinden en of jullie misschien wel "in één klap" nog rijker zijn dan jullie al zijn :-D. (if you know what I mean :))
Houd ons op de hoogte :).

Groetjes,
Mel

Hartstikke leuke foto's joh, ik sluit me bij Mel aan, wat een happy faces,
enneeeuuuh, don't be a stranger, en vertel je verhaal af en toe,
groetjes aan Vanessa,

Miranda  :)

Hey Bear & Mouse, leuk om jullie enthausiastme te zien en te lezen  :up:

Keep up the good work and enjoy the ride.... :-D

Gr.Koen & Katrina

Hallo hier even Hetty en Lex
Hebben jullie ons kaartje al ontvangen?
zit nu op de zaak bij jolanda en eddie en moet zelf typen !!!!!!
het is hier kloten weer !
kom ook maar naar jullie toe!
Wij worden wel op de hoogte gehouden door Eddie en Jolanda en volgen jullie op de voet.
Groetjes van Hetty en Lex

hoi Barry en Vanessa,

Mooie verhalen hoor!
Heb jullie trouwens ook even een kaartje gestuurd.
Zal het verder allemaal blijven volgen met jullie!

groetjes,

Jean

Hello people

Een kleinen update vanuit Coober Pedy.
Het gaat nog steed goed hier en ook nog steeds naar ons zin.
Ben nu aan het uit zoeken hoe ik mijn diploma's kan laten transferen tot australische equivalent. Zodat het wat makkelijker word  om een normalen baan te vinden. Want het is nog wel moeilijk om uit te leggen dat je gelijk of beter bent dan year 12 (high school) en dan ook nog tijd hebt gehad om 2 trades te leren. Dat gaat er dus niet in bij die Ausies. Van de 4 sollicitaties heb ik nu maar 1 antwoord en dat was van de defence force.
Daar heb ik nou een lijstje van gehad, met papieren die ik bij elkaar moet zoeken en dat gaat het balletje weer verder rollen.
Wie weet zit ik over een klein jaar wel aan Ausie fighterplanes te sleutelen  :evil: :-D

Maar goed hoe gaat het verder in Coober......
Nog steed naar ons zin,......
Alhoewel, ik het vooral wel is helemaal gehad heb. Ik zeg wel is tegen Vanessa, ik heb gdvd 5 hobby’s en kan er geen enkelen hier in Coober doen. Nou zijn toch echt niet van die vreemde hobby’s. Om maar iets te noemen internet en motorrijden :think:
Neee moeilijk hier in Coober nu bestaat mijn dag uit het rond zwerfen door coober heen en anders sta ik te vegen of  rijd ik met me keinen wagentje ergens door de outback heen. Ook niet verkeerd zeker om s’nachts even 30km buiten coober te gaan zitten. Dan krijgen de woorden donker en muis stil een heel anderen mening. Geen woorden om dat t ebeschrijven. Dessalniettemin begint dat ook na 2 maanden toch wel te vervelen..... :-x

Of soms sta ik letterlijk en figuurlijk de shit op te ruimen van onze vrienden die hier al 20 miljoen jaar wonen :wink: :wall: Dan sluip toch elke keer weer de gedachten naar binnen van WTF ben ik aan het doen.....
Al die nachten dat ik heb zitten blokken op moeilijken formules, aerodynamica, navigatie en electronische  circuits.....zucht.... Maar goed je moest toch geloof ik eerst kruipen voordat je kan lopen.

Gelukkig gaat het wel goed met de spaarrekening. Als dit nog zo tot december door blijft gaan of misschien wel tot oktober want we gaan eindelijk vanaf begin juni van een trainee salaris naar normaal salaris en hopelijk scheelt dat 2 maandjes. (Alhoewel ik heb er een hardt hoofd in. Eerst zien dan geloven.  :thinking: )

Dan kan er zeker wel eind van het jaar een leuk motortje en een flinke down payment op een huis vanaf. Misschien ook nog wel een 3 weekse kerst/ oudjaar vakantie naar Nederland. :cheer: :cheer: Maar wat was het ook al weer geld maakt niet gelukkig ofzo. Bull shit zij ik altijd maar nu begint en kwartje toch langzaam te vallen. Australie is zo ontzettend mooi. Zit ik hier in Coober Pedy....... 

Maaaaaaaar genoeg gezeurd we gaan weer verder. Zodadelijk night shift in de bottler.....
greetzzz Barry & Vanessa

Hoi Barry & Vanessa,

ZO te horen heb je een beetje dubbel gevoel bij je verblijf in Coober Peedy.... Je hebt in ieder geval nu een vast inkomen, en de rest komt vanzelf wel  :up:
Ik weet zeker dat ondanks de negatieve klank in je verhaal het meer en deel toch positief is, en die motor komt er ook wel. :up:
Hebben jullie al een iedee over het kopen van een huisje ten zuiden van Adelaide of is dat iets wat jullie tijdelijk hebben laten varen?

Voor ons schiet het nu ook aardig op, voor mij is het nog 3 dagen werken incluisief vandaag en dan 2 weken vakantie voor we vertrekken naar Oz  :-D

Wanneer we in Oz zijn moeten we zeker nog eens afspreken en zoals Sara zou zeggen een pintje vatten.... :cheers:

Groeten aan Vanessa en hang in there.

Groeten,
Koen

Hoi Koen

Woooow Nog 2 weken en jullie zitten dus in het vliegtuig. Dat gaat zeker snel. Dan gaan we zeker een koud biertje pakken :up: :up: Ik wens jullie iig een prettigen vlucht toe.

Wat betreft ons huis verhaal. Inderdaad druk aan het orrienteren en als we iets tegen komen wie weet. Maar zonder internet gaat het heel stroef. Willem is druk bezig met het regelen van een aansluiting en ik heb er ook vertrouwen in dat we ergens in dit jaar  :lol: eindelijk internet krijgen. Maar tot dan kunnen we niet anders dan geduldig wachten :-D :up:

groetjes Barry

Ja, gewoon lekker een pintje pakken hoor, effe doorbijten en dan kunnen jullie nadien aan jullie Adelaide-plan beginnen hé!

Sara

Yep effe door bijten :| :wink: :up: :up:
Maar het is soms gewoon heel erg fijn om die zooi van me af te typen hier op het forum. Nu kan ik er weer ff tegen aan. :up:
tanks people.

Status
Not open for further replies.
Back