Catkin's nieuwe weg naar Australië

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg123704#msg123704 date=1218558464]
Ja dat is makkelijk als je in leiden woont, ik zal het onthouden. Volgende week ga ik er met een vriendin heen. Gaan we gezellig een ochtendje naar Leiden en even lunchen. Ik wissel Tuckerbox een beetje af met de Dutch outback shop in Rotterdam.
[/quote]

Ik zie in je profiel dat je in Den Haag woont. Op de Fred kan je Tim Tams kopen bij Thomas Green (tegenover de Albert Heijn) en die hebben volgens mij nog meer Australische dingen  :up:

Ow daar ga ik dan eens kijken. Heb daar al eens mix voor carrot cake gekocht. Woon namelijk in scheveningen, erg dichtbij de fred... Rij er morgen wel eens langs om te kijken wat ze dan hebben uit Australie.

De film is op zich wel leuk (ben nog aan t kijken, duurt namelijk 220 minuten). Wel soms wat overdreven en er mocht bij mij soms wat meer stilgestaan worden bij de omgeving. Maar het is leuk om te zien en ik herkende weer veel van wat ik eerder heb gezien. Voor 9 euro is het dan wel de moeite waard, maar het blijft jammer dat ze degene die reisd meer filmen dan de omgeving haha...

Deze maand 2 jaar geleden begon ik met alle vertalingen voor de skills assessment. Ben nu dus alweer ruim 2 jaar met mijn visum bezig :shock:

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg123716#msg123716 date=1218568540]
Ow daar ga ik dan eens kijken. Heb daar al eens mix voor carrot cake gekocht. Woon namelijk in scheveningen, erg dichtbij de fred... Rij er morgen wel eens langs om te kijken wat ze dan hebben uit Australie.
[/quote]

Het assortiment verschilt nogal is. Eind april heb ik een boel tim tams gekocht. Moest na mn werk nog een paar uur voor het Paard wachten voor we naar binnen mochten. Iedereen heeft van de tim tams gesmuld haha. Ze kenden het natuurlijk niet.....

Ik zat net je website te lezen. wat balen zeg dat je visum in eerste instantie niet geod is gekeurd vanwege die 5 maanden. Moet nu toch wel goed gaan dan? Ik ben in 2002/2003 6 maanden geweest en in die tijd ook verslingerd geraakt aan Australie.

Ben vandaag wezen kijken en de Tim Tams zijn €1,75 duurder dan bij tuckerbox, dus daar wacht ik nog even mee (heb nog een halve doos en ga 23 augustus weer naar tuckerbox). Wel heb ik lekker crumpets en jam gekocht. Dat was mijn favoriete lunch in australie. Ow en een crunchie. Eind volgende week sla ik wel weer groots in voor een maandje...

Ja het is inderdaad wel balen dat het destijds is afgewezen op 5 maanden werkervaring. Ik kan nu pas op zijn vroegst in januari 2010 weg. Dat is toch nog wel een hele lange tijd. Maar goed... Het is het wachten waard (hoop ik dan maar haha). En ja in princiepe zou het nu goed moeten gaan. Ik zie het wel.
Volgens mij raken bijna alle reizigers toch wel wat gehecht aan australie  :up:

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg123716#msg123716 date=1218568540]
Ow daar ga ik dan eens kijken. Heb daar al eens mix voor carrot cake gekocht.
[/quote]

Hoi, je hoeft geen carrot cake mix te kopen. Dit recept is lekkerder en goedkoper - http://www.joyofbaking.com/CarrotCake.html

emot177.gif

VGR,

dutch painter

Aangezien vorige keer mijn documenten onduidelijk waren en deze dus niet aan mijn aanvraag konden worden gehangen, heb ik zondag DIAC gemaild met de vraag of ze nu wel goed waren. Het volgende antwoord kreeg ik terug:
Our records show that we received documents on 31/7/2008 and they have been attached to your application.

Mijn documenten zijn nu dus goed aangekomen :up: Nu is het verder wachten. Mocht er rond halverwege januari nog niet om medicals en VOG gevraagd zijn ga ik deze halverwege januari vast frontloaden. Dat is toch de tijd dat ik volgend jaar wil vertrekken.

Weet iemand ook of er een bepaalde tijd is waarin je je visum op moet halen in Berlijn en hoe lang je ongeveer hebt om je visum op te halen (vanaf je grant letter)? Ik kon het zo snel even niet vinden...

Hi Catkin,

Deze zelfde vraag heb ik afgelopen voorjaar aan Rob gesteld, en nee er is geen termijn.
Je kunt gaan wanneer je zelf wilt.

groeten,
Tampet

De termijn is toch uiterlijk 1 jaar na afgifte van je VOG/Medicals? Want dan moet je Oz. binnen zijn geweest om te valideren en daar heb je het visum voor nodig :)

Maar dat leek me vrij duidelijk toch?

