Catkin's nieuwe weg naar Australië

Thanks allemaal! Dat waren me de zeven jaren wel zeg. Maar goed, het visum is binnen. Stap 1 is gezet. Vreemd om na al die tijd te lezen dat je voor altijd in Australie mag blijven. Gister via Vevo even mijn visum grant nummer gecheckt en het klopt allemaal. Ook daar staat dat ik mag blijven :)
Om een beetje in de sfeer te komen van deze hernieuwde mogelijkheid heb k besloten om 9 februari naar de emigratiebeurs te gaan. Mijn broer gaat mee (zin de hoop dat hij me om kan praten in Nederland te blijven).
Over ruim 2,5 maand ga ik twee weken naar Perth om te valideren. Het wordt een combinatie van even lekker vakantie vieren, uitzoeken wat ik wil en mogelijkheden bekijken (waar zou ik eventueel wel willen wonen, aangezien ik Perth centrum toch wel te duur/ druk vind) etc. En natuurlijk met mensen afspreken die de stap jaren terug hebben gezet om hun ervaringen eens te horen.
Met @Tekkel staat al jaren een afspraak in Freo om wat te gaan drinken. Na al die jaren kan het er dan (wat mij betreft) eindelijk van komen tussen 4 en 17 Maart!

Last edited:
Thanks allemaal! Dat waren me de zeven jaren wel zeg. Maar goed, het visum is binnen. Stap 1 is gezet. Vreemd om na al die tijd te lezen dat je voor altijd in Australie mag blijven. Gister via Vevo even mijn visum grant nummer gecheckt en het klopt allemaal. Ook daar staat dat ik mag blijven :)
Om een beetje in de sfeer te komen van deze hernieuwde mogelijkheid heb k besloten om 9 februari naar de emigratiebeurs te gaan. Meer voor de sfeer dan voor de informatie (maar in de jaren is ook het eea verandert, dis alle informatie is ook welkom) en de overheid van West Australie is er ook met een stand en voorlichting over leven en werken daar. Mijn broer gaat mee (zin de hoop dat hij me om kan praten in Nederland te blijven).
Over ruim 2,5 maand ga ik twee weken naar Perth om te valideren. Het wordt een combinatie van even lekker vakantie vieren, uitzoeken wat ik wil en mogelijkheden bekijken (waar zou ik eventueel wel willen wonen, aangezien ik Perth centrum toch wel te duur/ druk vind) etc. En natuurlijk met mensen afspreken die de stap jaren terug hebben gezet om hun ervaringen eens te horen.
Met @Tekkel staat al jaren een afspraak in Freo om wat te gaan drinken. Na al die jaren kan het er dan (wat mij betreft) eindelijk van komen tussen 4 en 17 Maart!

Wel misschien hebben er wel meer mensen zin om in Freo wat te drinken??? maar geniet maar eerst, wie had dat nog gedacht na zo'n lange tijd.

Wij denken er ook over om naar die beurs te gaan. Mijn zus laat ik liever thuis. Die vraagt enkel (hoopvol!) aan mij of er nog een kans is dat de aanvraag niet lukt.

Als jullie op zondag gaan kunnen we eventueel wel wat drinken, als jullie dat willen. Ik heb mijn broer gevraagd om niet alleen te hoeven gaan.

Wel misschien hebben er wel meer mensen zin om in Freo wat te drinken??? maar geniet maar eerst, wie had dat nog gedacht na zo'n lange tijd.

Ow het is niet zo dat ik met anderen niet wat wil drinken hoor ;) Ik refereer alleen aan een afspraak die al een aantal jaren staat en waarin het er al die jaren nog niet van is gekomen. Ik ontmoet graag (zoveel mogelijk) mensen die in WA wonen (greater perth) om van iedereen ervaringen te horen!
Dus iedereen die dit gezellig vindt: ik ben ik perth van 4 tm 17 Maart (alleen van 11 tm 13 maart zit ik op rottnest island).

