Bear vertrekt naar Adelaide 22 October 2006

Status
Not open for further replies.
Ben benieuwd Barry hoe lang het inderdaad gaat duren nu, zal vast niet lang zijn. Hartstikke goed!!!! Dan volgt eindelijk de beloning voor al het harde werken (komt je vrouw thuis en wat ligt er dan op de tafel mooi te wezen........???!!!!????....yes, je visum  :wink:)

Groetjes Miranda  :) :)
 
Hoi AJ
Om een lang verhaal kort te houden. Mijn vrouw moest dus wel haar IELTS doen en daar voor een 4,5 gemiddeld halen. Na heel wat Engelsen cursussen (dik 100uur) gingen we positief naar het examen. Waar ze dus een 3,5 voor heeft gehaald(4,5list - 4rd- 2wr - 3sp)en misschien kan je jezelf voorstellen dat we het helemaal hadden gehad het met de IELT en engelse cursussen. Nog wel eventjes gezocht wat het kostte om engelse cursussen te doen met speciale aandacht en dat was in ieder geval meer dan 1500 en een zwart werkertje(als we die hadden kunnen vinden ??? ) die had misschien maar 2 of 3 uur in de week tijd wat dus een eeuw ging duren om alsnog bijna ook 1500euro kwijt te zijn ....al met al is het wat ons betreft een goed besluit geweest.
De seccond instalment is door de immigratie dienst georganiseerden Engelsen cursus die je bij aankomst verplicht moet volgen. Helaas is het niet gratis vandaar de 1500euro. :wall: Tja, ik heb gewoon een duur vrouwtje maar ze hebben mij verteld dat ze allemaal duur zijn dus heb uit eindelijk toch gekozen voor dit mokkel  :p  :evil: :evil:....

Hoi Lin
Ondertussen hebben we dus een mail gehad van het LCU in Sydney de doctor is vergeten 1 papietje te tekenen. Dus moet nu terug met dat papiertje zodat hij het als nog kan ondertekenen en dan mot het weer terug naar het LCU.
Alsof het niet erg genoeg kan. Zat het papapiertje niet als bijlage bij de e-mail. :wall : Dus een mailtje terug gestuurd naar het LCU of ze alsnog de bijlage kunnen sturen dat was donderdag om 13:00. Heb nog niks gehoord dus ik weet ut ook nie meer.... [sub]helen diepen zucht [/sub]   …. Het zal wel goed komen het gaat alleen WEER  :x  een paar weken langer duren. Door dit langen ellenden proces hebben we het allebei helemaal gehad en besloten om niet meer tot april te wachten en er nu een punt achter te zetten!! Zodra we het visum hebben boeken we de tickets en zijn we binnen 8 weken pleittoss.

groetjes Barry & vanessa
 
Jemig wat een gedoe om dat ene papiertje!!! :x
Grootgelijk dat jullie de biezen pakken en gaan!!! :up:

Kun je mij uitleggen hoe dat precies werkt met dat second installment? Het is namelijk toch een tikkie onzeker of San zijn IELTS heeft gehaald... En dan willen wij daar ook voor gaan, maar weten eigenlijk niet precies hoe dat nu eigenlijk werkt.

Groetjes Lin :bye:
 
Zover ik weet hebben wij niks gedaan... . Toen we het e-mailtje kregen met daar in de vraag of we de medicals en PCC wilde doen. Werd er door de CO ook gevraagd om de IELTS resultaten van Vanessa. Mailtje terug gestuurd dat we voor haar de seccond instalment gingen doen  "Bobs your uncle" :up:
Je kan natuurlijk eventjes voor allen zekerheid zoeken op "seccond instalment" op de site van de DIMIA. Ik doe natuurlijk alles via een agent en alhoewel ik goed op de hoogte ben weet ik natuurlijk niet precies wat ze allemaal uit spoken. Maar Lin  :-(  :|  :| Wie is bij jullie de hoofd aanvrager ??? Second instalment telt niet voor de hoofd aanvrager. Nou weet ik niet wie dat is. Als jij het bent is er niks aan de hand. Maar als San de hoofd aanvragers is. Dan is het anderen koek.... Verder gaan jullie natuurlijk op een sponserd visa dus in hoevere dat weeer afwijkt??

ja ja lekker duidelijk ben ik weer sorry,... ik hoop dat je er toch nog wat aan hebt :wink:
 
De Skills ging op San's naam, maar de uiteindelijke aanvraag weer op de mijne omdat mijn vader sponsort en dan vragen ze uiteindelijk naar de IELTS. Dus eerlijk gezegd weten we nu niet precies hoe belangrijk nu werkelijk de IELTS voor San is :?
 
Hoi Barry

Wij hebben hier zelf ook nog niet echt 100% duidelijkheid over, want ik moest de skill assesment doen maar Lin is in principe de hoofd aanvrager omdat haar vader ons sponsord. Is het zo dat ze de skill assesment los van de visum aanvraag staat ik weet allemaal niet meer hoor, wat denk jij.

