Catkin's nieuwe weg naar Australië

Verschrikkelijk lijkt me dit je weet niet wat je nu moet of voorbereiden op een vakantie of voor een emigratie. Neem mijn petje voor je af hoe je dit opvangt.
Maar ik ga er vanuit dat we in oktober gewoon een biertje gaan drinken op je visum!

Groetjes Chantal

[quote author=tweety link=topic=5453.msg99847#msg99847 date=1190470199]
een biertje gaan drinken op je visum!
[/quote]

Jij drinkt toch rose ?

[quote author=Hansie link=topic=5453.msg99852#msg99852 date=1190476151]
[quote author=tweety link=topic=5453.msg99847#msg99847 date=1190470199]
een biertje gaan drinken op je visum!
[/quote]

Jij drinkt toch rose ?
[/quote]

Ben van alle markten thuis  :wink:

Althans voor de komende maanden.
Omdat ik nog steeds niks m.b.t. mijn visum heb gehoord, behalve dat mijn Case Officer in haar recht staat, heb ik besloten voor mezelf de knoop door te hakken en (in ieder geval voorlopig) niet te gaan emigreren. Als ik niet ga emigreren moet ik nog het een en ander regelen voor mijn reis en daar ga ik nu mee beginnen. Ook ivm inentingen wil ik hier niet mee wachten. In een later stadium kan ik altijd zien wat ik doe. Het hoeft niet te betekenen dat ik helemaal niet meer ga.
Ik heb dus besloten zo wie zo 3 maanden te gaan reizen, maar heb mijn reisschema qua tijd wat aangepast;

29 Oktober- 16 November: Perth
16 November- 23 November: Bali
23 November- 27 Januari: Via Maleisie (vanaf Kuala Lumpur), door Thailand, naar Cambodja, Vietnam, Laos, weer terug naar Thailand.
27 januari: terugreis vanaf Bangkok.

Daarna kijk ik wel wat ik ga doen. heb in ieder geval erg veel zin in de reis! Waar deuren sluiten (ook al staan ze nog op een kier), openen andere deuren zich en dus zal ik mijn weg wel vinden. Ik ben alleen de onzekerheid zat en dus heb ik zelf de deur op een kier gezet en ben een andere weg gaan zoeken. Nu kan ik me voorbereiden op wat ik ga doen en wil zien en ik heb er zin in  :up:

Hey Femke,

Wat knap van je dat je zelf je weg bepaalt ipv te wachten. Zal niet gemakkelijk zijn geweest!
Aan je reisschema te zien wordt het een prachtige reis....Azie is zóóó mooi!!!
Veel succes, maar vanaf nu ook vooral veel plezier met het voorbereiden van je reis.
En, zoals je zelf al zegt; de deur is niet dicht!

groetjes Anneke

hoi femke,

goed van je dat je er zo mee omgaat. geniet idd lekker van je reis, het lijkt me iets heel moois wat je nu tegemoet gaat. en al het andere komt goed.

groetjes lisette

[quote author=tweety link=topic=5453.msg99853#msg99853 date=1190476877]
Ben van alle markten thuis  :wink:
[/quote]

Zolang er alcohol in zit eh?  :cheers:

Hey Femke,

Je gaat in ieder geval niet bij de pakken neer zitten  :up:
En die reis, geweldig hoor.
Succes met de voorbereiding.

Groetjes,
Jolanda

Hey Femke,

Top dat je de zaken zo weet op te lossen. Enne die reis lijkt me geweldig.
Succes met het doorspitten van de LP gidsen!

Groetjes Chantal

Hoi Femke

Ik vind het knap zoals je er mee om gaat. :up:
Ik zou waarschijnlijk een paar dagen met m'n hoofd onder de dekens blijven liggen. Ik zou gek worden. Ik heb nu al moeite met al dat wachten.
Dus ik vind het top wat je doet. En succes met het plannen van de reis.

Demy

Ik blijf nu bij mijn oorspronkelijke plan. Het is een leuk idee, maar ik ben het steeds veranderen van mijn lannen meer dan zat. Ik wil nu gewoon weten waar ik aan toe ben en daar naar toe leven.

