Catkin's nieuwe weg naar Australië

dat kost toch alleen het invullen van een papiertje? niet geschoten altijd mis, dus waarom niet proberen. Je moet wel een goed verhaaltje schrijven natuurlijk en niet te kieskeurig zijn in woonplaats lijkt me. Maar waarom niet? tergste dat kan gebeuren is dat je neit gesponsord wordt en even lang moet wachten als je moet zonder het te proberen. toch?

Niet geschoten is altijd mis! Gewoon een optie die je inderdaad kan bekijken en misschien kom je dan uiteindelijk toch nog in de buurt te zitten waar je volgens mij (dacht ik) in eerste instantie naar toe wilde.... Zou leuk zijn :smile:

[quote author=Sacha link=topic=5453.msg144130#msg144130 date=1248758959]
Niet geschoten is altijd mis! Gewoon een optie die je inderdaad kan bekijken en misschien kom je dan uiteindelijk toch nog in de buurt te zitten waar je volgens mij (dacht ik) in eerste instantie naar toe wilde.... Zou leuk zijn :smile:
[/quote]

Dat klopt. In eerste instantie (eigenlijk tot de optie voor een state sponsorship voor victoria) heb ik altijd richting het westen gewilt. Ik zie het wel. Tot nu toe niet zoveel geluk met versnellingen voor mn visum :roll:

Vandaag over precies 6 maanden vertrek ik naar Nieuw Zeeland. Dan hang ik nu al hoog in de lucht :up: Jammer dat het nog zolang duurt. 6 maanden klinkt toch wel erg ver weg. Blader ik door mn agenda lijkt het wat sneller te gaan en gelukkig staan er ook wat leuke dingen gepland de komende tijd, waardoor de tijd in ieder geval iets sneller lijkt te gaan. Heb nog nooit zoveel zin gehad in de winter en dit is de eerste keer dat ik wil dat de zomer voorbij is :lol:

Zo inmiddels ben ik me dus maar aan het richten op het jaartje Nieuw Zeeland (en natuurlijk daarnaast ook nog op Australie  :lol:). Begin er wel steeds meer zin in te krijgen. Ik heb besloten dat ik eerst lekker 2 weekjes vakantie ga vieren in Nieuw Zeeland. Ik kom op dinsdag aan en heb dan woensdag t/m vrijdag om lekker alles te gaan regelen (sofienummer, bankrekening openen etc). Het weekend heb ik dan lekker vrij om gewoon te genieten (de overige dagen ook, want ik ben geen 3 dagen bezig met alles regelen, waarschijnlijk is dat in een halve dag gebuurt...). Op maandag wil ik eigenlijk toch wel starten met de kiwi cowboy cursus. Lekker even 5 dagen paardrijden (owkee dat zal me benieuwen, want ik heb hooguit 2x op een paard gezeten) en gewoon genieten van een Nieuw Zeelandse boerderij ervaring. Deze duurt 5 dagen en daarna wil ik eigenlijk toch wel snel werk vinden. Gelukkig begint het fruitpluk seizoen dan weer en ook zie ik regelmatig au pair advertenties staan (vanaf 3 maanden, wat best lekker is, wil me niet veel langer vastleggen). Liever doe ik dit laatste niet, want je moet wel geluk hebben bij welk gezin je komt, maar op zich is het wel lekker aangezien je onderdak en eten hebt en daarnaast 150 tot 200 dollar per week verdient. Daarvan maak je dus maar weinig op. Maar goed, eerst maar even andere opties bekijken en eventueel een paar maanden fruit plukken/ pakken. Ook heb ik al gekeken naar eventuele job agencies voor Social/ welfare work. Dat is ook nog een optie. Ik hoop eigenlijk verder wel veel te kunnen werken en, mocht mijn visum dan nog even op zich laten wachten, dan zit er misschien nog wel een bezoekje naar buurland Australie in tussendoor :up:

Hee Fem,
klinkt allemaal weer positief!
Kiwi Cowboy cursus? Klinkt erg hilarisch.
Jij zal zo werk vinden! Wie wil jouw nou niet  :wink:
Good Luck Sheila  :up:

Hallo Femke,

Na een lange tijd 'off line' te zijn geweest, lees ik weer je verhaal.. Doorzetter!  :up: Wij wonen sinds mei jl. in good (c)old NZ, vlak boven Auckland. Ik weet niet of je echt alles al geregeld hebt maar weet dat je welkom bent om hier van je jetlag af te komen.. Wij hebben de hele santenkraam van IRD, bank, etc al gehad en misschien kunnen we een helpende hand bieden?

groetjes, John, Cat en kleine Sterre

[quote author=kookaburra link=topic=5453.msg144898#msg144898 date=1249902209]
Hallo Femke,

Na een lange tijd 'off line' te zijn geweest, lees ik weer je verhaal.. Doorzetter!  :up: Wij wonen sinds mei jl. in good (c)old NZ, vlak boven Auckland. Ik weet niet of je echt alles al geregeld hebt maar weet dat je welkom bent om hier van je jetlag af te komen.. Wij hebben de hele santenkraam van IRD, bank, etc al gehad en misschien kunnen we een helpende hand bieden?

groetjes, John, Cat en kleine Sterre

[/quote]

Hey,

Bedankt. Nee wat dat betreft heb ik nog niet alles geregeld. Ik heb eigenlijk vaststaand alleen mijn ticket en visum (Working Holiday) geregeld. de rest moet nog geregeld worden. Ik kom zelf op dinsdag 2 februari aan en denk eraan om maandag 8 febuari met de Kiwi Cowboy cursus te starten en daarna werk te gaan zoeken. Tussen 2 en 8 februari moet ik dus IRD nummer, bank etc regelen. Een helpende hand is altijd fijn!
Bevalt het een beetje in NZ?

