Catkin's nieuwe weg naar Australië

Hoi Femke,

Ik moet er wel om lachen hoor.
Herkenbaar die onrust, maar dat maakt alles ook zo leuk!
Dat gaat zeker goedkomen allemaal, geniet van je tocht, wie weet wat het brengt..... :up:

Marie

d nieuws of slecht meldt ik hier beide, maar nog helemaal geen neiuws over mn state sponsorship. Vandaga maar weer eens west australie mailen.

Ik heb 6 jaar geleden ook al door nieuw zeeland gereisd dus weet wat ik kan verwachten (al vind ik de prijzen wel gestegen hoor). Ik ga gewoon genieten en zie wel waar het schip strand...

Vanmorgen de west australische staat gemaild, vanavond bericht terug. Een keurige brief, waarin (natuurlijk, het zou ook eens goed gaan)staat dat ik niet op de "in demand lijst" sta van West Australie, maar dat ik tevens niet voldoe aan de eisen van een Off List State Sponsorship. Dit betekend dus dat ik voorlopig nog geen visum heb. Vor mij betekend dit ook dat ik ga genieten van mijn reis door nieuw zeeland en als ik dan wat eerder naar nederland terug moet, financieel gezien, ik dit ook gewoon doe. Liever een paar maanden in een gweldig nieuw zeeland, dan een jaar me kapot vervelen. Mijn voornaamste doel; het overbruggen tot australie, is hoogst waarschijnlijk toch van de baan, daar ik niet uitga van een visum voor het einde van het jaar en ik wil wel gewoon verder met mijn leven.
Overigens heb ik een geweldige buspas geboekt bij magic bus:

1_lg-1.gif

Dagtochten die al inbegrepen zijn, zijn naar Cape Reinga, Cormandel, Abel Tasman National park (boot en wandeltocht) en een cruise over de Milford sounds. Ik ga van maandag t/m vrijdag eerst mijn kiwi cowboy cursus doen en dan wil ik maandag 15 februari naar Paihia vertrekken. Daar wil ik 3 nachten blijven, van daaruit zal ook de tocht naar Cape Reinga zijn en ik wil nog een eco tocht maken waarbij je ook kan zwemmen met dolfijnen. Verder ga ik dan nog een nachtje naar Hokianga alwaar ik nog een cultureel tochtje wil maken. Dan kom ik wederom terug in auckland, vanwaar ik het noordereiland verder af zal zakken.

Hej Femke,

Klinkt allemaal goed!!!! Ben benieuwd wat je van de Kiwi cowboy cursus zal vinden :wink:

Groetjes,
Kathren

Hey Femke,

Dat zal toch even een domper zijn geweest, dat nieuws :-(. Je klinkt wel alsof het niet als donderslag bij heldere hemel komt, maar toch.

Nu zit je in NZ, in een heerlijke tijd van het jaar. Die buspas is gaaf! Wij waren een paar weken geleden nog in Coromandel Town, we komen daar tussendoor, geweldige plek, je bent er door voor je het in de gaten hebt :-D.

Wij zijn van 27 Maart tot 17 April weer op Waiheke, als je wilt langskomen (Waiheke is de moeite waard), je bent welkom. Kijk maar, of ik trek nog een keer aan de bel, tegen die tijd. Heb je trouwens een contact ergens waar je op terug kan vallen als er iets is? Happy to give our number als je dat prettig vindt.

Take care, be good,

Ireen

Dank je. Ja ergens was het natuurlijk wel een domper. Elke kans die ik aangrijp gaat uiteindelijk mis en dat is niet leuk. Ik ben nu al 4 jaar bezig en eigenlijk heb ik altijd pech gehad. Toch kwam het niet helemaal onverwacht. Ik wist dat de kans groot was dat ik geen State Sponsorship kreeg, dus dat scheelt dan wel weer. Echter heb ik mijn reis naar nieuw zeeland geboekt vlak voordat de veranderingen zijn doorgevoerd, ivm de recessie en dus had ik eerlijk gezegd van te voren wel gedacht dat ik na nieuw zeeland door zou kunnen naar australie. Echter is dat idee met de wijzigingen van alle visumaanvragen ook snel verandert een een hopen.
Ik ga nu gewoon lekker genieten van 2,5 maand nieuw zeeland (reizen) en daarna zie ik wel wat ik ga doen. Of ik nog even in nieuw zeeland blijf (als ik werk vind) of op een gegeven moment mn leven in nederland weer wat ga oppakken.

Een telefoonnummer is altijd handig, want ik heb inderdaad niemand om op terug te vallen. Ik ben zelf t/m halverwege april on the road, maar als ik op tijd terug ben vind ik het wel gezellig langs te komen (waar ligt waiheke?). Maar goed, ik ga gewoon genieten van wat ik ga doen en daarna zie ik wel verder.

