Catkin's nieuwe weg naar Australië

@ Gwen: :up:
Ik heb net uitgerekend dat het op 28 weken uitkomt... Maar heb steeds het idee dat, als het maar december is, het opschiet (ook gezien de feestdagen enz). Maar eerst nog even zomer hoor, alhoewel het vandaag verre van zomers weer is.

Verder ben ik vandaag bij de JOHO companie geweest. Voor verzekering en vragen over vluchten. Ze konden me daar niet veel verder helpen, waarschijnlijk omdat ik de site al had uitgespit (en dus veel dingen over de verzekering al wel wist) en qua vluchten had ik voornamelijk specifieke vragen, waardoor ze volgens mij niet zoveel kans zagen om zelf vluchten aan me te gaan verkopen :grin: Het wordt dus gewoon een enkele reis (liefst met Malysia Airlines of Singapore) en dan vooraf een enkele reis boeken naar australie, maar daarvan moet het ticket qua datum omboekbaar zijn en een jaar geldig blijven :| Dus maar even gaan snuffelen op wat sites (bijvoorbeeld bij quantas).
De verzekering ga ik in augustus wel regelen, dat is zo gebeurt en dan ben ik een weekje vrij.
Aangezien ik mijn hele nieuwe plan nog niet echt met mezelf gevierd had, ben ik gelijk even bij Tuckerbox geweest en heb wat tim tams, twisties en Nutri grain gekocht.
Verder is mijn eigen blog site weer helemaal up to date met al mijn nieuwe plannen, dus iedereen die een kijkje wil nemen:
http://catkin-downunder.blogspot.com/
Op deze site zal ik te volgen zijn!

Hoi Femke!

Nou, als je dan uiteindelijk in NZ belandt en je hangt rond Auckland, geef dan een gil, misschien kunnen we dan wat afspreken :). Wij wonen ongeveer een kwart van het jaar op Waiheke Island, een heeeeel naar oord om te zijn ;-). Zet maar ergens in je notities :)!

Groetjes,

Ireen

mmmm die Nutrigrain is toch zó lekker he? Op de een of andere manier
is 'ie altijd uitverkocht als wij in de Tuckerbox zijn... :-(
Misschien moet ik de volgende keer ervoor zorgen, dat is vóór jou in de winkel ben... :smile:

[quote author=Marijs link=topic=5453.msg143521#msg143521 date=1247992891]
Misschien moet ik de volgende keer ervoor zorgen, dat is vóór jou in de winkel ben... :smile:

[/quote]

:grin: Hij is ook wel vaak uitverkocht. Ik heb dat ook al een aantal keren gehad. Nu stonden er nog wel verschillende pakken.

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg143527#msg143527 date=1247997591]
[quote author=Marijs link=topic=5453.msg143521#msg143521 date=1247992891]

[/quote]

:grin: Hij is ook wel vaak uitverkocht. Ik heb dat ook al een aantal keren gehad. Nu stonden er nog wel verschillende pakken.
[/quote]

Jammer dat ze die niet gewoon in de nl supermarkten verkopen. We hebben veel keloggs dingen, maar niet deze...  :-(

Nog geen mailtje gehad van de overheid van Nieuw Zeeland. Dus maar even op de site gekeken. Daar staat het volgende:

Online Applications
You are working on the following applications:

Application:                   Description:                                   Status:                           Payment Status Date Selected:
Working Holiday Scheme  Netherlands Working Holiday Scheme  Application Received             Received           -  

Daaronder staat het volgende:

Immigration Applications
Below is a list of your pending and previous NZ Immigration applications:

Visa/Permit: Type:  Decision:    Application Number: Lodgement Date:  Expiry Date:  
Visa            Work   APPROVED  xxxxxxxxx               16 Jul 2009          20 Jul 2010  

Zou dit betekenen dat mijn Working Holiday visum is toegkend? Schijnbaar is een Workvisa toegezegd en moet ik deze voor 20 juli volgend jaar gebruiken. Zal zelf, voor de zekerheid nog even naar Nieuw Zeeland mailen... T is vandaag pas gebeurt, als ik de expiry date zie, dus wellicht volgt er nog een mailtje...
Vreemde is dat er bij mijn Working Holiday Scheme nog steeds alleen "ontvangen" staat en nog niet approved.

Net zag ik trouwens dat mij inderdaad een electronisch working holiday visum is toegezegd en dus mijn visum voor Nieuw Zeeland heb!!!! Dat is wel fijn. Nu kan ik verder met het maken van plannen! Ik moet voor 20 Juli 2010 binnen zijn, maar dat gaat natuurlijk lukken :up:

:congrats:

Die zit alvast in de pocket.... Blijf enorm veel respect voor je hebben, wat een doorzettingsvermogen en creativiteit!!!!

Haha bedankt voor alle felicitaties. Dat is nog eens wat; binnen 2 werkdagen een visum hebben. Goed het is wel voor een jaar en voor Nieuw Zeeland, maar dat scheelt dan weer een hoop stress en ik hoop dat, als ik eenmaal in Nieuw Zeeland ben, ik daar gewoon eerst een onvergetelijke tijd tegemoed gaan. Ik ben er al eens 5 weken geweest en het was zeker een mooi land en de moeite waard om er wat langer heen te gaan (al hoop ik voornamelijk te kunnen gaan werken). Ik hoop dat wel dat ergens tussen 1 februari 2010 en 1 februari 2011 mijn visum heb (zou het wel leuk vinden volgend jaar de feestdagen in Australie te vieren). Maar goed dat zien we wel. Eventueel kan ik nog een half jaartje op een touristenvisum naar Australie! Dan hebben ze dus nog t/m 1 augustus 2011!

Verder is het inmiddels zeker dat ik op zondag 31 Januari vertrek, daar mijn vlucht is geboekt :up: Dus mijn visum en vlucht hoeven geen zorgen meer op te leveren. Nu moet ik alleen nog een verzekering afsluiten, maar daar heb ik al papieren van in huis en alles in Nederland op te zeggen. En dan kan ik gaan. Ownee, moet nog een half jaar wachten :| Maar goed; gelukkig heb ik nog voldoende gepland staan aan leuke dingen. Merk wel dat ik nu echt bezig ben met weggaan en dat al het andere op een tweede, zo niet tiende plaats komt te staan  :lol: Zal iedereen om me heen blij mee zijn! Dit weekend in ieder geval gezellige reunie van mijn vakantie en na volgende week is het nog precies 6 maanden voor vertrek!

Now your getting there! Letterlijk en figuurlijk.
Joh, dat half jaar is voorbij voor je het weet! Lekker veel leuke dingen doen, beetje dingen regelen en hoepla, je zit in NZ  :up:

Nu twijfel ik alleen of ik niet zal proberen een state sponsorship voor Western australia in de wacht te slepen. Weet natuurlijk nooit of at lukt met een off list beroep... Als ik nou wist dat ik voor halverwege volgend jaar mijn skilled independent zou hebben, zou ik hier niet over twijfelen, maar omdat het zo onbekend is hoelang het nog allemaal gaat duren, is het wellicht een optie...

Back