Ja, maar ik wist niet of je je visum in berlijn al binnen een bepaalde termijn moest ophalen. Had gekund dat je bijvoorbeeld binnen een maand je visum moest ophalen ofzo. Dat was even de vraag... Maar goed dat visum duurt nog even en k heb alle tijd...

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg124598#msg124598 date=1220329651]
Maar goed dat visum duurt nog even en k heb alle tijd...[/quote]
gelukkig!

Ik heb besloten om, als ik vakantie kan krijgen in Januari op mijn werk, eerst een andere droom waar te gaan maken voor mijn emigratie. Al jaren lang is het een "wens" van mij om een rondreis door Afrika te gaan maken en de eerste jaren na mijn emigratie zie ik dat er niet van komen. Ik heb dus besloten eerst ook daar in te investeren, ondanks dat mijn emigratie hierdoor misschien iets langer op zich zal laten wachten (ligt een beetje aan de financieen). Mocht ik in Januari vrij kunnen krijgen ga ik dan een 24 daagse rondreis maken door Zuid Afrika, Mozambique, Zambia en Malawi. Dan heb ik dat in ieder geval gedaan en dan zie ik wel wanneer ik naar Australie zal vertrekken (dit zal sowieso, ook zonder vakantie, toch niet voor 2010 zijn). Aangezien ik dit jaar ook niet op vakantie ben geweest, vind ik dit wel een goed besluit. Ik hoop dat, tegen de tijd dat ik terug kom van de reis (mocht het doorgaan kom ik 2 februari terug) ik inmiddels gevraagd ben voor een medische test en VOG. Ik denk dat ik voor mijn vakantie sowieso een afspraak maak bij de panelarts om de medische test na mijn vakantie te gaan doen. Mocht ik dan begin 2010 nog niet gelijk gaan emigreren, ga ik dan even een paar weekjes op vakantie in australie in Januari. Het kan ook zijn dat ik toch begin 2010 al vertrek naar Australie qua emigratie, maar dat zal van verschillende zaken afhangen...

:shock:

Afrika? Owkee het begint ook met een A maar hiermee is ook alles gezegd!
Maar zonder gekheid die vakantie klinkt goed! Wat je ook doet die afspraak begin 2010 daar hou ik je aan  :wink:

Haha ik kom sowieso begin 2010 naar Australie, dus die afspraak blijft staan. Of het dan een tijdelijk bezoekje is en later de emigratie of dat ik gelijk ga emigreren, zie ik tegen die tijd wel. Maar 2010 zouden we wat gaan drinken, dus dat komt goed :up: Met een beetje geluk kan ik tegen die tijd gelijk blijven...
[move]Misschien moet ik eerst maar even afwachten of ditmaal wel een visum wordt toegekend...[/move]

[quote author=tweety link=topic=5453.msg125506#msg125506 date=1221913020]
:shock:

Afrika? Owkee het begint ook met een A maar hiermee is ook alles gezegd!
Maar zonder gekheid die vakantie klinkt goed! Wat je ook doet die afspraak begin 2010 daar hou ik je aan  :wink:
[/quote]

Waarschijnlijk loopt mijn emigratie hier geen vertraging door op. Dat hoeft in ieder geval waarschijnlijk niet, mits ik grote financiele tegenslagen te verwerken krijg in 2009... Dus begin 2010 staat nog steeds als streefdatum, misschien alleen iets lichter in de portemonne... Mocht ik dit niet halen, is het natuurlijk altijd nog een optie om de emigratie uit te stellen. Op dit moment ga ik daar echter nog niet naar uit. Alleen gaat het wachten wat sneller als ik in Januari of April 3,5 week lekker ga genieten...

Hele slimme beslissing. Je zou soms bijna vergeten dat er ook nog andere mooie gebieden in de wereld zijn, waar je dan misschien wel niet zou willen wonen, maar die je toch gezien wilt hebben. Afrika staat bij mij ook altijd nog heel hoog op de lijst, maar we willen dan toch echt dat de kinderen wat ouder zijn en het "bewust" meemaken. Als je nu de mogelijkheid hebt, zou ik het zeker doen!

Sacha

Je hebt groot gelijk!En Australie loopt niet weg  :up:
Wij gaan ook pas rond 2010 en we willen in de tussentijd zeker nog het een en ander zien, wij hebben ons meer gericht op Europa, want als we eenmaal daar zitten zal er een vakantie in Europa niet meer in zitten.

Ik hoop voor je dat je vrij krijgt op je werk! Lijkt me hartstikke leuk zo'n rondreis.

Groetjes Ingrid

Back