Het was te verwachten maar toch zwaar balen dat de state sponsored niet gelukt is.
Je bent niet alleen in het hopeloze wachten.... remember EandE? Had pas weer een berichtje van ze en hun zitten ook in het zelfde schuitje.
Ik hoop dat die zgn FSL ( first skills list ) er snel komt want dat zou begin dit jaar zijn, en dat brengt dan weer ff wat duidelijkheid, en hopelijk beter nieuws.

In the mean time, enjoy!Leuke trip joh! :smile:

Hee Fem,

Pff ik leef zo met je mee.. Heb gewoon geen woorden voor jouw pech. Hopelijk krijg je nu eindelijk eens een keer geluk, en kom je uiteindelijk toch nog in oz terecht, voordat je terug naar NL moet.
Wie weet kom je wel een leuke jongen tegen
wink.gif

Wat ik me afvraag; is het een beetje leuk/te doen, om alleen te reizen? In mijn vakantie en na mijn stage wil ik ook nog wat gaan reizen, en zoals het er nu naar uit ziet alleen, maar ik vraag me af of dat niet heel eenzaam is..

Wat ik me afvraag; is het een beetje leuk/te doen, om alleen te reizen? In mijn vakantie en na mijn stage wil ik ook nog wat gaan reizen, en zoals het er nu naar uit ziet alleen, maar ik vraag me af of dat niet heel eenzaam is..

NEE! Dat is echt niet eenzaam. Als je gaat kamperen mss wel (hangt ff van kampeerplaats af), maar als je in een hostel overnacht in een dorm dan is de kans zeer groot dat je wel mensen leert kennen. Gewoon iedereen aanspreken en een gezellig praatje mee houden. Jou kennende komt dat helemaal goed!

Hey femke,
Dat is idd lekker shit, maar je had 't wss al zien aankomen. Geniet eerst nog maar even lekker van NZ en zie het als welverdiende vakantie. Je zult zien dat uiteindelijk, wat het ook is, en in wat voor vorm, alles zich uiteindelijk zelf wel weer regelt.

Succes!

Femke, sorry te horen dat je state sponsorship niet doorgaat. Weet zeker dat je een andere oplossing ga vinden. In de tussentijd, veel plezier in NZ met je rondreizen, ziet er indrukwekkend uit en naar wat ik gehoord heb is het een prachtig land, ben er zelf nog nooit geweest, maar het is zeker iets wat op m'n verlanglijstje staat.

groetjes Johan

Tuurlijk zitten er, zeker door de nieuwe regels, meer mensen in hetzelfde schuitje. Echter is het wel zo dat dit natuurlijk bovenop de eerste afwijzing komt en ik al sinds 2006 bezig ben. Het is dus niet alleen dit nieuws, maar meer het geheel. Op de first skill list zal ik zeker niet staan, daar mijn skills nergens zo in demand zijn! Ik ga nu dus een aantal maanden genieten van Nieuw Zeeland en waarschijnlijk dan mn leven weer opbouwen in Nederland. Ach gelukkig ben ik daar ook gelukkig.
Maar goed. Ik heb zeker zin in het reizen en @ gwen; ik denk dat alleen reizen ergens minder eenzaam is als alleen ergens gaan wonen. Ik ben gister met een hostelgenoot naar de stad geweest en heb vanmorgen ook al de hele ochtend met mensen zitten kletsen. Je maakt zo snel nieuwe "vrienden"... Door het reizen en het slapen in hostels ontmoet je zoveel geweldige mensen en veel mensen kom je meerdere keren tegen! Nee zeker niet eenzaam te noemen. Ik hou van alleen reizen. Juist als je alleen reist ontmoet je meer mensen. Als je met zn tweeen bent, hoef je geen contact te maken, alleen wel. In australie en nieuw zeeland reizen zoveel mensen alleen, wat het contact maken alleen maar bevordert. Ik had eerder dagen dat ik even alleen wilde zijn, dan dat ik dacht "ontmoette ik maar eens wat mensen".

hry femke,
zo erg dat je state spinsorship niet in orde komt!!!

geniet toch van je reis, wij vonden abel tasman echt super!!!!

Hoi Femke,

Wat een domper!
Maar zoals je zelf al zei, geniet van je mooie reis.
Mss kom je een leuke vent tegen, en kom je zo via een spouse visum nog in Oz terecht?! :grin: :grin:

In ieder geval, Enjoy!

Marie

Dit is echt zwaar balen..... Je gaf zelf aan aan niet op een sponsorship te rekenen, maar dit moet toch wel een hele domper zijn!
Maar begrijp ik het nu goed? Wordt je jaar NZ ineens maar een paar maanden?? Werk in Auckland zal inderdaad wel moeilijk zijn maar heb je ook elders gekeken? Solliciteren via het internet is in Australië nog niet zo ver als in Nederland, kan mij voorstellen dat hetzelfde voor Nieuw Zeeland geldt. Al geprobeerd om gewoon langs te gaan?

