Catkin's nieuwe weg naar Australië

Welfare worker staat alleen op de SOL lijst (wel 60 punten), maar niet op de CSL, MODL of op een "indemand list' van een staat. Wat betekend dat ik nu dus gewoon op de behandeling van mijn skilled independent moet wachten, wat dan weer (als je op geen enkele lijst staat) eeuwig duurt.
En ja *** is het inderdaad. maar ben pas 3 jaar bezig, dat scheelt! Kan zo echt lekker een toekomst opbouwen (NOT).

Hoi Femke,
ik wist niet dat het zo lang kon duren als je toch op de SOL staat.. Dat is balen zeg  :shock: Weer wat geleerd, want ik wil later denk ik ook op Welfare Worker aanvragen.. Want ik heb een hard hoofd in de assesment voor social worker...

Ach Gwen jij gaat jouw Outback Jack gewoon tegen het lijf lopen tijdens je stage.... wedden!

Gosiemikke meid, wat ontzettend kl...  :cry:
Snap goed dat je er genoeg van hebt onderhand. Ze maken het je erg moeilijk!
Je kunt alleen maar hopen dat er betere tijden aan komen bij hetb DIAC.Zou zomaar kunnen dat ze de lijsten aanpassen ( je op een CSL komt ofzo ) en dat ze het aantal uit te geven visa's verhogen. Je weet maar nooit.Ze veranderden de laatste tijd zo vaak iets, nu kan het dan wel eens in het positieve zijn. We hopen het maar.

Je gaat toch [size=8pt]nog wel [/size][size=6pt]gezellig met ons bbq-en he....?[/size]

Hoi Femke,
Idd behoorlijk k****! Ik hoop echt dat het binnenkort mee gaat zitten en dat er meer visas worden uitgegeven. Volgens mij weet Australie niet wat ze nu mislopen!!

De wachttijd is op dit moment zo'n 1,5 jaar als je niet op een voorrangslijst staat. Ik heb al een eerdere aanvraag ingedient die is afgewezen, waardoor ik dus al 3 jaar bezig ben...

[quote author=Gwen link=topic=5453.msg142055#msg142055 date=1246528262]
Hoi Femke,
ik wist niet dat het zo lang kon duren als je toch op de SOL staat.. Dat is balen zeg  :shock: Weer wat geleerd, want ik wil later denk ik ook op Welfare Worker aanvragen.. Want ik heb een hard hoofd in de assesment voor social worker...

[/quote]

Wat jammer! :-( Snap dat je er even genoeg van hebt, hoop dat je de tussenliggende tijd goed kunt gebruiken (sparen, extra ervaring opdoen etc.) want er komt een dag dat er ook een visum voor jou is! Ik denk dat het "gevaar" is van emigratie-plannen is, dat het moeilijker wordt om in het hier-en-nu te leven, al spreek ik voor mezelf...Voor ons gaat het ook nog wel 2 jaar duren maar moet mezelf er steeds op wijzen dat ik nu hier ben, gelukkig onder dezelfde sterrenhemel...(troost ik mezelf dan maar mee... :wink:)

Het probleem is dat ik al een keer mijn hele leven hiernaar toe heb gepland. Toen zelfs een enkele reis geboekt en ontslag genomen. Nu had ik een kans om het wat sneller te laten verlopen gaat het weer mis. Helaas rest nu niks anders dan blijven wachten op mijn skilled independent.

Ik had een berichtje van je gelezen bij Crazy Kangaroe. Wat hun geregeld hebben, kon dit ook niet op jou van toepassing zijn? Ik weet er niet veel van hoor, dus misschien zeg ik iets stoms....?

[quote author=Kathren link=topic=5453.msg142060#msg142060 date=1246529409]
Ach Gwen jij gaat jouw Outback Jack gewoon tegen het lijf lopen tijdens je stage.... wedden!
[/quote]
  :grin: Hope so!!  :cool:

[quote author=skippie link=topic=5453.msg142088#msg142088 date=1246540303]
Ik had een berichtje van je gelezen bij Crazy Kangaroe. Wat hun geregeld hebben, kon dit ook niet op jou van toepassing zijn? Ik weet er niet veel van hoor, dus misschien zeg ik iets stoms....?
[/quote]

Op de site van west australie staat het erbij dat je een off list beroep kan invullen, als je kunt aantonen dat je nodig bent. Bij Victoria staat dit er niet bij! Ik ga het nog wel even uitzoeken, maar heb daar weinig hoop meer opgezet. `mijn emigratieproces is sowieso van teleurstellingen aan elkaar gebonden momenteel, dat ik maar nergens meer echt op hoop. Alleen hoop ik wel dat als ik gewoon voor mijn skilled visum moet gaan, dit niet nog 1,5 jaar gaat duren (wacht immers al ruim een jaar~).

