Catkin's nieuwe weg naar Australië

Dan zal ik ook voor jullie duimen. Als jullie hem hebben, zal het voor mij niet meer zolang duren :up: Succes ook.
Het vervelende van deze periode is ook dat er echt helemaal niks nieuws valt te vertellen. Er gebeurt gewoon niks...

Maar onze wederzijdse families grijpen dat als een mooi excuus aan om te dromen dat we dus niet meer gaan..... "Het duurt allemaal al zo lang en van uitstel komt af stel" krijg je dan te horen... We laten ze maar even in die droom. Wij hebben besloten dat het niet meer erg is om een paar maanden langer te moeten wachten, want wat zijn nou die paar maanden op de rest van ons leven :smile:

Helaas vertrek ik pas 18 april naar Afrika (t/m 10 mei). Ik kreeg trouwens gister wel een brief binnen dat de reis zo'n 55 euro goedkoper is geworden en dat ze dit hebben verrekend. Netjes dus! Scheelt toch weer een klein beetje wat ik weer mee kan nemen naar Australie (is toch weer een dag levensonderhoudt  :grin:).
Verder vindt ik dit echt een rot periode. Er gebeurt gewoon helemaal niks, waardoor je niks nieuws te melden hebt en ik merk dat mijn plannen dan weer wat naar de achtergrond verschuiven. Ik stel mijn medicals en VOG zolang mogelijk uit (doe ik wel uiterlijk in februari). Dus dan is er wel weer wat te melden haha. Nog een 13 a 14 maanden en dan hoop ik te vertrekken. Planning ligt nog steeds rond Januari 2010, maar eventueel kan dit een maandje later worden als ik nog een klein beetje extra wil sparen...

Aaah, 18 april, dat duurt nog eventjes ja, ik was in de veronderstelling
dat je zo wegging, of ik ben gewoon te lui om alles te lezen hahaha.
Meid, tanden op elkaar en je komt die periode heus wel door, erger je
niet aan het voorspelbare en maak van elke dag wat leuks  :grin:

groetjes Miran

Ik hoop dat dit jaar eindelijk het jaar wordt waarin ik mijn visum zal krijgen... Na zo'n 50 pagina's hier in mijn eigen draadje 2x aanvragen en 2,5 jaar bezig zijn, mag dat wel eens. Inmiddels wacht ik ook alweer ruim 6 maanden, zit dus al ongeveer op de helft...

He Catkin,

Het is een langdurig proces, dat zal je wel van de 1e keer ervaren hebben. Nog even wachten.....en geduld hebben en dan
komt het voor jouw ook goed. :up:.
Gr. Ingrid

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg129851#msg129851 date=1230928017]
Ik hoop dat dit jaar eindelijk het jaar wordt waarin ik mijn visum zal krijgen... Na zo'n 50 pagina's hier in mijn eigen draadje 2x aanvragen en 2,5 jaar bezig zijn, mag dat wel eens. Inmiddels wacht ik ook alweer ruim 6 maanden, zit dus al ongeveer op de helft...
[/quote]

Dat zal toch wel? Ik duim iig voor een snelle en goede afloop  :up:

Ik duim met je mee, want we zitten in dezelfde aanvraag maand (juni 2008 toch?)

Het gaat ons lukken, de vraag is alleen nog wanneer!

Sacha

Zo inmiddels alweer meer dan een 1/2 jaar aan het wachten, een aangezien ik op geen enkele lijst voorkom verwacht ik dat er nog wel een 1/2 jaar bijkomt. Ik heb besloten dus nog maar even met mijn medicals en VOG te wachten, aangezien ik dan wat langer kan sparen voordat ik in Australie moet zijn en kan dus volgend jaar dan wat later vertrekken.
Ik ben benieuwd hoelang het nu gaat duren als je op geen enkele lijst voorkomt. Heb mijn aanvraag in juli ingediend (1 juli), maar heb het idee dat ik wel aan (minimaal) een jaar wachttijd ga komen. Op zich natuurlijk wel lekker, aangezien ik dan wat langer kan wachten met emigreren (en dus nog even sparen), maar nadat het vorige keer is fout gegaan wil ik nu ook wel weten waar ik aan toe ben...