[quote author=CJ link=topic=5453.msg100086#msg100086 date=1190859742]
Neem een working holiday voor Nieuw Zeeland. Doe daar je laatste 5 of 6 maanden werkervaring op. Vraag dan het visum voor Australie opnieuw aan.
[/quote]

Dat is eigenlijk best een heel goed idee! :)

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg100089#msg100089 date=1190867670]
Ik blijf nu bij mijn oorspronkelijke plan. Het is een leuk idee, maar ik ben het steeds veranderen van mijn lannen meer dan zat. Ik wil nu gewoon weten waar ik aan toe ben en daar naar toe leven.
[/quote]

...al kan ik me deze reactie ook wel voorstellen.

Jeetje Cat wat zwaar klote allemaal.
When the going gets tough, the tough get going he.
Het duurt waarschijnlijk ff bij die australische mannencultuur voordat ze doorhebben dat een energieke en goed opgeleidde sheila een ware aanwinst voor hun is om hun land mee te helpen opbouwen. Beetje dom van downunder.
Sterkte met alles!

Groetjes The Roosters - Steef

Hoi

Goed dat je nieuwe plannen hebt gemaakt en je zal vast een geweldige reis hebben. :up:
Soms lopen dingen anders dan je hoopt, maar ik zeg altijd voor alles zal wel een reden zijn, al is die reden soms moeilijk te bedenken op het moment dat het ff tegen zit.

Hey Femke!
Wat is het stil, waar is dat vechthaantje naartoe?
Laat ons iets horen hoe het met je plannen zit, ga je nu reizen of ga je toch nog es doorbijten voor dat visa?
Ik moet wel toegeven dat je reisplannen indrukwekkend zijn. Als je dat kan verwezenlijken, hoedje af hoor! En mijn opinie is; als je dat kan moet je dat zeker doen, zoniet krijg je er later toch spijt van. Go 4 it! Veel succes.
Groeten Henk.

Omdat ik nooit meer iets op mijn 3 emails heb gehoord van mijn Case Officer, heb ik besloten dat ik ga reizen. Ik vertrek dus 29 Oktober voor 2 weken Australie, dan een weekje Bali en ongeveer 2 weken Maleisie, 1,5 week Thailand, week Cambodja, 2 weken Vietnam, 1,5 week Laos en 1 week Thailand. Ik vermoed dat ik ongeveer rond 20 Januari weer terug ben in Nederland.

Wat vreemd dat je niks hebt gehoord. Vind ik echt opvallend, want mijn ervaring met contact met CO zijn heel goed geweest. Je kunt ook gewoon bellen hoor! Neem toch aan dat je wilt weten wat de status wordt rondom je vertrek?

Wie weet gebeuren er nog hele onverwachte dingen!
De reis klinkt in ieder geval mooi.

Veel plezier !

Henriette

Voor mij maakt het op dit moment niet zoveel uit, daar ik, in ieder geval voorlopig, toch niet ga emigreren. Ik ga nu gewoon reizen (heb al mijn ticket naar Australie, van Australie naar Bali en van Bali naar Kuala Lumpur geboekt). Vandaag de minder prettige dingen van mijn reis: inentingen halen.
Daarna ga ik eerst kijken of ik mijn leven in Nederland weer kan oppakken (heb geen zin weer ruim een half jaar in de toekomst te moeten leven). Mocht dat nou niks worden en mijn dromen hier niet door kunnen gaan, kan ik altijd nog doorgaan met de emigratie. Op dit moment alleen even niet dus.

Goed idee om het heft in eigen hand te nemen! Het schiet al aardig op eer je vertrekt. Ben je al aan het pakken? Wie weet wat je op je reis tegen gaat komen! Ik ben in ieder geval benieuwd naar alle reisverhalen. Hopelijk heb je daar dan tijd voor (om verslag te doen) maar ik kan me ook voorstellen dat je geheel in de reis op zult gaan.
Groeten,
Francine

Back