Hey,
hier dan maar weer even een update van iemand die compleet de plannen heeft geweizigd.
Helaas is het moeilijk om aan werk te komen. Ik heb de afgelopen tijd (vanaf voor vertrek tot vandaag) vele sollicitaties verzonden en de reactie is, moet ik zeggen, snel te noemen. Echter merk je dat mensen niet happig zijn op het aannemen van iemand met een WHV. Je kunt maar een jaar werken, ze zijn bang dat je toch snel weer vertrekt etc. Daarnaast zijn veel banen die in nederland makkelijk met je SPH te doen zijn, daar voor verpleegkundige. Dan had ik nog wat banen waar ze enthousiaster waren, maar je verplicht een auto moest hebben. Echter lag het salaris dan weer zo laag dat, naast je vaste lasten en af en toe een tourtje geen geld meer over was voor de onderhous, verzekering en benzine van de auto (laat staan de aanschaf ervan). Nou weet ik dat ik nog niet zo lang in auckland ben, maar ik hoor ditzelfde van meerdere reizigers. Omdat auckland nou niet de stad waarvan ik echt zeg: hier ben ik helemaal verliefd op, wil ik hier ook niet werkeloos zitten te vereenzamen (om het even zwart/ wit te zeggen). Toen dacht ik hardop bij mezelf: er ligt een hele wereld daarbuiten, wil je daar niet in. En mijn antwoord was: jawel!. En dus ben ik overstag gegaan. Heb ik, met een mooie korting, een buspas gekocht voor het noorder en zuidereiland met de magic bus (zuidereilandbuspas was gratis bij de buskaart van het noordereiland). Ik ga dus vanaf maandag 5 dagen de kiwicowboy cursus doen en daarna, na een weekendje uitrusten in auckland, ga ik maandag 15 februari voor 3 dagen naar de Bay of Islands (als het me goed bevalt plak ik er wellicht nog wat dagen aanvast, aangezien ik toch lang genoeg de tijd heb). Van daaruit weer terug naar auckland en dan ga ik het noorder en zuider eiland bezichtigen. Een aantal tours zit al inbegrepen in de reis (veel bezichtigingen onderweg, een dagtrip naar/ bij cape reinga, een cruise door milford sounds). Dat scheelt dus al. Nog een enkele optionele activiteit en ik zit gebakken. Ik heb tot 10 april uitgetrokken voor de heenreis van het noordereiland naar het zuidereiland en het hele zuidereiland, zodat ik op 10 april mooit naar Miss saigon kan in Wellington en dan heb ik nog tot 28 april om weer in auckland te komen (mijn buspas is van auckland naar auckland). Ik moet zeggen dat ik er wel zin in heb.
Wat betreft de twijfels sta ik er nog net zo in als voor mn vertrek. Ik weet gewoon niet of ik mijn oude leven (al) op wil geven... De komende maanden reizen wordt dus gebruikt om mijn hoofd leeg te maken en na te denken. Verder is he zo, dat nu ik wat meer geld uitgeef aan reizen, ik ws zowie zo terug moet naar nederland voordat ik naar australie kan. Maar dat zie ik later wel. Eerst maar genieten, van de vakanie en de rust!