Ach Femke, het maakt niet uit wat je keuze zal zijn als die maar uit je hart komt!

Geniet in ieder geval van je reis!

Groetjes, Chantal

Het was inderdaad wel een domper, zeker omdat de veranderingen van de recessie zijn ingegaan na het besluit om naar nieuw zeeland te gaan. De enige manier voor mij om nog naar australie te kunnen tijdens mijn verblijf in nieuw zeeland, was dus het state sponsorship. Elke keer gebeurt er iets vlak nadat ik mn ontslag heb ingediend, dus dat is wel lullig.
Verder is werk wel te krijgen, alleen moeilijker op een WHV. Dat maakt het moeilijker als het feit dat er geen werk zou zijn. Het enige werk wat er wel is is casual work, waarbij je niet zeker bent van het aantal uren per week, wat ik wel nodig heb als ik ergens langere tijd wil blijven. Ik heb zowel via het uitzendbureau gereageerd als via advertenties (waarbij je voornamelijk online moest solliciteren), maar vaak vielen ze over mijn visum. Vandaar dat ik er nu in princiepe een lange vakantie van heb gemaakt en de komende maanden probeer ik uit te zoeken wat ik in nederland wil gaan doen. Daarna ga ik dus hoogst waarschijnlijk terug naar nederland waar ik wat meer kan verdienen. Nu ik sowieso terug moet, ga ik liever wat sneller terug, ipv hier amper iets op te kunnen bouwen omdat je maar tijdelijk bent, dan in nederland niet weet hoelang je hebt. Ik ga nu uit van een visum in 2013, niet wetende of ik dan nog WIL gaan, aangezien ik niet weet hoe mijn leven er dan uitziet. Het geeft me echter wel een beetje de tijd mn leven in nederland op te bouwen en dan later weer verder te zien...

Hé Femke,

Het lijkt even niet helemaal mee te zitten.
Al heb ik het idee dat je wel alles goed op een rijtje hebt.
Ga lekker je bustour doen, neem alles in je op en het spreekwoordelijke kwartje(hoe noem je dat nu eigenlijk? :? ) gaat vanzelf vallen.
Misschien kun je terug naar je oude baas in Nederland? Of is er wat anders wat je ook nog altijd hebt willen doen?
Komt allemaal goed, No Worries! :up:

Heb je nog wat gaafs meegemaakt op je trip?

:smile: Marie

Hello,

Ik heb afgelopen maandag t/m vrijdag de kiwi cowboy cursus gedaan en dus paardgereden. Erg leuk, vooral door de bossen en over het strand. Morgen vertrek ik naar de bay of islands. Ik probeer ergens onderweg nog een weekje te wwoofen om wat geld te besparen en dat weer eens mee te maken.

Ik ga niet terug naar mijn oude baas, dat heb ik vorige keer al gedaan toen mijn emigratie op het laatste moment niet doorging en dat kan ik niet blijven doen. daarnaast heb ik daar ook geen zin in, was ik wel een beetje klaar met mijn werk.

Ik ga dus een baan zoeken en daarnaast ga ik hoogst waarschijnlijk weer naar "school". Oftewel, ik ga waarschijnlijk een deeltijd theater opleiding doen in amsterdam of scheveningen. Werk zal voornamelijk in de zorg zijn, maar ik ben ook aan het kijken naar ander werk (wellicht in het theater ofzo), al is het maar part time erbij.
Deze maanden vakantie gebruik ik dus om verder goed uit te zoeken wat ik wil, al weet ik dat wel een beetje. Mijn passie is theater en ik hou van zelf spelen en naar het theater gaan, dus iets in die richting wil ik wel gaan doen. Vanuit nieuw zeeland, ben ik vast wat aan het opzoeken aan opleidingen, wanneer de audities zijn etc en ook stuur ik vast wat open sollicitatie brieven, om straks in nederland wel snel weer wat op te kunnen bouwen.
Het is niet zoals ik heb gewilt of gehoopt, want liever was ik gewoon eindelijk naar australie gegaan. Het heeft op dit moment niet zo mogen zijn en ondanks dat de opleidingen die ik heb gezien 3 a 4 jaar duren, wil ik dit nu wel gaan doen. Ik wil niet blijven wachten op een emigratie die wellicht ooit gaat gebeuren. Nee, mocht ik mn visum krijgen, zie ik dan wel wat ik doe. Eerst maar genieten van het heden en dat is nu lekker door Nieuw Zeeland gaan reizen en daarna een zo aangenaam mogelijk leven in Nederland (voorlopig) opbouwen. Mete veel theater en hopelijk een leuke opleiding.

Back