Lijkt me wel irritant dat je niet weet wat voor termijn je in gedachten kunt houden.
Als je niet op de CSL staat weet je nu niks,het was natuurlijk altijd al afwachten geblazen, maar nu is het nog onzekerder. Ik hoop voor je dat Rob binnenkort meer weet, hij zou,meen ik, hier een berichtje plaatsen als hij een gesprek had met mensen van het Diac.

Maar ondertussen vermaak jij je wel he Catkin.... Afrika in vooruitzicht!Ik zou zo mee willen  :smile:

Was je trouwens nog naar een Australisch restaurant geweest ( bv die in Veldhoven, Sydney? )

Groetjes Ingrid

Hoi,

Jaja ik vermaak me wel, heb het druk genoeg (geen moment om me te vervelen). Ben momenteel druk met het zoeken naar sponsoren voor een sponsor wandeling van Oxfam Novib. Daarnaast is dat hard trainen (100km non stop wandelen in maximaal 30 uur).
En ja, nog een 2 maanden en dan lekker naar Afrika. Helaas is mijn reis naar Zuid Afrika, Mozambique, Malawi en Zambia gecancelled. Er waren te weinig deelnemers (lees; ik was de enige). Ik heb dus helaas een nieuwe reis moeten boeken. Ik vertrek nu een dag later, 19 april, naar Zuid Afrika, Botswana, Namibie en Zambia. Ook leuk natuurlijk, dus mag niet heel erg klagen.
Ik Juni dus een weekendje naar Ede, want 20 en 21 Juni is die wandeling van Oxfam Novib (20 Juni om 11.00 vertrek, 21 Juni maximaal om 17.00 aankomst). We vertrekken vrijdag en gaan t/m maandag dus in een huisje in Ede zitten.
Verder wil ik in November nog een lang weekend naar Londen.

Maar ik moet zeggen dat ik best nog even op mijn visum wil wachten, maar dat ik toch ook wel wil weten waar ik aan toe ben....

Vandaag een mailtje gekregen dat ze denken dat mijn aanvraag over een jaar behandelt zal worden...

dat is wel balen omdat dat nog zo ver weg is. Maar je weet tenminste wel waar je nu aan toe bent. Elk nadeel heeft zn voordeel zij Johan Cruijff toch zo mooi.

Hopelijk wordt het toch wat eerder dat ze je aanvraag gaan behandelen.

Het was overigens niet een zeker termij. Ze dachten (maar dit was een beetje een gok), dat het over ongeveer 12 maanden zou zijn. Ik kon wel mijn aanvraag omzetten naar een state sponsership visum (dan ben je eerder aan de beurt), maar wil dat op dit moment nog niet doen. Aangezien ik toch pas volgend jaar weg wil, kan ik hier beter nog even mee wachten. Ik mail gewoon eind dit jaar nog eens en dan hoor ik het wel weer. Omzetten kan ws ook op een later tijdstip nog wel.

Wij hebben inmiddels besloten om toch maar voor een state sponsership te gaan als die 2007 geen typefout is. We komen er voor in aanmerking en langer wachten is echt geen optie.

Sacha

he he, wat een gedoe he... Tis t straks wel allemaal waard ale je in Oz bent! Jij gaat toch naar perth alst allemaal gaat lukken he...? Tis alweer lang geleden dat ik van me heb laten horen, sorrie! Woon hier inmiddels ruim een jaar, hebben een huis gekocht vorig jaar Mei en werk nu als Klasse assistente in een private boyschool in Perth. Fijn nhoor, al die vakanties! (12!)
Kwens je heeeeeeeeeeeeeel veel succes met duimendraaien...! En wachten, en nog meer wachten, en nog meer wachten. De aanhouder wint! geniet nog even dubbel en dwars van de oliebollen en HEMA!
Grts,
marieke
(ook SPH gedaan, rememeber?)

Zo is het: de aanhouder wint. Ook ik wens je veel wacht succes en het kan niet anders dan dat het goed gaat komen  :up:

Back