Dat houdt me niet tegen, alleen als je beroep op de regional skilled sponsorship lijst staat moet je een ander visum aanvragen, dan als je beroep op de "normale" skilled sponsorship staat en laat je nou net niet kunnen wisselen naar het visum wat je nodig hebt voor een regional skilled sponsorship. Mocht dat wel kunnen zou ik het inderdaad geen probleem vinden om in een regional area te gaan wonen, zeker niet als het tijdelijk is... Helaas lijkt het er dus op dat ik gewoon mijn visumaanvraag niet om kan zetten, omdat Welfare Worker nergens op een "normale" skilled sponsorlijst voorkomt.
In eerste instantie wilde ik natuurlijk niet veranderen van visum, aangezien ik liever een skilled visum aanvraag (anders had deze nieuwe aanvraag ook niet eens gehoeven, daar ik het skilled visum ook nog op mijn vorige visum aanvraag kon aanvragen). Echter krijg ik het idee dat het wel heel lang gaat duren eer mijn visum er door gaat komen, waardoor ik toch in overweging nam maar voor een skilled sponsorship te gaan. Dan zou ik later altijd nog naar een plek of staat kunnen gaan welke mijn voorkeur had, maar was ik in ieder geval nu even binnen. Helaas lijkt ook dat er dus niet in te zitten.
Moet bekennen dat het me nu allemaal wel even tegenvalt en ik behoorlijk baal. Vooral omdat het zolang gaat duren. Ik zou in 2007 eigenlijk al vertrekken, nu is het 2009 en gaat het waarschijnlijk nog minimaal 1,5 jaar duren eer ik kan vertrekken, als het niet langer is.