Catkin's nieuwe weg naar Australië

[quote author=Dijnnas link=topic=5453.msg122772#msg122772 date=1217356676]
Hou vol he!  :up:
[/quote]

Ik ga door tot het bittere eind...
En ik vind het een goed teken dat ik zo snel in mijn proces al tegen "problemen" aanloop. Mijn vorige visumaanvraag ging zo voorspoedig, dat niks fout kon gaan en op het einde ging het zo fout, dat ik mijn visum niet kreeg. Ik heb dan liever nu wat kleine tegenslagen en dat er uiteindelijk wel een visum uit komt rollen. Ik zie dit dus maar als positief resultaat :lol:
En inderdaad, ik weet dus wel dat alles goed bekeken wordt en als ik het weer zend en niks meer hoor, dat het dus helemaal goed is gegaan :up: Geeft toch wat zekerheid als er dan een aantal weken zijn verstreken.

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg122774#msg122774 date=1217357314]
[quote author=Dijnnas link=topic=5453.msg122772#msg122772 date=1217356676]
Hou vol he!  :up:
[/quote]

Ik ga door tot het bittere eind...
En ik vind het een goed teken dat ik zo snel in mijn proces al tegen "problemen" aanloop. Mijn vorige visumaanvraag ging zo voorspoedig, dat niks fout kon gaan en op het einde ging het zo fout, dat ik mijn visum niet kreeg. Ik heb dan liever nu wat kleine tegenslagen en dat er uiteindelijk wel een visum uit komt rollen. Ik zie dit dus maar als positief resultaat :lol:
[/quote]

Wat een ontzettende positieve instelling!

Ja ik moet eerlijk zeggen dat ik problemen in dit stadium van mijn visum (en deze problemen) nog niet zo schokkend vind. Maar goed, bij mijn vorige visumaanvraag heb ik natuurlijk te maken gehad met de grootste tegenslag die je kunt krijgen, dus dan valt dit wel mee. Het is te overzien... Zolang het recht te zetten is en niet al te veel kost (na 2 visumaanvragen en een huis helemaal opnieuw inrichten vanwege alle verkochten spullen, ben ik niet heel rijk meer) vind ik het al snel wel best op dit moment. Daarnaast heb ik niet ontzettende haast om te gaan, dus ook al zou het nu een maandje langer duren, maakt dat niet zoveel uit eigenlijk. Als ik dit keer mijn visum maar gewoon krijg is het goed, wel het liefst dan ergens in 2008/ 2009  :grin:

Das het positieve wat je hebt overgehouden aan de vorige aanvraag: Erger kan het niet! En zo is het ook. Zou me ook kunnen voorstellen dat je angstig wordt na zo'n ervaring, maar gelukkig bekijk je het van de positieve kant en gebruik je die ervaring op een juiste manier  :up:

Hoi Femke,

Had even wat schade in te halen met lezen, maar ben nu helemaal bij. Wat een bizar verhaal zeg...

Als mijn hubje inderdaad ergens mee zou kunnen helpen (hij is ook mijn vriendelijke systeembeheerder) zal hij dat zeker willen doen (.Dirk is zijn naam)

Succes en het gaat lukken, weet het zeker!
Sacha
P.S. We wonen niet in Den Haag, maar Dirk werkt daar wel

Ik vind het echt super lief dat iedereen aanbied om te helpen :up: Ik hoop dat het na vandaag, dankzij Chantal (tweety) is opgelost, maar iedereen reuze bedankt voor alle aangeboden hulp.

Zo, net heb ik opnieuw mijn documenten opgestuurd naar DIAC. Ze zijn ditmaal een stuk duidelijker, ik hoop maar dat ze duidelijk genoeg zijn voor DIAC.
In ieder geval weet ik nu dat ze ernaar kijken dus als ik niks meer hoor zal het wel goed zijn...

