Catkin's nieuwe weg naar Australië

Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Als dit je droom is moet je ervoor gaan. Ik ken weinig mensen die na een tegenslag nog eens opnieuw zouden beginnen.Het vraagt veel meer moed om dit nog eens opnieuw te doen dan het op te geven!

Dus  :up:

Zoals het er nu uitziet ga ik niet verder met een sposorship, omdat (voor zover ik heb kunnen zien) dit voor mij alleen mogelijk is in de regionale gebieden van Victoria en Tasmanie.
Dat betekend dat ik een nieuwe aanvraag in moet gaan dienen. Voor zover ik heb begrepen kan dat nu digitaal, dus dat moet even uitgezocht worden. Ik ga eerst even heel goed kijken of ik daadwerkelijk de 120 punten haal. Waarschijnlijk haal ik ook daadwerkelijk (op het randje) 120 punten. Maar voor mjn aanvraag wil ik hier wel zeker van zijn....

Dat geloof ik graag, maar toch zou ik er niet hoeven te wonen. Daarnaast moet ik dan naar de regionale gebieden van Tasmanie, niet erg maar ben uberhaupt nog nooit in Tasmanie geweest. Het is dan nog maar ernstig de vraag waar ik terecht kom... Ik hoef niet pese midden in het centrum van een grote stad te wonen, maar in mn uppie emigreren naar de andere kant van de wereld en dan midden in de outback zitten... sjah het is wel een avontuur, maar ik weet niet of ik dara gelkkig van word

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg118509#msg118509 date=1212227808]
Dat geloof ik graag, maar toch zou ik er niet hoeven te wonen. Daarnaast moet ik dan naar de regionale gebieden van Tasmanie, niet erg maar ben uberhaupt nog nooit in Tasmanie geweest. Het is dan nog maar ernstig de vraag waar ik terecht kom... Ik hoef niet pese midden in het centrum van een grote stad te wonen, maar in mn uppie emigreren naar de andere kant van de wereld en dan midden in de outback zitten... sjah het is wel een avontuur, maar ik weet niet of ik dara gelkkig van word
[/quote]

Tassie is net als de rest van Australie, inderdaad "aan de andere kant van de wereld", maar echt niet "het eind van de wereld". Er zijn genoeg urbane gebieden te vinden om je niet in the middle of nowhere te begeven.

Regionale gebieden wil echt niet zeggen dat je ver van een State Capital woont. In 40 minuten zit je bijvoorbeeld vanaf Geelong in het CBD van Melbourne, maar toch is dat een plek die als Regional Victoria geldt, en waar veel regionale migranten naar toe trekken.

Tja.. kwestie van alle pro's en con's op een rijtje zetten, en je prioriteiten ordenen. Misschien dat eerst eens doen? Succes met alles!

Groeten Sander

PS: outback op Tassie?

Het was meer een "bij wijze van spreken". Ik heb mijn pro's en con's wel op een rijtje en kom dan toch eerder uit bij een hernieuwde visum aanvraag, anders zou ik dat niet zeggen. Ik ben nooit in tasmanie geweest en ik ga niet zomaar ergens heen waar ik het niet ken. Daarnaast LIJKT het me een heel mooie vakantie bestemming, maar ik wet niet of ik er zou willen wonen. Dan zou ik eerder voor de regionale gebieden in Victoria gaan.
Maar nog geeft een skilled independent me de meeste mogelijkheden en daarnaast de meeste vrijheid. Dan wil het nog niet zeggen dat ik in de grote stad ga wonen (en ik weet dat het niet alleen hele afgelegen gebieden zijn, want heel zuid australie is regionaal gebied, dus ook bijv adelaide), maar dan heb ik wel meer keus en meer vrijheid.
Mocht ik op een sponsored visum gaan wil ik eerst kijken waar ik terecht kom en een retourtje kost me uiteindelijk meer dan een nieuwe visum aanvraag...

Er zijn nogal eens misverstanden over het begrip 'regional area'. Vaak wordt er dan gedacht dat je alleen in de 'outback' kunt wonen, maar niets is minder waar.

