Catkin's nieuwe weg naar Australië

heel veel plezier daaro in NZ, en mooie omschrijving van je gevoel.
Ik zit er precies hetzelfde in. Ik ga ook iig het avontuur aan (ondanks bepaalde twijfels) en ik zie wel hoe het loopt.
Ik houd ook al mijn opties open.

geniet er met volle teugen van!!!

Hoi allemaal,

Goede vlucht gehad naar maleisie en hier heerlijk geslapen en gebaddert in het airside hotel. Over een uur of 5 ga ik verder. Heb nog even een kamer, maar moest voor internet naar de burgerking. Ik ga zo dus maar weer verder. Update wat meer eenmaal in auckland.
Groetjes Femke

super lekker om eindelijk onderweg te zijn he!!! veel plezier alvast en een goede 2e vlucht gewenst!

have a good one!

Hoi Femke,
Te laat om je een goede reis te wensen maar op tijd om je te wensen dat er een heerlijke tijd voor je ligt en dat je gaat genieten van alles en iedereen die op je pad komt. En af en toe thuis missen mag natuurlijk best.
Heel veel plezier, sterkte, succes etc etc en laat ons iets meebeleven op dit forum!

Hey,
hier dan maar weer even een update van iemand die compleet de plannen heeft geweizigd.
Helaas is het moeilijk om aan werk te komen. Ik heb de afgelopen tijd (vanaf voor vertrek tot vandaag) vele sollicitaties verzonden en de reactie is, moet ik zeggen, snel te noemen. Echter merk je dat mensen niet happig zijn op het aannemen van iemand met een WHV. Je kunt maar een jaar werken, ze zijn bang dat je toch snel weer vertrekt etc. Daarnaast zijn veel banen die in nederland makkelijk met je SPH te doen zijn, daar voor verpleegkundige. Dan had ik nog wat banen waar ze enthousiaster waren, maar je verplicht een auto moest hebben. Echter lag het salaris dan weer zo laag dat, naast je vaste lasten en af en toe een tourtje geen geld meer over was voor de onderhous, verzekering en benzine van de auto (laat staan de aanschaf ervan). Nou weet ik dat ik nog niet zo lang in auckland ben, maar ik hoor ditzelfde van meerdere reizigers. Omdat auckland nou niet de stad waarvan ik echt zeg: hier ben ik helemaal verliefd op, wil ik hier ook niet werkeloos zitten te vereenzamen (om het even zwart/ wit te zeggen). Toen dacht ik hardop bij mezelf: er ligt een hele wereld daarbuiten, wil je daar niet in. En mijn antwoord was: jawel!. En dus ben ik overstag gegaan. Heb ik, met een mooie korting, een buspas gekocht voor het noorder en zuidereiland met de magic bus (zuidereilandbuspas was gratis bij de buskaart van het noordereiland). Ik ga dus vanaf maandag 5 dagen de kiwicowboy cursus doen en daarna, na een weekendje uitrusten in auckland, ga ik maandag 15 februari voor 3 dagen naar de Bay of Islands (als het me goed bevalt plak ik er wellicht nog wat dagen aanvast, aangezien ik toch lang genoeg de tijd heb). Van daaruit weer terug naar auckland en dan ga ik het noorder en zuider eiland bezichtigen. Een aantal tours zit al inbegrepen in de reis (veel bezichtigingen onderweg, een dagtrip naar/ bij cape reinga, een cruise door milford sounds). Dat scheelt dus al. Nog een enkele optionele activiteit en ik zit gebakken. Ik heb tot 10 april uitgetrokken voor de heenreis van het noordereiland naar het zuidereiland en het hele zuidereiland, zodat ik op 10 april mooit naar Miss saigon kan in Wellington en dan heb ik nog tot 28 april om weer in auckland te komen (mijn buspas is van auckland naar auckland). Ik moet zeggen dat ik er wel zin in heb.

Wat betreft de twijfels sta ik er nog net zo in als voor mn vertrek. Ik weet gewoon niet of ik mijn oude leven (al) op wil geven... De komende maanden reizen wordt dus gebruikt om mijn hoofd leeg te maken en na te denken. Verder is he zo, dat nu ik wat meer geld uitgeef aan reizen, ik ws zowie zo terug moet naar nederland voordat ik naar australie kan. Maar dat zie ik later wel. Eerst maar genieten, van de vakanie en de rust!

