Catkin's nieuwe weg naar Australië

Heel veel succes morgen op Schiphol en ik zal ook nog wat extra duimen voor een positieve uitslag in de brief!

Sacha

Goede vlucht, Femke
jammer dat je brief nog niet binnen is.
Kan je moeder 'm opsturen en dan zien we je hier binnenkort in OZ.

Have fun in Kiwi country

groetjes Johan

da is echt wel spannend! :lol:

Ik duim voor je sponsorship en wens je een super goeie vlucht en een reuze tijd downunder (NZ en Oz) :up:

grtjes
Ines

Zul je net zien dat die brief komt de middag dat jij in het vliegtuig zit... Nu maar hopen op goed nieuws, dat maakt alles dan weer goed :smile:

In ieder geval, een hele goede vlucht toegewenst morgen!! En.. twijfels heeft wss iedereen wel een beetje denk ik zo vlak voor vertrek, maar je zult zien dat zodra je in NZ bent en je plekje hebt gevonden dat het allemaal op z'n pootjes terecht komt. En idd wat al eerder werd voorgesteld, schrijf jezelf een brief, bewaar 'm, en lees 'm later nog eens terug :grin:

Have a nice :plane:

Goede vlucht Femke !

Maak je niet te veel zorgen maar geniet van iedere minuut.
"Carpe Diem"
Hier heb je heel lang naar uitgekeken en je verdient het dus het zou zonden zijn om je twijfels de overhand te geven.
Pak de dag zoals hij komt en maak er het beste van en ligt je toekomst toch in Nederland....nou dan kom je gewoon terug en kijk je terug op een mooi avontuur.

Heel veel plezier !
Ik hoop dat je goed berricht krijgt !
Groetjes Annemiek

Bedankt voor alle reacties... Ik ga zeker genieten van mijn verblijf in Nieuw Zeeland! Heb 3 februari al een bezichtiging van een kamer. Verder ben ik druk aan het solliciteren en heb ik ook al wat leuke dingen gepland. Zo ga ik het weekend van 8 of 9 t/m 11 april een weekend naar wellington, waar dan de musical Miss Saigon speelt en waar ik een kaartje voor heb. Daarnaast heb ik een advertentie gezet voor een tweedehands moutainbike om daar wat mobieler te zijn en hou ik de site trademe in de gaten (een soort marktplaats). Het meeste loopt nu dus.

Verder weet ik heel goed wat de voors en tegens zijn, maar weet ik ook dat ik vrij wispelturig ben en weinig rust in mijn lijf heb. Een brief schrijven is niet nodig, want ik weet wel waarom ik een visum aanvraag gestart ben, echter denk ik dat mijn twijfels die ik heb ook terechte twijfels zijn. Zoals gezegd ga ik een leuke tijd in Nieuw Zeeland tegemoed en of dat nou 3 maanden, 6 maanden of een jaar is en of ik nou daarna nou (gelijk) naar Australie ga of eerst nog even terug kom naar Nederland (stel ik twijfel nog), dat zie ik wel. Hoe dan ook heb ik sowieso dan een geweldige ervaring in Nieuw Zeeland meegemaakt. Ik maak nu geen keuzes, maar sluit niks uit. Ik sluit dus ook niet uit dat ik toch het leven wat ik hier had en snel weer op kan bouwen, toch teveel ga missen en ik voorlopig mijn emigratie wellicht op een lager pitje zet. Echter kan het net zo goed zijn dat ik vanuit nieuw zeeland lekker doorga naar Australie en daar mijn leven opbouw. Of dat ik eerst nog even terug ga naar Nederland en later me ga settelen in Australie. Alles ligt open en ik hoef nu dus geen keuzes maken. Ik kan gaan en staan waar ik wil. Mag een jaar in Nieuw Zeeland blijven, heb daarna misschien een visum voor Australie (als het soepel verloopt), maar kan ten alle tijde terug komen naar Nederland mocht ik willen! Wat dat betreft is het ook een soort luxe positie.

Maar nu: first things first: genieten van Nieuw Zeeland.

Ik vind dat je het super omschreven hebt, en ik hoop dat je dit gevoel lang vast houdt. Het klopt ook zo! Je gaat gewoon lekker genieten en zie maar wat er volgt.Je hebt keuze's!

Hele goede reis gewenst en hope you have a wonderfull time in New Zealand!
You go girl :later: :cheer: :cheer:

Femke,

Heel veel plezier in NZ en een hele fijne vlucht!
We lezen het allemaal weer als je daar bent, en zullen je zeker volgen. :computer:
Maak er een super jaar van. :up:

Marie :later:

heel veel plezier daaro in NZ, en mooie omschrijving van je gevoel.
Ik zit er precies hetzelfde in. Ik ga ook iig het avontuur aan (ondanks bepaalde twijfels) en ik zie wel hoe het loopt.
Ik houd ook al mijn opties open.

geniet er met volle teugen van!!!