Zeker en ook een goede tijd om een baan te vinden wellicht, aangezien dan ook weer het fruit pluk siezoen start. Wil niet teveel verliezen aan financien terwijl ik daar ben, dus ook maar snel een baantje vinden. Of iets van social/ welfare work, of iets van gewoon lekker verstand op 0 en fruit plukken/ pakken. Zolang ik er maar mijn kost en inwoning een beetje van kan betalen, wat uitstapjes en eventueel nog wat extra overhouden, om wat leuke dingen extra te doen. Zodat ik mn spaargeld kan bewaren voor mn emigratie

Ik heb inmiddels ook besloten om te kijken of ik in aanmerking kom voor een off list sponsorship voor western Australia. Gezien de vacaturs denk ik van niet, maar heb toch nog wel wat bewijs (met een stuk of 10 vacatures) op kunnen sturen. Wie weet...
Ik twijfel wel een beetje. Wilde ik eerst steeds naar Perth, heb ik me de laatste tijd ook wel verdiept in Melbourne. Perth, vind ik beter qua klimaat en qua stad (vind het een geweldige plek), maar Melbourne lijkt mij meer te bieden te hebben op het gebied van theater en toneel (zowel zelf doen als bekijken). Moeilijk dus. Als ik nou zeker wist dat ik in de eerste helf van volgend jaar mijn visum kreeg, zou ik nu niet schakelen naar een State Sponsorship, maar vanwege de onduidelijkheid (sta op geen enkele voorrangslijst) zou het toch wel prettig zijn een visum in de pocket te hebben. En dus heb ik maar een poging gewaagd, de kans is sowieso erg klein... Mocht ik hem toch krijgen kan ik dan beslissen wat ik doe...

Haha ja, inmiddels ga ik er niet meer vanuit dat het me makkelijk gemaakt zal worden, maar ik wil er zelf in ieder geval alles aan gedaan hebben. Na deze actie denk ik dat ik "alles" wel bereikt heb. Maar bedankt voor het duimen :up:

Hey Femke,

Wij willen misschien ook ons visum af gaan wachten in Nieuw Zeeland. Maar hoe zit dat dan met een vliegticket. Moet je dan niet eigenlijk een retour ticket kopen om uberhaupt nieuwzeeland ook binnen te komen?

Groetjes

Stefan

Ik heb die vraag vanmorgen aan de immigratie dienst van Nieuw Zeeland gemaild, omdat ik daar verschillende verhalen over hoor. Ik kan jullie dus morgen of overmorgen een duidelijke antwoord geven. Echter is het zo dat je hoogstens een ticket Nieuw Zeeland uit moet kopen. Ik wil dan even informeren naar enkele reizen naar Australie, welke lang genoeg geldig zijn en waarvan je eventueel de datum kan aanpassen. Tcikets van Nieuw Zeeland naar australie zijn ook niet zo duur!!!

Volgens mij moet je in bezit zijn van een PR visum (of soort gelijk) om met een enkele reis het vliegtuig in te kunnen.. Wij zijn in bezit van AUS PR en stapten met een enkeltje richting NZ. Dit leverde heel even vraagtekens op bij het grondpersoneel maar 1 telefoontje naar Australie en het was okay. AUS PR is NZ PR (uiteraard moet je uitkijken dat je AUS PR niet verloopt) Als je nog geen PR hebt ben je, denk ik, verplicht om een retourtje te overhandigen.

[quote author=kookaburra link=topic=5453.msg144971#msg144971 date=1250034683]
Als je nog geen PR hebt ben je, denk ik, verplicht om een retourtje te overhandigen. [/quote]

Dit is niet nodig voor Australie! Weet niet hoe het is voor NZ. Maar ik ben vorig jaar op een enkeltje oz binnengekomen zonder PR op zak. Op schiphol even bewijzen dat je wel een PR aanvraag hebt lopen en voila daar ga je.

You can have a return ticket to a country you have right of entry to, or evidence of sufficient funds to purchase such a ticket.

[quote author=tweety link=topic=5453.msg144976#msg144976 date=1250046538]
[quote author=kookaburra link=topic=5453.msg144971#msg144971 date=1250034683]
Als je nog geen PR hebt ben je, denk ik, verplicht om een retourtje te overhandigen. [/quote]

Dit is niet nodig voor Australie! Weet niet hoe het is voor NZ. Maar ik ben vorig jaar op een enkeltje oz binnengekomen zonder PR op zak. Op schiphol even bewijzen dat je wel een PR aanvraag hebt lopen en voila daar ga je.

[/quote]

Natuurlijk... dat is ook een mogelijkheid! Nah, mooi bericht toch?

Back