Wij hebben drie jaar geleden een maand door NZ gereisd als huwelijksreis (en daarna een weekje Fiji om uit te rusten, hehe). Je gaat een mooie reis maken en het land is ook zeker geschikt om je hoofd leeg te maken en alles op een rijtje te zetten.
En je weet nooit wat voor contacten je opdoet op zo'n reis, die van invloed kunnen zijn op je plannen daarna.
Heel veel wijsheid én plezier gewenst!

Hoi Fem,

ik zat al te wachten op een update van je.
Je plannen klinken goed; gewoon nog even genieten van al het moois in NZ!!!

Heb je ondertussen al iets gehoord van je brief over de state sponsorship?

Geniet van je tijd.

gr gwen

Hee meid, met alles: heel veel plezier gewenst en je doet het mooi hoor, je volgt je hart!! :up:

Have fun!

Oh, by the way, wat was de uitslag van state sponsored?Ik denk niet positief, anders had je het vast genoemd....?

geniet van je reis!!!

wij zijn vorig in NZ geweest en het is de ideale plek om je hoofd leeg te maken!!

enjoy, relax...en de rest komt van zelf, laat het gewoon allemaal op je af komen :wink:

Hoi Femke,

Ik moet er wel om lachen hoor.
Herkenbaar die onrust, maar dat maakt alles ook zo leuk!
Dat gaat zeker goedkomen allemaal, geniet van je tocht, wie weet wat het brengt..... :up:

Marie

d nieuws of slecht meldt ik hier beide, maar nog helemaal geen neiuws over mn state sponsorship. Vandaga maar weer eens west australie mailen.

Ik heb 6 jaar geleden ook al door nieuw zeeland gereisd dus weet wat ik kan verwachten (al vind ik de prijzen wel gestegen hoor). Ik ga gewoon genieten en zie wel waar het schip strand...

Vanmorgen de west australische staat gemaild, vanavond bericht terug. Een keurige brief, waarin (natuurlijk, het zou ook eens goed gaan)staat dat ik niet op de "in demand lijst" sta van West Australie, maar dat ik tevens niet voldoe aan de eisen van een Off List State Sponsorship. Dit betekend dus dat ik voorlopig nog geen visum heb. Vor mij betekend dit ook dat ik ga genieten van mijn reis door nieuw zeeland en als ik dan wat eerder naar nederland terug moet, financieel gezien, ik dit ook gewoon doe. Liever een paar maanden in een gweldig nieuw zeeland, dan een jaar me kapot vervelen. Mijn voornaamste doel; het overbruggen tot australie, is hoogst waarschijnlijk toch van de baan, daar ik niet uitga van een visum voor het einde van het jaar en ik wil wel gewoon verder met mijn leven.
Overigens heb ik een geweldige buspas geboekt bij magic bus:

1_lg-1.gif

Dagtochten die al inbegrepen zijn, zijn naar Cape Reinga, Cormandel, Abel Tasman National park (boot en wandeltocht) en een cruise over de Milford sounds. Ik ga van maandag t/m vrijdag eerst mijn kiwi cowboy cursus doen en dan wil ik maandag 15 februari naar Paihia vertrekken. Daar wil ik 3 nachten blijven, van daaruit zal ook de tocht naar Cape Reinga zijn en ik wil nog een eco tocht maken waarbij je ook kan zwemmen met dolfijnen. Verder ga ik dan nog een nachtje naar Hokianga alwaar ik nog een cultureel tochtje wil maken. Dan kom ik wederom terug in auckland, vanwaar ik het noordereiland verder af zal zakken.

Hej Femke,

Klinkt allemaal goed!!!! Ben benieuwd wat je van de Kiwi cowboy cursus zal vinden :wink:

Groetjes,
Kathren

Hey Femke,

Dat zal toch even een domper zijn geweest, dat nieuws :-(. Je klinkt wel alsof het niet als donderslag bij heldere hemel komt, maar toch.