Hoi allemaal,

Goede vlucht gehad naar maleisie en hier heerlijk geslapen en gebaddert in het airside hotel. Over een uur of 5 ga ik verder. Heb nog even een kamer, maar moest voor internet naar de burgerking. Ik ga zo dus maar weer verder. Update wat meer eenmaal in auckland.
Groetjes Femke

super lekker om eindelijk onderweg te zijn he!!! veel plezier alvast en een goede 2e vlucht gewenst!

have a good one!

Hoi Femke,
Te laat om je een goede reis te wensen maar op tijd om je te wensen dat er een heerlijke tijd voor je ligt en dat je gaat genieten van alles en iedereen die op je pad komt. En af en toe thuis missen mag natuurlijk best.
Heel veel plezier, sterkte, succes etc etc en laat ons iets meebeleven op dit forum!

Hey,
hier dan maar weer even een update van iemand die compleet de plannen heeft geweizigd.
Helaas is het moeilijk om aan werk te komen. Ik heb de afgelopen tijd (vanaf voor vertrek tot vandaag) vele sollicitaties verzonden en de reactie is, moet ik zeggen, snel te noemen. Echter merk je dat mensen niet happig zijn op het aannemen van iemand met een WHV. Je kunt maar een jaar werken, ze zijn bang dat je toch snel weer vertrekt etc. Daarnaast zijn veel banen die in nederland makkelijk met je SPH te doen zijn, daar voor verpleegkundige. Dan had ik nog wat banen waar ze enthousiaster waren, maar je verplicht een auto moest hebben. Echter lag het salaris dan weer zo laag dat, naast je vaste lasten en af en toe een tourtje geen geld meer over was voor de onderhous, verzekering en benzine van de auto (laat staan de aanschaf ervan). Nou weet ik dat ik nog niet zo lang in auckland ben, maar ik hoor ditzelfde van meerdere reizigers. Omdat auckland nou niet de stad waarvan ik echt zeg: hier ben ik helemaal verliefd op, wil ik hier ook niet werkeloos zitten te vereenzamen (om het even zwart/ wit te zeggen). Toen dacht ik hardop bij mezelf: er ligt een hele wereld daarbuiten, wil je daar niet in. En mijn antwoord was: jawel!. En dus ben ik overstag gegaan. Heb ik, met een mooie korting, een buspas gekocht voor het noorder en zuidereiland met de magic bus (zuidereilandbuspas was gratis bij de buskaart van het noordereiland). Ik ga dus vanaf maandag 5 dagen de kiwicowboy cursus doen en daarna, na een weekendje uitrusten in auckland, ga ik maandag 15 februari voor 3 dagen naar de Bay of Islands (als het me goed bevalt plak ik er wellicht nog wat dagen aanvast, aangezien ik toch lang genoeg de tijd heb). Van daaruit weer terug naar auckland en dan ga ik het noorder en zuider eiland bezichtigen. Een aantal tours zit al inbegrepen in de reis (veel bezichtigingen onderweg, een dagtrip naar/ bij cape reinga, een cruise door milford sounds). Dat scheelt dus al. Nog een enkele optionele activiteit en ik zit gebakken. Ik heb tot 10 april uitgetrokken voor de heenreis van het noordereiland naar het zuidereiland en het hele zuidereiland, zodat ik op 10 april mooit naar Miss saigon kan in Wellington en dan heb ik nog tot 28 april om weer in auckland te komen (mijn buspas is van auckland naar auckland). Ik moet zeggen dat ik er wel zin in heb.

Wat betreft de twijfels sta ik er nog net zo in als voor mn vertrek. Ik weet gewoon niet of ik mijn oude leven (al) op wil geven... De komende maanden reizen wordt dus gebruikt om mijn hoofd leeg te maken en na te denken. Verder is he zo, dat nu ik wat meer geld uitgeef aan reizen, ik ws zowie zo terug moet naar nederland voordat ik naar australie kan. Maar dat zie ik later wel. Eerst maar genieten, van de vakanie en de rust!

Wij hebben drie jaar geleden een maand door NZ gereisd als huwelijksreis (en daarna een weekje Fiji om uit te rusten, hehe). Je gaat een mooie reis maken en het land is ook zeker geschikt om je hoofd leeg te maken en alles op een rijtje te zetten.
En je weet nooit wat voor contacten je opdoet op zo'n reis, die van invloed kunnen zijn op je plannen daarna.
Heel veel wijsheid én plezier gewenst!

Hoi Fem,

ik zat al te wachten op een update van je.
Je plannen klinken goed; gewoon nog even genieten van al het moois in NZ!!!

Heb je ondertussen al iets gehoord van je brief over de state sponsorship?

Geniet van je tijd.

gr gwen

Hee meid, met alles: heel veel plezier gewenst en je doet het mooi hoor, je volgt je hart!! :up:

Have fun!

Oh, by the way, wat was de uitslag van state sponsored?Ik denk niet positief, anders had je het vast genoemd....?

geniet van je reis!!!

wij zijn vorig in NZ geweest en het is de ideale plek om je hoofd leeg te maken!!

enjoy, relax...en de rest komt van zelf, laat het gewoon allemaal op je af komen :wink:

Back