Groetjes Sander :up:
 
Ho, mijn wederhelft was me voor.Oke, oke ik bemoei mij er al niet meer mee :-D
 
Jeetje Lin lekker ingewikeld allemaal:-D Maar is er dan wel een minimalen grens kwa cijfer wat jullie moeten halen. Bij ons was het wel vrij duidelijk dat ik een 6 voor elk onderdeel moest hebben. Misschein kan je beter ff het resultaat afwachten voor dat je gaat zitten piekeren :roll: Als het dan toch tegen valt kan je nog altijd een mailtje naar je CO sturen om uitleg.....
 
:) Ja dat is absoluut waar, dat hadden we zelf ook al afgesproken! :wink: Maar je blijft toch altijd een beetje brainstormen! (Wat? dag en nacht!!)
 
Ik ben nog steets aan het brainstormen :think: ik weet alleen wel dat de eisen bij een skilled designated area sponsored visum lager zijn en een 5 voor de ielts genoeg was. Maar goed ik ga weer even verder  brainstormen  :-D
 
Ja dat is absoluut waar, dat hadden we zelf ook al afgesproken!  Maar je blijft toch altijd een beetje brainstormen! (Wat? dag en nacht!!)

Ja dat is waar ik doe eigelijk niet anders. Lijkt af en toe wel of er geen anderen dingen zijn. Altijd Australie dit en Adelaide dat. visum zus en skilled indepent zo...... Me collega's en famillie worden er iig flink ziek van :-D....... Ik nog lang niet natuurlijk :evil:

Hoi San
Er was wel iets mee.... gemiddelt een 6 voor elk onderdeel als je bonus punten nodig heb. Maar dat is bij jullie natuurlijk niet.... :think: 
Dan zal een 5 misschoen wel genoeg zijn ja... :think: 
 
Hi Barry en Vanessa,

Gefeli! Wij zijn net begonnen aan de grote aanvraag dus moeten nog ff geduld hebben......
Ff een vraagje. Welke visum hebben jullie aangevraagd? en hebben jullie deze op 1 persoon aangevraagd waarbij de ander als partner is meegenomen?

Wij zijn er nog niet uit hoe en welke visum wij moeten aanvragen.

Gr,

Kevin
 
Hoi kevin
Ik heb een skilled independent subclass 136 aangevraagd. En inderdaad me vrouw kan gewoon mee als spous. Mijn beroep is electronics equipment trades person :-o
Ben jij er nog niet uit op wat voor beroep je een skilled visa wilt gaan aanvragen of weet je nog helemaal niet wat voor visa....
Anyway pluis het forum goed uit en ook de site van de DIMIA daar wordt je een stuk wijzer van.
Succes met het helen proces.
Gr Barry  :up: :up:
 
Godver de godver :x  :x  :x
Hoe moeilijk kan het godverd$%$%@ zijn om een papiertje te ondertekenen, adres er op. In een envelop. dicht plakken stempel op de lijm rand en opsturen naar het LCU in Sydney. Blijkbaar te moeilijk voor die eigenwijze trut van een doktors assistent!!!! Ze heeft de envelop op gestuurd naar mij! prachtig mooie envelop van de praktijk ook dicht geplakt maar geen stempel op de lijm rand dus eigelijk niet verzegeld. Wat denken jullie is dit een probleem of kan deze envelop  weer in mijn eigen envelop en dan zelf opsturen naar Sydney!! Dat weif wist niks van verzegelen dus waarschijnlijk heeft ze de medicals ook zo opgestuurd zonder stempel op de lijm rand dat hebben ze ook gewoon geacepteerd. Maar was dan wel direct via de praktij en niet via mij?? 
 
Jemig Wat een gedoe!!! Ik heb geen idee.... hoop dat je snel antwoord krijgt hier. Wat een gekl**t zeg! :x
 
?? !!! nog iemand een oplossing op mijn probleempje??
Na een dag piekeren heb ik het volgenden beredeneering.
Het document die ik nog moet opsturen is 1 A4-tje. Dat blaadje is voorzien van een stempel en een handtekening van de arts dus het maakt niet veel uit of ie nou wel of niet in een verzegelde envelop zit. De envelop is een dicht geplakte officieel envelop van de praktijk wat de situatie nog eens versterkt :up: Dus mijn mening is nu opsturen die hap en het gaat helemaal goed komen. Ik wacht nog ff de mening van me Agent af en dan gaat dat gekken ding morgen toch echt aangetekend richting Sydney.  Of denken jullie dat ik beter verder in discussie kan gaan met die assistent en vragen of ze alles over nieuw doet..... 
 
Ik ben het helemaal met je eens en zou het ook doen. Gewoon opsturen, het is duidelijk dat het een officieel document is! :up:
 
Als de envelop toch dicht is, kun je er dan niet gewoon even mee terug naar de dokter en vragen of ze er alsnog een stempel op zet? Of begrijp ik het nou verkeerd  :?
 
Ik zou ook effe teruggaan om een dichte verzegelde envelop te regelen!

Ze zijn hier meestal (tot mijn grote-groter-grootste aussie ergenis) nogal fussy wat papierwerk betreft!

Zettum op!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top