Nu zit je in NZ, in een heerlijke tijd van het jaar. Die buspas is gaaf! Wij waren een paar weken geleden nog in Coromandel Town, we komen daar tussendoor, geweldige plek, je bent er door voor je het in de gaten hebt :-D.

Wij zijn van 27 Maart tot 17 April weer op Waiheke, als je wilt langskomen (Waiheke is de moeite waard), je bent welkom. Kijk maar, of ik trek nog een keer aan de bel, tegen die tijd. Heb je trouwens een contact ergens waar je op terug kan vallen als er iets is? Happy to give our number als je dat prettig vindt.

Take care, be good,

Ireen

Dank je. Ja ergens was het natuurlijk wel een domper. Elke kans die ik aangrijp gaat uiteindelijk mis en dat is niet leuk. Ik ben nu al 4 jaar bezig en eigenlijk heb ik altijd pech gehad. Toch kwam het niet helemaal onverwacht. Ik wist dat de kans groot was dat ik geen State Sponsorship kreeg, dus dat scheelt dan wel weer. Echter heb ik mijn reis naar nieuw zeeland geboekt vlak voordat de veranderingen zijn doorgevoerd, ivm de recessie en dus had ik eerlijk gezegd van te voren wel gedacht dat ik na nieuw zeeland door zou kunnen naar australie. Echter is dat idee met de wijzigingen van alle visumaanvragen ook snel verandert een een hopen.
Ik ga nu gewoon lekker genieten van 2,5 maand nieuw zeeland (reizen) en daarna zie ik wel wat ik ga doen. Of ik nog even in nieuw zeeland blijf (als ik werk vind) of op een gegeven moment mn leven in nederland weer wat ga oppakken.

Een telefoonnummer is altijd handig, want ik heb inderdaad niemand om op terug te vallen. Ik ben zelf t/m halverwege april on the road, maar als ik op tijd terug ben vind ik het wel gezellig langs te komen (waar ligt waiheke?). Maar goed, ik ga gewoon genieten van wat ik ga doen en daarna zie ik wel verder.

Het was te verwachten maar toch zwaar balen dat de state sponsored niet gelukt is.
Je bent niet alleen in het hopeloze wachten.... remember EandE? Had pas weer een berichtje van ze en hun zitten ook in het zelfde schuitje.
Ik hoop dat die zgn FSL ( first skills list ) er snel komt want dat zou begin dit jaar zijn, en dat brengt dan weer ff wat duidelijkheid, en hopelijk beter nieuws.

In the mean time, enjoy!Leuke trip joh! :smile:

Hee Fem,

Pff ik leef zo met je mee.. Heb gewoon geen woorden voor jouw pech. Hopelijk krijg je nu eindelijk eens een keer geluk, en kom je uiteindelijk toch nog in oz terecht, voordat je terug naar NL moet.
Wie weet kom je wel een leuke jongen tegen
wink.gif

Wat ik me afvraag; is het een beetje leuk/te doen, om alleen te reizen? In mijn vakantie en na mijn stage wil ik ook nog wat gaan reizen, en zoals het er nu naar uit ziet alleen, maar ik vraag me af of dat niet heel eenzaam is..

Wat ik me afvraag; is het een beetje leuk/te doen, om alleen te reizen? In mijn vakantie en na mijn stage wil ik ook nog wat gaan reizen, en zoals het er nu naar uit ziet alleen, maar ik vraag me af of dat niet heel eenzaam is..

NEE! Dat is echt niet eenzaam. Als je gaat kamperen mss wel (hangt ff van kampeerplaats af), maar als je in een hostel overnacht in een dorm dan is de kans zeer groot dat je wel mensen leert kennen. Gewoon iedereen aanspreken en een gezellig praatje mee houden. Jou kennende komt dat helemaal goed!

Hey femke,
Dat is idd lekker shit, maar je had 't wss al zien aankomen. Geniet eerst nog maar even lekker van NZ en zie het als welverdiende vakantie. Je zult zien dat uiteindelijk, wat het ook is, en in wat voor vorm, alles zich uiteindelijk zelf wel weer regelt.

Succes!

Back