Catkin's nieuwe weg naar Australië

Yes!!!!! Gefeliciteerd!! Wat een ontlading! Je meelevers raak je niet kwijt hoor, ik denk dat we allemaal in staat zijn om nu een feestje voor je te organiseren. Geniet ervan meid!

Yes!!! .... Nu plannen maken.... en nadenken en genieten van de mogelijkheid om naar je hart te luisteren...
Het lijkt me wel erg moeilijk, het was zo'n lange, lange weg naar waar je nu bent aangekomen..

Geweldig nieuws! Van harte! Geniet van deze dagen, hoewel het je af en toe ook wel even bij de keel zal grijpen....!
groetjes van Marja

72 pagina’s (een ruim 7 jaar durend visum traject) samengevat…

Het begin van een lange, lange weg…
23-08-2006: eerste bericht in dit topic
03-10-2006: Skills Assessment opgestuurd AIWCW
14-10-2006: IELTS gedaan (behaald met 7, 7, 6 en 8)
04-11-2006: Positieve Skills assessment AIWCW (Welfare Work)
21-11-2006: Visum aanvraag verstuurd
09-02-2007: VOG opgestuurd
09-03-2007: Xray gedaan en bloed geprikt
16-03-2007: Medicals afgerond bij panelarts
13-09-2007: Visum afgekeurd, 3 maanden tekort aan werkervaring volgens DIAC (vreemd!)

01-07-2008: Een nieuwe poging; tweede visum aanvraag voor Skilled Independent

Vanwege de economische crisis beland mijn aanvraag ergens onder het stof! Dus een andere route proberen, namelijk via een State Sponsorship.
17-04-2009: Skills Assessment AASW (Social Work) opgestuurd voor state sponsorship VIC.
05-07-2009: Negatieve uitslag Skills assessment Social Work.
De verschillende staten sponsoren geen Welfare Workers en ik kom niet in aanmerking als Social Worker, dus maar weer wachten op het skilled independent visum, waarvan de aanvraag nog steeds op een schap onder een dikke laag stof ligt en waarvan ik een aantal keer bericht krijg dat het allemaal meer en meer vertraging op gaat lopen….

Dan ineens, 5 jaar en 4 maanden na het indienen van mijn tweede visum aanvraag: 31-10-2013: Vraag vanuit mijn Case Officer voor een VOG en medicals

05-11-2013: VOG geleverd gekregen en gemaild naar mijn CO, samen met Form 80.
14-11-2013: Medicals gedaan in Amsterdam
11-12-2013: Visa Grant

De toekomst ligt weer open…
03-03-2014 t/m 17-03-2014: Validatie- vakantie Perth

Ok, nou kan het natuurlijk niet ineens helemaal goed gaan, dus ik hou een kleine slag om de arm. Ik heb namelijk geen Grant Letter ontvangen via mail. Op mijn ImmiAccount zie je staan: last updated 11-12-2013 en achter mijn naam staat "granted". Verder staat er een Grant Letter op, maar als ik die wil openen, staat er dat er een error en dat er geen grant letter is voor deze persoon om te openen. Mijn CO neemt de telefoon niet op, dus ik blijf een beetje voorzichtig, maar dat er staat "granted" achter mijn naam en "finalised" bij status biedt toch wel hoop, toch? [/quote

Zou het dan toch eindelijk gebeuren. heel veel success :up::up:

6913973-happy-cappuccino-with-smiley-face.jpg

Thanks allemaal! Dat waren me de zeven jaren wel zeg. Maar goed, het visum is binnen. Stap 1 is gezet. Vreemd om na al die tijd te lezen dat je voor altijd in Australie mag blijven. Gister via Vevo even mijn visum grant nummer gecheckt en het klopt allemaal. Ook daar staat dat ik mag blijven :)
Om een beetje in de sfeer te komen van deze hernieuwde mogelijkheid heb k besloten om 9 februari naar de emigratiebeurs te gaan. Mijn broer gaat mee (zin de hoop dat hij me om kan praten in Nederland te blijven).
Over ruim 2,5 maand ga ik twee weken naar Perth om te valideren. Het wordt een combinatie van even lekker vakantie vieren, uitzoeken wat ik wil en mogelijkheden bekijken (waar zou ik eventueel wel willen wonen, aangezien ik Perth centrum toch wel te duur/ druk vind) etc. En natuurlijk met mensen afspreken die de stap jaren terug hebben gezet om hun ervaringen eens te horen.
Met @Tekkel staat al jaren een afspraak in Freo om wat te gaan drinken. Na al die jaren kan het er dan (wat mij betreft) eindelijk van komen tussen 4 en 17 Maart!

Last edited:
Thanks allemaal! Dat waren me de zeven jaren wel zeg. Maar goed, het visum is binnen. Stap 1 is gezet. Vreemd om na al die tijd te lezen dat je voor altijd in Australie mag blijven. Gister via Vevo even mijn visum grant nummer gecheckt en het klopt allemaal. Ook daar staat dat ik mag blijven :)
Om een beetje in de sfeer te komen van deze hernieuwde mogelijkheid heb k besloten om 9 februari naar de emigratiebeurs te gaan. Meer voor de sfeer dan voor de informatie (maar in de jaren is ook het eea verandert, dis alle informatie is ook welkom) en de overheid van West Australie is er ook met een stand en voorlichting over leven en werken daar. Mijn broer gaat mee (zin de hoop dat hij me om kan praten in Nederland te blijven).
Over ruim 2,5 maand ga ik twee weken naar Perth om te valideren. Het wordt een combinatie van even lekker vakantie vieren, uitzoeken wat ik wil en mogelijkheden bekijken (waar zou ik eventueel wel willen wonen, aangezien ik Perth centrum toch wel te duur/ druk vind) etc. En natuurlijk met mensen afspreken die de stap jaren terug hebben gezet om hun ervaringen eens te horen.
Met @Tekkel staat al jaren een afspraak in Freo om wat te gaan drinken. Na al die jaren kan het er dan (wat mij betreft) eindelijk van komen tussen 4 en 17 Maart!

Wel misschien hebben er wel meer mensen zin om in Freo wat te drinken??? maar geniet maar eerst, wie had dat nog gedacht na zo'n lange tijd.

Wij denken er ook over om naar die beurs te gaan. Mijn zus laat ik liever thuis. Die vraagt enkel (hoopvol!) aan mij of er nog een kans is dat de aanvraag niet lukt.

Als jullie op zondag gaan kunnen we eventueel wel wat drinken, als jullie dat willen. Ik heb mijn broer gevraagd om niet alleen te hoeven gaan.

Wel misschien hebben er wel meer mensen zin om in Freo wat te drinken??? maar geniet maar eerst, wie had dat nog gedacht na zo'n lange tijd.

Ow het is niet zo dat ik met anderen niet wat wil drinken hoor ;) Ik refereer alleen aan een afspraak die al een aantal jaren staat en waarin het er al die jaren nog niet van is gekomen. Ik ontmoet graag (zoveel mogelijk) mensen die in WA wonen (greater perth) om van iedereen ervaringen te horen!
Dus iedereen die dit gezellig vindt: ik ben ik perth van 4 tm 17 Maart (alleen van 11 tm 13 maart zit ik op rottnest island).

Als jullie op zondag gaan kunnen we eventueel wel wat drinken, als jullie dat willen. Ik heb mijn broer gevraagd om niet alleen te hoeven gaan.
Altijd leuk om xpediters te ontmoeten! Tegen die tijd nog even af te kaarten, voor ons is het nog een overweging of we daadwerkelijk gaan. If so, dan waarschijnlijk wel de zondag. :)

Back