Soms he....soms zou het mogelijk moeten zijn dat mensen die weer terugkeren naar het geboorteland hun visum kunnen overdragen aan een ander.

Waarschijnlijk snap ik nu ook dat Australië vindt dat ze niet in een recessie zitten. Als je ziet hoeveel geld sommigen in hun visumaanvraag stoppen en dan toch helaas weer nul op het request krijgen.

Echt hopen dat de Skilled Independent nog doorgaat......houd moed :)

[quote author=Maluka link=topic=5453.msg142177#msg142177 date=1246602854]
Soms he....soms zou het mogelijk moeten zijn dat mensen die weer terugkeren naar het geboorteland hun visum kunnen overdragen aan een ander.

Waarschijnlijk snap ik nu ook dat Australië vindt dat ze niet in een recessie zitten. Als je ziet hoeveel geld sommigen in hun visumaanvraag stoppen en dan toch helaas weer nul op het request krijgen.

Echt hopen dat de Skilled Independent nog doorgaat......houd moed :)
[/quote]

Goed idee!!! Ik stem voor.
Ik ga nu even bedenken hoe ik het voor mezelf toch dragelijk kan maken. Als ik vbijvoorbeeld volgend jaar weet dat het nog maar max een half jaar wachten is, op een toeristenvisum vast gaan en wat gaan WWOOFF"en of zoiets dergelijks, om toch niet teveel tijd te verliezen eer ik daarheen kan gaan. Echter blijft het een risico, omdat ik natuurlijk al eerder heb meegemaakt uiteindelijk mn visum niet te krijgen.

Hee Catkin,
ik kan me even niet meer herinneren waarom je hem de vorige keer niet gekregen hebt?
Zou je dat nog even snel kunnen vertellen.
Ik hoop echt voor je dat snel iets hoort van je skilled independent visa!! Het is echt niet eerlijk dat jij al zo lang wacht, met zo veel teleurstellingen.

En ik heb nog even een vraag. Hoop dat je die nu wilt beantwoorden. Je zei dat je nog een jaar in Australie zou moeten studeren voordat je als social worker ge- assessed zou worden.. hebben ze er bij gezet welk 'vak' je precies mist. Want ik moet komend jaar al mijn minor voor het 4e jaar kiezen, en als ik nu weet wat de AASW graag wil zien, maar niet in mijn opleiding zit, dan zou ik dat als minor kunnen doen..
Hoop dat ik je hier niet mee lastig val  :oops:

@ Gwen: Nee dat staat er niet bij. Ik denk niet dat het alleen om het missen van een specifiek vak gaat. Onder Social Work verstaan zij meer wat wij hier Maatschappelijk werk noemen. Op zich niet erg om als welfare worker assessed te worden, mits je op een state sponsor visum naar Victoria wilt vertrekken... Voor Welfare Worker krijg je ook 60 punten via de SOL list.

Verder ben ik de vorige keer afgewezen omdat ik volgens hen maar aan 115 punten kwam dan aan de vereiste 120. Dit omdat ik volgens hen niet voldeed aan de eis van 3 jaar werkervaring. Ik had 2,.5 jaar in de gehandicaptenzorg gewerkt en 2 jaar en 7 maanden in de jeugdpsychiatrie. Gehandicaptenzorg is wel welfare work, maar valt niet onder het specifieke beroep van welfare worker. Dus kwam ik 5 maanden werkervaring tekort.
Inmiddels heb voldoe ik wel aan de eis van 3 jaar werkervaring en krijg ik dus 10 punten bij. Door de nieuwe IELTS punten gaan er ook weer 5mpunten af, maar kom ik dus op precies 120 punten! Tenminste volgens mijn berekening.