Als jullie op zondag gaan kunnen we eventueel wel wat drinken, als jullie dat willen. Ik heb mijn broer gevraagd om niet alleen te hoeven gaan.
Altijd leuk om xpediters te ontmoeten! Tegen die tijd nog even af te kaarten, voor ons is het nog een overweging of we daadwerkelijk gaan. If so, dan waarschijnlijk wel de zondag. :)

Hi Catkin, hoe is het nu met je, nu het goede nieuws dit weekend een beetje heeft kunnen inzinken? Heb je je familie ook al op de hoogte gesteld, en zo ja, hoe is hun eerste reactie dat er nu daadwerkelijk een visa grant is? Just curious :)

Het was een vreemd weekend omdat ik gewoon moest werken en mensen op mijn werk nog niets weten. Het is ook wel raar dat je bericht krijgt, van iets waar je al heel lang op wacht, wat je leven compleet overhoop kan gooien en dat het leven dan gewoon verder gaat, zonder dat er ogenschijnlijk iets verandert is. Bizar eigenlijk.
Vrijdag in de sauna met een vriendin maar eens de toekomst bespreken.
Het feit dat ik mijn visum heb geeft enerzijds rust (ik hoef niet elke ochtend wakker te schrikken met het idee "heb ik al iets gehoord"). Aan de andere kant is de kans groot dat ik heel mijn leven op z'n kop ga zetten en maak ik me wel een klein beetje zorgen over (de eventuele) verkoop van mijn huis. Maar het is fijn na al die jaren zelf te mogen kiezen. Natuurlijk, ik heb hier een mooi en goed leven opgebouwd, maar dat was niet mijn eerste keus. Ik moest wel, had geen keus. De timing van die keuze is wellicht nu minder fijn, maar de keuze is er wel en soms vraag ik me af of die niet al lang geleden gemaakt is!
Mijn familie heb ik gelijk op de hoogte gesteld. Ze reageerden door me te feliciteren en te zeggen dat ze het fijn vonden. Mijn moeder had daarna een afspraak dus die heb ik niet lang gesproken (heb ik daarna ook niet meer gesproken). Met mijn broer heb ik afgesproken naar de emigratiebeurs te gaan, dat wilde hij wel zodat hij me dan kon ompraten. Ik zie iedereen met de kerst voor het eerst irl. Ben benieuwd hoe ze dan reageren. Ik weet zelf niet zo goed hoe ik vond dat ze reageerden. Ik denk dat ik ze nog maar even tijd moet geven. Hetzelfde geldt overigens ook voor veel van mijn vrienden.

Ja, een beetje herkenbaar is het wel. Heb je het papiertje, blijft alles gewoon hetzelfde. De zon komt nog steeds in het oosten op, mensen gaan gewoon naar hun werk (incluis jezelf) en nergens wapperen er vlaggen.

Maar in je hart brand wel een vuurtje!

Sowhee. Van harte proficiat Catkin. Ik denk dat menigeen hier op het forum er mee eens is dat het doorlopen van de hele visum procedure een langdurig proces is. Ik denk dat jij de winnaar bent v.w.b. doorzetter die het het langst heeft volgehouden. 7 jaar is niet mis.....geniet van de validatie trip volgend jaar en van de rest van je leven hier in Oz. :)

Haha ik geloof dat ik die top 10 positie best had willen overslaan, al ben ik altijd wel perfectionistisch en wil ik met veel dingen wel in de top 10 belanden! Deze zeven jaar hadden best verkort mogen worden ;)
Maar goed, nieuwe ronden, nieuwe kansen ;). Fijn om toch een beetje uniek te zijn op het forum hahahahahaha!
Afgelopen vrijdag in de sauna heerlijk met een vriendin over mijn plannen gepraat. Zij wil uit zichzelf mee naar de emigratiebeurs, waardoor ik nu met haar ga ipv met mijn broer, die aangaf dat hij dan inderdaad niet echt mee hoeft.
Iemand die meeleeft en, ondanks dat ze zelf nooit zou willen emigreren, interesse toont. Dat is toch wel fijn!

Back