Als je kijkt op www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/regional-growth.htm dan zul je zien dat heel South Australia, Tasmania en de Northern Territory onder deze definitie vallen en ook grote gebieden van andere staten.

Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg118513#msg118513 date=1212231335]
Maar nog geeft een skilled independent me de meeste mogelijkheden en daarnaast de meeste vrijheid.
[/quote]

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in! En er even kijken is natuurlijk heel verstandig. Nogmaals veel succes met alles!  :up:

[quote author=Rob Breumelhof link=topic=5453.msg118515#msg118515 date=1212231686]
Er zijn nogal eens misverstanden over het begrip 'regional area'. Vaak wordt er dan gedacht dat je alleen in de 'outback' kunt wonen, maar niets is minder waar.

[/quote]

Ik weet dat het niet alleen "outback" gebieden zijn. Ik heb inmiddels opgezocht wat de regionale gebieden zijn en waar ik eventueel terecht zou kunnen komen. Ik vond echter dat het zeer beperkt was voor mijzelf.

Hey volgens mij ben je eruit meid!
Even goed rekenen (ik zou ook zeker willen zijn van die 120 punten, maar t lijkt er wel op!) en indienen maar! Met je twee jaar geldige IELTS en skills assesment letter!

Toppie!

Henriette

Hoi Catkin,
Voor wat het waard is: als je inderdaad de 120 punten kunt halen, zeker dat alternatief volgen. Zoals je zegt een retourtje is al meer dan de nieuwe aanvraag en het grootste deel van je papieren hebt je dus al .. Ik denk dat het absoluut de voorkeur moet zijn om 'onafhankelijk' te zijn.. Kun je altijd nog binnen Australie van bestemming veranderen als dat nodig is of je er zin in hebt .. !!

Ligt alles al klaar om verzonden te worden  :p

Het klinkt inderdaad al of je al weet wat je gaat doen, ik neem aan dat Rob jouw verhaal kon bevestigen van de 120 punten etc etc.

Het geld van een ticket kan je inderdaad beter aan je visum besteden. Mocht je aanvraag wat van je plannen om nog 1,5 jaar in Nederland te blijven onmogelijk maken. Je weet het he, als ik eindelijk dat %$&# visum krijg en ik een plekje heb gevonden, je bent welkom hoor! Enne dat mag gerust wat langer dan een weekje  :wink:, er zit alleen een wel hele grote maar aan.........het is wel Melbourne.

Groetjes Chantal

Hello Catkin ! je geduld is (werd) tergend op de proef gesteld, en mocht je de aanvraag opnieuw indienen binnenkort dan zit er waarschijnlijk nog een frisse hollandsche winter in! Als je m'n posts nagaat zie je dat ook ik opnieuw ben begonnen dit jaar ivm een refuse! (En uiteraard tot op heden nog geen teken van leven mogen ontdekken)Maar anyway goed dat je er toch voor blijft gaan ook al zit het (hoe onredelijk en onterecht ook) tegen. Ene al naar Tarzan geweest? zoek nog gezelschap namelijk!

[quote author=Gerbrand link=topic=5453.msg118597#msg118597 date=1212415672]Ene al naar Tarzan geweest?[/quote] :grin:

Nou... misschien heb jum wel door Scheveningen zien slingeren! maar hij is volgens mij voornamelijk te vinden in het circustheater!

Er was iets met 15,5 had dat nu met het circus theater te maken of zat Bart in de goede richting.... :oops:

Mensen al sla je me dood,!  but anyway, had nog bon van de Appie Hein met tweede voorstelling-Tarzan de musical- gratis ( dat scheelt al gauw 70 euro) maar kwam er net achter dat die actie al afgelopen is (bon niet goed gelezen  :blond:) , dusu..tja wil niet geheel terugkrabbelen altijd wel een leuke voorstelling te zien (voornamelijk in Amsterdam trouwens) dus laat maar weten? :shock:

Back