Hee Catkin,
bedankt voor je uitleg!
Het is inderdaad beter om als social worker geassessed te worden, omdat ik die inderdaad wel eens op state sponsor lijsten zie staan ja. Ik weet dat Welfare worker ook 60 punten is, maar ik wil toch wel eerst proberen voor social worker. Ik doe wel 'maatschappelijk werk', maar ik weet natuurlijk niet of hun maatschappelijk werk overeenkomt met de opleiding in Nederland.
Misschien is het verstandig dat ik de AASW nog eens mail met mijn vraag, zodat ik weet welke Minor ik het beste kan kiezen..
Nogmaals bedankt voor je uitleg, en ik zal nu stoppen je topic te kaapen  :up:

Nu de eerste teleurstelling een beetje is weggeebt, heb ik besloten me te concentreren op de manieren waarop ik toch nog tusse begin en halverwege volgend jaar weg kan. Tot nu toe heb ik een paar opties, echter zijn deze opties wederom afhankelijk van DIAC.
* Hopen dat ik toch mijn skilled independent visum heb (in februari gokte ze dat dit nog wel 12 maanden ging duren, nu doen ze daar geen uitspraken meer over. Zou dus kunnen zijn dat ik alsnog een visum heb begin volgend jaar, echter reken ik daar niet op)
* Als DIAC begin volgend jaar weet dat ik binnen een half jaar een visum heb vast vertrekken op een touristenvisum voor 6 maanden en dan wat werken als WWOOF'er, zodat het verblijf me niet zoveel kost... Risico is dat k eerder heb meegemaakt dat mijn visum op het laatst niet uitgegeven is...
* Ik heb de staat Victoria gemaild of ze, als ik kan bewijzen dat ik toch erg nuttig voor ze ben, niet een sponsorship kan krijgen buiten de skilled lijst om. Helaas staat dit niet op de website, waardoor ik hier weinig hoop in heb, maar wie niet waagt, wint zeker niet. Veel vacatures waarbij ze social workers nodig hebben, zou ik (ook met mijn SPH opleiding en werkervaring) kunnen vervullen...

Als andere mensen nog suggesties hebben hoor ik het graag. Wil eigenlijk wel erg graag toch begin (of UITERLIJK) halverwege volgend jaar weg. Stel mijn toekomst nu al 3 jaar uit totdat ik in australie ben en ben daar een beetje klaar mee. Wil nu gewoon de stap zetten...

Hee Catkin,

Ik kan me niet voorstellen hoe verschrikkelijk vervelend het moet zijn om al zo lang te wachten. Ik snap helemaal wat je bedoeld met dat je je toekomst uitstelt. Zelfs ik heb dit al met mijn stage.. Alles plan je om je droom heen..

Het is goed dat je je nu gaat concentreren op de dingen die nog wel zouden kunnen. Ik zou alleen echt niet weten welke keuze de beste is..

Succes!

De keuze die het beste is, hangt voornamelijk af van de voortgang bij het DIAC. Als Victoria mij alsnog wil sponsoren, ga ik daar voor, aangezien ditt de snelste manier is om mijn visum te krijgen... Als dit niet lukt maar ik wel eind dit jaar hoor dat ik bijvoorbeeld begin volgend jaar mijn visum krijg, wacht ik gewoon op mijn visum. Dan kan ik als ik daar ben ook redelijk snel op zoek gaan naar werk, woonruimte etc. Mocht het dan echter nog een aantal maanden duren, denk ik erover om eerder te vertrekken op een touristen visum en alvast WWOOF'en en wat vrijwilligerswerk, vast wat van Australie te zien. Moet ik natuurlijk wel weten dat ik binnen een half jaar mijn visum krijg... Ik wil alleen niet accepteren dat ik pas in 2011 weg kan :-( Mijn streven blijft om in het eerste helft van volgend jaar te vertrekken!  Vandaar dat ik wat opties probeer te verzinnen om alsnog weg te kunnen rond de geplande datum! Liefst in de eerste 3 maanden van 2010, maar weet natuurlijk niet of dat erin zit!

Het zit je blijkbaar echt niet mee, he meid. Pff, hoop voor je dat je visum toch zo snel mogelijk in orde komt.
Kan je eigenlijk ook niet alvast met een WHV gaan? Of komt je visumaanvraag dan in het gedrang? Ik ken niet zo veel van een WHV maar dan kan je toch een jaartje blijven en misschien ergens gaan werken om wat ervaring op te doen of zo. Als dat kan, natuurlijk.
Het is maar een ideetje. :smile:

Back