Een maandje wachten zit er alweer op :up: Op zich is dat best snel gegaan. Zoals de timeline nu staat zou een online aanvraag ongeveer 8 maanden duren en dat zou betekenen dat ik rond maart iets zou horen. Dat zou eigenlijk wel mooi uitkomen, daar ik het liefst mijn medicals en VOG pas begin volgend jaar zou willen doen. Dan zou me dat misschien mijn vakantie kunnen schelen qua geld, omdat ik dan eventueel december 2009 of januari 2010 weg zou kunnen gaan. Eerder kan ik zo wie zo niet weg, dus als ik eerder wordt gevraagd voor medicals of VOG, komt er een vakantie tussendoor en ga ik ws iets later weg. Ach we zien het wel.

Ik weet het niet hoor met die 8 maanden....... Ik sta momenteel op 7 maanden, 3 weken en 3 dagen  :lol:
Maanden heeft er geen enkele vooruitgang in gezeten, maar momenteel vliegen ze aardig door de aanvragen heen.

Mijn gok is dat als je niet zo'n haast hebt je juist je visum erg snel krijgt  :roll:

Chantal

En wacht maar tot de beestjes echt weer gaan kriebelen dan kan het niet snel genoeg gaan.

:grin: Zul je net zien inderdaad. Financieel gezien blijft het voor mij het gunstigsd als ik in januari mijn VOG en medicals kan doen. Dan heb ik mijn streefbedrag weer bereikt en zou ik misschien, ipv eerst op vakantie gaan, gelijk kunnen vertrekken.
Maar goed, heb ik eerder mijn visum, heb ik weer eerder meer zekerheid.

Ik had vorige week de DIAC maar even gemaild, daar er in een ander topic sprake zou zijn dat je je medicals en VOG ook binnen 28 dagen na aanvraag van een visum moest doen. Gelukkig vandaag al mail terug van de DIAC, dat je mag wachten met je VOG en medicals totdat je CO erom vraagt. Dit is dus niet verandert... Verder nog erg geduldig aan het wachten. Denk dat ik deze week even een mailtje stuur om te kijken of ze mijn documenten nu op de juiste manier hebben ontvangen...

Zonde he dat je nu weer opnieuw die medicals moet doen [als ik je goed begrijp], weer zak vol met euro's de deur uit  :cry:.

Nou ja, het bedrag van de nieuwe visum aanvraag is net afgeschreven. Dat heb ik dus ook 2x betaald. In vergelijking daarmee is de medicals echt niks  :|Gelukkig waren mn skills assessment en IELTS nog wel geldig.

Haha, jawel. Ik ga 23 augustus weer naar tuckerbox voor wat australische producten. Moet het komende 1,5 jaar toch doorkomen... :grin: :lol: :grin:

mmm de Tuckerbox!! Daar waren wij enkele weken geleden ook, jammer genoeg is de Kellogs Nutrigrain 'Out of stock', net als de Arnotss Mint slices. Maar... de timtams en Vegamite (brrrr, vind het zelf niet lekker, maar manlief wel!) maakten veel goed!!
Ik werk in Leiden, dat maakt het makkelijk om af en toe even langs te fietsen!
Dus...als je een bestelling hebt  :wink:

groetjes, Marja

Ja dat is makkelijk als je in leiden woont, ik zal het onthouden. Volgende week ga ik er met een vriendin heen. Gaan we gezellig een ochtendje naar Leiden en even lunchen. Ik wissel Tuckerbox een beetje af met de Dutch outback shop in Rotterdam.

Vandaag kreeg ik de Pilot Guide binnen. Een dvd over eigenlijk bijna alle delen van Australie en hij duurt dan ook maar liest 220 minuten. Hopelijk is het wat. Tot ik mag gaan moet ik mezelf zo maar even bezighouden :grin:

Jullie hebben mij wel heel erg nieuwsgierig gemaakt naar die timtams  :lol:, het wordt moeilijk kiezen de eerste dag in Brisbane => eerst shrimps on the barbie of eerst die timtams. Ach dan proberen we het gewoon achter elkaar.

Ben je die dvd al aan het kijken? Vertel hoe was het?

Back